Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: welke partij zal nooit jouw stem krijgen?
CD&V 0 0%
NV-A 3 2,44%
SP.A 16 13,01%
SPIRIT 5 4,07%
VLD 5 4,07%
VIVANT 0 0%
GROEN! 15 12,20%
VLAAMS BELANG 52 42,28%
VLOTT 0 0%
BUB 15 12,20%
LSP 3 2,44%
PVDA 7 5,69%
NEE 2 1,63%
PROTEST 0 0%
ANDERE 0 0%
Aantal stemmers: 123. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 21 september 2006, 10:33   #101
bartje
Minister-President

Standaard

Het doet mij ook enorm veel genoegen te zien dat er ook nog héél wat mensen raciaal tegen het VB stemmen; degene die niet of nooit of te nooit voor het VB stemmen zijn dan ook mensen met gezond verstand en zich niet laten ophitsen door alles en nog wat! Chapeau!
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 11:19   #102
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde

Lodi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Vaak opperen vb bashers dat 75% vd bevolking tegen het VB stemt wanneer gewezen wordt op het puike resultaat van 1.000.000 stemmen in 2004.
Dergelijke redenering hier toegepast, laat ons toe vast te stellen dat mogelijks 55% het bolletje bij het VB wel zou aanstippen.
Hoe dan ook , het CS is alleen maar particratisch te verantwoorden, niet democratisch.
Oud 21 september 2006, 11:26   #103
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde

Lodi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
dat zelfs op dit forum geen enkele partij nog maar in de buurt komt van het percentage dat nooit op het VB zou stemmen, bewijst nogmaals dat het VB zeker evenveel forse tegenstanders als forse voorstanders heeft

de redenering "wie niet voor het VB stemt is ertegen" gaat voor het VB veel meer op dan voor enige andere partij.

veel mensen die niet op het VB stemmen willen nooit met deze partij samenwerken, en keuren het Cordon Sanitaire stilzwijgend goed

ik steun het CS ook, om principiele redenen... ik haat populisme, onverdraagzaamheid en zwartkijkerij

iedereen WEET dat geen enkele partij met het VB in zee wil. iedereen die niet op het VB stemt WEET dus dat hij eigenlijk mede TEGEN een machtsdeelname van het VB stemt. qua duidelijkheid en rechtlijnigheid kan dit wel tellen...

een groot deel van de bevolking maakt helemaal niet zo'n punt van het CS
voor hen zijn er veel belangrijker dingen dan een machtsdeelname van het VB en doorbreken van het CS

het zijn eigenlijk enkel de VB stemmers zelf die schreeuwen om het doorbreken van het CS.

het VB is zoals het vervelende, streberige, nerd-achtige kindje met bril in de klas dat altijd gepest wordt.
je hebt de pestkoppen....
....zij die de pesterijen soms wel grappig vinden en voor het overige hun schouders ophalen....
....en tenslotte die ene andere nerd, die eigenlijk niet gepest wordt omdat zijn vriendje nog net iets vervelender is.... maar wel altijd met hem optrekt omdat hij geen andere vriendjes heeft.
Dat zijn wel 1000 000 mensen die tegen het cordon zijn, maar wees gerust het zijn niet enkel VB-kiezers, doe je oren maar eens open als je niet doof bent tenminste, want van VB-haters zijn we dat gewend.
Oud 21 september 2006, 11:27   #104
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde

Lodi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Het doet mij ook enorm veel genoegen te zien dat er ook nog héél wat mensen raciaal tegen het VB stemmen; degene die niet of nooit of te nooit voor het VB stemmen zijn dan ook mensen met gezond verstand en zich niet laten ophitsen door alles en nog wat! Chapeau!
Mens, de waarheid is iets heel anders. Afspraak is op 8 oktober.
Oud 21 september 2006, 12:47   #105
bartje
Minister-President

Standaard

We zullen zien hé hoeveel mensen er nog altijd NIET op VB stemmen, dit wordt de echte afspraak op 8 oktober en hier in mijn gemeente is er zelfs helemaal geen VB.
Oud 21 september 2006, 13:43   #106
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb er voor gekozen om NOOIT voor de BUB te stemmen. Niet alleen omdat het zulke rare kwasten zijn, maar omdat ze ALLES wat de Vlaamse Beweging in 176 jaar met bloed, zweet en tranen bereikt heeft misprijzen en terug willen intrekken. Deze partij ontkent door monde van haar voorzitter zelfs het bestaan van vlaanderen ('Noord-België', het vasthouden aan de middeleeuwse definitie van het Graafschap Vlaanderen, het ridiculiseren en minimaliseren van iedere gemeenschappelijke band van de inwoners wonende tussen Oostende en Maaseik), wil onder het mom van individuele tweetaligheid terug naar de tijd van voor het vastleggen van de taalgrens en schrikt er niet voor terug openlijk de uitbreiding van Brussel te propageren. De BUB is een partij die, hoewel ze het tegendeel beweert, met heimwee terug verlengt naar de tijd van 'Belgique �* papa', toen het Frans de voertaal was en 'Vlaemsch' in de ogen van de aristocatie en het establishment een onbenullig boerentaaltje was. De BUB is op deze manier de ideologische vijand van iedere weldenkende en bewuste Vlaming. Het uiteindelijke resultaat mocht deze partij ooit aan de macht komen wordt - in de geest van de 'grote' Charles Rogier en van het taalracistische FDF - de vernietiging van de Vlaamse identiteit en uiteindelijk van Vlaanderen zelf.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 15:12   #107
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lodi Bekijk bericht
Dat zijn wel 1000 000 mensen die tegen het cordon zijn, maar wees gerust het zijn niet enkel VB-kiezers, doe je oren maar eens open als je niet doof bent tenminste, want van VB-haters zijn we dat gewend.
1.000.000 is nog altijd een minderheid op 4.000.000 kiesgerechtigden.

Het feit dat de rest niet op het VB stemt hoewel ze heel goed weten dat niemand met hen wil besturen kan drie dingen betekenen:

- De rest vindt het VB een bende incompetente klootzakken met vieze ideeën (ik bijvoorbeeld)
- De rest vindt andere punten belangrijker dan degene die het VB aanhaalt
- De rest vindt machtsdeelname van het VB helemaal niet zo belangrijk

Dus stop nu uiteindelijk eens met dat calimero-gedrag en 25% van de kiezers worden uitgesloten gezeik. De enige reden waarom jullie nog niet hebben mogen meespelen is jullie eigen schuld.
Oud 21 september 2006, 15:13   #108
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lodi Bekijk bericht
Mens, de waarheid is iets heel anders. Afspraak is op 8 oktober.
Dat liedje kennen we ondertussen dus al...
Oud 21 september 2006, 15:14   #109
Anna List
Banneling

Standaard

op een coalitiepartij ... het kan immers altijd beter.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 15:16   #110
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
op een coalitiepartij ... het kan immers altijd beter.
Juist.... maar het kan ook altijd slechter... VB bvb
Oud 21 september 2006, 15:20   #111
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Vertel eens khonnor, welk alternatief raadt je de VB kiezers aan?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 15:25   #112
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarmee wordt aangetoond dat er in de 'zonder haat straat' héél veel haat is.

"...zich niet laten ophitsen door alles en nog wat." Voorbeelden graag van een linkse zonder haat straat bewoner.

Laatst gewijzigd door Duym : 21 september 2006 om 15:27.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 15:26   #113
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

VLD.. nooit zo'n bende verraders, machtswellustelingen, en lafaards gezien. Verder is de VLD door zijn neoliberalisme antinationalistisch en individualistisch.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 15:51   #114
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Waarmee wordt aangetoond dat er in de 'zonder haat straat' héél veel haat is.

"...zich niet laten ophitsen door alles en nog wat." Voorbeelden graag van een linkse zonder haat straat bewoner.
Dan kan ik niet op je vraag antwoorden want ik ben niet links noch rechts, maar ja is typisch hé weer, van als je maar even tegen het VB bent of hun standpunten niet deelt ben je meteen links... Goe bezig.

Ik heb niet te vlug haat, ik heb wel haat tegen mensen die haat verspreiden.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
Oud 21 september 2006, 16:15   #115
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensen met gezond verstand weten vooral dat "Ik zou nooit voor het VB stemmen" niet hetzelfde is als "Ik stem radicaal tegen het VB".

Waamee het intussen zwaar grijsgedraaide en contraproductieve "degene die niet of nooit of te nooit voor het VB stemmen zijn dan ook mensen met gezond verstand" uiteraard ook meteen richting groot vuil verdwijnt.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 16:29   #116
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.. als je maar even tegen het VB bent of hun standpunten niet deelt ben je meteen links...
Dat is ook zo. Het is het Vlaams Belang tegen de rest.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 16:44   #117
bartje
Minister-President

Standaard

Dus wie niet voor het Belang stemt of er tegen is die is in jullie enge denkwereldje meteen links?
Wel mij niet gelaten dan, dan nog liever links dan de rechtsheid die het VB voor ogen heeft.
Oud 21 september 2006, 16:51   #118
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht

het VB is zoals het vervelende, streberige, nerd-achtige kindje met bril in de klas dat altijd gepest wordt.
je hebt de pestkoppen....
....zij die de pesterijen soms wel grappig vinden en voor het overige hun schouders ophalen....
....en tenslotte die ene andere nerd, die eigenlijk niet gepest wordt omdat zijn vriendje nog net iets vervelender is.... maar wel altijd met hem optrekt omdat hij geen andere vriendjes heeft.

Amaai, geloofwaardige beschrijving... was/ben jij vroeger/ een vervelend, streberig nerd-achtig kindje met bril die altijd gepest werd/wordt?
Oud 21 september 2006, 17:09   #119
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Vertel eens khonnor, welk alternatief raadt je de VB kiezers aan?
Ik hoef geen alternatieven aan te bieden
Ik zeg ook niet dat ze niet op het VB moeten stemmen
Ze doen maar

Maar dat ze wel eens ophouden van te klagen en te zagen dat ze niet mogen meedoen.

Kiezers weten dit maar al te goed, en weten even goed dat in het huidige klimaat een VB stem een stem is tegen het establishment, tegen al wat zgn politiek correct is...

Ik blijf erbij dat het VB veel zaken opblaast, van muggen olifanten maakt, en veel mensen bang, paranoia, gefrustreerd, of whatever maakt

Het VB biedt geen alternatief, ze kaarten enkel problemen aan, waarvan vele eerst tot ongeziene hoogtes opgeblazen.
Oud 21 september 2006, 17:10   #120
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Amaai, geloofwaardige beschrijving... was/ben jij vroeger/ een vervelend, streberig nerd-achtig kindje met bril die altijd gepest werd/wordt?
Raven = grappig

neen, ik was één van de velen die wel eens konden lachen als een pesterij echt grappig was, maar uiteindelijk haalde ik mijn schouders op

seuten interesseren me niet
pestkoppen evenmin

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be