![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006. |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() opiniepeiling van het reclamebureau van de VRT?
Let me guess: Janssens krijgt 45% van de stemmen, De winter ZAKT naar 10% _ zoiets? |
![]() |
![]() |
#102 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
VB kleinste partij... althans zo dromen ze toch...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
#103 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als ik het mij goed herinner, heeft er dat ooit eens eentje geprobeerd met Oostenrijk en zijn Shröder...
![]() |
#104 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]()
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1,4 %... halen ze samen 40 %... waauwhhh
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ze doen het in hun broek van de schrik ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
#107 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
niet alleen hypocriet en schrik zijn de codewoordjes. Vooral het gebrek aan interesse ,en last but not least...........het gebrek aan stemplicht. Geef de Nederlanders hetzelfde kies-verplichtend-systeem als het onze en je vind Rita Verdonk en Geert Wilders terug in de top drie van de meest populaire en verkozen politici , zoveel is zeker. En voor ik dan de commentaren over me heen krijg in de zin van......peilingen en sociologisch onderzoek tonen aan dat de meeste VB-kiezers ook zonder kiesplicht blijven stemmen voor de partij nog even dit. De Belgische kiezers mentaliteit en keuze voor het VB zijn gevormd door de jaren heen dmv de kloof tussen burger en politiek, de demonisering en het cordon sanitaire van een partij die de verzuchtingen van een razendsnel groeiend kiezerspubliek in hun programma onderschrijft. Daarom ook dat we het VB nog niet zo snel zullen zien verdwijnen ook na een regeringsdeelname. Maw,.........tenzij ze door een wet absoluut worden verboden (in navolging van het Algerijnse FIS) is het VB er om er te blijven. Tot spijt van wie 't benijdt. At your service |
|
![]() |
![]() |
#108 | |
|
![]() Citaat:
Er is zeker wel interesse in de politiek, minstens evenveel als in Vlaanderen, alleen kiezen mensen alleen voor wie ze vertrouwen. De LPF was een grote chaos, waardoor die partij in 2003 als vanzelf meer dan tweederde van de stemmen verloor. Deze keer doen er vier verschillende LPF-achtige partijen mee (de Partij voor de Vrijheid van Geert Wilders, EénNL van Marco Pastors en Joost Eerdmans, de Partij voor Nederland van Hilbrand Nawijn en ook nog een rest-LPF onder de naam Lijst Vijf Fortuyn), wat de sterkte van de fortuynistische stroming in het parlement niet bepaald ten goede zal komen. Maar ik denk inderdaad dat Rita Verdonk tot de politici met de meeste voorkeurstemmen zal behoren. Misschien haalt ze wel meer stemmen dan lijsttrekker Mark Rutte (en in NL kun je geen lijststem uitbrengen, dus krijgt de lijsttrekker extra veel stemmen). |
|
![]() |
![]() |
#109 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het was gisteren weer lol.
Van Campenhout wil de antwerpenaar , als de financiën dat toelaten, een shopcheque geven van € 50. Plattere volksverlakkerij kan je je niet voorstellen. Eerst belasting heffen en dan die som teruggeven ,getekend Van Campenhout. Waarschijnlijk zullen ook niet-belastingbetalende die cheque krijgen. M.a.w. nog meer, dan nodig, belastingen voor deze belastingbetaler en herverdeling gelden , een sos zou het niet kunnen bedenken. De kloof met de burger wordt met het uur groter. Laatst gewijzigd door boerenverstand : 29 september 2006 om 12:14. |
![]() |
![]() |
#111 | |
|
![]() Citaat:
En dat mét stemplicht...
![]() |
#112 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
|
![]() |
![]() |
#113 | |
|
![]() Citaat:
Na afschaffing van de opkomstplicht werd het hoogste percentage behaald bij de Kamerverkiezingen in 1977 (88,0%), toen enerzijds de strijd tussen Joop den Uyl (PvdA) en Dries van Agt (CDA, deed toen voor het eerst als christendemocratische eenheidslijst mee) heel hevig was en anderzijds een paar dagen voor de verkiezingen een groep Molukkers een trein kaapten en een school gijzelden. Nadien zakte de opkomst langzaam weg, met nog één opleving in 1986 (85,8%) toen Den Uyl een ultieme poging deed opnieuw minister-president te worden, tot het dieptepunt in 1998 met 73,3%, toen het verder regeren van Paars al bij voorbaat vaststond. Dankzij Pim Fortuyn is die dalende trend gekeerd en werden veel mensen die zich van de politiek hadden afgekeerd, er weer bij betrokken, nl. de autochtone bevolking in de stedelijke gebieden. Het opvallende is, dat het huidige kabinet met zijn harde immigratie- en integratiebeleid onbedoeld ook de allochtone bevolking naar de stembus weet te lokken. De kans is dus groot dat de opkomst zo hoog blijft als ze in 2003 was. Hieruit valt te leren dat de tegenstanders van afschaffing van de opkomstplicht niet hoeven te vrezen dat grote groepen na afschaffing niet meer gaan stemmen, zolang de verkiezingen maar ergens over gaan en er genoeg te kiezen valt. |
|
![]() |
![]() |
#114 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
stemplicht is achterhaald en voedt voor een stuk de anti-politiek waarom zou men mensen wie het geen ene reet kan schelen verplichten om te gaan stemmen plus, een lage opkomst kan ook een signaal zijn voor een heel fout... of een heel goed beleid
![]() |
#115 |
Parlementslid
|
![]() Je zat er niet zoveel naast!
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
![]() |
![]() |
#116 | |
|
![]() Citaat:
Zo zie je: trouwe partijstemmers blijven eerder thuis dan op een andere partij te stemmen. En dat signaal wordt dan wel degelijk begrepen door de partij, want de PvdA heeft zich toen inderdaad vernieuwd. Was er in NL opkomstplicht geweest, dan hadden ze dit signaal zo niet kunnen geven en hadden ze op een andere partij móeten stemmen... |
|
![]() |
![]() |
#117 |
|
![]() De vergelijking van de VRT-peiling met de werkelijke uitslag:
SPA 2.6% te hoog VB 4.3 % te laag VLD 0.5% te hoog CD&V-nva 5.3% te hoog Groen 1.7 % te laag |
![]() |
![]() |
#118 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
--------- het is een VRT-peiling , dus laten voor wat ze is en klasseren in de lijst van de zoveelste poging tot massamanipulatie. De historische juistheid van hun peilingen spreekt boekdelen. At your service |
|
![]() |
![]() |
#119 | |
|
![]() Citaat:
Ik bedoel, voorbeeldberekening: Partij X prognose 40%, realisatie 35%, delta 5% van (100% = totaal aantal interviews) dwz een (on)nauwkeurigheid van 1/8=12% van de prognose òf onnauwkeurigheid 1/7 = 14,29% van de realisatie. Hoe telt men en: wordt dat er ook wel eens bij vermeld?
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 29 september 2006 om 19:19. |
|
![]() |
![]() |
#120 | |
|
![]() Citaat:
Ik kan me herinneren ergens gelezen te hebben dat bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen in 2000 de peiling vlak voor de verkiezingen voor Antwerpen voorspelde dat Vlaams Blok 27% zou halen, 1 procentpunt minder dan in 1994. Uiteindelijk haalde VB 33% oftewel 5 procentpunt méér dan in 1994. Aangezien VB bij de Vlaamse Parlementsverkiezingen in 2004 al 35% haalde in het kanton Antwerpen (ik geloof dat dat alleen bestaat uit de gemeente A'pen zelf en de gemeente Zwijndrecht), dan is de 34,2% die nu voorspeld wordt sowieso onrealistisch. Zeker als je ziet dat de uitslag van het VB bij de Vlaamse verkiezingen in 1999 ook een stuk lager was dan die bij de gemeenteraadsverkiezingen in 2000. Mij lijkt de 39% die de Stemmenkampioen voorspelt daarom een stuk realistischer. Laatst gewijzigd door Dimitri : 29 september 2006 om 19:48. |
|
![]() |