Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 september 2006, 21:02   #61
Nicolas
Burgemeester

Nicolas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colargo Bekijk bericht
Ik denkt dat ik meer anti VB ben dan U en toch zal ik nu VB stemmen.!!

-ik heb geen problemen met walen.Eigenlijk zijn de problemen met walen politieke problemen. En niet onder de mensen.
-Koningshuis ocharme, die mogen blijven bestaan van mij
-België zou ik ook liever zien blijven bestaan.

Maar er is maar een partij die de extrem moslim aanwezigheid kan doen remmen en het is het VB jammer genoeg. En als ze iets te zeggen hebben moet je zeker niet denken. Dat ze alle moslims gaan doen VERGASSEN.
Daar ze steeds zullen moeten rekening houden met andere partijen.

Waar ik wel bang van ben dat is, dat het moslim probleem grote proporties aanneemt omdat we nog jaaaaren er niets zulen aan doen. En dan we dan zouden kunnen hervallen zoals in WOII. Dit in heel europa, burgeroorlog.

Nu moeten we beslissen wat de toekomst zal brengen.
wat ga jij er de komende periode aan doen om de verhouding met de moslims in ons land te verbeteren
ipv te stemmen op een partij die eigenlijk een vlaamse versie is van het extremisme die je wil aanklagen
denk je nu echt dat VB beter is dan het probleem die je hebt, ik vrees dat de oplossing van hen slechter is dan de kwaal.
Een beetje zoals men vroeger vliegen doodde met DDT
Nicolas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 21:02   #62
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mamaloe Bekijk bericht
We hebben het hier over 5 of 10 procent van de totale bevolking for god's sake. Dat geldt in Frankrijk net zo goed.
Zoals altijd en overal geld: Als 95% niks durft te doen heeft die 5% de macht. Als er 5% Duitsers waren die joden wou uitroeien zal het veel geweest zijn. Nochthans is het wel gebeurd. Egypte is met geweld geislamiseerd door 1% van de bevolking.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 22 september 2006 om 21:03.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 21:07   #63
Mamaloe
Schepen

Mamaloe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Zoals altijd en overal geld: Als 95% niks durft te doen heeft die 5% de macht. Als er 5% Duitsers waren die joden wou uitroeien zal het veel geweest zijn. Nochthans is het wel gebeurd. Egypte is met geweld geislamiseerd door 1% van de bevolking.
Van die 5 % moslims in België is er slechts een kleine minderheid die slechte plannen heeft. Dus om de vergelijking correct te maken, moet je er bv. 0,5 % van maken.

En Egypte is trouwens helemaal niet geïslamiseerd. Waarom denk je dat daar terroristische aanslagen plaatsvinden?

Laatst gewijzigd door Mamaloe : 22 september 2006 om 21:08.
Mamaloe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 21:08   #64
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Mijn visie is gewoon dat moslims hier ook iets willen om trots op te zijn. Tijdens de rellen in Borgerhout hoorde ik een Marokkaan roepen: "Borgerhout is van ONS!"

Voor jou is dat reden tot achterdocht, voor mij is dat vooral een uiting die er op wijst dat die mensen hier in België/Vlaanderen niks hébben om trots op te zijn.

Ja, sommigen hebben een dikke BMW doordat ze drugs dealen. Sommigen hebben een knappe vrouw en stoppen ze onder een hoofddoek om haar maar zeker "eigen bezit" te houden.

Maar ze moeten gewoon structureel het gevoel krijgen iets te "hebben". En inderdaad, onderwijs en sociale maatregelen moeten daartoe bijdragen. Ik ben bv. ook fel tegenstander van "importhuwelijken", ook al stem ik dan geen Vlaams Belang en zal ik dat ook nooit doen. Ik vind desondanks dat importhuwelijken de taalachterstand van allochtonen in stand houdt.

U gaat van het ene mysterie naar het andere.

Graag antwoord dan op de vraag hoe u die het gevoel gaat geven dat ze 'structureel iets hebben'.

Graag had ik ook geweten in welke mate dit gepaard gaat gaan met het afpakken van bezit, rechten en vrijheden van de autochtone burgers.
Oud 22 september 2006, 21:11   #65
Mamaloe
Schepen

Standaard

Citaat:
U gaat van het ene mysterie naar het andere.

Graag antwoord dan op de vraag hoe u die het gevoel gaat geven dat ze 'structureel iets hebben'.

Graag had ik ook geweten in welke mate dit gepaard gaat gaan met het afpakken van bezit, rechten en vrijheden van de autochtone burgers.
Gewoon, simpele dingen:

hoofddoek moegen dragen
eigen moskeeën (niet de vuile gebouwtjes van nu in Antwerpen)
meer respect voor religieuze gevoeligheden van hen (o.a. de simpele dingen zoals respect voor Mohammed)
islamitische feestdagen (bv. in ruil voor christelijke feestdagen van "ons")
eindelijk eens subsidie voor de islam (net zoals voor andere godsdiensten)

Zijn allemaal gemakkelijk genoeg te realiseren zonder iets "af te pakken" van Vlamingen.
Oud 22 september 2006, 21:11   #66
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Van die 5 % moslims in België is er slechts een kleine minderheid die slechte plannen heeft. Dus om de vergelijking correct te maken, moet je er bv. 0,5 % van maken.

En Egypte is trouwens helemaal niet geïslamiseerd. Waarom denk je dat daar terroristische aanslagen plaatsvinden?
Egypte is wel degelijk met geweld geïslamiseerd. De geschiedenis bestaat uit meer dan de periode sinds WO 2 hoor...

De Islam heeft zich haast uitsluitend met geweld of de dreiging tot geweld verspreidt.
Oud 22 september 2006, 21:13   #67
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Egypte is wel degelijk met geweld geïslamiseerd. De geschiedenis bestaat uit meer dan de periode sinds WO 2 hoor...

De Islam heeft zich haast uitsluitend met geweld of de dreiging tot geweld verspreidt.
jep, ze hadden dan ook een mooi voorbeeld aan het Christendom uiteraard....
Oud 22 september 2006, 21:15   #68
Mamaloe
Schepen

Standaard

Citaat:

Ah, zo bedoelt u. Nochtans wordt de extreme islam op DIT moment toch wel degelijk politiek onderdrukt in Egypte. Egypte heeft ook veel kritiek gekregen van sommige moslims omdat het het eerste "moslimland" was dat VREDE sloot met Israël.
Oud 22 september 2006, 21:20   #69
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Gewoon, simpele dingen:

hoofddoek moegen dragen
eigen moskeeën (niet de vuile gebouwtjes van nu in Antwerpen)
meer respect voor religieuze gevoeligheden van hen (o.a. de simpele dingen zoals respect voor Mohammed)
islamitische feestdagen (bv. in ruil voor christelijke feestdagen van "ons")
eindelijk eens subsidie voor de islam (net zoals voor andere godsdiensten)

Zijn allemaal gemakkelijk genoeg te realiseren zonder iets "af te pakken" van Vlamingen.

Hoezo? Nogal wat van uw ideeën hier gaan anders al gepaard met het afpakken van de Vlamingen.

Ik vind persoonlijke absolute vrijemeningsuiting een groot en te koesteren iets, dat al heel zwaar uitgehold is en indien u pleit voor:

"meer respect voor religieuze gevoeligheden van hen (o.a. de simpele dingen zoals respect voor Mohammed)"

Dan kan ik dat niet anders interpreteren dan een heel zware ingrijpen op die vrije meningsuiting.

Het is ook niet duidelijk hoe ver u wil gaan daarin. Moeten westerse vrouwen 'uit respect voor Mohammed' dan ook een hoofddoek gaan dragen? Mogen wij geen bedenkingen meer maken bij enkele aspecten van hun geloof die ronduit achterlijk en middeleeuws zijn?

Zelf seculier zijnde zou ik denken dat we er net alles aan zouden moeten doen om hen te bevrijden van het juk van een dergerlijk geloof en in ruil democratie, gelijkheid man en vrouw aan te leren.

Subsidies voor de Islam? Wie gaat die betalen? Wij natuurlijk. En dat is geen 'afpakken'?
Oud 22 september 2006, 21:22   #70
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ah, zo bedoelt u. Nochtans wordt de extreme islam op DIT moment toch wel degelijk politiek onderdrukt in Egypte. Egypte heeft ook veel kritiek gekregen van sommige moslims omdat het het eerste "moslimland" was dat VREDE sloot met Israël.

Zelfs in een gematigd Islam land wil ik niet leven, u wel?
Oud 22 september 2006, 21:28   #71
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
jep, ze hadden dan ook een mooi voorbeeld aan het Christendom uiteraard....

En het miltante christendom van toen is in het Europa van nu onbestaand.

Ik vind wat het Christendom 500 jaar geleden heeft aangericht niet echt meer relevant voor de problemen van nu. Laat staan dat we maar een oogje dicht moeten knijpen omdat verre voorouders van ons misschien iets soortgelijks zouden kunnen hebben gedaan.

Volgens uw logica kunnen we dan maar beter ophouden met criminaliteit aan te pakken, want iedereen zal wel tussen zijn voorouders iemand hebben die ooit iets misdaan heeft.
Oud 22 september 2006, 21:28   #72
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn visie is gewoon dat moslims hier ook iets willen om trots op te zijn. Tijdens de rellen in Borgerhout hoorde ik een Marokkaan roepen: "Borgerhout is van ONS!"

Voor jou is dat reden tot achterdocht, voor mij is dat vooral een uiting die er op wijst dat die mensen hier in België/Vlaanderen niks hébben om trots op te zijn.

.
Hoe zou dat komen

Jullie vergeten precies de andere gemeenschappen in de steden, aziaten,zwarten,joden,..........

Maar ja idd t'is weer met de moslims dat men problemen heeft en niet enkel in belgie ook elders. Hoe zou dit toch komen.

Moslims hebben Mohammed meer hebben ze toch niet nodig.
Trouwens niet lullen he, vele illegale marokkanen krijgen potverdikke meer dan mensen die nu bejaard zijn en heel hun leven hard gewerkt hebben.
Mogen hun gratis laten behandelen in ziekenhuizen, krijgen uitkering, advocaten gratis ter beschikking, nog bijverdienen elders,....en t'is nooit goed.

Nogmaals raar dat je men aziaten geen problemen hebt en andere mensen zoals in de zwarte wijken en jodenwijk.
Waarom lopen deze niet over de mensen hun wagen als men een cartoontje maakt!? Juist, omdat ze niet gefrustreerd zijn door hun religie.
Oud 22 september 2006, 21:31   #73
Mamaloe
Schepen

Standaard

Citaat:
Hoezo? Nogal wat van uw ideeën hier gaan anders al gepaard met het afpakken van de Vlamingen.

Ik vind persoonlijke absolute vrijemeningsuiting een groot en te koesteren iets, dat al heel zwaar uitgehold is en indien u pleit voor:

"meer respect voor religieuze gevoeligheden van hen (o.a. de simpele dingen zoals respect voor Mohammed)"

Dan kan ik dat niet anders interpreteren dan een heel zware ingrijpen op die vrije meningsuiting.

Het is ook niet duidelijk hoe ver u wil gaan daarin. Moeten westerse vrouwen 'uit respect voor Mohammed' dan ook een hoofddoek gaan dragen? Mogen wij geen bedenkingen meer maken bij enkele aspecten van hun geloof die ronduit achterlijk en middeleeuws zijn?

Zelf seculier zijnde zou ik denken dat we er net alles aan zouden moeten doen om hen te bevrijden van het juk van een dergerlijk geloof en in ruil democratie, gelijkheid man en vrouw aan te leren.

Subsidies voor de Islam? Wie gaat die betalen? Wij natuurlijk. En dat is geen 'afpakken'?
Ik zie dat helemaal niet als dingen "afpakken" van Vlamingen/Belgen. Orthodoxe joden genieten al heel lang van al deze voordelen in Vlaanderen/Antwerpen. Ze hebben bovendien nog eens een paar heel chique synagoges staan (ga maar eens naar Antwerpen-Zuid, daar staat de hoofdsynagoge), hun vrouwen dragen hoofddoeken en produceren geweldige aantallen kinderen, hoor ik het VB daar over zeuren?

Nee, natuurlijk niet. Ze hebben nu een nieuwe vijand gevonden, "de moslim".
Oud 22 september 2006, 21:31   #74
Mamaloe
Schepen

Standaard

Citaat:
Zelfs in een gematigd Islam land wil ik niet leven, u wel?
Oh jawel, waarom niet?

Ben jij ooit buiten Europa geweest? Ik wel.
Oud 22 september 2006, 21:32   #75
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Kleine vraag voor de linksen.

Gelooft u dat de hier aanwezige moslims:

a. best verder blijven geloven in een fantasieverhaal van een almachtige Allah.
b. beter af zouden zijn als ze zich realiseren dat ze hier te maken hebben met een eeuwenoud boek, waar geen enkel wetenschappelijk bewijs voor is en dat op zijn minst aangepast moet worden aan de huidige tijd.
Oud 22 september 2006, 21:33   #76
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En het miltante christendom van toen is in het Europa van nu onbestaand.

Ik vind wat het Christendom 500 jaar geleden heeft aangericht niet echt meer relevant voor de problemen van nu. Laat staan dat we maar een oogje dicht moeten knijpen omdat verre voorouders van ons misschien iets soortgelijks zouden kunnen hebben gedaan.

Volgens uw logica kunnen we dan maar beter ophouden met criminaliteit aan te pakken, want iedereen zal wel tussen zijn voorouders iemand hebben die ooit iets misdaan heeft.
niets mee te maken wat jij zegt. ik zeg gewoon dat je moet opletten met geweld op een religie af te wendelen. het zijn altijd de mensen die het doen, niet een boek. in de Koran staat zoveel, dat je er vanalles kunt uithalen, zowel het geweld als de vrede.
Oud 22 september 2006, 21:34   #77
colargo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas Bekijk bericht

wat ga jij er de komende periode aan doen om de verhouding met de moslims in ons land te verbeteren
ipv te stemmen op een partij die eigenlijk een vlaamse versie is van het extremisme die je wil aanklagen
denk je nu echt dat VB beter is dan het probleem die je hebt, ik vrees dat de oplossing van hen slechter is dan de kwaal.
Een beetje zoals men vroeger vliegen doodde met DDT

Vergeet eens dat woord vlaams he en kijk verder dan belgie en zelfs europa. Het is een serieus probleem aan het worden.

Ik reken dat enkel nog een deftige schoktherapie kan werken.
En kom nie af met nazi gezaag, want ik ben de eerste die dat alllemaal afkeur. Daarom dat ik islam afkeur ook, is ook een fascistische boel in disguise.
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 21:34   #78
Mamaloe
Schepen

Standaard

Citaat:
Nogmaals raar dat je men aziaten geen problemen hebt en andere mensen zoals in de zwarte wijken en jodenwijk.
Waarom lopen deze niet over de mensen hun wagen als men een cartoontje maakt!? Juist, omdat ze niet gefrustreerd zijn door hun religie.

Er is in de islam een verbod op afbeeldingen van de profeet (bij sommige stromingen zelfs een verbod op afbeeldingen van levende wezens in het algemeen, ook al is dat een kleine minderheid).

Met een klein beetje respect kan je dus voorkomen dat ze over je auto lopen.

Laatst gewijzigd door Mamaloe : 22 september 2006 om 21:35.
Mamaloe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 21:35   #79
colargo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oh jawel, waarom niet?

Ben jij ooit buiten Europa geweest? Ik wel.
club med ergens
Als man is het gemakkelijker tussen moslims te leven dan als vrouw.

Laatst gewijzigd door colargo : 22 september 2006 om 21:37.
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 21:40   #80
Mamaloe
Schepen

Standaard

Citaat:
club med ergens
Als man is het gemakkelijker tussen moslims te leven dan als vrouw.
Beperk je nu eens tot zinvolle reacties, als je wil. Ik zie hier massa's Marokkaanse en Turkse meisjes zonder hoofddoek over straat lopen. Waar heb je het over?

(Ja, er zijn er ook met hoofddoek ja, maar volgens mij is de verhouding fifty-fifty.)

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be