Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 september 2006, 18:43   #41
FJL
Burger

Standaard

OK. Dus nog eens: "Het gaat er om om die wrijvingen (langzaam maar zeker) weg te werken en op te lossen zonder in een wij-zij denken uit te komen. "

En voor de rest kan je toch onmogelijk menen dat iedereen binnen de groep 'imams' vergelijkbaar is met het voorbeeld dat je gevonden hebt.

Niet alle Duitsers hadden de leiding in een concetratiekamp, niet alle Irakezen probeerden Koerden uit te moorden,... Wat een ongelooflijke vereenvoudigingen zouden dat zijn?

Wie het aankan om te zien, en wil zien, zal snel merken dat 'iedereen van soort X' tegen 'iedereen van soort Y' geen steek houdt als er veel grotere verschillen bestaan binnen de soorten als tussen de soorten onderling.
FJL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 18:52   #42
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FJL Bekijk bericht
OK. Dus nog eens: "Het gaat er om om die wrijvingen (langzaam maar zeker) weg te werken en op te lossen zonder in een wij-zij denken uit te komen. "

En voor de rest kan je toch onmogelijk menen dat iedereen binnen de groep 'imams' vergelijkbaar is met het voorbeeld dat je gevonden hebt.

Niet alle Duitsers hadden de leiding in een concetratiekamp, niet alle Irakezen probeerden Koerden uit te moorden,... Wat een ongelooflijke vereenvoudigingen zouden dat zijn?

Wie het aankan om te zien, en wil zien, zal snel merken dat 'iedereen van soort X' tegen 'iedereen van soort Y' geen steek houdt als er veel grotere verschillen bestaan binnen de soorten als tussen de soorten onderling.
In de Gaza strook is daar ook al een tijdje wrijving tussen soorten.
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 18:59   #43
FJL
Burger

Standaard

En jij gaat gemeentraadsverkieizingen hier blijkbaar vergelijken met de Gaza strook?
FJL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 18:59   #44
Mamaloe
Schepen

Mamaloe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colargo Bekijk bericht
In de Gaza strook is daar ook al een tijdje wrijving tussen soorten.
Onlangs nog een zeer vriendelijke Palestijn tegengekomen op een feestje trouwens. En nee, hij heeft geen drugs in mijn drankje proberen te doen. Hij had o.a. jarenlang in Budapest in de toeristische sector gewerkt voor hij naar België kwam.

Maar ja, volgens jou moet ik dat soort moslims altijd wantrouwen, want waarschijnlijk zijn ze stiekem plannen aan het smeden om heel Europa te "onderwerpen aan de islam". Ik ben dan ook maar snel, met de uitvlucht dat ik even naar het toilet moest, bij een ander groepje gaan staan. Je weet maar nooit hé, met die subversieve Palestijnen. Hij sprak ook nog eens gebrekkig Nederlands, bah bah bah.

(Oh ja PS: het feestje werd daarenboven nog eens georganiseerd door een meisje van joodse komaf uit Antwerpen.)

Laatst gewijzigd door Mamaloe : 22 september 2006 om 19:02.
Mamaloe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 19:02   #45
colargo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FJL Bekijk bericht
En jij gaat gemeentraadsverkieizingen hier blijkbaar vergelijken met de Gaza strook?

We gaan die richting uit...........

Parijs was ook een beetje Gazastrook een tijdje geleden, hun artillerie was wel lichter.
Oud 22 september 2006, 19:06   #46
Mamaloe
Schepen

Standaard

Citaat:
We gaan die richting uit...........

Parijs was ook een beetje Gazastrook een tijdje geleden, hun artillerie was wel lichter.
Hoe meer stemmen het VB hier haalt, hoe meer kans op een herhaling van zo'n Parijs-scenario in Brussel of Antwerpen.
Oud 22 september 2006, 19:14   #47
colargo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mamaloe Bekijk bericht
Hoe meer stemmen het VB hier haalt, hoe meer kans op een herhaling van zo'n Parijs-scenario in Brussel of Antwerpen.
insh'allah
Oud 22 september 2006, 19:23   #48
Mamaloe
Schepen

Standaard

Citaat:
insh'allah
Nee, in het geheim waar het Vlaams Belang op hoopt.

Nog meer stemmen voor hen, nog meer haat, en over 20 jaar een Joegoslavisch scenario en eindelijk, na veel bloedvergieten, hun "nationale staat Vlaanderen".

(En ook Filip Dewinter die vervolgens een proces aan zijn broek krijgt bij het Internationaal Strafhof en dan op dramatische wijze sterft door "gezondheidsproblemen" voor hij berecht kan worden.)
Oud 22 september 2006, 19:49   #49
colargo
Banneling

Standaard

Heb je vijanden lief, maar zorg dat je sneller bent
Oud 22 september 2006, 19:53   #50
Mamaloe
Schepen

Standaard

Citaat:
Heb je vijanden lief, maar zorg dat je sneller bent
Jaja, 't is goed, ik heb het al begrepen. Jij WIL oorlog.

Dat weet ik dus vanaf nu, en ik stop dan ook met reageren op jou.

Ga alvast maar wat wapens inslaan en contacteer een paar van die neo-nazistische para's. Het zijn je vriendjes blijkbaar.
Oud 22 september 2006, 19:57   #51
colargo
Banneling

Standaard

Moge Allah de top van uw zandheuvel platslaan
Oud 22 september 2006, 20:01   #52
Mamaloe
Schepen

Standaard

Citaat:
Moge Allah de top van uw zandheuvel platslaan
Allah bestaat niet.

Met vriendelijke groeten,

Mamaloe.
Oud 22 september 2006, 20:13   #53
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Honderdtal imams komen over voor ramadan

GENT - In de aanloop naar de start van de ramadan, de vastenmaand van de moslims, landen in Zaventem vliegtuigen uit Marokko en Egypte met daarop tientallen imams. Die worden jaarlijks overgevlogen om in moskeeën over het ganse land te komen preken. Een maand blijven ze en dan vertrekken ze terug naar hun thuisland, zegt ondervoorzitter Kissi Benjelloul van de Moslimexecutieve. Vrijdag komen al een vijftigtal imams op Zaventem aan.
In België zijn er ongeveer 400.000 moslims, vooral van Marokkaanse en Turkse afkomst. Zij vertegenwoordigen vier procent van de bevolking. België telt 328 moskeeën, waarin ongeveer 300 imams actief zijn. Omdat de moskeeën en de imams nog altijd niet officieel erkend zijn, worden ze veelal betaald door de lokale geloofsgemeenschap. Het gaat dan vaak om vzw’s.
De Standaard 22.9.6

Dat wordt overuren kloppen voor de staatsveiligheid.
Niet te geloven dat die 'goed geïntegreerde' moslimallochtonen nog steeds zo hongerig zijn naar de haatspeeches van die fundi's uit het buitenland.
Volstaan de voordrachten van de reeds aanwezige 300 imams dan niet dat ze extra hersenspoeltroepen moeten laten overkomen?
Ongelofelijk dat de Belgisch overheid die imams een inreisvisum geeft.
Oppakken en laten verdwijnen, probleem opgelost
CutTheCrap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 20:28   #54
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik zal het u met een heel eenvoudig voorbeeld uitleggen. Stel ge woont in Antwerpen, in Borgerhout of Hoboken bijvoorbeeld. Het VB krijgt daar een absolute meerderheid. Wat gaat het gevolg zijn, op korte of lange termijn?

Rellen. Haat. Enz.

En dan gaan de twee grote groepen "probleem-moslims" zich bij elkaar aansluiten: de crimineeltjes die amper naar de moskee gaan en liever naar Amerikaanse hiphop luisteren enerzijds, en de geloofsfanatici en paranoïde anti-zionisten met terroristische plannen anderzijds. En voil�*, daar hebt ge uw "burgeroorlog" al op kleine schaal.

Dat er bepaalde zones zijn van Antwerpen waar een kordaat optreden van de politie voor rellen kan zorgen is duidelijk. Dat sommige linksen er alles aan zullen doen om rellen te creëren bij machtsdeelname van het VB ook.

Wat niet wegneemt dat er maar 2 mogelijkheden zijn:

* ofwel zijn het overgrote deel van de moslims brave, vredelievende mensen. Dan zullen zij er ook alle baat bij hebben dat het crapuul eruit wordt gehaald en dat men ophoudt met de ogen dicht te knijpen voor criminaliteit.
* ofwel is een groot deel van hen dat niet en zal zij reageren met geweld. In dat geval is de enige conclusie die je kan trekken, dat we dan beter nu ingrijpen, dan de boel verder te laten verzieken.

Uit uw betoog kan ik enkel afleiden dat u zelf eigenlijk optie 2 vreest.

En btw, ik vindt een burgeroorlog geenszins een onrealistisch scenario als de huidige integratie zo blijft falen en hun aantallen tegen dit tempo blijven toenemen.

Frankrijk nu = België binnen 10 jaar.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 20:30   #55
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Chamberlain voerde net dezelfde politiek t.o.v. Hitler. Het leide tot 60 miljoen doden.

Met de 'appeasement' politiek graven we ons eigen graf. We moeten duidelijk normen stellen die te nemen of te laten zijn. Maar wie ze laat gaat dan ook het land uit.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 22 september 2006 om 20:31.
Oud 22 september 2006, 20:38   #56
Mamaloe
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Chamberlain voerde net dezelfde politiek t.o.v. Hitler. Het leide tot 60 miljoen doden.

Met de 'appeasement' politiek graven we ons eigen graf. We moeten duidelijk normen stellen die te nemen of te laten zijn. Maar wie ze laat gaat dan ook het land uit.
Dat vind ik altijd zo'n onzinnige extreem-rechtse vergelijking hé, van welke sites halen jullie die toch altijd?

Hitler had MACHT. Hij had de leiding over een land, een leger, etc. De moslims hier in Europa hebben helemaal geen macht, ze besturen niks, WIJ hebben de macht (als je dan toch in wij-zij-termen wil denken).

Snappen jullie nu niet dat dit een belachelijke historische parallel is? Als België nu zou grenzen aan Iran, OK, dán misschien. Maar jullie creëren alleen maar een spookbeeld.
Oud 22 september 2006, 20:44   #57
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het zijn juist mensen zoals gij die bang zijn voor zo'n "burgeroorlog" en extreem achterdochtig worden, die uiteindelijk voor zo'n "burgeroorlog" gaan zorgen.

Dikke BS.

Precies alsof er geen reden tot achterdocht is. Je moet al wel compleet blind zijn om niet in te zien dat de aanwezigheid van een deel van de moslims voor serieuze problemen zorgt.

Daarnaast, stel dat het allemaal goed zou komen als wij maar wat 'minder achterdochtig' worden. (Wat voor een naieve veronderstelling (!!!!)). Hoe gaat dat dan precies in zijn werk?

Gaan die 50% Marokkaanse jongeren die niet eens een diploma middelbaar halen dan plots vlijtige studenten worden? Gaat hun oververtegenwoordiging in de criminaliteitscijfers dan plots verminderen?

Nadat u dit voor mij verklaard hebt, gelieve mij uit te leggen wat uw plan is om de mensen minder achterdochtig te maken. Verdergaan met het linkse knuffelbeleid? Alle kritiek op allochtonen verbieden onder het mom 'racisme'? Dat leidt enkel en alleen maar tot meer achterdocht zou ik denken.
Oud 22 september 2006, 20:49   #58
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hitler had MACHT. Hij had de leiding over een land, een leger, etc. De moslims hier in Europa hebben helemaal geen macht, ze besturen niks, WIJ hebben de macht (als je dan toch in wij-zij-termen wil denken).

Wij hebben (voorlopig) nog de macht ja. Hoewel dat in sommige stukken van Antwerpen en Brussel al niet meer het geval is. In Frankrijk zijn er al honderden 'no-go' area's.

We hebben momenteel nog de macht om onze macht overal te herstellen. Net zoals de geallieerden in '36 of '38 Duitsland nog makkelijk zouden hebben kunnen verslaan. Maar ze lieten Duitsland hier al een stukje pakken, daar nog een stukje en steeds machtiger worden... Alles om de lieve vrede te bewaren.

De parallel met Chamberlain gaat wel degelijk op.
Oud 22 september 2006, 20:56   #59
Mamaloe
Schepen

Standaard

Citaat:
Wij hebben (voorlopig) nog de macht ja. Hoewel dat in sommige stukken van Antwerpen en Brussel al niet meer het geval is. In Frankrijk zijn er al honderden 'no-go' area's.

We hebben momenteel nog de macht om onze macht overal te herstellen. Net zoals de geallieerden in '36 of '38 Duitsland nog makkelijk zouden hebben kunnen verslaan. Maar ze lieten Duitsland hier al een stukje pakken, daar nog een stukje en steeds machtiger worden... Alles om de lieve vrede te bewaren.

De parallel met Chamberlain gaat wel degelijk op.
We hebben het hier over 5 of 10 procent van de totale bevolking for god's sake. Dat geldt in Frankrijk net zo goed.
Oud 22 september 2006, 21:01   #60
Mamaloe
Schepen

Standaard

Citaat:
Dikke BS.

Precies alsof er geen reden tot achterdocht is. Je moet al wel compleet blind zijn om niet in te zien dat de aanwezigheid van een deel van de moslims voor serieuze problemen zorgt.

Daarnaast, stel dat het allemaal goed zou komen als wij maar wat 'minder achterdochtig' worden. (Wat voor een naieve veronderstelling (!!!!)). Hoe gaat dat dan precies in zijn werk?

Gaan die 50% Marokkaanse jongeren die niet eens een diploma middelbaar halen dan plots vlijtige studenten worden? Gaat hun oververtegenwoordiging in de criminaliteitscijfers dan plots verminderen?

Nadat u dit voor mij verklaard hebt, gelieve mij uit te leggen wat uw plan is om de mensen minder achterdochtig te maken. Verdergaan met het linkse knuffelbeleid? Alle kritiek op allochtonen verbieden onder het mom 'racisme'? Dat leidt enkel en alleen maar tot meer achterdocht zou ik denken.
Mijn visie is gewoon dat moslims hier ook iets willen om trots op te zijn. Tijdens de rellen in Borgerhout hoorde ik een Marokkaan roepen: "Borgerhout is van ONS!"

Voor jou is dat reden tot achterdocht, voor mij is dat vooral een uiting die er op wijst dat die mensen hier in België/Vlaanderen niks hébben om trots op te zijn.

Ja, sommigen hebben een dikke BMW doordat ze drugs dealen. Sommigen hebben een knappe vrouw en stoppen ze onder een hoofddoek om haar maar zeker "eigen bezit" te houden.

Maar ze moeten gewoon structureel het gevoel krijgen iets te "hebben". En inderdaad, onderwijs en sociale maatregelen moeten daartoe bijdragen. Ik ben bv. ook fel tegenstander van "importhuwelijken", ook al stem ik dan geen Vlaams Belang en zal ik dat ook nooit doen. Ik vind desondanks dat importhuwelijken de taalachterstand van allochtonen in stand houdt.

Laatst gewijzigd door Mamaloe : 22 september 2006 om 21:02.
Mamaloe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be