![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006. |
Bekijk resultaten enquête: Welke partij zal volgens u de meeste stemmen verliezen? | |||
CD&V |
![]() ![]() ![]() |
1 | 0,83% |
N-VA |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
VLD |
![]() ![]() ![]() |
91 | 75,83% |
Vivant |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
SP-a |
![]() ![]() ![]() |
6 | 5,00% |
SPIRIT |
![]() ![]() ![]() |
2 | 1,67% |
Groen! |
![]() ![]() ![]() |
6 | 5,00% |
Vlaams Belang |
![]() ![]() ![]() |
14 | 11,67% |
Aantal stemmers: 120. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Benieuwd met welk superplan de VLD de laatste dagen nog gaat afkomen. Het zal wel een plan zijn met grote beloften waarvan ze uiteindelijk niets van realiseren.
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Burger
|
![]() Ik vrees dat jullie teveel het federale niveau aan het mixen zijn met het gemeentelijke niveau. Op verschillende plaatsen zijn er op gemeentelijk niveau colatities geslotten (zie o.a. Mechelen) waar de bestaande ploeg verder wil doen. De resultaten daarvan kan je niet echt naar 1 bepaalde partij toeschrijven.
Natuurlijk, de belg is ruim van begrip en verkiezingen zijn verkiezingen dus een deel van de bevolking zal de gemeenteraadsverkiezingen wel misbruiken om de regering al op te warmen voor de komende federale verkiezingen in juni 2007. Op federaal vlak zie ik de VLD nog dalen, hoeveel is bijzaak als het maar genoeg is om ze in de oppositie te krijgen. Op gemeentelijk vlak spelen dus teveel andere factoren mee. Wat Vlaams Belang betreft, vroeg of laat kan je ze niet negeren. En dan kan je ze beter eerst op gemeentelijk vlak laten meespelen en zien wat dat op die 6 jaar tijd brengt. Direct op federaal lijkt me eerder zelfmoord plegen. Laatst gewijzigd door benarty : 21 september 2006 om 13:35. |
![]() |
![]() |
#64 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Op zulke leeftijd ga je je bankrekening eens bekijken, na jaren hard ploeteren, om te ontdekken dat je het dus allemaal gratis hebt gedaan. Bedankt sossen !!! |
|
![]() |
![]() |
#65 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Tov vorige gemeenteraadsverkiezingen (gokje):
- VLD: zwaar verlies - Groen!: zwaar verlies (procentueel groter dan VLD) - CD&V-NVA: stagnatie - SPA-Spirit: stagnatie (of lichtjes achteruit) - Vlaams Belang: sterk vooruit. Vooral in de grote steden denk ik dat dit de algemene tendens zal zijn. Er zullen hoogstwaarschijnlijk ook een paar verrassingen tussen zitten (A'pen, Mechelen).
#66 |
Minister-President
|
![]() groen komt zelfs al op een pak minder plaatsen op?Of is dat niet zo door kartelvorming?
|
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ook zal deze verschillen ook anders zijn in die plattelandsgemeenten waar bepaalde partijen traditioneel erg sterk staan door bv. een populaire burgemeester.
![]() |
#68 |
Minister-President
|
![]() Ik dacht dat Groen nu niet overdreven veel kartels vormt, in vooral de grote steden komt ze appart op; ik weet niet maar ik heb zo een vermoeden dat Groen ook wel veel lijsten ingediend heeft.
#69 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik had hier oorspronkelijk gedacht dat Groen, relatief gezien, het sterkst zou verliezen ten opzichte van 2000. Maar de laatste dagen probeert de VLD toch wel erg hard om de sterkste verliezer te worden. Eens benieuwd of het hen gaat lukken.
|
![]() |
![]() |
#70 |
Minister-President
|
![]() Ik had daarstraks de evolutie van het aantal lijsten gezien op de site van de VRT ... maar is verdwenen... veel meer lijsten voor hetVB , meer voor CDENV en VLD. En veel minder voor spa en groen. Maar het is verdwenen ...
Zal wel weer geen toeval zijn. Was nochtans hoofdpunt bij verkeizingsnieuws. Dus ik kan het hier niet posten. Daarom dacht ik dat het misschien komt omdat ze in kartel naar de kiezer gaan en dat men dat misschien niet mee telde? |
![]() |
![]() |
#71 |
Minister-President
|
![]() http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_m...en/index.shtml
wrsch was het dat wat je bedoelde Il falco? Stond indd niet bovenaan, was beetje opgeschoven naar vanonder omdat het al een ouder bericht was hé. |
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister
|
![]() Citaat:
- VLD: bijna een halvering - Groen!: klein verlies - CD&V-NVA: grote winst - SPA-Spirit: klein verlies - Vlaams Belang: grote winst |
|
![]() |
![]() |
#73 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
- Lokale populaire mandatarissen. - Lokale thema's. - Lijsten die niet overeenkomen (bvb. partijen die niet overal opkomen, lokale kartels,...). Enkel in de grote steden gaat de vergelijking op denk ik.
Rechtsstaat, geen machtsstaat. Democratie, geen particratie. Laatst gewijzigd door Dilbert : 24 september 2006 om 09:32. |
|
![]() |
![]() |
#74 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
+ een aantal goede lokale mandatarissen (vooral op het platteland) + het Leterme effect, de perceptie van goed bestuur op Vlaams niveau - het B-H-V debacle (het kartel met NVA schijnt niet te werken) - de afwezigheid / onzichtbaarheid in de grote steden (A'pen, Mechelen, Gent,...) - het ACW (de kliek rond Reynders) die uiteindelijk de plak zwaait bij CD&V - de ontzuiling, de achteruitgang van invloed van de kerk, etc. - het feit dat CD&V ideologisch geen analyses maakt rond de impact van de globalisering, en dus ook geen oplossingen aanreikt - de stemafspraken en aktieve ondersteuning van het Cordon rond het Vlaams Belang Dus ik denk dat het het al een succes zal zijn als CD&V-NVA stagneert.
Rechtsstaat, geen machtsstaat. Democratie, geen particratie. Laatst gewijzigd door Dilbert : 24 september 2006 om 09:52. |
|
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zoals hier is er ook een ontzettend populair kartel.
![]() |
#76 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik denk op gemeentelijk vlak dat VB ook in de klappen zal delen of inieder geval geen stijging zal kennen want de top van het VB is hun kracht al wat op hun lijsten staat op lokaal niveau is soms beschamend om te zien.
Wat voor personen ze hier soms op durven zetten tart alle verbeelding. En ik denk niet dat ze veel stemmen zullen krijgen op lokaal niveau. |
![]() |
![]() |
#77 |
Partijlid
|
![]() VLD gaat klappen krijgen. Rake klappen.
|
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Duym : 24 september 2006 om 10:36. |
|
![]() |
![]() |
#79 |
Gouverneur
|
![]() Dat zou mooi zijn, maar niet realistisch: het VB komt in veel meer gemeenten op dan in 2000, met ruim duizend extra kandidaten.
Zelfs als ze met 5% achteruitgaan ten opzichte van de parlementsverkiezingen van 2003 en 2004 (waarmee we niet moeten vergelijken, behalve misschien in grote steden, waar de kiesomschrijvingen min of meer overeenkomen) zullen ze nog veel stemmen winnen ten opzichte van 6 jaar geleden. Wees maar zeker dat het VB alles in het werk zal stellen om de gemeenteraadsverkiezingen van 2006 niet te vergelijken met hun recorduitslag van 2004. |
![]() |
![]() |
#80 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik vind dat vreselijk, maar als het de waarheid is, mag dat gezegd worden. gelukkig mogen die schoilieren nog niet echt stemmen en zwakt die zotte voorkeur nog af als ze de wereld een beetje volwassener gaan bekijken. |
|
![]() |