Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 september 2006, 10:26   #21
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Als ik het goed begrijp mag ONKELINCKX haar winkel sluiten...
Ze zijn allemaal schuldig.
Goed voorbeeld, als wij een keer naar het buitenland gaan en we worden per ongelukkig verdacht van...
Geen verdediging, geef hem maar de spuit t'is toch maar een Vlaming...
Naar het buitenland gaan?
Hoeft niet eens.
Sommige busritten in dit landje zijn al even dodelijk als kalmeerpilletjes.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2006, 10:27   #22
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
ach... das een leugen van die onnozele iraanse christenen of hervormers genoemd.
Raven,

Dat is geen leugen, dat is een zaak die echt gebeurd is.
En het is zelfs geen alleenstaand feit.
In Marrocco is nogmaar onlangs de wet afgeschaft dat de schooldirectie het recht had meisjes op hun maagdelijkheid te controlleren, en indien ze geen maagd meer waren om hen van school te sturen.

Ik krijg meer en meer de indruk dat jullie zelf niet eens weten welke wetten er in de landen die jullie verdedigen heersen.
Het is daar echt niet zo rooskleurig als jullie hier zitten te verkondingen hoor.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2006, 10:29   #23
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht

Raven,

Dat is geen leugen, dat is een zaak die echt gebeurd is.
En het is zelfs geen alleenstaand feit.
In Marrocco is nogmaar onlangs de wet afgeschaft dat de schooldirectie het recht had meisjes op hun maagdelijkheid te controlleren, en indien ze geen maagd meer waren om hen van school te sturen.

Ik krijg meer en meer de indruk dat jullie zelf niet eens weten welke wetten er in de landen die jullie verdedigen heersen.
Het is daar echt niet zo rooskleurig als jullie hier zitten te verkondingen hoor.

Raven was gewoon cynisch...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2006, 10:35   #24
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

moeten wij nu als TEGEN-REACTIE op de spullen die de alochtoontjes kapotgeslagen en in de fik gestoken hebben ook de straat op om in hun buurten t'een en t'ander naar de klossen te gaan smijten en een paar autookes in de fik te steken...... of hebben wij dat recht niet wegens een véél te goede jeugd en té voorbeeldige ouders en een te goede opvoeding..... enfin omdat we té verdraagzaam zijn ?????
Oud 27 september 2006, 10:35   #25
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Raven was gewoon cynisch...
Ze zouden die jongeren hier eens de zelfde straffen moeten laten ondergaan als die van in de Moslimlanden.
Zullen dan misschien eindelijk eens ophouden met grote praat te verkopen en mee gaan zorgen dat die mensenmishandelingen daar ook stoppen, inplaats van te staan roepen dat zij hier ook deze wetten willen.

Maar als dat moest gebeuren dan staan ze weer te bleiten dat ze mishandeld worden en dat hen onrecht word aangedaan.

En dit terwijl ze zelf niet eens weten waar het over gaat.
Oud 27 september 2006, 10:37   #26
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Ze zouden die jongeren hier eens de zelfde straffen moeten laten ondergaan als die van in de Moslimlanden.
Zullen dan misschien eindelijk eens ophouden met grote praat te verkopen en mee gaan zorgen dat die mensenmishandelingen daar ook stoppen, inplaats van te staan roepen dat zij hier ook deze wetten willen.

Maar als dat moest gebeuren dan staan ze weer te bleiten dat ze mishandeld worden en dat hen onrecht word aangedaan.

En dit terwijl ze zelf niet eens weten waar het over gaat.

Ik ben voor de invoering van de sharia voor islamitische misdadigers!

In Saoedi-Arabië had ons crimineelke al geen handen en voeten meer over.
Alhoewel, stelen van ongelovigen is waarschijnlijk eerder een plicht dan een misdaad in het hartland van de islam. Zou het eens moeten opzoeken..
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Laatst gewijzigd door Nierika : 27 september 2006 om 10:39.
Oud 27 september 2006, 10:41   #27
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN Bekijk bericht
moeten wij nu als TEGEN-REACTIE op de spullen die de alochtoontjes kapotgeslagen en in de fik gestoken hebben ook de straat op om in hun buurten t'een en t'ander naar de klossen te gaan smijten en een paar autookes in de fik te steken...... of hebben wij dat recht niet wegens een véél te goede jeugd en té voorbeeldige ouders en een te goede opvoeding..... enfin omdat we té verdraagzaam zijn ?????
Ice-man verdomme!

Niet omdat we te verdraagzaam zijn, omdat we multicultureel zijn!
Of ken je de geneugten van de multiculturele fabel nu nog niet?
Vuile racistische mestkever! (mij even in het Feremans-jargon laten gaan)

Oud 27 september 2006, 10:48   #28
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ice-man verdomme!

Niet omdat we te verdraagzaam zijn, omdat we multicultureel zijn!
Of ken je de geneugten van de multiculturele fabel nu nog niet?
Vuile racistische mestkever! (mij even in het Feremans-jargon laten gaan)
NO WAY !
ik ben NIET multicultureel....... k'heb verschillende jaren in moslimlanden zoals Egypte-Soudan-Algerie-Tunesie-Maroc-Libie enz... gewerkt en daar aan den lijve ondervonden dat multikul niet werkt..... allee ginder toch niet... wij als blanke "werkende" medemens werden daar als stront behandeld...... en zo dikwijls als ze ons bij ons klossen konden hebben werden we bedrogen of bestolen, maar ja dat zijn feiten waarover hier niet mag gerept worden....... dus eigenlijk ben ik Véééééééél té verdraagzaam
Oud 27 september 2006, 10:54   #29
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben voor de invoering van de sharia voor islamitische misdadigers!

In Saoedi-Arabië had ons crimineelke al geen handen en voeten meer over.
Alhoewel, stelen van ongelovigen is waarschijnlijk eerder een plicht dan een misdaad in het hartland van de islam. Zou het eens moeten opzoeken..
Hij zou zelfs niet aan stelen zijn toegekomen, het beledingen van de RKK zou reeds voldoende zijn geweest om hem te laten steningen.
Oud 27 september 2006, 11:13   #30
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Ik heb hier nog nooit iemand de sharia horen verdedigen, dus waar lullen jullie over eigenlijk? Wat heeft het één met het ander te maken? Het is niet omdat er schandalige praktijken gebeuren in andere landen, dat er hier geen fouten kunnen gebeuren hé. Het lijkt mij niet meer dan logisch om opheldering te vragen in deze zaak. Natuurlijk rechtvaardigt dat geen rellen zoals in Brussel, maar de suggesties die hier worden gedaan om op te treden tegen de jongeren in Brussel, zijn ronduit degoutant. En zouden zelfs alleen maar het tegenovergestelde bereiken. Maar dat lijkt precies hetgeen te zijn waar sommigen het op willen aansturen.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2006, 11:23   #31
Rogier
Banneling

Rogier's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Rogier Stuur een bericht via Instant Messenger naar Rogier
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik heb hier nog nooit iemand de sharia horen verdedigen, dus waar lullen jullie over eigenlijk? Wat heeft het één met het ander te maken? Het is niet omdat er schandalige praktijken gebeuren in andere landen, dat er hier geen fouten kunnen gebeuren hé. Het lijkt mij niet meer dan logisch om opheldering te vragen in deze zaak. Natuurlijk rechtvaardigt dat geen rellen zoals in Brussel, maar de suggesties die hier worden gedaan om op te treden tegen de jongeren in Brussel, zijn ronduit degoutant. En zouden zelfs alleen maar het tegenovergestelde bereiken. Maar dat lijkt precies hetgeen te zijn waar sommigen het op willen aansturen.
M.a.w. toegeven aan de straatbendes is de oplossing om de zaak niet al te veel openbaarheid te geven. De bevolking denkt daar anders over en heeft op korte tijd een uitstekend middel om dat tot uitdrukking te brengen.
Rogier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2006, 11:27   #32
Jan Meuleman
Europees Commissaris

Jan Meuleman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Opgeruimd staat nochtans netjes.
Jan Meuleman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2006, 11:41   #33
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
@ Edina,

er gebeuren dagelijks medische fouten in de Belgische ziekenhuizen. Deze slachtoffer moeten dan voortaan ook maar alle jongeren uit hun buurt bijeenroepen om de steden te vernielen en andere hun autos in brand te steken.

Het gaat immers niet over het feit dat die jongeling is gestorven in de gevangenis, maar dat sommige alle redes gebruiken hun vadalisme te kunnen botvieren en dan nog staan te roepen dat zij worden gedicrimineerd en dat wij de racisten zijn.
Moest die crimineel zich hebben gedragen als een beschaafd mens dat had hij niet in de gevangenis gezetten en had men hem daar geen kalmeermiddel moeten geven.
Of wil je naar Amerikaanse toestanden gaan, waar de politie in sommige wijken enkel nog komt om de lijkwagens te beschermen.
Oud 27 september 2006, 12:14   #34
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
M.a.w. toegeven aan de straatbendes is de oplossing om de zaak niet al te veel openbaarheid te geven. De bevolking denkt daar anders over en heeft op korte tijd een uitstekend middel om dat tot uitdrukking te brengen.
De diepe kloof die er bestaat tussen "toegeven aan straatbendes" en "zou het leger en de politie gewoon even een schietoefening met bewegende schijven laten houden" of "ik ben voor de invoering van de sharia voor islamitische misdadigers" was je waarschijnlijk ontgaan. Nergens heb ik gezegd dat er niet moet opgetreden worden tegen die jongeren of dat de zaak niet in de openbaarheid moet gebracht worden. Nuance is niet echt je sterkste kant hé! Pleiten voor onaanvaardbare straffen, maakt je geen haar beter dan degenen die je zo verfoeit.

Laatst gewijzigd door Edina : 27 september 2006 om 12:20.
Oud 27 september 2006, 12:16   #35
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Is er al een officiele lijkschouwing geweest waaruit blijkt dat die crimineel stierf aan de gevolgen van een kalmeringsmiddel en niet vb. aan een hartstilstand of verhoogde bloeddruk omdat hij zich niet wenste neer te leggen bij het feit dat hij opgesloten werd?

Misschien kan Edina daar eerst even op wachten alvorens commentaar te geven? Dat moeten wij ook bij guido de moor nietwaar?

Laatst gewijzigd door circe : 27 september 2006 om 12:17.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2006, 12:18   #36
Jan Meuleman
Europees Commissaris

Jan Meuleman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Is er al een officiele lijkschouwing geweest waaruit blijkt dat die crimineel stierf aan de gevolgen van een kalmeringsmiddel en niet vb. aan een hartstilstand of verhoogde bloeddruk omdat hij zich niet wenste neer te leggen bij het feit dat hij opgesloten werd?

Misschien kan Edina daar eerst even op wachten alvorens commentaar te geven? Dat moeten wij ook bij guido de moor nietwaar?
Ja maar Guido De Moor was geen allochtoon.
Jan Meuleman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2006, 12:18   #37
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
er gebeuren dagelijks medische fouten in de Belgische ziekenhuizen.
En die moeten ook onderzocht worden.

Citaat:
Deze slachtoffer moeten dan voortaan ook maar alle jongeren uit hun buurt bijeenroepen om de steden te vernielen en andere hun autos in brand te steken.
Waar haal je dat vandaan? Lees mijn post misschien nog eens waarop je reageerde.

Citaat:
Moest die crimineel zich hebben gedragen als een beschaafd mens dat had hij niet in de gevangenis gezetten en had men hem daar geen kalmeermiddel moeten geven.
Het ging hier over iemand die in voorarrest zat, maar die nuance is je waarschijnlijk ook ontgaan.

Citaat:
Of wil je naar Amerikaanse toestanden gaan, waar de politie in sommige wijken enkel nog komt om de lijkwagens te beschermen.
Idiote opmerking: wie wil dat? Bovendien is de VS het voorbeeld van repressief politie-opteden: dat blijkt dus niet echt te werken.
Oud 27 september 2006, 12:19   #38
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Waar heb ik gezegd dat daar niet moest op gewacht worden? Kan je dat even citeren, beste Circe?
Oud 27 september 2006, 12:24   #39
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pleiten voor onaanvaardbare straffen, maakt je geen haar beter dan degene die je zo verfoeit.
Noem eens een straf die door dit soort crapuul aanvaard zou worden?

Dit komt er nu eenmaal van als er eens een smeerlapke opgepakt wordt die zo'n heibel maakt dat hij de isoleercel invliegt en daar iets strafferen tobback krijgt toegediend dan de rest van de gevangenispopulatie.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2006, 12:26   #40
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Noem eens een straf die door dit soort crapuul aanvaard zou worden?

Dit komt er nu eenmaal van als er eens een smeerlapke opgepakt wordt die zo'n heibel maakt dat hij de isoleercel invliegt en daar iets strafferen tobback krijgt toegediend dan de rest van de gevangenispopulatie.
Het gaat over straffen die moreel niet aanvaardbaar zijn (niet over straffen die daders aanvaardbaar vinden). Maar goed, ik noteer dat jij dus wel degelijk pleit voor moreel onaanvaardbare straffen. *knip*

We houden het beleefd. Dank u.

Laatst gewijzigd door Elo : 27 september 2006 om 13:40.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be