Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 27 september 2006, 10:29   #1
bartje
Minister-President

Standaard Peiling Mechelen: Somers blijft de grootste

De stadslijst van burgemeester Somers zou de meeste stemmen halen met name 33 %, maar als je de scores van 2000 samenstelt blijft de partij status-quo; coalitiepartner CD&V - NV-A zou 3 % verliezen en SP.A zou dan terug 3 % vooruit gaan.
Het VB zou lichtjes vooruitgaan tot 26 %.

Een score die me enigzins verwondert, ik had eerst geen zo'n positief resultaat verwacht voor Somers en twee ik had een sterkere winst voor het VB verwacht, ok het blijven wel opiniepeilingen.

Ook wat de poll burgemeester betreft staat Somers op 1 gevolgd door Vervotte.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline  
Oud 27 september 2006, 10:46   #2
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar ook Bart Somers scoort heel slecht. Nauwelijks 0,1 procent winst als we de resultaten van 2000 (VLD-VU plus Agalev) vergelijken met deze van zijn huidige Stadslijst. Dat is ronduit dramatisch voor iemand die vijf jaar burgemeester is geweest, een jaar minister-president en nu nationaal partijvoorzitter van de VLD. Met zo'n palmares, met de nationale media-aandacht die hij geniet, mocht van hem veel beter worden verwacht. Zeker als we kijken naar de burgemeesterscore uit de peiling: slechts 23 Mechelaars op honderd kiezen uitdrukkelijk voor hem...

Oké, de VLD heeft algemeen gezien de wind niet in de zeilen. In Brugge min 3,5 procent, in Hasselt min 1,9. Maar als de partij érgens goed moet kunnen scoren, dan is het toch wel in Mechelen, neen? Dat doet ze dus niet. Een geluk voor Somers dat hij de groenen en de CD&V-afvalligen op zijn lijst heeft, of hij zou op 8 oktober alles kunnen verliezen. Het burgemeesterschap én het partijvoorzitterschap.

Uit het krantencommentaar van vandaag in GvA.
Knuppel is offline  
Oud 27 september 2006, 10:50   #3
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

de grootste mag hij hebben, voor de langste gaan we eens meten...afwachten tot 9/10
lantjes is offline  
Oud 27 september 2006, 11:11   #4
benarty
Burger

Standaard

100 mensen testen is....te weinig, niet representatief.
peiling dus onbetrouwbaar en trouwens gevaarlijk voor mensen die nog staan te twijfelen in de zin van, de VLD heeft een kleine petitie gehouden en volgens hun was het resultaat daarvan ronduit goed. Enfin, de typische goed nieuws show dus. En dan komt er een peiling die een veel minder fraai beeld weergeeft. Mensen die nog twijfelen kunnen zich laten beïnvloeden door peilingen.

Somers heeft in Mechelen wel een en het andere verwezenlijkt maar de vraag stelt zich...op welke manier. In de omliggende gemeenten zijn er kleinschaliger dingen gebeurt. Persoonlijk denk ik wel dat de stadslijst het kan halen en als dat niet lukt is dat puur door wat Somers de afgelopen weken/dagen heeft uitgespookt en daardoor in het nieuws kwam.
benarty is offline  
Oud 27 september 2006, 11:49   #5
Urban
Vreemdeling

Urban's schermafbeelding

Standaard

Pfff, diene lul van ne Somers moet nie nog is 6 jaar den boel komen verklooten hier zenne.

het centrum is wa mooier geworden, en de gebouwen zijn ook wa opgefrist, maar de onveiligheid blijft.
Wat er NU ook is bijgekomen is de grote VERKEERSCHAOS die men hier dagelijks meemaakt op de ring rond Mechelen.

Ook de ARROGANTIE van Leo STEVENS zou eens aangepakt moeten worden.
Het VB diende een voorstel in om een noodbrug te plaatsen in Muizen, omdat er dan minder verkeer via de Mechelsesteenweg naar Mechelen zou rijden via Bonheiden.
Zijn repliek hierop was " de bruggen van het leger zijn op. Pech he"

Mechelen wordt slecht bestuurd en de zij LUISTEREN OOK NIET NAAR DE BURGERS!
De ECHTE Mecheleirs gaan ook niet vergeten wat Somers zei=
ik ga Mechelen niet verlaten voor de Nationale poletiek, en enkele maanden verder was em schoeppes!!
Nen dikke zak, dat is de Somers om het oep zen Mechelse te zeggen.
En dan zeker nie vergeten dat Bartje BUITEN Mechelen is gaan wonen, en dat em ook van zen vrouw weg is, die bij Randstad werkt!

SOMERS, LUISTERT NA A MENSEN EN STOPT ME A ZAKKE TE VULLE
Urban is offline  
Oud 27 september 2006, 11:51   #6
Urban
Vreemdeling

Urban's schermafbeelding

Standaard

en wat die 26% van het VB betreft,
dat zal eerder een 29-30% worden.
Zeker nu men van den ouwe superconfex een MOSKEE gaat bouwen.
Dit gaan de ECHTE kakkers nie slikken!!
Urban is offline  
Oud 27 september 2006, 11:57   #7
araneus
Gouverneur

Standaard

De meeste mechelaars vinden dat Mechelen er serieus is op vooruit gegaan. Het centrum ziet er niet een beetje beter uit, maar veel beter. De criminaliteit is fel overroepen. Ik ga regelmatig een wandeling doen in Mechelen en heb zelden problemen en voel me ook niet onveilig. Akkoord, Bartje heeft een belofte gebroken, maar tijdens zijn afwezigheid werd Mechelen niet slecht bestuurd. Het feit dat hij weg is bij zijn vrouw en waar die vrouw werkt doet weinig ter zake en is m.i. enkel een argument dat aan de toog verf zal pakken. Gezien de sublieme schrijfstijl van de vorige reactie denk ik ook dat hij zijn argumentatie voornamelijk daar verzameld.
araneus is offline  
Oud 27 september 2006, 11:59   #8
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
De stadslijst van burgemeester Somers zou de meeste stemmen halen met name 33 %, maar als je de scores van 2000 samenstelt blijft de partij status-quo; coalitiepartner CD&V - NV-A zou 3 % verliezen en SP.A zou dan terug 3 % vooruit gaan.

Een score die me enigzins verwondert, ik had eerst geen zo'n positief resultaat verwacht voor Somers en twee ik had een sterkere winst voor het VB verwacht, ok het blijven wel opiniepeilingen.

Bij directe verkiezingen van de burgemeester (nog een toekomstdroom) had hij er dus uit gelegen.
Oud 27 september 2006, 12:23   #9
bartje
Minister-President

Standaard

Ah neen hé het zou volgens een directe verkiezing gaan tussen Somers & Vervotte van CD&V.
bartje is offline  
Oud 27 september 2006, 12:25   #10
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
De meeste mechelaars vinden dat Mechelen er serieus is op vooruit gegaan. Het centrum ziet er niet een beetje beter uit, maar veel beter. De criminaliteit is fel overroepen. Ik ga regelmatig een wandeling doen in Mechelen en heb zelden problemen en voel me ook niet onveilig. Akkoord, Bartje heeft een belofte gebroken, maar tijdens zijn afwezigheid werd Mechelen niet slecht bestuurd. Het feit dat hij weg is bij zijn vrouw en waar die vrouw werkt doet weinig ter zake en is m.i. enkel een argument dat aan de toog verf zal pakken. Gezien de sublieme schrijfstijl van de vorige reactie denk ik ook dat hij zijn argumentatie voornamelijk daar verzameld.
Ne keer een reactie die een reactie is, en ik moet eerljk bekennen had geen zo'n positief resultaat verwacht voor Somers nu ja het is en blijft een opiniepeiling hé, altijd héél voorzichtig mee zijn.
Nu ja ik krijg meer en meer de indruk dat bepaalden niet liever hebben dan dat de criminaliteit zou stijgen...en het niet kunnen hebben dat het ergens positief gaat.

Laatst gewijzigd door bartje : 27 september 2006 om 12:25.
bartje is offline  
Oud 27 september 2006, 12:25   #11
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ne keer een reactie die een reactie is, en ik moet eerljk bekennen had geen zo'n positief resultaat verwacht voor Somers nu ja het is en blijft een opiniepeiling hé, altijd héél voorzichtig mee zijn.
Nu ja ik krijg meer en meer de indruk dat bepaalden niet liever hebben dan dat de criminaliteit zou stijgen...en

bartje is offline  
Oud 27 september 2006, 12:25   #12
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nu ja ik krijg meer en meer de indruk dat bepaalden niet liever hebben dan dat de criminaliteit zou stijgen...en het

bartje is offline  
Oud 27 september 2006, 12:49   #13
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Zo is dat.
Heftruck is offline  
Oud 27 september 2006, 14:07   #14
Voodoo Child
Parlementsvoorzitter

Voodoo Child's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht

De positieve uitslag voor Somers was wel te verwachten, de laatste 6 jaar is er in Mechelen echt wel iets veranderd en dat straalt op zijn figuur af. Niet dat alles is aan hem te danken, ook het vorige stadsbestuur was goed bezig op sommige gebieden en Somers plukt daar nu ook de vruchten van. bv: de heraanleg van den bruul en de opwaardering daarvan, de vernieuwing van de Onze-Lieve-Vrouwestraat. Onder Somers zijn bewind is het project Lamot verdergezet en zijn er ondergrondse parkings gekomen onder de Grote Markt en de Veemarkt, beiden wel maar één verdiep waar ik mij toch aan stoor.
Somers krijgt van mij wel de volledige verdienste voor het aanpakken van het onveiligheidsgevoel, er is duidelijk meer blauw op straat, je kan niet door het stad wandelen zonder 2 of 3 politiepatrouilles gezien te hebben. Ook de overlasttaks voor jonge probleemgevallen die hij heeft geintroduceerd is iets wat vele mechelaars wel kunnen smaken.
Naast het feit dat er de afgelopen 6 jaar een goed beleid is gevoerd speelt zijn kartellijst ook zeker en vast mee voor zijn goede prestaties. Hij zit in een kartel samen met groen! en met twee bekende lokale ex CD&V schepenen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Urban
Dit gaan de ECHTE kakkers nie slikken!!
Waarom ken ekik dan mier kakkers die zich daa gien kloete van aantrekke ?
Voodoo Child is offline  
Oud 27 september 2006, 22:37   #15
Marlboro
Banneling

Standaard

Ik zal nooit de dag vergeten waar ze zegden dat het vb in antwerpen 4% zou achteruit gaan .
Marlboro is offline  
Oud 28 september 2006, 07:06   #16
Urban
Vreemdeling

Urban's schermafbeelding

Standaard

allez,
gaan we eens beginnen met de flaters van Somers!!??
Urban is offline  
Oud 28 september 2006, 07:17   #17
Urban
Vreemdeling

Urban's schermafbeelding

Standaard

1.jaarlijkse sponsoring van het moslim-jeugdhuis Rzoezie voor enkele miljoenen euro's per jaar, terwijl de Vlaamse jeugdhuizen alles zelf moeten doen.
2. al dat marokkaans krapuul van in mijne jeugd is ofwel in de bak, ofwel zijn ze weg uit Mechelen.
3. de verkeerssituatie is elke dag CHAOTISCH in Mechelen en het bestuur doet er niets aan. Dagelijks staan de auto's stil vanaan de Merodestraat tot aan Nekkerspoel en idem aan de Zandpoortvest.
4. ze hebben de Europarking verkocht aan Vinci park en huren het gebouw nu weer van hen voor meer geld.
5. men moet overal betalen, en binnekort ook op de GRATIS parking van de Zandpoortvest aan de Hogeschool
6. de belastingen in Mechelen horen tot de hoogste in Belgie.
7. de situatie in de Sociale wijken is er op achteruitgegaan en de echte Mecheleirs durven daar 's avonds niet komen, net zoals de hobbyclub dat ze hier 'politie' noemen. Ik nodig u uit om eens naar de nief wijk te komen, of naar Gandi aan Hofstade.
8. het centrum is mooier geworden, de FACADE alleszins. Maar de fundamenten zijn nog steeds niet gelegd.
9. Mechelen is een BOUWWERF. In Mechelen-Noord was het maanden chaos omdat één of andere pipo daar een rond punt wou aanleggen. IN EEN INDUSTRIEPARK!!!!!!
10. Somers heeft GELOGEN en MECHELEN VERLATEN. En hij zou dat opnieuw doen zei hij gisteren in Terzaken. (daar kwam het op neer)
11. die zgz overlasttaks is mooi op papier maar in de praktijk gebeurt er niks. met taksen gaat ge geen criminelen straffen.
12. Het bestuur luistert niet naar de problemen van Mechelaars.
13. BOUWVERGUNNING voor een nieuwe moskee waar vroeger de Superconfex was. Er is daar sowieso al geen parkeerplaats en als die moslims daar gaan komen is het helemaal naar de zak en zijn alle belgen weg want de waarde van hun huis is enorm gedaald omwille van een moskee. Wie wil een nu naast een moskee wonen????
14. Men blijft maar sociale woningen uitdelen aan moslims terwijl de belgen maar moeten wachten. 60% van de SOCIALE WIJKEN is bevolkt door MOSLIMS!!!! IS DIT NORMAAL??
15. Bouwvergunning voor TELENET: nog meer files en verkeer. Er is misschien wat extra werk, maar ZEKER NIET VOOR LAAGGESCHOOLDEN. Sinds Telenet daar zit aan de KV, is er elke dag CHAOS omwille van dat stom licht dat er staat.

Kortom, het bestuur krijgt een 10/10 voor het camoufleren van de problemen.

En voor al die betweterkes hier.
Ik hem nog jarenlang met de marokkanen opgetrokken int centrum van Mechelen en op fuifen, ik weet waarover ik spreek.
Urban is offline  
Oud 28 september 2006, 10:07   #18
araneus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Urban Bekijk bericht
En voor al die betweterkes hier.
Ik hem nog jarenlang met de marokkanen opgetrokken int centrum van Mechelen en op fuifen, ik weet waarover ik spreek.
Ik durf te stellen dat je niet weet waarover je praat, en betwijfel zelfs of je al enkele jaren belastingen betaald, waardoor je niet kan vergelijken. De gemeentebelastingen in Mechelen zijn gedaald, dit in tegenstelling met de meeste gemeentes waar deze gestegen zijn.

Het parkeeerbeleid is niet ideaal, maar ergens vind ik het goed dat de auto uit de stad wordt geweerd. Met een station vlak voor de deur is het beschamend dat zoveel studenten van de hogeschool nog met de auto komen, ik kon vroeger met mijn fietske naar school.

Blijkbaar vertoef je nog niet genoeg in het centrum. De fundamenten zijn er wel degelijk. Getuige hiervan is een veel intensiever leven in de binnenstad dan pakweg 5 jaar geleden. In het weekend is er wat te beleven en zelfs op een gewone weekdag is er wel wat te vinden. Er is bovendien veel minder leegstand in de winkelstraten wat duidelijk een teken is dat het beter gaat met Mechelen. Verder is Mechelen de enige centrumstad die groeit in Vlaanderen, wat toch ook een teken is dat het behoorlijk goed gaat.

Wat betreft de sociale woonwijken, ik loop daar rond, ga geregeld op bezoek bij een vriend die in de Ghandi-wijk woont. Ik voel me daar nu niet bepaald onveilig.

Bovendien vooraleer je met cijfers begint te gooien, kan je misschien een bron vermelden. Dat maakt het allemaal een beetje geloofwaardiger. Dit heb je nodig, want je schrijfstijl doet je geloofwaardigheid in ieder geval geen goed.
araneus is offline  
Oud 28 september 2006, 10:22   #19
Urban
Vreemdeling

Urban's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bovendien vooraleer je met cijfers begint te gooien, kan je misschien een bron vermelden. Dat maakt het allemaal een beetje geloofwaardiger. Dit heb je nodig, want je schrijfstijl doet je geloofwaardigheid in ieder geval geen goed.
bron?
Mijn bron komt van de gemeenteraad.
En blijkbaar zijn er wel altijd enkele zotten die alles positief bekijken, zelfs rellen.
Of bent gij soms Bart Somers?

Ik woon trouwens in het CENTRUM van Mechelen en weet waarover ik klap.
Mecheleirs zijn moeilijke mensen en zullen dat altijd blijven.
Na 30 jaar mislukt socialisme is het nu de beurt aan de partij van de rijken.

Misschien wordt het eens tijd voor de partij van het gewone volk.
Urban is offline  
Oud 28 september 2006, 10:24   #20
Urban
Vreemdeling

Urban's schermafbeelding

Standaard

En wat die belastingen betreft, zijn die nog hoger dan het vlaams gemiddelde.
En waarom denkt ge dat zulke cijfers nooit openbaar worden gemaakt???
Enkel het VB brengt de mensen op de hoogte van deze cijfers, die ze verkrijgen via officiele instanties.
Urban is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be