Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 september 2006, 16:46   #1
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard Sémira Adamu herdacht - waar zit de "flik met het kussentje" tegenwoordig?

Om bij stil te staan op de dag dat de flikken in Gent worden bewierrookt.

Ministers zijn afgetreden, maar weet er iemand wat er van de moordende flik in kwestie en de verantwoordelijke oversten is geworden?

Honderden mensen herdenken Sémira Adamu
Honderden mensen - ruim zevenhonderd volgens de politie, tweeduizend volgens de organisatoren - hebben zaterdagmiddag in Brussel betoogd ter herdenking van Sémira Adamu, de jonge Nigeriaanse asielzoekster die bij haar gedwongen uitwijzing op 22 september 1998 op het vliegtuig met een kussen verstikt werd.

De betogers kwamen bijeen voor het gebouw van de dienst Vreemdelingenzaken in de buurt van het Noordstation om vandaar langs de centrumlanen richting Zuidstation te stappen. France Arets van het Luikse collectief CRACPE (Collectif de Liège de résistance aux centres pour étrangers) zei in een toespraak dat het beleid inzake immigratie en uitwijzingen niet geëvolueerd was sinds de dood van Sémira Adamu. "Er was in 2000 slechts één regularisering en sindsdien zijn de uitwijzingen hervat. Elk jaar worden 16.000 mensen uitgewezen", aldus Arets. Ze zei dat er bij uitwijzingen nog altijd geweld gebruikt op mensen zonder papieren. Volgens Arets ligt de enige vooruitgang sinds de dood van Sémira Adamu in de oprichting van een beweging (UDEP) die door de mensen zonder papieren zelf gedragen wordt. (lim) (Belga 21:57)
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2006, 16:57   #2
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Volgens Arets ligt de enige vooruitgang sinds de dood van Sémira Adamu in de oprichting van een beweging (UDEP) die door de mensen zonder papieren zelf gedragen wordt. (lim) (Belga 21:57)
Wat een vooruitgang
Diegene die zich schuldig zou moeten voelen voor de gevolgen van hun acties gaan nu een herdenking houden
Oud 24 september 2006, 17:02   #3
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ministers zijn afgetreden, maar weet er iemand wat er van de moordende flik in kwestie en de verantwoordelijke oversten is geworden?

Honderden mensen - ruim zevenhonderd volgens de politie, tweeduizend volgens de organisatoren - hebben zaterdagmiddag in Brussel betoogd ter herdenking van Sémira Adamu, de jonge Nigeriaanse asielzoekster die bij haar gedwongen uitwijzing op 22 september 1998 op het vliegtuig met een kussen verstikt werd.

De betogers kwamen bijeen voor het gebouw van de dienst Vreemdelingenzaken in de buurt van het Noordstation om vandaar langs de centrumlanen richting Zuidstation te stappen. France Arets van het Luikse collectief CRACPE (Collectif de Liège de résistance aux centres pour étrangers) zei in een toespraak dat het beleid inzake immigratie en uitwijzingen niet geëvolueerd was sinds de dood van Sémira Adamu. "Er was in 2000 slechts één regularisering en sindsdien zijn de uitwijzingen hervat. Elk jaar worden 16.000 mensen uitgewezen", aldus Arets. Ze zei dat er bij uitwijzingen nog altijd geweld gebruikt op mensen zonder papieren. Volgens Arets ligt de enige vooruitgang sinds de dood van Sémira Adamu in de oprichting van een beweging (UDEP) die door de mensen zonder papieren zelf gedragen wordt. (lim) (Belga 21:57)
de politie is onvoldoende opgeleid voor het begeleiden van uitgewezen illegalen die een aanval van gewelddadige hysterie krijgen .
En dan improviseren ze, hetgeen slecht kan aflopen.Veroordeel de agent niet te vlug. Als hij een kussen greep was dat om de illegaal te kalmeren zonder hem pijn te doen, anders had hij er gewoon met de matrak op kunnen kloppen. Dat kalmeert ook.Dit wilde hij dus blijkbaar niet doen.
Beter werd aan de uitgewezenen preventief een kalmeermiddel toegediend, zodat ze tijdens de hele reis braaf en rustig in hun zetel blijven zitten.Per slot leven wij niet meer in de middeleeuwen.Zulke medikamenten bestaan er genoeg.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2006, 17:04   #4
Banneling

Standaard

Citaat:

Geen idee, maar men weet intussen wel wat er met de moordenaar van Peter Mombaerts geworden is. Na een paar weekjes 'opvang' in een instelling, dook hij terug de criminaliteit in en tegenwoordig is hij een geducht caïd. (Dit voor mocht het u interesseren).

Citaat:
700 ? Yeah indeed, who TF cares ...

Citaat:

Citaat:
De betogers kwamen bijeen voor het gebouw van de dienst Vreemdelingenzaken in de buurt van het Noordstation om vandaar langs de centrumlanen richting Zuidstation te stappen. France Arets van het Luikse collectief CRACPE (Collectif de Liège de résistance aux centres pour étrangers) zei in een toespraak dat het beleid inzake immigratie en uitwijzingen niet geëvolueerd was sinds de dood van Sémira Adamu. "Er was in 2000 slechts één regularisering en sindsdien zijn de uitwijzingen hervat. Elk jaar worden 16.000 mensen uitgewezen", aldus Arets.
16.000 uitwijzingen? Wel dat ik vind nu eens positief nieuws.

Citaat:

Ze zei dat er bij uitwijzingen nog altijd geweld gebruikt op mensen zonder papieren.
Zou het kunnen dat die uitgewezenen niet gewillig en ordentelijk in de rij het vliegtuig opstappen ?

Citaat:
Volgens Arets ligt de enige vooruitgang sinds de dood van Sémira Adamu in de oprichting van een beweging (UDEP) die door de mensen zonder papieren zelf gedragen wordt. (lim) (Belga 21:57)

... juist, door de menen zonder papieren zelf, die 700 man die stonden te herdenken waarvan nog geen buslading autochtonen. Hoe noem je dat Fruitvlieg? Nul belangstelling, noch steun van de publieke opinie. Een complete afgang dus.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2006, 17:10   #5
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
de politie is onvoldoende opgeleid voor het begeleiden van uitgewezen illegalen die een aanval van gewelddadige hysterie krijgen .
En dan improviseren ze, hetgeen slecht kan aflopen.Veroordeel de agent niet te vlug. Als hij een kussen greep was dat om de illegaal te kalmeren zonder hem (????) pijn te doen, anders had hij er gewoon met de matrak op kunnen kloppen. Dat kalmeert ook.Dit wilde hij dus blijkbaar niet doen.
"er met de matrak op kloppen" is uiteraard onwettelijk, en dus zeker geen alternatief

Ik veroordeel de agent niet. Maar het minste wat je kan zeggen is dat hij een ernstige professionele fout maakte die een mensenleven koste. Mijn vraag: weet iemand of en hoe die man gesanctioneerd is?

Overigens Sémira was wel degelijk een vrouw hoor

Citaat:
Beter werd aan de uitgewezenen preventief een kalmeermiddel toegediend, zodat ze tijdens de hele reis braaf en rustig in hun zetel blijven zitten.Per slot leven wij niet meer in de middeleeuwen.Zulke medikamenten bestaan er genoeg.
Mensen tegen hun wil drogeren is onwettelijk, en dus ook al geen geldig alternatief.
Oud 24 september 2006, 17:15   #6
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Geen idee, maar men weet intussen wel wat er met de moordenaar van Peter Mombaerts geworden is. Na een paar weekjes 'opvang' in een instelling, dook hij terug de criminaliteit in en tegenwoordig is hij een geducht caïd. (Dit voor mocht het u interesseren).
het zou mij eventueel mogelijks kunnen interesseren, maar helaas is het hier compleet off topic

Citaat:
700 ? Yeah indeed, who TF cares ...
Citaat:

16.000 uitwijzingen? Wel dat ik vind nu eens positief nieuws.
Uw filantropie ontoert mij

Citaat:
Zou het kunnen dat die uitgewezenen niet gewillig en ordentelijk in de rij het vliegtuig opstappen ?
En gelijk hebben ze. Hoe zou u zelf zijn.
Oud 24 september 2006, 17:20   #7
@BuRnS
Schepen

Standaard

Citaat:
"er met de matrak op kloppen" is uiteraard onwettelijk, en dus zeker geen alternatief

Ik veroordeel de agent niet. Maar het minste wat je kan zeggen is dat hij een ernstige professionele fout maakte die een mensenleven koste. Mijn vraag: weet iemand of en hoe die man gesanctioneerd is?

Mensen tegen hun wil drogeren is onwettelijk, en dus ook al geen geldig alternatief.

ten eerste zou men beter een steunaktie doen voor diene flik ( en neen ik zijn zeker geene flikkevriend , zelfs verre van ) en een goed slaapmiddel zou wonderen doen , zij zijn hier wel illegaal en doen moeilijk

mnesen hun huis afbreken omdat het illegaal zou zijn is ok , maar ne illegaal terugsturen en slaap- of kalmeringsmiddel gebruiken zou dan wel weer niet kunnen
@BuRnS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2006, 17:21   #8
Banneling

Standaard

Citaat:
En gelijk hebben ze. Hoe zou u zelf zijn.

Hoe ik zelf zou zijn?
Ik zou mij bij de beslissing neerleggen en geen keet schoppen noch met hongerstakingen beginnen chanteren. Misschien zou ik mijn kansen elders wagen.
Ooit al gehoord van Westerlingen die bij weigering van een green card (voor de US & Canada) kabaal schopten en met politiebegeleiding afgevoerd dienden te worden?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2006, 17:30   #9
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht

Hoe ik zelf zou zijn?
Ik zou mij bij de beslissing neerleggen en geen keet schoppen noch met hongerstakingen beginnen chanteren. Misschien zou ik mijn kansen elders wagen.
Ooit al gehoord van Westerlingen die bij weigering van een green card (voor de US & Canada) kabaal schopten en met politiebegeleiding afgevoerd dienden te worden?
Bullshit. U zou zich helemaal niet gewillig als een lammetje naar Nigeria laten deporteren en er verplicht worden te trouwen met een polygame man die al één van zijn vrouwen had vermoord. (de gelijkenis met green card kandidaten ontgaat mij compleet). "misschien zou ik mijn kansen elders wagen"... naïeve kl**t!

Overigens schopte Sémira vlak voor haar dood geen keet. Ze was aan het zingen. De moorddadige flik (eerder al gesanctioneerd wegens het aftuigen van een asielzoeker) LACHTE tijdens het vermoorden van Sémira...
Oud 24 september 2006, 17:31   #10
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan improviseren ze, hetgeen slecht kan aflopen.Veroordeel de agent niet te vlug. Als hij een kussen greep was dat om de illegaal te kalmeren zonder hem pijn te doen, anders had hij er gewoon met de matrak op kunnen kloppen. Dat kalmeert ook.Dit wilde hij dus blijkbaar niet doen.
Zo zou het naar het schijnt in NL gebeuren, maar in den belziek hebt ge nu éénmaal personen die alles en nog wat onmenselijk vinden. Als ze deze hebben herdacht, hebben ze dan ook de drogreden herdacht waar deze zich van heeft bediend om zo aan asiel te raken. Of was de verklaring van de almoezenier van zaventem ook maar extreem rechtse praat. Ter herhaling "was naar hier gekomen om een zogezegt gedwongen huwelijk te ontlopen (wat ze zelf lachwekkend vond dat men in zulke fabel hier trapte).Was zinnens van door te reizen naar italië om daar de kost te gaan verdienen als hoe noemt men het "vrouw van lichte zeden".Dus als de ZOGEZEGDE wereldverbeteraars nu weer een reden hebben gevonden, wel één uit de oude doos om te gaan schelden op politie en dit nogeens hebben kunnen aangrijpen om met gelijk gestemde zielen een wandeling te maken wat mischien anders niet mogelijk is volgens hun, laten doen. Als de ordediensten spreken van zevenhonderd zullen het er zeker niet meer zijn geweest, linkse fantasten beschikken nu éénmaal over de gave om te overdrijven is een algemeen bekend fenomeen
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2006, 17:32   #11
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:

illegaal binnenkomen is ook onwettelijk.Trouwens, het gaat hier niet over iemand drogeren.Iemand die een hysterische, gewelddadige woedeaanval krijgt is in ontoerekenbare toestand, en hem op dat moment een spuit kameermiddel toedienen is medikatie.Men zou daarvoor een dokter moeten aanstellen, die de uitgewezenen onderzoekt en medikamenten laat toedienen aan degenen die volgens hem gewelddadig zouden kunnen worden.Preventief dus, zoals dat in het psychiatrisch ziekenhuis ook gebeurt.Die dokter mag de politie ook begeleiden om te beslissen wat en hoe men een plotseling gek geworden geweldenaar mag en moet aanpakken.Niks onwettelijk daaraan.
Oud 24 september 2006, 17:32   #12
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @BuRnS Bekijk bericht
ten eerste zou men beter een steunaktie doen voor diene flik ( en neen ik zijn zeker geene flikkevriend , zelfs verre van ) en een goed slaapmiddel zou wonderen doen , zij zijn hier wel illegaal en doen moeilijk

mnesen hun huis afbreken omdat het illegaal zou zijn is ok , maar ne illegaal terugsturen en slaap- of kalmeringsmiddel gebruiken zou dan wel weer niet kunnen
Hey smartass, tracht eerst eens het verschil tussen

HUIS

en

MENS

in te zien, en kom dan verder discussiëren, capice?
Oud 24 september 2006, 17:32   #13
@BuRnS
Schepen

Standaard

Citaat:
Bullshit. U zou zich helemaal niet gewillig als een lammetje naar Nigeria laten deporteren en er verplicht worden te trouwen met een polygame man die al één van zijn vrouwen had vermoord. (de gelijkenis met green card kandidaten ontgaat mij compleet). "misschien zou ik mijn kansen elders wagen"... naïeve kl**t!

Overigens schopte Sémira vlak voor haar dood geen keet. Ze was aan het zingen. De moorddadige flik (eerder al gesanctioneerd wegens het aftuigen van een asielzoeker) LACHTE tijdens het vermoorden van Sémira...
was je erbij ? , dan had jij die politiekasielmisbruikster misschien kunne kalmeren
@BuRnS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2006, 17:34   #14
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
illegaal binnenkomen is ook onwettelijk.
"onwettelijk" beantwoorden met "onwettelijk" is (helaas voor wie het anders wil zien) geen geldige gang van zaken in een rechtsstaat.
Oud 24 september 2006, 17:36   #15
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Moet het fatsoen hebben geen leugens te verspreiden. Wat betreft keet schoppen was u aanwezig op het vliegtuig, wat betreft zingen kan ook als keet schoppen worden uitgelegd naargelang de aard en manier van zingen. Moet het altijd zo zijn dat u woorden als, pen ze maar volledig neer "klootzak" gebruikt is dat de manier van volgens u communiceren. Dat geeft aan tot welke deftige groep u behoord.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2006, 17:36   #16
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:

zwarte schapen vind je in elke troep.Als dit waar is, moet die man gestraft worden.Ik ben zeker geen voorstander van gratis sadisme, en evenmin een neger-hater.Enkel vind ik dat er voor die mensen geen plaats meer is in Europa.Als ze toch komen, en gepakt worden, moeten ze buitengesmeten worden.
Oud 24 september 2006, 17:45   #17
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Moet het fatsoen hebben geen leugens te verspreiden. Wat betreft keet schoppen was u aanwezig op het vliegtuig, wat betreft zingen kan ook als keet schoppen worden uitgelegd naargelang de aard en manier van zingen.
En was u er dan wél bij, dat u meent mij hier terecht te kunnen wijzen?

Citaat:
Moet het altijd zo zijn dat u woorden als, pen ze maar volledig neer "klootzak" gebruikt is dat de manier van volgens u communiceren. Dat geeft aan tot welke deftige groep u behoord.
Het gebuikte scheldwoord was "naïeve kloot", waarom zou ik dan volluit "klootzak", wat toch wel iets anders is, moeten schrijven?
Oud 24 september 2006, 17:46   #18
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
zwarte schapen vind je in elke troep.Als dit waar is, moet die man gestraft worden.Ik ben zeker geen voorstander van gratis sadisme, en evenmin een neger-hater.Enkel vind ik dat er voor die mensen geen plaats meer is in Europa.Als ze toch komen, en gepakt worden, moeten ze buitengesmeten worden.
Dus volgens u moest Sémira uitgewezen worden enkel en alleen omdat ze een "negerin" was?
Oud 24 september 2006, 17:50   #19
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @BuRnS Bekijk bericht
was je erbij ? , dan had jij die politiekasielmisbruikster misschien kunne kalmeren
Kunt u mij eens haarfijn uitleggen wat u precies doet besluiten dat Sémira MISBRUIK maakte van het asielrecht? En geen gezwam, hé, concreet blijven.
Oud 24 september 2006, 17:57   #20
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:

Waar zijn de mensen die Semira hadden opgestookt om veel misbaar te maken?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be