Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 september 2006, 17:55   #21
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Nog maar 's bevestigd : BUB is een extremistische partij !
'Stuur ze naar Siberië !!!'
'Stuur ze naar het vreemdelingenlegioen !!!'
'Voor de meisjes sociale dienst !'

BUB = extremisme !
job is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 17:57   #22
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Tentoonstellingen, boeken, tvprogrammas,... over België die zich verontschuldigen dat België bestaat. En zo zijn er genoeg geweest.
en de tentoonstellingen dan in het kader van 175 jaar België?
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 17:59   #23
Thomas-
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Marie Thumas, Liebig OXO, wist uw klein kind dat?
De merknaam Marie Thumas is zoals hier boven al vermeld sterk aan het verdwijnen en al jaren niet Belgisch meer.

Liebig OXO klinkt me niet echt bekend in de oren.. Is dat deze OXO http://www.oxo.co.uk/history/ ? Gesticht door een Duitser genaamd Justus Liebig die een procede bedacht samen met een Belgische wetenschapper. Blijkbaar helemaal geen Belgisch bedrijf.
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 18:01   #24
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Eindelijk eens een museum dat wat anders brengt dan de traditionele anti-Belgische of nihilistische nonsens die we gewoon zijn wanneer het over België gaat. Mensen die trots zijn om Belg te zijn, en daarvoor uitkomen, die mensen horen thuis in de BUB.

Gefeliciteerd mr Retsin!
Ik mag toch veronderstellen dat hij het terreurbeleid van Polleke 2 in Congo ook zéér uitgebreid zal belichten ? Of past dat niet bij het extremistische BUBbeleid ?
Oud 22 september 2006, 18:04   #25
vulpes
Gouverneur

Standaard

OXO-liebig is mij niet bekend als zijnde belgisch, wat googlen leverde het resultaat hieronder:

Citaat:
12-05-2005
Van kunstmest tot vleesextract
Kunstmeststoffen liggen op dit ogenblik onder zwaar vuur, maar betekenden in de tweede helft van de negentiende eeuw wel een echte revolutie in de landbouw. De uitvinder ervan is de Duitser Justus von Liebig, geboren op 12 mei 1803.Von Liebig onderzocht nauwkeurig welke elementen planten nodig hadden om te groeien. Een van zijn belangrijkste ontdekkingen was kunstmest op basis van nitraat. Daarna startte hij een proef met kunstmest. Hij schreef in 1840 de wet van het minimum dat de plant nodig heeft.

De jonge Von Liebig, afkomstig uit Darmstadt, studeerde aan de Universiteit van Bonn en Erlangen. Daar behaalde hij in 1822 zijn doctorstitel. Met een beurs van de Hessische regering studeerde hij in Parijs verder. Door bemiddeling van Alexander von Humboldt kon hij werken in het privé-laboratoium van Joseph Louis Gay-Lussac.

Op 21-jarige leeftijd werd hij professor aan de Universiteit van Giessen en van 1852 tot 1873 was hij professor aan de Universiteit van München. In 1865 richte hij de Liebig Extract of Meat Company op, dat op een goedkope wijze vleesextract produceerde als alternatief voor echt vlees. De fabriek werd een jaar later geopend in Fray Bentos in Uruguay en gebruikte het vlees van runderen die anders alleen gebruikt werden voor hun huid.

Tien jaar na de oprichting haalde het bedrijf een jaarproductie van 500 ton. Het befaamde Oxo-vleesextract werd niet alleen beschouwd als een voedingssupplement tegen ondervoeding, maar ook als een onmisbaar product in de keuken. Het behoorde tevens tot de vaste voedingspakketten van militairen, onder andere tijdens de tweede wereldoorlog.

In 1873 was Liebig ook begonnen met de productie van ingeblikte corned beef, verkocht onder het merk Fray Bentos. Het bedrijf werd in 1924 overgenomen door de Engelse Vestey Group, maar bleef verder bestaan onder de naam El Anglo. Een vestiging in Londen werd geopend, waar de befaamde Oxo-toren nu nog altijd bestaat.

In de jaren zestig van de vorige eeuw werden er echter besmettingen aangetroffen in het vlees van Fray Bentos. De intrede van Groot-Brittannië tot de Europese Economische Gemeenschap had eveneens een invloed op de productie van Liebig. In 1971 werd de Fray Bentos-fabriek geschonken aan de Uruguayaanse regering. In 1979 viel de productie compleet stil. Het complex is nu een industrieel museum.

De Liebig-producten zijn nu eigendom van Campbell's en worden in Europa nog altijd verkocht. De uitvinder zelf overleed op 18 april 1873. De Universiteit van Giessen is naar hem vernoemd en heet tegenwoordig de "Justus-Liebig-Universität-Giessen".
http://managing21.skynetblogs.be/?da...er=7&unit=days
graag enige verduidelijking.. (oprechte interesse)
Oud 22 september 2006, 18:15   #26
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulpes Bekijk bericht
opgericht in Leuven... 'k wil maar zeggen: waarom is het niet Vlaams en wel Belgisch?
Waar staat dat?
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 18:19   #27
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Waar staat dat?
waar staat wat?
Opgericht in Leuven? o.a. in de quote hoger..
Of Belgisch/Vlaams? tja.. 'k wil enkel maar zeggen dat je het ook zou kunnen onderbrengen in een 'Vlaams museum' gelet op zijn lokalisatie.. dus is gewoon mijn vraag: waarom is dat nu zo 'typisch Belgisch'?

ik heb eigenlijk een probleem met dat Belgisch nationalisme of beter met BUB (of misschien moet ik het reduceren tot een aantal BUB-leden?).. hoe kan men nu zo belgië verheerlijken en tegelijk een compleet onbegrip hebben voor vlaams-nationalisten? Aan de ene kant heb je mensen die zich verbonden voelen met België aan de andere kant heb je mensen die zich verbonden voelen met Vlaanderen.. Oké, men staat tegenover elkaar, maar invoelen moet er toch kunnen zijn?

en daartussen heb je mensen die eerder Vlaams/Belgisch zijn om minder sentimentele redenen.. Ikzelf adoreer noch België noch Vlaanderen..en sta soms verteld hoe sommige mensen het ene of het andere kunnen adoreren.

Laatst gewijzigd door vulpes : 22 september 2006 om 18:24.
Oud 22 september 2006, 18:27   #28
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
waar staat wat?
Of Belgisch/Vlaams? tja.. 'k wil enkel maar zeggen dat je het ook zou kunnen onderbrengen in een 'Vlaams museum' gelet op zijn lokalisatie.. dus is gewoon mijn vraag: waarom is dat nu zo 'typisch Belgisch'?

ik heb eigenlijk een probleem met dat Belgisch nationalisme of beter met BUB (of misschien moet ik het reduceren tot een aantal BUB-leden?).. hoe kan men nu zo belgië verheerlijken en tegelijk een compleet onbegrip hebben voor vlaams-nationalisten? Aan de ene kant heb je mensen die zich verbonden voelen met België aan de andere kant heb je mensen die zich verbonden voelen met Vlaanderen.. Oké, men staat tegenover elkaar, maar invoelen moet er toch kunnen zijn?

en daartussen heb je mensen die eerder Vlaams/Belgisch zijn om minder sentimentele redenen.. Ikzelf adoreer noch België noch Vlaanderen..en sta soms verteld hoe sommige mensen het ene of het andere kunnen adoreren.
Opgericht langs de "Leuvense Vaart". Weet er iemand waar dit is? Is dit Leuven zelf? Of elders?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 18:29   #29
vulpes
Gouverneur

Standaard

'k heb het eigenlijk o.a. hieruit gehaald.. maar 'k had de link niet meer:

Citaat:
In 1885 vindt in de USA voor de eerste maal gecondenseerde melk ingeblikt en in 1886 richt Marie Thumas in Leuven een eerste blikfabriek op.
http://www.ibebvi.be/Teksten/GeschiedVerpakking.htm
en hier:

Citaat:
Marie Thumas: het is precies een kwarteeuw geleden dat de zaak de deuren sloot. Het was destijds een gereputeerd groenteconservenbedrijf van zevenhonderd werknemers, met vestigingen in Leuven, Mechelen én in het buitenland.
http://www.vilt.be/gevilt/detail.phtml?id=239
blijkbaar om een of andere reden gekend als "manhattan":

Citaat:
Ze bevindt zich in de oude Marie Thumas-gebouwen langs de Vaart, die staan in Leuven bekend als "Manhattan".
http://www.owc.be/nl/info/artikel.mv?id=57

Laatst gewijzigd door vulpes : 22 september 2006 om 18:33.
Oud 22 september 2006, 18:37   #30
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:

Eindelijk eens een museum dat wat anders brengt dan de traditionele anti-Belgische of nihilistische nonsens die we gewoon zijn wanneer het over België gaat. Mensen die trots zijn om Belg te zijn, en daarvoor uitkomen, die mensen horen thuis in de BUB.

Gefeliciteerd mr Retsin!
Oh! En wat met de media-boycot?
Oud 22 september 2006, 18:41   #31
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Oh! En wat met de media-boycot?
Verder lezen...
Oud 22 september 2006, 18:42   #32
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
waar staat wat?

Ik trek toch nergens van leer tegen Vlaanderen, mensen die zich Vlaming voelen, ... ? Dat iets Belgisch is sluit toch niet uit dat het Vlaams, Brabants of Leuvens is en vice versa? Of zie ik dat verkeerd?
Oud 22 september 2006, 18:43   #33
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Opgericht langs de "Leuvense Vaart". Weet er iemand waar dit is? Is dit Leuven zelf? Of elders?
De Leuvense Vaart ligt in Leuven :
Naam: LV.bmp
Bekeken: 174
Grootte: 556,3 KB

Later werd hier de dancing/opnamestudio 'Manhattan' opgericht, waar VTM Tien om te Zien opnam...
Oud 22 september 2006, 18:46   #34
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik trek toch nergens van leer tegen Vlaanderen, mensen die zich Vlaming voelen, ... ? Dat iets Belgisch is sluit toch niet uit dat het Vlaams, Brabants of Leuvens is en vice versa? Of zie ik dat verkeerd?
neen, u persoonlijk niet.. toch niet dat ik weet... heb ik u dan genoemd?
Oud 22 september 2006, 18:47   #35
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Daar gaat nu eens weinig volk naar komen kijken...
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 18:48   #36
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Nog een opmerking: ik dacht dat er zoiets was als een groot Vlaams complot in de media tegen de BUB?
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 18:49   #37
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Ik mag toch veronderstellen dat hij het terreurbeleid van Polleke 2 in Congo ook zéér uitgebreid zal belichten ? Of past dat niet bij het extremistische BUBbeleid ?
Moet zeker aandacht krijgen als herinnering aan die goeie ouwe tijd!
Oud 22 september 2006, 18:50   #38
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Nog een opmerking: ik dacht dat er zoiets was als een groot Vlaams complot in de media tegen de BUB?
Verder lezen...
Oud 22 september 2006, 18:53   #39
vulpes
Gouverneur

Standaard

sorry Patriot! dat ik in herhaling val..maar weet je wat er te zien zal zijn in dat "schitterende museum"?
Oud 22 september 2006, 18:57   #40
benarty
Burger

Standaard

Citaat:
Verder lezen...
Er valt niks verder te lezen.
Hoe groot is jullie aanhang op dit moment?
Voila, daar gaat uw TV aandacht.
benarty is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be