Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 september 2006, 17:51   #161
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Wat voor zinnigs komt er dan uit jullie mond? Zeg me dat nu eens.
Dat de bub een franskiljons, Vlaamshatend en marginaal clubje is dat kickt op middeleeuwse instituten zoals er zijn: het Belgische vorstenhuis en de Belgische staatshuishouding?
Oud 27 september 2006, 17:52   #162
Brecht Laitem
Burger

Standaard

Citaat:
Wat voor zinnigs komt er dan uit jullie mond? Zeg me dat nu eens.
Wij hebben tenminste over veel meer onderwerpen een mening. We hebben een ethisch programma, een economisch programma, een sociaal programma, een communautair programma, een integratie programma, en ga zo maar door. Jullie zijn een one-issue partij die de mensen niets kan bij brengen. Getuige daarvan jullie scores (als je dit al een score kan noemen) bij verkiezingen. En kom niet af dat jullie niet in de media komen. Het VB kwam begin de jaren 80 ook zelden in het nieuws en kijk waar ze nu staan zonder al te veel media aandacht.
Brecht Laitem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2006, 18:04   #163
bartje
Minister-President

Standaard

Trouwens over de media-aandacht in Brugge zelf hebben jullie niet echt te klagen dacht ik; getuige de verschillende artikels die hier al verschenen zijn en het gesprek met Ruben Cottenjé enige tijd terug op een plaatselijke radiozender... maar ik had het gedacht het oh zo gevreesde Vlaemsche mediacomplot man man man,

Laatst gewijzigd door bartje : 27 september 2006 om 18:04.
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2006, 19:17   #164
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eens zien hoeveel VRT en VTM over de B.U.B. gaan spreken. Daar hangt het uiteindelijk allemaal van af. Als we desondanks de mediaboycot nog 1% halen, ben ik al heel tevreden.
Welwel, "Operatie Excuus" is al begonnen, zie ik... Ik meende me te herinneren dat jullie al (minstens) de hele zomer de grote doorbraak van jullie partij aankondigen, ondanks de mediaboycot, en nu wordt het al bijgesteld naar 'nog 1%'? Foei, Hans, waar is je fierhied toch gebleven? Kijk, jullie beweren dat jullie een potentieel van 70 �* 80 % hebben - het is nogal indexgevoelig, dat cijfer -, dus moet het een koud kunstje zijn om zelfs met de mediaboycot minstens, laat ons zeggen, 10 % te halen. Je stelt me teleur, Hans...
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2006, 19:24   #165
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert Bekijk bericht
Welwel, "Operatie Excuus" is al begonnen, zie ik... Ik meende me te herinneren dat jullie al (minstens) de hele zomer de grote doorbraak van jullie partij aankondigen, ondanks de mediaboycot, en nu wordt het al bijgesteld naar 'nog 1%'? Foei, Hans, waar is je fierhied toch gebleven? Kijk, jullie beweren dat jullie een potentieel van 70 �* 80 % hebben - het is nogal indexgevoelig, dat cijfer -, dus moet het een koud kunstje zijn om zelfs met de mediaboycot minstens, laat ons zeggen, 10 % te halen. Je stelt me teleur, Hans...

Laatst gewijzigd door Hans1 : 27 september 2006 om 19:26.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2006, 19:24   #166
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
10% zonder media-aandacht? Daar is zelfs het VB nooit in geslaagd. En die kregen véél geld vóór de partijfinancieringswet van 1989, die grote giften heeft verboden.

Ik blijf erbij: geef alle nieuwe partijen die bewezen hebben in het verleden mee te kunnen doen aan verkiezingen een minimale media-aandacht. Bij Miss-België verkiezingen is de aandacht zelfs gelijk, maar zoveel durf ik niet eens vragen.

Miss-België verkiezingen zijn dus 10 keer eerlijker !

Laatst gewijzigd door Hans1 : 27 september 2006 om 19:25.
Oud 27 september 2006, 19:26   #167
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

lol!
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2006, 19:29   #168
100% VLAMING
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
10% zonder media-aandacht? Daar is zelfs het VB nooit in geslaagd. En die kregen véél geld vóór de partijfinancieringswet van 1989, die grote giften heeft verboden.

Ik blijf erbij: geef alle nieuwe partijen die bewezen hebben in het verleden mee te kunnen doen aan verkiezingen een minimale media-aandacht. Bij Miss-België verkiezingen is de aandacht zelfs gelijk, maar zoveel durf ik niet eens vragen.

Miss-België verkiezingen zijn dus 10 keer eerlijker !
Jep het is veel eerlijker dat er in de finale 5 Vlaamse en 5 franstalige meisjes MOETEN zitten. Als het een eerlijke wedstrijd was, dan maakte taal niet uit .
Oud 27 september 2006, 19:29   #169
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
10% zonder media-aandacht? Daar is zelfs het VB nooit in geslaagd. En die kregen véél gedl vóór de partijfinancieringswet van 1989, die grote giften heeft verboden.

Miss-België verkiezingen zijn dus 10 keer eerlijker dan
Als juliie werkelijk een potentieel hebben van driekwart van de Belgen, dan moet je niet zeuren, dan ben je het aan jezelf verplicht om zelfs zonder die media-aandacht je potentieel te verzilveren. Om in Bijbelse termen te spreken: je zaait in vruchtbare grond. Zelfs al probeert je dan iemand van de akker af te slaan, elk zaadje dat je in de grond krijgt, brengt dan tienvoudig vrucht voor, niet? Als iedereen zit te wachten op een partij als de BUB, die een einde maakt aan die verderfelijke particratie en het nog verderfelijker federalisme, dan is het een fluitje van een cent om in het pluche te raken, boycot of geen boycot. Kijk, er zijn drie mogelijkheden: óf jullie kletsen uit jullie nek wat het potentieel betreft (of jullie weten niet beter), óf jullie zijn een stelletje amateurs die zelfs in een open doel niet kunnen scoren, óf beide.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
Oud 27 september 2006, 19:31   #170
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 100% VLAMING Bekijk bericht
Jep het is veel eerlijker dat er in de finale 5 Vlaamse en 5 franstalige meisjes MOETEN zitten. Als het een eerlijke wedstrijd was, dan maakte taal niet uit .

Laatst gewijzigd door Hans1 : 27 september 2006 om 19:32.
Oud 27 september 2006, 19:31   #171
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 100% VLAMING Bekijk bericht
Eén meisje per Belgische provincie, hè.

't Was inderdaad beter met 9 provincies. Dat is juist !

Maar ze krijgen elk wel evenveel tijd om zich voor te stellen. Wij, niet.

Laatst gewijzigd door Hans1 : 27 september 2006 om 19:31.
Oud 27 september 2006, 19:34   #172
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als juliie werkelijk een potentieel hebben van driekwart van de Belgen, dan moet je niet zeuren, dan ben je het aan jezelf verplicht om zelfs zonder die media-aandacht je potentieel te verzilveren. Om in Bijbelse termen te spreken: je zaait in vruchtbare grond. Zelfs al probeert je dan iemand van de akker af te slaan, elk zaadje dat je in de grond krijgt, brengt dan tienvoudig vrucht voor, niet? Als iedereen zit te wachten op een partij als de BUB, die een einde maakt aan die verderfelijke particratie en het nog verderfelijker federalisme, dan is het een fluitje van een cent om in het pluche te raken, boycot of geen boycot. Kijk, er zijn drie mogelijkheden: óf jullie kletsen uit jullie nek wat het potentieel betreft (of jullie weten niet beter), óf jullie zijn een stelletje amateurs die zelfs in een open doel niet kunnen scoren, óf beide.
Ons potentieel vandaag is 25% tot 40% van de kiezers.

Maar ongeveer 70% zijn te overtuigen ALS we in de media komen.

Indien we het moeten doen doen zonder media zal het misschien ook lukken, maar duurt het nog 10 jaar (kijk naar VB) en dat is niet redelijk gezien de huidige communautaire spanningen.
Oud 27 september 2006, 19:36   #173
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ons potentieel vandaag is 25% tot 40% van de kiezers.

Maar ongeveer 70% zijn te overtuigen ALS we in de media komen.

Indien we het moeten doen doen zonder media zal het misschien ook lukken, maar duurt het nog 10 jaar (kijk naar VB) en dat is niet redelijk gezien de huidige communautaire spanningen.
Oeioei, crisis in de BUB... Wel, enige tijd geleden stonden we nog op de drempel van de grote doorbraak, geen zwarte, maar een tricolore zondag. Ook wat dat potentieel betreft, was het eerder al minstens driekwart van de bevolking. En, wat krijgen we nu, nu zijn er zelfs 'de huidige communautaire spanningen'... Ik dacht dat de kiezer die kotsbeu was, dat hij er niet meer van wilde weten, dat het de sterkte van de BUB was dat ze als enige partij daar niet in meeging? Waar is het verkeerd gegaan? Werk aan de winkel, jongens...
Oud 27 september 2006, 19:40   #174
bartje
Minister-President

Standaard

Ongelofelijk nu begint m'n al over Miss België te zeveren ; wat heeft er dat nog allemaal mee te maken...
Oud 27 september 2006, 19:40   #175
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oeioei, crisis in de BUB... Wel, enige tijd geleden stonden we nog op de drempel van de grote doorbraak, geen zwarte, maar een tricolore zondag. Ook wat dat potentieel betreft, was het eerder al minstens driekwart van de bevolking. En, wat krijgen we nu, nu zijn er zelfs 'de huidige communautaire spanningen'... Ik dacht dat de kiezer die kotsbeu was, dat hij er niet meer van wilde weten, dat het de sterkte van de BUB was dat ze als enige partij daar niet in meeging? Waar is het verkeerd gegaan? Werk aan de winkel, jongens...
Uiteraard is ze die kotsbeu. Heb ik ooit het tegendeel beweerd, misschien?
Oud 27 september 2006, 19:41   #176
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Ongelofelijk nu begint m'n al over Miss België te zeveren ; wat heeft er dat nog allemaal mee te maken...
Speciaal gedaan voor uw simpele ziel.

Laatst gewijzigd door Hans1 : 27 september 2006 om 19:41.
Oud 27 september 2006, 19:44   #177
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Speciaal gedaan voor uw simpele ziel.
Moest je het nu nog over mister België gehad hebben dan ging ik misschien helemaal content geweest zijn .

Lap en blijkbaar laat de heer Hans het ook niet na om te beledigen.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
Oud 27 september 2006, 19:45   #178
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Uiteraard is ze die kotsbeu. Heb ik ooit het tegendeel beweerd, misschien?
Wel, dan is het toch een koud kunstje voor de BUB om van de huidige 'artificiële' spanningen gebruik te maken om zichzelf in de gunst van de kiezer te katapulteren. Laat ik het even duidelijk maken, een sommetje:

1.) Er is communautaire spanning (jouw woorden)
2.) De bevolking is de communautaire onzin kotsbeu (idem)
3.) De BUB biedt een alternatief en gaat niet mee in het communautaire opbod (jouw programma)

Wel, Hans, vul aan:

1 + 2 + 3 = ...?

Moeilijk? Een meerkeuze-antwoord...

a.) De BUB wint grandioos
b.) De kiezer is oliedom, want hij ziet de zegeningen van de BUB niet
c.) De BUB is oliedom, want kan niet in een open doel scoren...

Mr. Van de Cauter, uw tijd gaat nu in...

Laatst gewijzigd door ossaert : 27 september 2006 om 19:45.
Oud 27 september 2006, 19:49   #179
bartje
Minister-President

Standaard

De BUB haalde bij de Vlaamse verkiezingen in Brugge 0,15 %...
Oud 27 september 2006, 19:50   #180
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
De BUB haalde bij de Vlaamse verkiezingen in Brugge 0,15 %...
Is dat een b.) of een c.)? Denk goed na, want het gaat om de koelkast...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be