Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 september 2006, 22:27   #21
Pever
Burger

Pever's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Truder Bekijk bericht
Zoek ze eens.
Het woordje "oorlog" komt meer dan 100 keer voor in de Bijbel, en jij beweert dat er geen oorlogsverklaring in zou staan?

"Eer de burger over één nacht ijs gaat, danst de idioot op het water."
Pever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 22:56   #22
Frdrk
Vreemdeling

Standaard

Matheus 10:34/35/36: Jezus zegt tegen zijn volgelingen:

"Meent niet, dat Ik gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard."

"Want Ik ben gekomen, om den mens tweedrachtig te maken tegen zijn vader, en de dochter tegen haar moeder, en de schoondochter tegen haar schoonmoeder."

"En zij zullen des mensen vijanden worden, die zijn huisgenoten zijn."

"Die vader of moeder liefheeft boven Mij, is Mijns niet waardig; en die zoon of dochter liefheeft boven Mij, is Mijns niet waardig."

Lucas 19:27 Jezus zegt:

"En die vijanden van mij die niet wilden dat ik koning over hen werd, breng hen hier en dood ze voor mijn ogen."

Lucas 14:26 Jezus zegt:

"Indien iemand tot Mij komt en niet haat zijn vader, en moeder, en vrouw, en kinderen, en broeders, en zusters, ja, ook zelfs zijn eigen leven, die kan Mijn discipel niet zijn."

Dit heeft wel iets weg van agressie en sektevorming.
Frdrk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 23:20   #23
Olivier Bronselaer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frdrk Bekijk bericht

"Meent niet, dat Ik gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard."

"Want Ik ben gekomen, om den mens tweedrachtig te maken tegen zijn vader, en de dochter tegen haar moeder, en de schoondochter tegen haar schoonmoeder."

"Die vader of moeder liefheeft boven Mij, is Mijns niet waardig; en die zoon of dochter liefheeft boven Mij, is Mijns niet waardig."

"En die vijanden van mij die niet wilden dat ik koning over hen werd, breng hen hier en dood ze voor mijn ogen."

"Indien iemand tot Mij komt en niet haat zijn vader, en moeder, en vrouw, en kinderen, en broeders, en zusters, ja, ook zelfs zijn eigen leven, die kan Mijn discipel niet zijn."

Is nog altijd niet hetzelfde als de citaten uit de Koran die ik aanhaal en die zowat een miljard moslims opzet tegen miljarden andersgelovigen. Aan hetgeen u hierboven opsomde uit de Bijbel kan een wereldreligie geen aanstoot nemen lijkt mij...
Olivier Bronselaer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 23:21   #24
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FreedomAndLiberty Bekijk bericht
Moest Osama Bin Laden nu (ik zeg maar é) nen hindoe zijn of (beter nog) nen christen of nen protestant, zou ge daar dan tegen ageren?
...ik ben atheïstisch...
Het feit dat u zich een atheist noemt ontslaat u geenszins van de intellectuele moeite om eens te weten te komen waarom u zich zo zelfzeker een niet-gelovig predikaat aanmeet.
Het eerste wat u dan zal leren onderscheiden, is dat de profeet die Osama & Co. tot daden inspireert zowaar de enige die regelrechte haat-en oorlogstaal tot uitvoering predikt tegen andersdenkenden- of gelovigen en meer dan ferm discrimineert binnen de vrouwelijke helft van hun eigen geloofsgemeenschap.
Bij geen enkele andere 'religie' staat de doodstraf te wachten bij de eventuele afvalligheid ervan.

De fond van het spirituele doel van andere religies staat gericht op de zogenaamde eenwording met de aanbeden godheid.
Het hoogste doel dat de islam bereikbaar stelt is de totale onderwerping aan haar en als het er nog effe bij kan, sterven als een martelaar om het islamgeloof te verspreiden, desnoods met bommen en granaten...

De eerdere basisleggers van de overige wereldreligies nemen, voorzover ik zie, hoor en ervaar, een heel ander blad voor de mond.
Uw botte vergelijking hierboven gaat dus niet op.

Maar ik vermoedde al dat dit subtiele onderscheidje tussen de profeten aan uw scherpe waarnemingsvermogen was ontsnapt, wellicht wegens een niet in de wegzittende desinteresse hierover.
Het weze je echter vergeven Fal... voorlopig toch.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 23:31   #25
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Efkes vraag aan Zorlac...
wat is een zorlac ?
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 05:39   #26
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
wat is een zorlac ?
Hallo
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 05:46   #27
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FreedomAndLiberty Bekijk bericht
Efkes vraag aan Zorlac...

Moest Osama Bin Laden nu (ik zeg maar é) nen hindoe zijn of (beter nog) nen christen of nen protestant, zou ge daar dan tegen ageren?
Uiteraard!

Ik veroordeel élk geweld obv (eender welke)geloofsovertuiging.

Maar de realiteit leert ons dat het quasi uitsluitend moslims zijn die zich hieraan vergrijpen.
Toeval?....ik denk het niet.
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 09:31   #28
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En hoeveel leven er nog volgens de moraal van de Bijbel? In tegenstelling tot de Koran-adepten?

En hoeveel leven er nog volgens de normen en moraal van uw Bijbel? In tegenstelling tot de Koran-adepten?

Laatst gewijzigd door lantjes : 22 september 2006 om 09:33.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 10:51   #29
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pever Bekijk bericht
Het woordje "oorlog" komt meer dan 100 keer voor in de Bijbel, en jij beweert dat er geen oorlogsverklaring in zou staan?
De Bijbel vermeldt ook dood en vernieling maar levert geen apart wetboek dat handelt over hoe wij moeten leven, de Koran doet dat wel met de Sharia (de Hadith wordt ook wel eens aangehaald als semi-wet).

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 11:48   #30
Frdrk
Vreemdeling

Standaard

De citaten die ik aanhaalde uit het Nieuwe Testament waren louter bedoeld om aan te geven dat men in vele 'heilige boeken' (Oude en Nieuwe Testament, Koran) opzwepende of agressieve taal kan terugvinden.

Ik meen dat het belangrijk is om deze verzen grondig in hun context te onderzoeken.
Frdrk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 22:18   #31
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De citaten die ik aanhaalde uit het Nieuwe Testament waren louter bedoeld om aan te geven dat men in vele 'heilige boeken' (Oude en Nieuwe Testament, Koran) opzwepende of agressieve taal kan terugvinden.

Ik meen dat het belangrijk is om deze verzen grondig in hun context te onderzoeken.
Ook muziek- literatuur en filmteksten waar dergelijke taal in voorkomt en soms zelfs dwingender klinkt dan wat aangehaald word uit de zogenaamd heilige boeken ?
Deze laatste behelst uiteraard de volle aandacht over de mogelijke interpretatie van de respectieve verzen, de Thora niet uitgezonderd en de maatschappelijke gevolgen ervan.
Echter, de burgerlijke aanvaarding der scheiding tussen kerk, synagoog en moskee enerzijds en staat anderzijds is voldoende.
Bij de eerste twee is dit een wettelijk aanvaard feit, nu de derde nog.

Trouwens, de maatschappelijke gevolgen van wat de koran all over the world predikt ziet u alle dagen op uw nieuwszender...

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 22 september 2006 om 22:20.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be