Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 september 2003, 02:23   #61
pistoléke
Burgemeester

pistoléke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Blij dat u dit toch reeds inziet, want zoals ik het uit uw uitleg begreep, dacht ik dat u het wettelijk wou vastleggen wanneer kinderen op straad mogen vertoeven en dergelijke meer.
Het zijn regels om de ouder eens een keer terug te laten beseffen dat ze hun kinderen niet zomaar moeten laten rondlopen of rondhangen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pistoléke
Citaat:
- meer gebruik maken van alternatieve straffen.
helemaal niet mee eens alternatieve straffen is een soort knuffelpolitiek
Ah u vindt een beleidt dat werk knuffelpolitiek, rare redenatie. Of trekt u het in twijfel dat alternatieve straffen - zoals reeds door Mieke aangehaald - het recidivisme beter bestrijden?
Een beleid dat werkt voor de dader maar niet voor het slachtoffer zo is het beleid nu mijn waarde...

Citaat:
maar voor moord oog om oog tand om tand====>doodstraf
Citaat:
Mmmm, oog om oog, tand om tand, zeer goede mentaliteit Maar goed de discussie omtrent de doodstraf hoeft niet in deze topic gevoerd te worden.
En waarom zou ze in deze topic niet besproken mogen worden,en ik heb het hier dan ook btw over moord en ik vind dat op die ogenblik de doodstraf er moet zijn

Citaat:
De wereld aan het vergaan Neen dat niet maar als we niet vlug iets gaan doen zal de westerse manier van leven verdwijnen
nb: Ja zeer realistisch
Citaat:
Dat is natuurlijk ook weer lulkoek. Natuurlijk zal de Westerse levenswijze zoals ze heden ten dagen bestaat niet ongewijzigd blijven, dat noemt men evolutie, maar onze samenleving is helemaal niet ernstig in gevaar.
Dus realisme? Neen, absoluut niet. "Doom-denken" is een gepastere term!
Doomdenken?nope zeker niet,evolutie mischien maar toch niet op een positieve manier voor de westerse wereld,dus ja zeer realistisch jammer genoeg

nb:het lijkt me duidelijk dat je hier met een oplossing afkomt dat deze meteen word afgebroken en gekleineerd door een groepje linksen,als je die hoort afkomen dan is het alternatieve straffen dit en alternatieve straffen dat,en zoals al eerder gezegd in deze topic,een linkse zet de vraag de rechtse komt met de oplosing en de linkse breekt deze af zodat hij kan zeggen dat we niet met oplossingen afkomen.Als het er zo aan toe gaat in het parlement ocharme ons belgenlandje dan tsjonge jonge
Oud 12 september 2003, 11:16   #62
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En waarom zou ze in deze topic niet besproken mogen worden,en ik heb het hier dan ook btw over moord en ik vind dat op die ogenblik de doodstraf er moet zijn
Omdat er dan weer enorm afgedwaalt wordt van het oorspronkelijke onderwerp, maar goed: geen doodstraf want:
Levenslange opsluiting is een véél zwaardere (en dus betere) straf
Op die manier sluit je ook al het risico uit dat je iemand onschuldig ter dood zou hebben gebracht

Citaat:
nb:het lijkt me duidelijk dat je hier met een oplossing afkomt dat deze meteen word afgebroken en gekleineerd door een groepje linksen,als je die hoort afkomen dan is het alternatieve straffen dit en alternatieve straffen dat,en zoals al eerder gezegd in deze topic,een linkse zet de vraag de rechtse komt met de oplosing en de linkse breekt deze af zodat hij kan zeggen dat we niet met oplossingen afkomen.Als het er zo aan toe gaat in het parlement ocharme ons belgenlandje dan tsjonge jonge
Voor zover ik weet heb ik u nergens afgebroken of gekleineerd. Daarenboven durf ik het toch ook wel te betwijfelen als zou ik links zijn.
Kan u mij trouwens studies bezorgen waaruit zou blijken dat alternatieve straffen niet succesvol zijn?
Maar goed als u er zo over denkt dan hoeft het voor mij eigenlijk al niet meer.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2003, 11:42   #63
pistoléke
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Citaat:
Omdat er dan weer enorm afgedwaalt wordt van het oorspronkelijke onderwerp, maar goed: geen doodstraf want:
Op die manier sluit je ook al het risico uit dat je iemand onschuldig ter dood zou hebben gebracht
Levenslang een zwaardere straf,levenslang veel geld aan de staat kosten,levenslang een plaats in de gevangenis die niet vrij is,weg met de omzetting naar levenslang,ter dood is ter dood
Onschuldig ter dood veroordeeld dit is iets dat jammer genoeg zou kunnen gebeuren ja,maar die kans is dan ook zeer miniem

Citaat:
Citaat:
Voor zover ik weet heb ik u nergens afgebroken of gekleineerd. Daarenboven durf ik het toch ook wel te betwijfelen als zou ik links zijn.
Kan u mij trouwens studies bezorgen waaruit zou blijken dat alternatieve straffen niet succesvol zijn?
Ik heb het dan ook niet over jou alleen ik heb het over deze topic in het algemeen
Zou je dan durven beweren dat je rechts bent ook
Ik ga over alternatieve straffen niet uitwijden die helpen toch niet
Dus met deze : "ik ben zeker dat het zo is "
Oud 12 september 2003, 12:17   #64
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Levenslang een zwaardere straf,levenslang veel geld aan de staat kosten,levenslang een plaats in de gevangenis die niet vrij is,weg met de omzetting naar levenslang,ter dood is ter dood
Onschuldig ter dood veroordeeld dit is iets dat jammer genoeg zou kunnen gebeuren ja,maar die kans is dan ook zeer miniem
Uit onderzoek - voor zover dat enige waarde heeft voor u natuurlijk - is gebleken dat iemand levenslang opsluiten helemaal niet meer kost dan iemand die ter dood is veroordeeld. Hoofdzakelijk door het feit dat iemand die de doodstraf krijg nog vaak lang opgesloten blijft zitten. De rest van uw uitleg raakt kant nog wal: bouw gevangenissen bij als je er te weinig hebt, zou ik zeggen en er vallen meer onschuldige doden op deze manier dan u denkt, heb ik de indruk. En trouwens elke onterecht ter dood gebrachte voor een andere zijn misdrijf is er wel eentje te veel zeker!

Citaat:
Tja ik heb natuurlijk geen idee wat jij onder rechst verstaat. Als u onder rechts begrijpt dat ik tegen abortus, euthanasie, homohuwelijken, alternatieve straffen, .....ben, dan ben ik alles behalve rechts. Op (sociaal-)economisch vlak ben ik in elk geval rechts.

Citaat:
Aaaaaaaaaaaah, dank U heilige God dat u ons komt verblijden met uw goddelijke kennis en ons op de hoogte brengt van dat feit waar wij aardbewoners nooit hadden kunnen opkomen. Dank u voor Uw verrijkende inzichten en Uw geniale uitleg daarbij. Wij zullen er in de toekomst zeker rekening mee houden dat U het gezegd hebt en dat het aldus zo zal zijn!
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Oud 12 september 2003, 12:57   #65
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

De enige echte goede oplossing om dit probleem op termijn definitief op te lossen is gewoon door de jongeren die nu amok maken en later beroeps(profiteur)crimineel worden naar een goede school te sturen !
Steek ze gerust op internaat bij de paters jezuieten en laat ze die mannen maar flink wat oorvijgen uitdelen en op hun blote knietjes zitten als ze niet willen luisteren, t'zal hun géén slecht doen.....
Vroeger waren er paters zoals "den beul" of "de motter" en dat waren struise gasten die er indien nodig voor zorgden dat de goei manieren er vakkundig ingetimmerd werden ! willen of niet maar iederéén was braaf !
Oud 12 september 2003, 13:26   #66
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Citaat:
Citaat:
Ik heb het dan ook niet over jou alleen ik heb het over deze topic in het algemeen
I.v.m. de doodstraf:
-Het gerecht is niet perfect, dus de kans bestaat dat er onschuldigen ter door veroordeeld worden. Eén teveel in één teveel. Of wil jij soms de kans lopen om onschuldig ter dood veroordeeld worden, in de naam van gerechtigheid?
-Elke morele regel en elke wet in elk land zegt dat doden de zwaarste misdaad is. Een land dat de doodstraf toepast bezondigt dus zowat de meest universele morele regel.
-Dan komt er nog bij dat een overheid die moord veroordeelt, zelf mensen doodt. Het bezondigt zich dus aan haar eigen principes.
-in geval van een gerechterlijke dwaling kan een levenslang veroordeelde opnieuw vrijgelaten worden, en men kan hem schadevergoeding betalen en aan eerherstel doen. Het zal niet alles oplossen, maar men kan de fout toch ten dele rechtzetten. Bij doodstraf is het gedaan, dood is dood.
-In het geval van doodstraf vergeet men vaak dat de nabestaanden van de ter dood veroordeelde vaak even hard gestraft worden. Een vriend of familielid verliezen is het verschrikkelijkste wat er bestaat, als daar nog bijkomt dat hij door de overheid wordt vermoord, en het wordt gezien als 'rechtvaardig' , dan moet al al helemaal verschrikkelijk zijn. In de naam ver gerechtigheid maak gewoon je nog meer slachtoffers.
-Er zijn haast geen studies die aantonen dat in staten waar de doodstraf werd ingevoerd, het aantal zware misdaden langdurig daalde. Bijna alle studies stellen een status quo of een stijging van het aantal zware misdaden vast. Het ontraden effect van de doodstraf is dus quasi-onbestaande.
-Als we naar de US kijken, dan zien we dat vooral mensen die geen benul hebben van het rechtssysteem of geen dure advocaat kunnen betalen, ter dood veroordeeld worden. De oneerlijkheid van het rechtssysteem zorgt er dus voor dan bepaalde mensen de doodstraf krijgen, terwijl andere mensen voor dezelfde misdaad levenslang krijgen.
-Ook zijn bepaalde bevolkingsgroepen oververtegenwoordigd: rekening houdend met het feit dat er zoiezo meer mannen dan vrouwen zulke zware misdaden plegen, dan zijn er toch nog veel meer mannen die de doodstraf krijgen dan vrouwen. Ook andere bevolkingsgroepen zijn oververtegenwoordigd: armen, niet-blanken,... Ook hier zorgt de oneerlijkheid van het rechtssysteem zorgt er dus voor dan bepaalde mensen de doodstraf krijgen, terwijl andere mensen voor dezelfde misdaad levenslang krijgen.
-Zoals iemand al vernoemde: de meeste studies wijzen uit dat de doodstraf de maatschappij meer geld kost dan levenslange opsluiting.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2003, 13:31   #67
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN
De enige echte goede oplossing om dit probleem op termijn definitief op te lossen is gewoon door de jongeren die nu amok maken en later beroeps(profiteur)crimineel worden naar een goede school te sturen !
Steek ze gerust op internaat bij de paters jezuieten en laat ze die mannen maar flink wat oorvijgen uitdelen en op hun blote knietjes zitten als ze niet willen luisteren, t'zal hun géén slecht doen.....
Vroeger waren er paters zoals "den beul" of "de motter" en dat waren struise gasten die er indien nodig voor zorgden dat de goei manieren er vakkundig ingetimmerd werden ! willen of niet maar iederéén was braaf !
Afgezien van uw nogal vergaande bewoording en de lijfstraffen vind ik het eigenlijk nog zo'n slecht idee nog niet.
In sommige delen van de US geven ze kleine boefjes een quasi-militaire training, en dat lijkt nog te helpen ook. Ik moet er wel bijzeggen dat die mannekes ook zeer goed psycho-sociaal begeleid werden en dat de 'drilsergeanten' naderhand bij de mannekes thuis kwamen kijken hoe het met heb zat enzo. Ze hadden veel aandacht voor de nazorg en het zelfrespect van de ventjes.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2003, 11:58   #68
pistoléke
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Citaat:
Citaat:
I.v.m. de doodstraf:
-Het gerecht is niet perfect, dus de kans bestaat dat er onschuldigen ter door veroordeeld worden. Eén teveel in één teveel. Of wil jij soms de kans lopen om onschuldig ter dood veroordeeld worden, in de naam van gerechtigheid?
-Elke morele regel en elke wet in elk land zegt dat doden de zwaarste misdaad is. Een land dat de doodstraf toepast bezondigt dus zowat de meest universele morele regel.
-Dan komt er nog bij dat een overheid die moord veroordeelt, zelf mensen doodt. Het bezondigt zich dus aan haar eigen principes.
-in geval van een gerechterlijke dwaling kan een levenslang veroordeelde opnieuw vrijgelaten worden, en men kan hem schadevergoeding betalen en aan eerherstel doen. Het zal niet alles oplossen, maar men kan de fout toch ten dele rechtzetten. Bij doodstraf is het gedaan, dood is dood.
-In het geval van doodstraf vergeet men vaak dat de nabestaanden van de ter dood veroordeelde vaak even hard gestraft worden. Een vriend of familielid verliezen is het verschrikkelijkste wat er bestaat, als daar nog bijkomt dat hij door de overheid wordt vermoord, en het wordt gezien als 'rechtvaardig' , dan moet al al helemaal verschrikkelijk zijn. In de naam ver gerechtigheid maak gewoon je nog meer slachtoffers.
-Er zijn haast geen studies die aantonen dat in staten waar de doodstraf werd ingevoerd, het aantal zware misdaden langdurig daalde. Bijna alle studies stellen een status quo of een stijging van het aantal zware misdaden vast. Het ontraden effect van de doodstraf is dus quasi-onbestaande.
-Als we naar de US kijken, dan zien we dat vooral mensen die geen benul hebben van het rechtssysteem of geen dure advocaat kunnen betalen, ter dood veroordeeld worden. De oneerlijkheid van het rechtssysteem zorgt er dus voor dan bepaalde mensen de doodstraf krijgen, terwijl andere mensen voor dezelfde misdaad levenslang krijgen.
-Ook zijn bepaalde bevolkingsgroepen oververtegenwoordigd: rekening houdend met het feit dat er zoiezo meer mannen dan vrouwen zulke zware misdaden plegen, dan zijn er toch nog veel meer mannen die de doodstraf krijgen dan vrouwen. Ook andere bevolkingsgroepen zijn oververtegenwoordigd: armen, niet-blanken,... Ook hier zorgt de oneerlijkheid van het rechtssysteem zorgt er dus voor dan bepaalde mensen de doodstraf krijgen, terwijl andere mensen voor dezelfde misdaad levenslang krijgen.
-Zoals iemand al vernoemde: de meeste studies wijzen uit dat de doodstraf de maatschappij meer geld kost dan levenslange opsluiting.
Het is duidelijk dat je tegen de doodstraf bent en dat er dat vele anderen ook zijn,maar ik ben niet tegen de doodstraf,nu mag men nog afkomen met studies van hier en studies van ginder(zoals bij diegene over alternatieve straffen)het is mijn mening en ik blijf daarbij.
De doodstraf meer kosten dan een levenslange straf maakt da de ganzen wijs sorry,k vraag me af of je wel weet wat zo een gevangene kost aan de staat per maand

nb: zoals ik al zei het is een jammerlijke zaak als ge onschuldig ter dood veroordeelt word,maar dit is de prijs van gerechtigheid,en ja later kunnen ze enkel je naam dan nog zuiveren dat is waar
Oud 14 september 2003, 01:53   #69
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Paul Debaes, die op de Boekenbeurs onlangs nog zei fier te zijn
bij de nazi's te hebben behoord...
http://www.aff.be/ver1-98/wim_verreycken.htm
weet iemand of dit ook zo is?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2003, 02:01   #70
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iceman
laat ze die mannen maar flink wat oorvijgen uitdelen en op hun blote knietjes zitten als ze niet willen luisteren, t'zal hun géén slecht doen.....
Vroeger waren er paters zoals "den beul" of "de motter" en dat waren struise gasten die er indien nodig voor zorgden dat de goei manieren er vakkundig ingetimmerd werden
enfin een echt kristelijke levensvisie!
Oud 14 september 2003, 02:06   #71
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pistoleke
zoals ik al zei het is een jammerlijke zaak als ge onschuldig ter dood veroordeelt word,maar dit is de prijs van gerechtigheid,en ja later kunnen ze enkel je naam dan nog zuiveren dat is waar
En moeten we d�*�*rmee de 20°eeuw in?
Oud 14 september 2003, 08:54   #72
pistoléke
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
zoals ik al zei het is een jammerlijke zaak als ge onschuldig ter dood veroordeelt word,maar dit is de prijs van gerechtigheid,en ja later kunnen ze enkel je naam dan nog zuiveren dat is waar
We zijn al in de 20ste eeuw of had je dat nog niet door
Oud 14 september 2003, 08:59   #73
Seba
Europees Commissaris

Standaard

we zijn in de 21ste eeuw bende idioten, mijn vermoedens over het gemiddelde IQ-gehalte hier worden nog maar eens bevestigd
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2003, 09:04   #74
pistoléke
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
we zijn in de 21ste eeuw bende idioten, mijn vermoedens over het gemiddelde IQ-gehalte hier worden nog maar eens bevestigd
Oeps tikfoutje da moest 21ste eeuw zijn

seg idioot hik wanneer komt den 22ste dan als gij da dan zo goe weet
Oud 14 september 2003, 11:20   #75
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
tikfoutje dus
te geschokt bij het lezen van al het voorgaande...
Oud 14 september 2003, 11:30   #76
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ferro
Strengere straffen die ook volledig moeten worden uitgezeten,dus afschaffen wet-Lejeune
Alsof de rechters in hun strafmaat nu geen rekening houden met de wet Lejeune. Schaf de wet Lejeune af en de rechters zullen in hun strafmaat daarmee ook rekening houden...Dat wordt dus weer papier verknoeien voor niks.
(en gevangenisopstanden, zoals er in Frankrijk zijn sinds de invoering van "peines incompressibles")
Oud 14 september 2003, 12:39   #77
pistoléke
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
tikfoutje dus
te geschokt bij het lezen van al het voorgaande...
das wel makelijk hé kritiek geven ik kan dat ook hoor 8)
Oud 15 september 2003, 09:08   #78
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[Alsof de rechters in hun strafmaat nu geen rekening houden met de wet Lejeune. Schaf de wet Lejeune af en de rechters zullen in hun strafmaat daarmee ook rekening houden...Dat wordt dus weer papier verknoeien voor niks.
U vergist zich filosoof. Voor het over grote deel der misdaden bestaat er namelijk een maximale straf die de rechter kan opleggen en die maximale straffen zijn niet in duur uitgebreid sinds de invoering van de wet Lejeune. Een rechter kan een misdadiger dus in vele gevallen niet zwaarder bestraffen dan voorheen, maar nu is het wel mogelijk dat de misdadiger vroegtijdig vrijkomt.
Hoofdzakelijk het feit dat de toepassing van de wet Lejuene heden ten dagen als vanzelfsprekend is geworden is een zeer slechte zaak, net als het feit dat ook bijvoorbeeld pedofielen (mensen die in een volledig ander klimaat leven en dus onmogelijk opnieuw in hun oude gedrag kunnen vervallen en bijgevolg bijna als vanzelfsprekend zich volwaardig gedragen) in aanmerking komen voor een vervroegde vrijlating.
Oud 15 september 2003, 09:53   #79
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

[quote="pistoléke"][quote="filosoof"]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zelfs al in de 21e!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be