Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 september 2006, 18:41   #41
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Patriot, trek verdorie uw ogen eens open!!! In zowat elk politiek dossier kiest uw voorzitter de kant van de Franstaligen, weigert hij Vlaanderen (5 provincies) te erkennen, lacht met pogingen om het Nederlandstalig karakter van Vlaanderen te bewaren, spreekt zich uit voor de uitbreiding van Bruxelles, enz enz enz enz enz... Ben jij BLIND?

De BUB is zo anti-Vlaams en zo belgicistisch als het FDF. En daar maak jij deel van uit. Mag je trots op zijn. Ik had je (intellectueel) hoger ingeschat. Ik was blijkbaar mis.
Aan FDF weet je tenminste nog wat je hebt, want iedereen weet ondertussen waar die voor staan. BUB daarentegen strooit de mensen zand in de ogen met hun mooie praatjes over unitarisme.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 18:45   #42
benarty
Burger

Standaard

Bah BUB zal nooit een partij met enig belang worden.
Laat ze dus maar doen, voor de rest zorgt de kiesdrempel wel.

Laatst gewijzigd door benarty : 22 september 2006 om 18:45.
benarty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 19:00   #43
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Het is spijtig dat sommigen het verschil nog niet kennen tussen "Vlamingen" (inwoners van West- en Oost-Vlaanderen, soms verkeerdelijk die van Nederlandstalig België met of zonder Brussel) en flaminganten, d.w.z. meestal Vlaams-nationale racisten.

Dat gezegd zijn is Anciaux nu niet direct de best geplaatste persoon om te spreken over toenadering tussen de gemeenschappen, de man die zelf alles en nog wat wil splitsen.

In die zin begrijp ik deze dame van Ecolo.
Ik wacht nog altijd op uw reden waarom u vindt dat Flaminganten racist zijn.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 19:39   #44
N-VA'er
Partijlid

Standaard

Citaat:
Op het pamflet van Ecolo in Brussel staat een jonge vrouw. Bij de andere kandidaten lees ik hun beroep, hun bekommernis, hun streefdoel. Bij dit meisje stond onder haar naam :'néerlandophone'. Om misverstanden te vermijden
De gele sterren zullen net op geweest zijn, zeker?

Tja, ik sta hier eigenlijk helemaal niet versteld van, hoor. Langs de andere kant van de taalgrens is elke zin voor nuance bij politici en media nu wel definitief het raam uit, lijkt me..

Elk meningsverschil tussen Vlaamse en Waalse politici is voor de Franstaligen meteen en per definitie communautair geïnspireerd... Als men in Vlaanderen (terecht) zeer zwaar tilt aan het feit dat hét kopstuk van de Albanese maffia dankzij Onckelinckx ongehinderd - en onder de neus van de politie - door de Antwerpse binnenstad mag kuieren, dan is dat geen reëel probleem, dat het vertrouwen van de burger in justitie nog meer doet kelderen, nee: da's gewoon een Vlaamse overreactie uit angst voor het VB.. Tja..

En als een groepje halvegare militairen in een achterkamertje "staatsgreepje" wil spelen, dan wordt dat in Le Soir: "Les néo-nazis flamingants voulaient tuer le Roi.."

Maar tezelfdertijd blijven Elio, Didier, Laurette en co natuurlijk wel onophooudelijk lippendienst bewijzen aan de imaginaire eenheid van het Belgische "volk", waaraan ze zo gehecht zouden zijn... Ik denk dat men in Bruxelles - Wallonie in werkelijkheid nog alleen verkleefd is aan Vlaams geld, eerlijk gezegd.. Voor de rest zijn we in veel Franstalige ogen nog alleen dat boerenzootje dat een onbegrijpelijk taaltje brabbelt..

(Gordon Sumner)
N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2006, 21:50   #45
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Oei, nu ga je op Kim haar tenen getrapt hebben, denk ik!
Ik zie eigenlijk niet goed in waarom. Franstalig België zegt toch ook 'Eigen volk eerst', waarom dan voor een systeem blijven waarin die ene groep de andere net ontzegt wat ze zelf doet.

Franstaligen: eigen volk eerst
Vlamingen: zijn racisten en fascisten als ze dat zeggen
Oud 22 september 2006, 21:54   #46
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA'er Bekijk bericht
De gele sterren zullen net op geweest zijn, zeker?

Tja, ik sta hier eigenlijk helemaal niet versteld van, hoor. Langs de andere kant van de taalgrens is elke zin voor nuance bij politici en media nu wel definitief het raam uit, lijkt me..

Elk meningsverschil tussen Vlaamse en Waalse politici is voor de Franstaligen meteen en per definitie communautair geïnspireerd... Als men in Vlaanderen (terecht) zeer zwaar tilt aan het feit dat hét kopstuk van de Albanese maffia dankzij Onckelinckx ongehinderd - en onder de neus van de politie - door de Antwerpse binnenstad mag kuieren, dan is dat geen reëel probleem, dat het vertrouwen van de burger in justitie nog meer doet kelderen, nee: da's gewoon een Vlaamse overreactie uit angst voor het VB.. Tja..

En als een groepje halvegare militairen in een achterkamertje "staatsgreepje" wil spelen, dan wordt dat in Le Soir: "Les néo-nazis flamingants voulaient tuer le Roi.."

Maar tezelfdertijd blijven Elio, Didier, Laurette en co natuurlijk wel onophooudelijk lippendienst bewijzen aan de imaginaire eenheid van het Belgische "volk", waaraan ze zo gehecht zouden zijn... Ik denk dat men in Bruxelles - Wallonie in werkelijkheid nog alleen verkleefd is aan Vlaams geld, eerlijk gezegd.. Voor de rest zijn we in veel Franstalige ogen nog alleen dat boerenzootje dat een onbegrijpelijk taaltje brabbelt..
Ik zou het zelf niet beter kunnen samenvatten
Oud 22 september 2006, 21:56   #47
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is blijkbaar een aanvaring geweest tussen Marie Nagy van Ecolo en Bert Anciaux. Zowel in De Standaard als op de website van Anciaux kunnen we het verhaal lezen:

Marie Nagy

Verkiezingskoorts of opgeklopte en onderhuidse Vlamingenhaat? Aan u de keuze.

Vive la Belgique.
Ferme rascistische praat dat dat wijf durft verkopen. Is Bertje al gaan bleiten bij het CGKR?

Nu mag em da van mij is sè.
Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2006, 07:40   #48
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Dat zeg ik hem ook, maar Patriot houdt zich van den domme...
Nog steeds overigens... Hij quote altijd de verkeerde tekst, zo van "er is toch niets gebeurd?"
Oud 23 september 2006, 09:33   #49
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik snap gewoon niet wat Patriot drijft om zo blind achter die Vlaamshatende kliek van Hans en Ruben te blijven staan.
Als rabiaat Belgicist heb je nu eenmaal de keuze uit slechts 2 mogelijkheden: je scharen bij een clubje extremisten en denken dat je zo je land een dienst bewijst, of lijdzaam toezien hoe het land alsnog uiteenvalt. Beiden hebben hetzelfde eindresultaat, alleen krijg je bij mogelijkheid 1 misschien nog het gevoel dat je een verschil maakt. Daarom ook dat de BUB-kopstukken hier zo vaak moeten komen verkondigen dat de Flaminganten aan het uitsterven zijn, dat X% van de bevolking het BUB gedachtengoed steunt, ... tot zelfs het uitvinden van de term unie-federalist om toch maar niet te moeten inzien hoe marginaal de Belgische aanhang is en hoe snel het bergaf gaat met de "eenheid" van dit land.

Het is een zich vastklampen aan de laatste strohalm van een falende ideologie, zelfs al wordt ze beleden door extremisten als Hans, Bruno, en Yann. Vergelijk het met de workaholic die om medische redenen op "vervroegd pensioen" moet. Tegen beter weten in toch blijven werken blijft een verleidelijke optie, omdat het alternatief niet meer is dan wegkwijnen in een zwart gat.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2006, 01:20   #50
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Wat een draak van een wijf seg

Blijkbaar is dit een vereiste om bij een groene partij aan de slag te gaan
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2006, 01:25   #51
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac Bekijk bericht

Wat een draak van een wijf seg

Blijkbaar is dit een vereiste om bij een groene partij aan de slag te gaan
Het is geen reclame hé
Oud 24 september 2006, 11:01   #52
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Allerminst
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2006, 21:28   #53
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is blijkbaar een aanvaring geweest tussen Marie Nagy van Ecolo en Bert Anciaux. Zowel in De Standaard als op de website van Anciaux kunnen we het verhaal lezen:

Marie Nagy

Verkiezingskoorts of opgeklopte en onderhuidse Vlamingenhaat? Aan u de keuze.

Vive la Belgique.
De Waalse Ecolo is in communautaire zaken veelal een zeer schappelijke partner. Ze hebben (samen met Agalev) een aantal staatshervormingen gesteund, en hebben voorgesteld om de monarchie te herleiden tot een puur-ceremoniële rol. PS, CDh en MR-FDF bestempelen Ecolo daardoor als een anti-Waalse partij en een infiltrant van de Vlamingen.

De Brusselse Ecolo is een ander paar mouwen. Evelyn Huytebroeck (die toch wel tot de absolute top van Ecolo-Brussel kan gerekend worden) steunde enkele jaren geleden Olivier Maingain's poging om de Brusseldag van de Bond van Grote en Jonge Gezinnen te verbieden op Brussels territorium. Durant's anti-Vlaamse houding is genoeg bekend.
De Brusselse Ecolo moet qua Vlaams-hatend racisme niet onderdoen voor het extreem-rechtse FDF. Wraakroepend als je ziet hoeveel Nederlandstalige Brusselaars op één lijst willen staan met dergelijke racisten.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 24 september 2006 om 21:29.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be