Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 september 2006, 14:01   #141
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Je zegt dat hij ongelijk heeft, maar waar zijn toch die tegenargumenten?
Zorroaster slaagt er nochtans in om WEL gestructureerde en opbouwende argumenten boven te halen.
Leugens zijn geen argumenten. Zorroaster beschuldigt B Plus ervan de naam van Philip Heylen ongevraagd op de site te hebben gezet, dit terwijl zorroaster waarschijnlijk niet eens weet dat Heylen reeds vanaf het prille begin bij B Plus betrokken was en zijn naam al lang voor de lezing online stond.

In het kader van de verkiezingen heeft dhr. Heylen een keuze moeten maken, daarom heeft hij ons gevraagd om zijn naam van de site te halen, iets wat ik ten zeerste betreur gezien zijn ideologie niet gewijzigd is.

Laatst gewijzigd door Kim : 24 september 2006 om 14:01.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2006, 14:04   #142
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Leugens zijn geen argumenten. Zorroaster beschuldigt B Plus ervan de naam van Philip Heylen ongevraagd op de site te hebben gezet, dit terwijl zorroaster waarschijnlijk niet eens weet dat Heylen reeds vanaf het prille begin bij B Plus betrokken was en zijn naam al lang voor de lezing online stond.

In het kader van de verkiezingen heeft dhr. Heylen een keuze moeten maken, daarom heeft hij ons gevraagd om zijn naam van de site te halen, iets wat ik ten zeerste betreur gezien zijn ideologie niet gewijzigd is.
Ik vind het overigens wel sterk dat iedereen met openhangende mond luistert naar iemand die niets met B Plus te maken heeft, geen lid is, onze mensen niet kent en B Plus maar al te graag zou zien verdwijnen.

Dat worden dan "argumenten" genoemd, dat wordt dan aanvaard als zijnde waarheid want "zorroaster heeft gesproken en zorroaster weet het allemaal".

Zielig gewoon.
Oud 24 september 2006, 21:21   #143
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Welke glazen bol vertelt je dat dat Heylen's ideologie niet veranderd is? Iedereen heeft in zijn bestaan wel één of meerdere stommiteiten begaan, alhoewel ik moet toegeven dat het B-Plus lidmaatschap geen gewone stommiteit is, iedere Vlaming met een beetje zelfrespect wil van jullie clubje geen deel uitmaken.Wie mij uitscheldt voor een soort beneden de rangorde van de apen, kan voor mij je weet wel wat kussen.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2006, 21:28   #144
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Welke glazen bol vertelt je dat dat Heylen's ideologie niet veranderd is?
Welke glazen bol vertelt je dat Heylen ineens Vlaams-nationalist of confederalist is geworden?

Citaat:
Iedereen heeft in zijn bestaan wel één of meerdere stommiteiten begaan, alhoewel ik moet toegeven dat het B-Plus lidmaatschap geen gewone stommiteit is, iedere Vlaming met een beetje zelfrespect wil van jullie clubje geen deel uitmaken.
Zijn de argumenten weer op?
Oud 24 september 2006, 21:37   #145
vulpes
Gouverneur

Standaard

sorry... mag ik nog eventjes mijn vraag herhalen? Heeft Heylen al dan niet de splitsing van het werkgelegenheidsbeleid bepleit?
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2006, 21:40   #146
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulpes Bekijk bericht
sorry... mag ik nog eventjes mijn vraag herhalen? Heeft Heylen al dan niet de splitsing van het werkgelegenheidsbeleid bepleit?
Daar kan ik u niet met zekerheid een antwoord op geven...

Feit is wel dat Heylen B Plus niet verlaten heeft omdat hij ineens separatist is geworden of dat hij van mening is dat België niet meer de moeite waard is om te blijven bestaan (zij het dan in een waardig federaal bestel).
Oud 24 september 2006, 22:00   #147
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Welke glazen bol vertelt je dat Heylen ineens Vlaams-nationalist of confederalist is geworden
? Dezelfde die jou vertelt dat Heylen nog steeds Belgicist is.

Citaat:
Zijn de argumenten weer op?
Is dit mijn gewoonte? Ik respecteer ieders mening op dit forum, maar neem wel de vrijheid mijn mening ongezouten te uiten. Wanneer ik je confronteer met B-Plus verklaringen die in je kraam niet passen, zijn plotseling "mijn argumenten weer op". Zo ken ik er ook wel een paar.
Oud 24 september 2006, 22:02   #148
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
? Dezelfde die jou vertelt dat Heylen nog steeds Belgicist is.
Vraag het hem op de man af, dan heb je een antwoord op je vraag.

Citaat:
Is dit mijn gewoonte? Ik respecteer ieders mening op dit forum, maar neem wel de vrijheid mijn mening ongezouten te uiten. Wanneer ik je confronteer met B-Plus verklaringen die in je kraam niet passen, zijn plotseling "mijn argumenten weer op". Zo ken ik er ook wel een paar.
Dat waren geen B Plus verklaringen, dat was een persoonlijke mening van Barnard. Ik dacht dat ik daarover reeds mijn visie had gegeven.

Blijkbaar is het dus wel gewoonte gezien je op iets terugkomt waarover ik reeds voldoende uitleg had gegeven.

Laatst gewijzigd door Kim : 24 september 2006 om 22:02.
Oud 24 september 2006, 22:26   #149
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Vraag het hem op de man af, dan heb je een antwoord op je vraag.

Heb ik gedaan. Ik heb telefonisch contact met zijn kabinet gehad. Zijn lidmaatschap werd daar in alle toonaarden onkend.
Citaat:
Dat waren geen B Plus verklaringen, dat was een persoonlijke mening van Barnard. Ik dacht dat ik daarover reeds mijn visie had gegeven.
Niet alleen van Barnard, ook van Dierickx. Je hebt inderdaad je visie daarover gegeven en ik heb daarover mijn waardering uitgesproken. Het is wel Dierickx die de richting bepaalt.
Citaat:
Blijkbaar is het dus wel gewoonte gezien je op iets terugkomt waarover ik reeds voldoende uitleg had gegeven.
Je uitleg is volgens mij geen wet van Meden en Perzen. Het is mijn democratisch recht deze in vraag te stellen. Ook ik heb reeds voldoende uitleg omtrent deze zaak gegeven.
Oud 24 september 2006, 23:40   #150
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Ik vind het heel sterk dat jij als niet-B Plusser weet hoe het er bij ons aan toegaat. Je probeert alleswetend over te komen, maar geloof me vrij: je maakt jezelf oeverloos belachelijk want je zit er gigantisch naast!

1. Je bent geen lid van B Plus
2. Je bent een politieke tegenstander

Verwacht je nu echt dat mensen dat geloven?? Komaan zeg, stop een keer met interessant te willen doen!
Ik stel vast dat je geen concrete antwoorden kan of WIL geven, en dat is veelzeggend.

In een normale vereniging onderteken je iets en betaal je een lidgeld om officieël "lid" te worden. Heylen heeft nooit één van beiden gedaan en is nooit iets gevraagd over lid worden. Bij B-Plus is lidmaatschap dus iets dat nogal in de "twilight zone" zit als je politiek interessant bent. We zullen het maar een "Wilmotske doen" noemen, zeker?

Ik bevestig trouwens formeel dat hij werd uitgefloten op het B-Plusdebat waar hij pleitte voor een splitsing van de werkgelegenheid. Geen betere ervaring voor een federalist als Heylen om te ontdekken hoe "federalistisch" die B-Plussers wel denken...

Wat je laatste stelling betreft: Ik ben inderdaad een politieke tegenstander. B-Plus en N-VA zijn elkaars vijanden. B-Plus kan de N-VA zware schade toebrengen als ze effectief kan bewijzen dat Heylen een lid is (geweest) van B-Plus. Wat doet B-Plus? Ze halen die naam meteen van hun site als het ontdekt wordt door Heylen zelf en ze zwijgen erover in alle toonaarden. Moet ik dan geloven dat B-Plus op eenvoudig verzoek de N-VA een probleem bespaart en meteen alle gegevens die een "lidmaatschap" van Heylen bevestigen heeft vernietigd?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2006, 23:44   #151
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Dat worden dan "argumenten" genoemd, dat wordt dan aanvaard als zijnde waarheid want "zorroaster heeft gesproken en zorroaster weet het allemaal".

Zielig gewoon.
Tsja, aan jou om dat allemaal te ontkrachten. Maar blijkbaar vind je dat we stellingen als "gij weet er niks van!" als afdoende uitleg moeten aanvaarden?
Oud 25 september 2006, 09:07   #152
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Daar kan ik u niet met zekerheid een antwoord op geven...

Feit is wel dat Heylen B Plus niet verlaten heeft omdat hij ineens separatist is geworden of dat hij van mening is dat België niet meer de moeite waard is om te blijven bestaan (zij het dan in een waardig federaal bestel).
tja Kim.. maar als het idd waar is wat zorroaster beweert met name dat Heylen (1) de splitsing van het werkgelegenheidsbeleid verdedigde en (2) om die reden werd uitgefloten door B-Plussers dan kan je je toch vragen stellen bij het lidmaatschap van de man? Hij mag dan nog lid zijn (geweest), echt thuishoren doet hij er dan toch niet? Immers, als ik het goed begrepen heb, staat B-Plus enkel voor een 'cultureel-federalisme' en werkgelegenheid hoort daar niet in thuis, toch? of zie ik dat verkeerd?

Laatst gewijzigd door vulpes : 25 september 2006 om 09:08.
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2006, 09:11   #153
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

ik denk dat ie gevraagd heeft zijn naam weg te halen omdat het zijn carière ambities kan schaden ...
nu kan hij afhankelijk van zijn publiek de grootste tegenstrijdigheden ophangen, iedereen naar de mond praten

persoonlijk heb ik bijzonder weinig respect voor zulke politici, zij zijn oplichters, zulke politici zijn de oorzaak van de 'kloof met de burger'.

Laatst gewijzigd door Anna List : 25 september 2006 om 09:11.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2006, 12:52   #154
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Tsja, aan jou om dat allemaal te ontkrachten. Maar blijkbaar vind je dat we stellingen als "gij weet er niks van!" als afdoende uitleg moeten aanvaarden?
Het is niet de gewoonte van B Plus, in tegenstelling tot van de BUB (zie geval Wilmots), om mensen op hun ledenlijst te plaatsen die daar niet van op de hoogte zijn en die daar niet mee instemmen. Onze leden zijn geen louter papieren leden, maar wel mensen met wie we regelmatig contacten hebben en onderhouden. Philip Heylen stond tot eind vorig jaar, met zijn goedvinden, op onze lijst. Philip Heylen was ondervoorzitter van de vzw "Belg en fier het te zijn", Secretaris van het Front voor een Unionistisch Federalisme en bestuurder van B Plus. Hij was van in het begin actief bij B Plus en ook aanwezig op heel wat vergaderingen. Verschillende directieleden van B Plus hadden daarnaast de laatste jaren regelmatig contacten en gesprekken IRL met hem, in het kader van B Plus.

Op de spreekavond van B Plus op 18.11.2004 werd hij uitdrukkelijk aangekondigd als bestuurder van B Plus met een advertentie in GVA. Hij heeft die hoedanigheid tegenover de media uitdrukkelijk bevestigd. Van gefluit tegen Heylen op deze spreekavond heb ik helemaal geen weet. Het zou mij bijzonder sterk verbazen in elk geval. Ik weet wel dat wij tijdens die spreekavond volgende citaten hebben kunnen noteren (staat op www.bplus.be):

Philip Heylen, Schepen voor Cultuur te Antwerpen (CD&V), op onze spreekavond dd. 18.11.2004
"Ik ben een federalist in hart en nieren."
"Het is een aberratie dat er nog altijd geen cultuurverdrag is tussen de Vlaamse Gemeenschap en de Franstalige Gemeenschap, terwijl Vlaanderen enerzijds wel cultuurverdragen sluit met de Duitstalige Gemeenschap, met Nederland, Frankrijk, enzovoort."
"Kunst en cultuur zijn niet gebonden aan taalgrenzen."

Zou het nog zo zijn dat hij voor een splitsing van werkgelegenheid gepleit heeft op die avond, dan zij het zo, ook al zou me dat verbazen op een avond die over cultuur ging. Maar Philip is niet de enige aanhanger van B Plus met die mening (zie ook Wilfried Martens), dus ik weet niet waarom er zo'n spel van gemaakt wordt. B Plus verenigt mensen die voor federalisme zijn, zonder dat die noodzakelijkerwijze over alle details van de staatshervorming akkoord zijn. Ons gemeenschappelijk standpunt is in elk geval dat we het federalisme niet beschouwen als een stap naar confederalisme of separatisme en dat we dit federalisme verder willen vervolmaken (o.a. door oprichting van een federale kieskring). Om het met de woorden van Philip Heylen zelf te zeggen:

"Sommigen beschouwen de Belgische federatie louter en alleen als een tussenstap op weg naar confederalisme en uiteindelijk separatisme. Hierdoor ondermijnen zij reeds elk slagen van de nieuwe staatsstructuur en dragen zij eventueel bij tot een politiek chaotische toestand, die hoe dan ook de homogeniteit van de deelgebieden niet in het minst zou versterken."

("Een andere visie op België", Front voor een Unionistisch Federalisme, juni 1995)

Ik hoop dat hiermee deze discussie over het al dan niet lidmaatschap van Philip Heylen gesloten kan worden.
Oud 25 september 2006, 14:17   #155
Sneta
Gouverneur

Sneta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet de gewoonte van B Plus, in tegenstelling tot van de BUB (zie geval Wilmots), om mensen op hun ledenlijst te plaatsen die daar niet van op de hoogte zijn en die daar niet mee instemmen. Onze leden zijn geen louter papieren leden, maar wel mensen met wie we regelmatig contacten hebben en onderhouden. Philip Heylen stond tot eind vorig jaar, met zijn goedvinden, op onze lijst. Philip Heylen was ondervoorzitter van de vzw "Belg en fier het te zijn", Secretaris van het Front voor een Unionistisch Federalisme en bestuurder van B Plus. Hij was van in het begin actief bij B Plus en ook aanwezig op heel wat vergaderingen. Verschillende directieleden van B Plus hadden daarnaast de laatste jaren regelmatig contacten en gesprekken IRL met hem, in het kader van B Plus.

Op de spreekavond van B Plus op 18.11.2004 werd hij uitdrukkelijk aangekondigd als bestuurder van B Plus met een advertentie in GVA. Hij heeft die hoedanigheid tegenover de media uitdrukkelijk bevestigd. Van gefluit tegen Heylen op deze spreekavond heb ik helemaal geen weet. Het zou mij bijzonder sterk verbazen in elk geval. Ik weet wel dat wij tijdens die spreekavond volgende citaten hebben kunnen noteren (staat op www.bplus.be):

Philip Heylen, Schepen voor Cultuur te Antwerpen (CD&V), op onze spreekavond dd. 18.11.2004
"Ik ben een federalist in hart en nieren."
"Het is een aberratie dat er nog altijd geen cultuurverdrag is tussen de Vlaamse Gemeenschap en de Franstalige Gemeenschap, terwijl Vlaanderen enerzijds wel cultuurverdragen sluit met de Duitstalige Gemeenschap, met Nederland, Frankrijk, enzovoort."
"Kunst en cultuur zijn niet gebonden aan taalgrenzen."

Zou het nog zo zijn dat hij voor een splitsing van werkgelegenheid gepleit heeft op die avond, dan zij het zo, ook al zou me dat verbazen op een avond die over cultuur ging. Maar Philip is niet de enige aanhanger van B Plus met die mening (zie ook Wilfried Martens), dus ik weet niet waarom er zo'n spel van gemaakt wordt. B Plus verenigt mensen die voor federalisme zijn, zonder dat die noodzakelijkerwijze over alle details van de staatshervorming akkoord zijn. Ons gemeenschappelijk standpunt is in elk geval dat we het federalisme niet beschouwen als een stap naar confederalisme of separatisme en dat we dit federalisme verder willen vervolmaken (o.a. door oprichting van een federale kieskring). Om het met de woorden van Philip Heylen zelf te zeggen:

"Sommigen beschouwen de Belgische federatie louter en alleen als een tussenstap op weg naar confederalisme en uiteindelijk separatisme. Hierdoor ondermijnen zij reeds elk slagen van de nieuwe staatsstructuur en dragen zij eventueel bij tot een politiek chaotische toestand, die hoe dan ook de homogeniteit van de deelgebieden niet in het minst zou versterken."

("Een andere visie op België", Front voor een Unionistisch Federalisme, juni 1995)

Ik hoop dat hiermee deze discussie over het al dan niet lidmaatschap van Philip Heylen gesloten kan worden.
Nog een klein vraagje Kim.

Heeft Heylen ooit lidgeld betaald ? Volgens Zorroaster niet, maar hoe zou hij dat kunnen weten als hij zelf geen lid van B-plus is.
Jij bent wel lid, zelfs bestuurslid als ik me niet vergis, dus moet je kunnen bevestigen of hij al dan niet zijn lidgeld betaalde (en eventueel nog steeds betaalt)

Een bewijs daarvan hoef je niet te sturen, ik geloof je op je woord.

Met Belgische groeten,

Sneta
Sneta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2006, 17:23   #156
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Het is spijtig dat Heylen zich uitschrijft bij Bplus. Het is zover gekomen dat men zich al niet meer als Belgisch-gezinde mag profileren.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2006, 23:27   #157
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Het is spijtig dat Heylen zich uitschrijft bij Bplus. Het is zover gekomen dat men zich al niet meer als Belgisch-gezinde mag profileren.
Zal wel liggen aan dat almaar krimpende Vlaams-nationalisme als je t mij vraagt...

Laatst gewijzigd door zorroaster : 25 september 2006 om 23:27.
Oud 26 september 2006, 02:49   #158
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht

Inderdaad, is dit een schande tegenwoordig?

BPlus-lid, net al duizenden anderen, en fier het te zijn!
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2006, 06:41   #159
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Zal wel liggen aan dat almaar krimpende Vlaams-nationalisme als je t mij vraagt...
Ja, want Heylen werd van de ene dag op de andere Vlaams-nationalist...
Oud 26 september 2006, 09:54   #160
BUB
Schepen

BUB's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar BUB
Standaard B-Plus, BUB, N-VA

Citaat:
Reeds voor een tweede maal weigert N-Va om deel te nemen aan een debat, georganiseerd door B Plus. Echter, laat deze weigering nu ontzettend hypocriet, lachwekkend en contradictorisch zijn.

Geniet u even mee:

Op de vraag tot deelname aan ons debat op 4 oktober, kreeg ik van de woordvoerder van Bart Dewever te horen dat men niet wenst deel te nemen om volgende reden:

Nu, N-Va vergeet hierbij wel even dat men na de bewuste klacht meerdere malen heeft deelgenomen aan debatten met B Plus.

B Plus heeft een hele tijd geleden (8 november 2002) inderdaad klacht neergelegd bij het toenmalige Centrum Leman. Deze klacht werd neergelegd als reactie op één specifieke actie, namelijk de uitdeling van speelgoedauto's als symbool voor de bedragen die per gezin jaarlijks van Vlaanderen naar Wallonië vloeien. Het is dus deze ene actie die geviseerd werd in de betrokken klacht, waarmee B Plus dus geenszins heeft willen zeggen dat zij N-VA op zich een racistische vereniging vindt, zoals u in uw antwoord nochtans stelt. Bovendien heeft N-VA na deze klacht nog herhaaldelijk deelgenomen aan debatten met B Plus. Ik verwijs hierbij o.m. naar het debat dat heeft plaatsgevonden op 2 december 2003, waar N-VA vertegenwoordigd werd door Bart De Wever zelf ( http://www.bplus.be/nl/acties/bplus_...tatiedebat.htm). In het daaropvolgende weekend nam dhr. De Wever deel aan een radiodebat in Antwerpen tegen Tony Van de Calseyde en Dave Sinardet. In 2005 nam dhr. De Wever voorts nog deel aan een debat met Ludo Dierickx, bestuurslid van B Plus, in "Nachtwacht" op Canvas.

Dit is allesbehalve een volwassen manier van politiek voeren. Het zal me worst wezen dat N-Va niet wil deelnemen, maar dat ze dan toch ietwat creatiever worden in hun reden tot weigering. Zeggen dat je niet wenst deel te nemen omwille van een klacht van ondertussen vier jaar geleden, is gewoon lachwekkend. Vooral omdat men na de bewust klacht nog heeft deelgenomen aan debatten met B Plus in 2003, 2004 en 2005.
Kijk Kim, het is eenfeit dat de N-VA een laffe en oogklepdragende partij is. Ze staatdan ook niet voor niets samen met het Vlaams Belang symbool voor de kortzichtige Vlamingen. Gelukkig is het merendeel van onze bevolking nog altijd Belg, met een open verdraagzame visie op de wereld.

Onze voorzitter van BUB in Brugge, Ruben Cottenjé de Dauphin, tevens ook lid van B-Plus kreeg van Gino De Craemer, voorzitter van N-VA Brugge hetvolgende, en ik laat U meegenieten.
Meneer Cottenjé (de rest van uw naam is er teveel aan want anders denkt u nog een "échte dauphin" te zijn),

U vraagt mij om leesbevestiging van deze onzin? Wel, bij deze ...
Ik acht het niet eens nuttig inhoudelijk te antwoorden op uw Belgische kletspraat. Het siert uw intellectuele niveau dat u zaken die totaal niks met de zaak "De Kelk" te maken hebben bij dit dossier betrekt. Mensen zoals u, die denken interessant te zijn, verzieken de politiek. Ik raad u enkel aan zich in te laten met nuttiger zaken (op uw bedenkelijk niveau) dan degene waar u nu mee bezig bent. Anders moeten figuren als u misschien uit de politiek verbannen worden!

Met oprecht VLAAMS-NATONALISTISCHE groet,
Gino De Craemer
Voorzitter N-VA Brugge
Geen Mister Belgium Personality 2005, laat staan organisator van dergelijke nepvertoningen
Geen zanger, artiest, model, mannequin noch ...

----- Original Message -----
From: Ruben Cottenjé de Dauphin
To: [email protected] ; [email protected]
Cc: "tom_wittesaele"@hotmail.com ; [email protected] ; [email protected] ; [email protected] ; Struyven Tim ; Bob VANGEEL ; Bruno Yammine ; [email protected] ; Nancy Huys ; Van der Spiegel ; kris jacobus ; Koen Van Loo
Sent: Saturday, August 19, 2006 3:39 PM
Subject: sluiting De Kelk als laatste jongerenfuifzaal in Brugge

cid:001701c6c3e8$5bf46490$0201a8c0@arcadisbelgium. be
BRUGGE - BRUGES
de voorzitter

OPEN BRIEF AAN N-VA BRUGGE
Geachte Heer Dewulf,
voorzitter Jong-N-VA-Brugge,

Niettegenstaande ik nog steeds verwonderd ben omtrent de mogelijkheid van de legitieme werking van Uw partij, de N-VA, gezien artikel 91 van de Belgische Grondwet via de eedaflegging van ons staatshoofd, Z.M.koning Albert II: "Ik zweer dat ik de Grondwet en de wetten van het Belgische volk zal naleven, 's Lands onafhankelijkheid handhaven en het grondgebied ongeschonden bewaren." duidelijk Uw partij kan verbieden en ophouden te bestaan gezien Uw partij onomwonden van plan is s'lands onafhankelijkheid te ondermijnen én het grondgebied te schenden, zal ik me toch inlaten U van antwoord te dienen, in termen van intellectuele verdraagzaamheid, op het item van de sluiting van de Brugse fuifzaal "De Kelk" in de Hoogstraat te Brugge, waarvan U gewag maakt.

Het probleem van "De Kelk" en de ontevredenheid van de buurt is niet van gisteren. "De Kelk" is ook maar een van de laatste jongeren-établissementen die in Brugge zullen verdwijnen na vele anderen die reeds het bijltje hebben neergelegd onder druk van de Vlaamse en Brugse wetgevers.
Het frappante is dat zowel Spirit, VLD, BUB en nu ook CD&V-N-Va zich uitspreken voor het behoud van deze laatste uitgangsbaken in Brugge. Het verschil alleen is dat enkel de BUB (nog) niet in de gemeenteraad zetelt en daar al jaren zijn stem voor laat horen terwijl de anderen bij mijn weten niet de minste argumenten hebben voorgelegd, laat staan iets ordentelijks hebben verwezenlijkt tot een "bruisend Brugge" via Uw en hun gemeenteraadslid/leden binnen de gemeenteraadslegislatuur 2000-2006.
U spreekt nu louter platvloerse verkiezingspropaganda en "de Kelk" en zijn uitbater is de pion in Uw spel. Dit wou ik toch even kwijt.

Sinds 26 jaar federalisme hebben we in het noorden van ons land een terugstroom van de uitgangsmogelijkheden gekend. Het aantal cafés is verdwenen als sneeuw voor de zon. Dit niet alleen in Brugge maar eveneens in Antwerpen en Gent en zeker in de kleine gemeentes waar het aantal ontmoetingsplaatsen en cafés, voor jeugd en ouderen is geslonken van één per straat naar hooguit nog één per dorp.
De Vlaamse controlepolitiek is moordend voor alle Nederlandstalige kleine zelfstandigen en ondernemers. Bakkers, beenhouwers, kruidenierszaken, familiebedrijven etc...worden opgeslorpt door grote warenhuizen en internationale kettingbedrijven. Jonge zelfstandigen of initiatiefnemers worden gedwongen hoge lasten en leningen te dragen om in regel te zijn met de overbelaste Vlaamse decreten en regelgevingen. De administratieve molen in Vlaanderen is een helswerk voor ieder die nog een eigen impuls wil geven aan de bloei van onze staat. Dit is het werkelijke probleem en daar is de coalitie, waar U duidelijk mee heult, alleen maar de oorzaak van.
Nu is ook de uitbater van "de Kelk" gezwicht aan Uw discussies en regels, niemand buiten de nog-niet-invloedrijke BUB is opgestaan en als klap op de vuurpijl wilt U, die deel uitmaakt van de oorzaak, nog even verzoenen omdat het nu eenmaal verkiezingen zijn. Neen dit kan de BUB niet slikken. Toch hoop ik dat "de Kelk" gered wordt omdat de BUB en ikzelf al jaren schreeuwen naar een "Bruisend, verdraagzaam, levend en pluralistisch, open Brugge"!
Nog een klein vraagje tot slot: Zouden niet-nederlandstaligen wel welkom zijn in "de Kelk" indien U het dan toch kan redden ?

Met vriendelijke groeten,

Ruben Cottenjé de Dauphin

Mister Belgium Personality 2005 West-Vlaanderen
Organisator Mister Belgium Personality West-en Oost-Vlaanderen
Voorzitter BUB West-Vlaanderen en Brugge
zanger - artiest - model - mannequin
s.s.t.t.

Noord-Gistelhof 10, B-8000 Brugge/Bruges
tel: +32 50 34 73 08 - fax +32 50 37 58 02 - gsm: +32 477 973 957

Laatst gewijzigd door BUB : 26 september 2006 om 10:02.
BUB is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be