Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 september 2006, 15:37   #41
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
Wanneer ik moet waden door een zee van pseodo-fascistische islamofobie enerzijds en doctrinair links orthodoxisme anderzijds, dan zijn het comments als deze die er voor zorgen dat ik nog hoop heb voor de mensheid. Thanks Fieseler.
Ik heb jouw posting een paar keer moeten lezen en vraag mezelf daarbij het volgende af:

Bedoel jij met

A/ islamofobie: diegenen die er experimenteel voor hebben gezorgd dat een veel te grote en totaal westers-cultuurvreemde bevolkingsgroep onvoorbereid in onze maatschappij werd gedropt waardoor deze sukkelaars niets anders konden dan in ghetto's te gaan wonen, uiteraard doodongelukkig zijn en daarom onvermijdelijk voor moeilijkheden zorgen voor zichzelf en anderen waardoor ze uiteindelijk een bedreiging gaan vormen voor hun en ons maatschappelijk bestel?
B/ pseudo-fascitisch: het doelbewust ondermijnen van de democratie ,waarop bovenvernoemde maatschappij is gestoeld, door de volledige politieke oppositie te muilkorven,broodroven,vernederen, mediatiek af te maken,enz?
C/ doctrinair :Marx, Lenin, Engels, Trotsky,Stevaert, Tobbac, Merckx,...wie bedoel je eigenlijk?
D/ links: wat links betreft spreek ik fier en ovetuigd met de woorden van JFK: "ich bin ein linkie" en sta dus volledig achter het gegeven "iedereen gelijk voor de democratische wet"
E/ orthodoxie: die heb ik in dit onlandje nog niet tegengekomen behalve in zekere mate dan voorlopig bij het VB.
Oud 23 september 2006, 16:01   #42
Fieseler

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
Ik heb je andere posts eens bekeken en het is duidelijk dat je een aanhanger van het VB bent. Persoonlijk ben ik het met ongeveer elk standpunt van deze partij oneens, behalve hun republikeinse visie.
Laat ons eens effe de hoofdpunten van het programma van het VB overlopen:
A/1. VLAAMSE STAAT

Het Vlaams Belang is een Vlaams-nationalistische partij. Voor ons is het zelfbeschikkingsrecht der volkeren fundamenteel. De soevereiniteit van een natie moet van het volk zelf uitgaan. Elk volk heeft het recht zijn toekomst in te richten zoals het dat wil, bij voorkeur in een eigen staat. Wij vinden dat de identiteit van ons volk, van élk volk, zo waardevol is dat een nationale identiteit speciale bescherming moet genieten.

Tegen?
Mag hoor...no prob...maar ik ben voor (samen met een democratische meerderheid in Vlaanderen)

B/ 2. DEMOCRATIE

Het Vlaams Belang kiest uitdrukkelijk voor de democratie als politiek model. Het volk beslist. Dat is meteen de kern van het Vlaams-Belangstandpunt terzake.

Het Vlaams Belang wil een overheid die in haar inrichting en dienstverlening neutraal staat ten opzichte van de politieke opvattingen van haar burgers. In een democratische samenleving zijn de rechten van alle burgers, ongeacht hun politieke overtuiging, in het gedrang, indien de overheid - die een zo belangrijke rol speelt in onze complexe samenleving - geen neutrale overheid is of zich ten aanzien van de politieke mening van die burgers niet neutraal opstelt
.

Tegen?
Ik ben voor...samen met een overgrote democratische meerderheid...

C/3. HET GEZIN

Het Vlaams Belang is een uitgesproken gezinspartij. Als hoeksteen van de samenleving zorgt het gezin voor zekerheid, geborgenheid en de opvoeding van de kinderen. Gezinnen vormen de band van solidariteit tussen de generaties, tussen het verleden en de toekomst. Zij zijn het beste kader om normen en waarden door te geven. Zij werpen een dam op tegen egoïsme en materialisme, tegen de onverschilligheid en tegen de toenemende agressie in onze maatschappij. Een gezinsvriendelijk klimaat is dan ook de beste voorwaarde en waarborg voor een gezonde samenleving.

Tegen?
Ik ben voor..samen met een overgrote democratische meerderheid..

D/4. RESPECT VOOR HET LEVEN

Voor het Vlaams Belang is de gift van het leven het hoogste goed. Het doorgeven van het leven drukt de band uit tussen de generaties. Het verwekken van leven en het opnemen van zorg voor de zwakste in de samenleving - het ongeboren kind, de mens met een handicap en de terminaal zieke - 'sticht' gemeenschap. Wij bepleiten dan ook de grootst mogelijke terughoudendheid van de mens in alle beslissingen over leven en dood.

Tegen?
Ik ben voor...maar genuanceerder..meer zoals de tjeven...evenals een democratische meerderheid...

D/5. VREEMDELINGENBELEID

Vlaanderen is geen immigratieland en mag geen beleid voeren dat immigranten aantrekt. Wie hier als immigrant aankomt en zich hier definitief wil vestigen, past zich aan onze taal, cultuur en gewoonten aan en is in de eerste plaats loyaal tegenover Vlaanderen, zijn nieuw land. De oplossing is dan niet, zoals het multiculturele dogma predikt, dat allerlei culturen, de Vlaamse en andere, naast elkaar moeten bestaan. De oplossing is natuurlijk dat de inwijkelingen zich aanpassen aan onze cultuur, niet dat wij ons aan hun cultuur aanpassen.

Tegen?
Ik ben voor...zoals een democratische meerderheid in Vlaanderen..

6. VEILIGHEID EN JUSTITIE
7. EEN WELVAREND VLAANDEREN
8. SOCIALE POLITIEK
9. CULTUUR, JEUGDBELEID EN SPORT
10. ONDERWIJS
11. MILIEU, RUIMTELIJKE ORDENING EN MOBILITEIT
12. VLAANDEREN IN DE WERELD

Tegen?
...ik ben daar allemaal ook voor...samen met een democratische meerderheid in Vlaanderen...

Citaat:
Maar ik geloof dat gevoel voor humor en blind extremisme niet samengaan, en geef je dus voorlopig het voordeel van de twijfel. Time will tell...
Thx bro voor dat gevoel voor humor..wil je ondertussen in die posts van mij, nu je ze toch hebt gelezen, eens een paar voorbeelden van blind extremisme quoten please?...ik zal je voor elke blind-extremistische quote dan uitgebreid mijn excuses aanbieden...I'm eager to learn...
Oud 23 september 2006, 16:23   #43
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
"ZONDER HAAT STRAAT" Dat is bedoeld voor diegene die dezelfde politieke correkten onzin uitklaveren.Al de andersdenkenden moeten beklad, uitgespuwd,gehaat,gedemoniseerd, belachelijk gemaak
t worden, uit bonden en verenigingen geschopt, uit de media geweerd worden,en met ALLE middelen bestreden worden inklusief geweld.
Eigenlijk ontspruiten zowel die zonder haat als 01010 inititaiefen allemaal uit haat tegen andersdenkenden...
haat tegen mensen met en politieke mening die niet de hunne is.

Laatst gewijzigd door ilfalco : 23 september 2006 om 16:24.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2006, 16:24   #44
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Maar ik geloof dat gevoel voor humor en blind extremisme niet samengaan
Daarom dat jij ook geen gevoel voor humor hebt...
Oud 23 september 2006, 16:36   #45
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Daarom dat jij ook geen gevoel voor humor hebt...
toch wel hoor...anders had hij het niet ontdekt...

Bovendien ben ik hem erkentelijk voor het feit dat hij via een volledig nieuwe invalshoek bewijst dat het partijprogramma van het VB zoveel met extremisme te maken heeft als mijn oma met Tommeke Boonen...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 23 september 2006 om 16:36.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2006, 17:23   #46
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

De paus? Wie is da? Wa zei'm? Waarom zou'k me der iets moeten van aantrekken?
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2006, 17:34   #47
Reza
Banneling

Reza's schermafbeelding

Standaard

Recente gebeurtenissen hebben niks met gemeentepolitiek te maken.

Grappig dat nu net de fans van politiek zich zo snel laten vangen.
Reza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2006, 17:40   #48
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

De paus heeft evenveel invloed op mijn leven als de Afrikaanse dwergmier.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2006, 17:46   #49
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

@Fieseler: de democratische meerderheid in Vlaanderen stemt wel nog altijd tegen het VB.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2006, 17:56   #50
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
@Fieseler: de democratische meerderheid in Vlaanderen stemt wel nog altijd tegen het VB.
raar hé vind je niet? als je er ondanks alle inspanningen van het establishment (pers voorop) achterkomt dat een zeer grote meerderheid het zonder het te weten met hun programma eens is...
Oud 23 september 2006, 21:46   #51
ilfalco
Minister-President

Standaard

het is veel breder dan dat hé fieseler... Onderwijs, gekleurde vakbonden,
overheid allemaal doen ze hun duit in het zakje.

Aanpassen of terugkeren is een meerderheidsstandpunt.

Het VB demoniseren en heel de hetze kan het VB niet stoppen. Maar het is de enige optie van de POCO's aangezien het alternatief juist nog meer stemmen voor het VB zou opleveren.

Of zoals desmedt het kernachtig zei: " als ze doodzwijgen niet helpt, en er op kloppen ook niet... dan kloppen we er toch liever op".
Oud 23 september 2006, 22:44   #52
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dat deze paus nog veel te braaf is.. Hij zou verdorie krachtig moeten protesteren als men weel kerken in brand steekt of een non doodschiet en in turkije geregeld christelijke geestelijken vermoord.
Hij zou krachtig moeten protesteren tegen de vervolging van christenen in soedan en timor en andere landen.

Het is wel al goed dat hij zich niet echt verontschuldigd heeft.
wat zei die vent verkeerd? Dat de islam een religie van geweld is? Nu, dat klopt toch als een bus!? De media spreken over niets anders, dag in, dag uit, sinds jaren en jaren...Moordenaars, dat zijn het!
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2006, 22:47   #53
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht

Wat heeft de Paus met lokale verkiezingen te maken? Bij mijn weten komt hij in Wervik niet op of heeft hij niet gezegd dat hij het VB steunt. De enige invloed dat de paus heeft op mijn stelmgedrag is dat ik nooit zal stemmen op een partij die zijn anti-condoom/vrouw/holebistandpunten deelt.

u heeft de perverse neiging om alles te herleiden tot seks-toestanden, meneer, of moet ik mevrouw zeggen, of beide?
Oud 23 september 2006, 22:52   #54
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Ik heb noch de paus, noch een God nodig, en ik stem sowieso niet voor een arbeiderspartij zoals het Vlaams Belang
Oom Dagobert heeft zijn eigen persoonlijke god: Het Gouden Kalf
Oud 23 september 2006, 22:53   #55
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinbag Bekijk bericht
Wie luistert er nu naar de paus ...
de moslims
Oud 23 september 2006, 22:59   #56
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groen rechts Bekijk bericht
als ze allemaal zo waren gelijk de paus word ik mss nog katholiek
de kerk heeft in feite een jongere paus nodig. Ik zou zeggen iemand van voor in de vijftig, oud genoeg om serieus genomen te worden, maar die fysiek nog z'n mannetje staat.En die moet meer "straffe" uitspraken doen, en met de "toorn gods" dreigen.Durf wedden dat het katoliek geloof er goed zou bij varen, meer volk zou aantrekken.Dat van die andere wang aanbieden, dat is allemaal goed en wel voor vijf minuten, maar nu is het toch wel welletjes zeker?
Oud 24 september 2006, 09:46   #57
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
wat zei die vent verkeerd? Dat de islam een religie van geweld is? Nu, dat klopt toch als een bus!? De media spreken over niets anders, dag in, dag uit, sinds jaren en jaren...Moordenaars, dat zijn het!
De paus heeft helemaal niet gezegd dat de islam een religie van geweld is.

Vorige week zondag legde de paus daar nog eens de nadruk op:
"At this time, I wish also to add that I am deeply sorry for the reactions in some countries to a few passages of my address at the University of Regensburg, which were considered offensive to the sensibility of Muslims. These in fact were a quotation from a medieval text, which do not in any way express my personal thought."
Oud 24 september 2006, 16:17   #58
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Durf wedden dat het katoliek geloof er goed zou bij varen, meer volk zou aantrekken
Dan zou het R5KKK geloof niet langer zwakte maar sterke uitsstralen.
De islam straalt een egweldige kracht uit en is daarom zeer wervend. Spijtig genoeg is het een destructieve kracht.
Oud 24 september 2006, 17:05   #59
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
De paus heeft helemaal niet gezegd dat de islam een religie van geweld is.

Vorige week zondag legde de paus daar nog eens de nadruk op:
"At this time, I wish also to add that I am deeply sorry for the reactions in some countries to a few passages of my address at the University of Regensburg, which were considered offensive to the sensibility of Muslims. These in fact were a quotation from a medieval text, which do not in any way express my personal thought."
wel, this text express my personal thought: islam is a violent politico-religious system.
Oud 24 september 2006, 17:12   #60
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan zou het R5KKK geloof niet langer zwakte maar sterke uitsstralen.
De islam straalt een egweldige kracht uit en is daarom zeer wervend. Spijtig genoeg is het een destructieve kracht.
zo is dat.Als de kerk succes wilt bij de jeugd, moet het wat krachtdadiger overkomen: wie heeft er nu zin om als een schaap geslacht of in slavenboeien geslagen te worden? Nu zei die paus eens een (klein) woordje tegen de islam, in wiens naam dagelijks christenen vermoord worden, en als die mannen dan beginnen brullen en dreigen, en een paar vlaggen en stropoppen verbranden, krabbelt hij al rap weer terug, en verontschuldigt zich bijna.... hij heeft teveel gezegd, ofwel niet genoeg: we wachten op de rest!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be