![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Fout. Vlamingen hebben geen problemen met het feit dat er anderstaligen in VL wonen. Of zij nu Duitstalig, Spaanstalig, Italiaanstalig, Arabischtalig, Berbertalig, Franstalig,... zijn. Dat speelt helemaal geen rol ! Wat wel opvalt is dat van zowat alle anderstaligen quasi ENKEL de Franstaligen het zijn die het verdommen om NL te spreken in VL. Waarom hebben zij die ingesteldheid ? En niet pakweg de Italianen of de Spanjaarden ? Waarom kunnen zij wél perfect integreren en niet de franstaligen ? Met hun houding maken zij zich in het ééntalige VL niet populair... Als er iemand met de vinger dient gewezen te worden, wijs dan niet naar de Vlamingen, noch naar de geintegreerde anderstaligen in VL, maar laat de franstaligen eerst en vooral in de spiegel kijken... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laat de bevolking van Sint-Genesius-Rode beslissen of ze bij het tweetalige Brussel willen horen of niet. Democratie, daar kan toch niemand tegen zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Als je zo gefrustreerd reageert, lijkt me dat racisme, minstens onverdraagzaamheid. De overheid is er voor de burger, niet omgekeerd. NL en FR zijn NATIONALE talen.M.I. moeten ze dan ook op gelijke voet worden behandeld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Dus mag heel Vlaanderen verfransen... Het omgekeerde gebeurt toch niet...
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Zoals ik reeds zei: Hans kiest partij voor de Franstaligen. Uiteraard niet voor democratie, anders zou hij tegen België zijn.
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onmogelijk. Het is het een of het ander.
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Knuppeltje, ga jij deze inkaderen?
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voorzitter van de extremistische partij, de BUB, een partij die zegt op te komen voor alle Belgen, maar daarbij wel vergeet dat Vlamingen (tot nader order) nog steeds bewoners zijn van den Belziek. De man zonder verstand, verstaat het wééral niet. Nederlands is de énige taal in VL. Niet het Frans, noch het Portugees, het Spaans, het Berbers, enz... Jij die België zo genegen schijnt te zijn, ként België nog niet eens. Ocharme, hansworst. Als jij evengoed succesvol bent in je praktijk als in je potentiele politieke carriere, God behoede mij dan !!! ![]() ![]() LOL, LUL
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() En u vraagt zich af waarom wij u fransgezind vinden?
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Of toch maar de huidige taalgrenzen respecteren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ruik helemaal niks daarvoor! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Waarom kan Zuid-België niet vernederlandsen eigenlijk? Is dat dan niet de "fout" van de Nederlandstaligen die daar gaan wonen? Ik spreek hier even in uw bloed en bodem-taaltje, hè.
![]() Laatst gewijzigd door Hans1 : 23 september 2006 om 18:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Nee. Nederlandstaligen zijn geen taalimperialisten.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |