Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 september 2006, 12:32   #41
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Het gaat over straffen die moreel niet aanvaardbaar zijn (niet over straffen die daders aanvaardbaar vinden). Maar goed, ik noteer dat jij dus wel degelijk pleit voor moreel onaanvaardbare straffen. *knip*
Waar pleit Knuppel voor moreel onaanvaardbare straffen? Kan je die moreel onaanvaardbare straffen van Knuppel even kwoten?
Wie bepaalt wat moreel onaanvaardbare straffen zijn? Jij ? Tom Barman? Het allochtoon straatschorum zelf?

Laatst gewijzigd door Elo : 27 september 2006 om 13:40.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2006, 12:37   #42
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Waar pleit Knuppel voor moreel onaanvaardbare straffen? Kan je die moreel onaanvaardbare straffen van Knuppel even kwoten?
Wie bepaalt wat moreel onaanvaardbare straffen zijn? Jij ? Tom Barman? Het allochtoon straatschorum zelf?
de autochtone man aan de toog met 10 pinten op?
Oud 27 september 2006, 12:41   #43
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
*knip*
Jij noteert juist niks!

Inbinden dus of er gaat een klacht naar de moderatie!

Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2006, 12:42   #44
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Er worden hier zelfs dingen 'genoteerd' die nergens gezegd werden.

Weet je niks beters?
Oud 27 september 2006, 12:45   #45
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat over straffen die moreel niet aanvaardbaar zijn (niet over straffen die daders aanvaardbaar vinden). Maar goed, ik noteer dat jij dus wel degelijk pleit voor moreel onaanvaardbare straffen. *knip*
Overschrijden het in de fik steken van ziekenhuizen, centra voor bejaarden en auto's jouw morele normen ? Kennelijk niet, maar men moet nuanceren natuurlijk. Het in de fik steken van een moskee is dan waarschijnlijk wel een brug te ver volgens jouw morele normen.
Het ene brandje is het andere niet, ter linkerzijde. Je hebt politiek correcte brandjes. Criterium: de auteurs zijn allochtonen. Benadering : knuffel de daders tot ze een ons wegen en beschuldig de racieeeeeeeeeeeeeeestieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee esche maatschappij.
Je hebt ook niet politiek correcte brandjes. Criterium : de auteurs zijn autochtonen. Benadering : zij destabiliseren de maatschappij en moeten opgesloten worden. Uiteraard geen voetbaluitstapjes met het oog op de integratie van deze laatsten.

Oud 27 september 2006, 12:47   #46
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aangezien Knuppel reageerde op een post waarin ik voorbeelden aanhaalde van moreel onaanvaardbare straffen die hier werden voorgesteld is dat een logische conclusie.

Citaat:
Dat is niet zo moeilijk hé Online. Straffen die tegen de universele rechten van de mens en tegen ons strafrecht ingaan. Je weet wel: onschuldig tot het tegendeel bewezen wordt (maw straffen kan pas na een proces), recht op een proces, geen martelpraktijken, enzovoort.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2006, 12:48   #47
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Juist ! Geen beter manier om de HUMO-journalist te typeren die even de blijde politiek correcte boodschap voorbereidt.
Oud 27 september 2006, 12:48   #48
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ik ben voor de invoering van de sharia voor islamitische misdadigers!

In Saoedi-Arabië had ons crimineelke al geen handen en voeten meer over.
Alhoewel, stelen van ongelovigen is waarschijnlijk eerder een plicht dan een misdaad in het hartland van de islam. Zou het eens moeten opzoeken..
Stelen van ongelovigen is inderdaad geen misdaad.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2006, 12:48   #49
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En die moeten ook onderzocht worden.

Waar haal je dat vandaan? Lees mijn post misschien nog eens waarop je reageerde.

Het ging hier over iemand die in voorarrest zat, maar die nuance is je waarschijnlijk ook ontgaan.

Idiote opmerking: wie wil dat? Bovendien is de VS het voorbeeld van repressief politie-opteden: dat blijkt dus niet echt te werken.
@ Edina,

Je moet zelf eerst eens goed nagaan wat er gebeurt.
Die jongeren zijn daar bezig met de vernieling van onze samenleving en eigendomen van de belasting betaler.
Men mag van geluk spreken dat hun brandbommen in het ziekenhuis daar niet alles in brand hebben gestoken of we konden nog een paar mensen meer begraven.
Maar die feiten zullen we maar even naast onze leggen zekers, want het gaat hier over een bendelid van hen dat in de gevangenis is gestorven. Dit geeft hen toch het recht zich eens goed uit te leven en alles kort en klein te slagen en alles in brand te steken, ziekenhuis inbegrepen.
Dat daar andere mensen hun leven mee word vernield en in gevaar gebracht zullen we maar even negeren en ons diep medeleven met die jonge crimineel betuigen.
Hij was toch onschuldig opgepakt zeker, de diefstallen die hij had gepleegt waren door de Koran toegestaan.
Het word voor jou dringend tijd dat jij je ogen gaat open doen.
En ja ik vind dat men op zulke mensen met oorlogswapens moet vuren, het zijn zij die de oorlog hebben verklaart aan onze maatschappij en moeten dan ook begrijpen dat ze deze kunnen krijgen van ons.
In marrocco zouden de tanks zelfs al gewoon over hen heen zijn gereden. Het is door de zachte aanpak en het steeds door onze vergevingsgezindheid dat het zover is gekomen.
En wees gerust na één reed van de para's zullen ze het geen tweede keer zo bond maken en eerst eens nadenken voor ze nogeens beginnen.

Of moet er voor jou eerst een ziekenhuis of bejaarden te huis zijn afgebrand met helft van de mensen die er verblijven als lijk in het puin voor je echt gaat begrijpen wat die jongeren willen.
Zij willen een vrijstaat waar zij baas zijn en jij mag dienen als matras wanneer zij daar zin in hebben.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2006, 12:49   #50
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Stelen van ongelovigen is inderdaad geen misdaad.
Stelen van gelovigen is haraam, volgens de islamitische voorschriften. Stelen van ongelovigen is dan weer halal of ok.
Oud 27 september 2006, 12:52   #51
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Overschrijden het in de fik steken van ziekenhuizen, centra voor bejaarden en auto's jouw morele normen ? Kennelijk niet, maar men moet nuanceren natuurlijk. Het in de fik steken van een moskee is dan waarschijnlijk wel een brug te ver volgens jouw morele normen.
Het ene brandje is het andere niet, ter linkerzijde. Je hebt politiek correcte brandjes. Criterium: de auteurs zijn allochtonen. Benadering : knuffel de daders tot ze een ons wegen en beschuldig de racieeeeeeeeeeeeeeestieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee esche maatschappij.
Je hebt ook niet politiek correcte brandjes. Criterium : de auteurs zijn autochtonen. Benadering : zij destabiliseren de maatschappij en moeten opgesloten worden. Uiteraard geen voetbaluitstapjes met het oog op de integratie van deze laatsten.
Lees misschien mijn oorspronkelijke post nog eens ofzo! Ik heb nergens de rellen goedgekeurd of beweerd dat daders van vernielingen niet moeten gestraft worden. Ik heb alleen de door sommigen hier voorgstelde straffen aangekaart als zijnde moreel onverantwoord. Er wordt hier door sommigen opgeroepen dat de politie of het leger maar op hen had moeten schieten, maar dat vinden je blijkbaar niet echt een probleem.
Oud 27 september 2006, 12:55   #52
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Aangezien Knuppel reageerde op een post waarin ik voorbeelden aanhaalde van moreel onaanvaardbare straffen die hier werden voorgesteld is dat een logische conclusie.
Jouw logische conclusie, gebaseerd op vooringenomenheid.

Citaat:
Dat is niet zo moeilijk hé Online. Straffen die tegen de universele rechten van de mens en tegen ons strafrecht ingaan. Je weet wel: onschuldig tot het tegendeel bewezen wordt (maw straffen kan pas na een proces), recht op een proces, geen martelpraktijken, enzovoort.
O fijn. Alleen jammer dat je steeds zo vaak je broek afsteekt voor de fans van die religie/ideologie die net baalt van die universele rechten en van strafrecht dat niet door Allah werd doorgeseind.
Oud 27 september 2006, 12:55   #53
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus 'reageren' op iets is al voldoende voor jou om iets te noteren dat in geen velden of wegen geschreven werd?

Ofwel qoute je datgene wat je 'noteerde' ofwel verwijder je je valse beschuldiging.
Je hebt nog een tiental minuutjes de tijd om deze in te trekken en je te verontschuldigen voor je notities.
Daarna gaat er een klacht naar de moderatie.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2006, 12:55   #54
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb hier nog nooit iemand de sharia horen verdedigen, dus waar lullen jullie over eigenlijk? Wat heeft het één met het ander te maken? Het is niet omdat er schandalige praktijken gebeuren in andere landen, dat er hier geen fouten kunnen gebeuren hé. Het lijkt mij niet meer dan logisch om opheldering te vragen in deze zaak. Natuurlijk rechtvaardigt dat geen rellen zoals in Brussel, maar de suggesties die hier worden gedaan om op te treden tegen de jongeren in Brussel, zijn ronduit degoutant. En zouden zelfs alleen maar het tegenovergestelde bereiken. Maar dat lijkt precies hetgeen te zijn waar sommigen het op willen aansturen.
Edina 30 jaar lam, tam links beleidt, hebben al ruimschoots bewezen dat al dat flauw gezever van geen kanten werkt.

"Jongeren" moeten aangepakt worden op zijn "Jongers" dat wil zeggen met rauw, bruut geweld, ze zullen u zelf toegeven, dat dat de enige taal is die ze begrijpen.

Straathoekwerkers , moeten dus eigenlijk uitgerust worden met een stevige matrak, om het respect voor onze normen , waarden en maatschappij er desnoods in te rammen als het na 2 waarschuwingen en beleefde vragen nog altijd niet lukt.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2006, 12:56   #55
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
Als er zoiets gebeurd zouden wij allemaal op straat moeten komen.
Het is onaanvaardbaar in een rechtstaat.
Op die manier kan men morgen iedereen gaan opruimen.
Met de antiterrorisme wetten hebben zij nu al te veel bevoegdheden waarvan misbruik kan worden gemaakt.
Wij gewone burgers zijn daar weeral de dupe van!
Als ik het goed begrijpt is het onaanvaardbaar in een rechtstaat dat er ongelukken gebeuren en dat er fouten worden gemaakt. Verder leid ik uit jouw bericht af dat artsen pas sinds "de antiterrorismewetten" (welke die ook mogen zijn) kalmerende middelen mogen toedienen aan gevangenen. Vroeger kon dat blijkbaar niet.

En wij zijn daar dus de dupe van.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2006, 12:58   #56
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Jij noteert juist niks!
Dus je keurt het voorstel van Jantje om met oorlogswapens op de relschoppers te schieten dus ook af? Dat bleek alvast niet uit je voorgaande post. Door enkel een zin citeren van mijn oorspronkelijke post, wis je de context van die zin niet uit hoor.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Inbinden dus of er gaat een klacht naar de moderatie!
Als je daarvoor een klacht naar de moderatie stuurt, dan zou ik dat dagelijks meerdere keren moeten doen, beste Knuppel. Maar be my guest.

Laatst gewijzigd door Edina : 27 september 2006 om 13:09.
Oud 27 september 2006, 12:58   #57
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lees misschien mijn oorspronkelijke post nog eens ofzo! Ik heb nergens de rellen goedgekeurd of beweerd dat daders van vernielingen niet moeten gestraft worden. Ik heb alleen de door sommigen hier voorgstelde straffen aangekaart als zijnde moreel onverantwoord. Er wordt hier door sommigen opgeroepen dat de politie of het leger maar op hen had moeten schieten, maar dat vinden je blijkbaar niet echt een probleem.
Het IS ook geen probleem dat er hier een paar heethoofden korte metten zouden willen doen maken met criminelen.
Of denk jij soms dat 'de politici en het leger' op die zogenaamde 'oproepen tot geweld' zouden ingaan?
Oud 27 september 2006, 12:59   #58
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, de politie moet haar werk doen, en als daar schieten bijhoort om die wilde allochtone meutes tot bedaren te brengen, dan doen ze dat maar. Je zou toch niet willen dat een of andere woning inclusief bewoners opgestookt wordt opdat die straatcriminelen hun stress op hun manier zouden kunnen ontladen?
Oud 27 september 2006, 13:01   #59
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zal volgende keer naar die jongeren gaan en hen oproepen om in Borsbeek de boel kort en klein te gaan slagen en alles in brand te gaan steken. De inwoners van die gemeente vinden immers dat die jongeren dat recht hebben en dat de politie van aan de zijkant moet blijven toekijken.

De burgemeester heeft zelfs pas om 22.00 uur de politie toelating gegeven om deze brandstichtingen en dit vandalisme te stoppen.

Maar ja ik begrijp het wel, die jongeren moesten eerst hun woede over het verlies van hun bendelid kwijt kunnen.
En daar is de autochtone bevolking en zijn de mensen in dat ziekenhuis schuldig aan.

Laatst gewijzigd door Jantje : 27 september 2006 om 13:02.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2006, 13:08   #60
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik zal volgende keer naar die jongeren gaan en hen oproepen om in Borsbeek de boel kort en klein te gaan slagen en alles in brand te gaan steken. De inwoners van die gemeente vinden immers dat die jongeren dat recht hebben en dat de politie van aan de zijkant moet blijven toekijken.
Zielig hoor Jantje. Ik ben niet van Borsbeek. En ik vind ook niet dat de politie aan de zijkant moet blijven staan. Dus jouw redenering slaat werkelijk op niets.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Maar ja ik begrijp het wel, die jongeren moesten eerst hun woede over het verlies van hun bendelid kwijt kunnen.

En daar is de autochtone bevolking en zijn de mensen in dat ziekenhuis schuldig aan.
Dat heeft hier nog niemand beweerd, maar soit. Ga maar verder in je idiote redeneringen. Ik zal ze vanaf nu negeren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be