Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 september 2006, 20:10   #101
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CutTheCrap Bekijk bericht
Ik denk dat je het mis hebt, Vlamingen zijn erg verdraagzaam voor wat anders is, maar Vlamingen worden niet graag dingen opgedrongen. Er zijn in Antwerpen veel Joden, was er onverdraagzaamheid tegen de Joden? Er zijn veel Italianen in Limburg, is er onverdraagzaamheid tegen de Italianen? Zijn er problemen met Chinezen? Reageren Vlamingen onverdraagzaam tegen Matonge, de Congolese wijk in Brussel? Waar Vlamingen wel een probleem mee hebben is dat er een bepaalde groep is die zich als beteren dan de Vlamingen beschowt en haar wil aan de Vlamingen wil opleggen ( ze moeten kunnen slachten zoals ze willen, ze moeten hun traditionele klederdracht kunnen behouden, de Vlamingen mogen bepaalde religieuze zaken niet meer in twijfel trekken, er mag niet meer gelachen worden met die religieuze zaken). Hiervoor zijn de Vlamingen ten zeerste onverdraagzaam, en ik kan ze enkel gelijk geven.
En zeker indien dit alles in de hand gewerkt wordt door maatregelen die ingevoerd zijn door een derde speler, tegen de wil van de meerderheid van de Vlamingen in (snelbelgwet, vreemdelingenstemrecht).

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 30 september 2006 om 20:10.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2006, 20:27   #102
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Opsluiten, executeren, verbergen, vergeetput. Jullie grijpen echt wel terug naar de goeie ouwe trukendoos, niet?
Ik grijp niet naar de oude trukendoos, ik schrijf enkel de snelste manier om de problemen op te lossen.

Voor mij mag men deze opstokers gerust een paar maanden op een koopvaardijschip zetten en hen zo nog hun boterham verdienen.
Maar je moet de jongeren onder hun invloed uit halen en hoe ga je dat anders doen dan door de opstokers een tijd uit de maatschappij te verwijderen en hen heropvoeden, als je ze niet oppakt.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2006, 20:32   #103
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CutTheCrap Bekijk bericht
Ik denk dat je het mis hebt, Vlamingen zijn erg verdraagzaam voor wat anders is, maar Vlamingen worden niet graag dingen opgedrongen. Er zijn in Antwerpen veel Joden, was er onverdraagzaamheid tegen de Joden? Er zijn veel Italianen in Limburg, is er onverdraagzaamheid tegen de Italianen? Zijn er problemen met Chinezen? Reageren Vlamingen onverdraagzaam tegen Matonge, de Congolese wijk in Brussel? Waar Vlamingen wel een probleem mee hebben is dat er een bepaalde groep is die zich als beteren dan de Vlamingen beschowt en haar wil aan de Vlamingen wil opleggen ( ze moeten kunnen slachten zoals ze willen, ze moeten hun traditionele klederdracht kunnen behouden, de Vlamingen mogen bepaalde religieuze zaken niet meer in twijfel trekken, er mag niet meer gelachen worden met die religieuze zaken). Hiervoor zijn de Vlamingen ten zeerste onverdraagzaam, en ik kan ze enkel gelijk geven.
bwa dat is een mooie uitleg, maar iets te handig naar mijn mening
ik vind dat de Vlaming heel erg provinciaal is, wat wellicht met de geschiedenis te maken heeft

het is toch raar dat de Walen, waar ook vele moslims wonen (en in Canada trouwens ook), er zo veel opener voor zijn

deze paragraaf vond ik trouwens treffend:

"Daarnaast valt het Hooghe op dat we in Vlaanderen makkelijk op een heel negatieve manier over immigratie praten. ,,Als het over migranten gaat, dat is het achtervoegsel '-probleem' nooit ver weg. In Canada wordt immigratie veel meer gezien als een economische opportuniteit: nieuwkomers dragen bij aan de verdere groei van de Canadese economie. In Vlaanderen verloopt het hele debat over migratie, integratie en multiculturaliteit bijzonder gepolariseerd. Dat betekent dat de jongeren van zestien jaar die we ondervraagd hebben, nooit anders gekend hebben dan dit klimaat van zwart-wittegenstellingen. Dat laat zijn sporen na op hun wereldbeeld. Bijna een kwart onder hen geeft dan ook aan dat ze op het Vlaams Belang zouden stemmen, en dat percentage ligt bij jongens zelfs dubbel zo hoog als bij meisjes.''
"
Oud 30 september 2006, 20:40   #104
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik grijp niet naar de oude trukendoos, ik schrijf enkel de snelste manier om de problemen op te lossen.

Voor mij mag men deze opstokers gerust een paar maanden op een koopvaardijschip zetten en hen zo nog hun boterham verdienen.
Maar je moet de jongeren onder hun invloed uit halen en hoe ga je dat anders doen dan door de opstokers een tijd uit de maatschappij te verwijderen en hen heropvoeden, als je ze niet oppakt.
Heropvoeden, eh.

Dit is wat in een andere maar gelijke dictatuur heropvoeden werd genoemd.

Heropvoeden. Godver... Bhairav zou hier moeten vloeken tegen dat woord maar dat doet hij niet omdat hij een geconditioneerd sletje is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2006, 21:00   #105
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
ik vind dat de Vlaming heel erg provinciaal is, wat wellicht met de geschiedenis te maken heeft

het is toch raar dat de Walen, waar ook vele moslims wonen (en in Canada trouwens ook), er zo veel opener voor zijn

"Daarnaast valt het Hooghe op dat we in Vlaanderen makkelijk op een heel negatieve manier over immigratie praten. ,,Als het over migranten gaat, dat is het achtervoegsel '-probleem' nooit ver weg. In Canada wordt immigratie veel meer gezien als een economische opportuniteit: nieuwkomers dragen bij aan de verdere groei van de Canadese economie. In Vlaanderen verloopt het hele debat over migratie, integratie en multiculturaliteit bijzonder gepolariseerd. Dat betekent dat de jongeren van zestien jaar die we ondervraagd hebben, nooit anders gekend hebben dan dit klimaat van zwart-wittegenstellingen. Dat laat zijn sporen na op hun wereldbeeld. Bijna een kwart onder hen geeft dan ook aan dat ze op het Vlaams Belang zouden stemmen, en dat percentage ligt bij jongens zelfs dubbel zo hoog als bij meisjes.''
"
Weeral die zinloze vergelijking met Canada waar enkel geselecteerde immigranten toegelaten worden. Wanneer voeren jullie toch eens een ernstige discussie?
Wat zou er verkeerd zijn met Vlaams Belang te stemmen? Ik doe dat ook zoals een miljoen anderen. Eerst het VB demoniseren, en dan de mensen demoniseren omdat ze ervoor stemmen! Wat een comedie!
Ik heb mij ook nog nooit denigrerend uitgelaten over vreemdelingen.
Het negatieve klimaat is ontstaan door ongecontroleerde massale immigratie tegen de wil van de overgrote meerderheid van de bevolking. De grote schuldige is onze eigen overheid, en niet de immigrant. En ook niet het Vlaams Belang dat de problemen op de agenda zet en ze niet onder tafel veegt zoals alle andere partijen.
Het VB zegt trouwens ongeveer hetzelfde als Verhofstadt in zijn Burgermanifesten. Zie de website van het VB --> dossiers --> De Burgermanifesten van Verhofstadt.
Maar die Burgermanifesten heeft Verhofstadt laten vallen als een baksteen om de corrupte PS en Di Rupo te plezieren en zo eerste minister te kunnen blijven.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2006, 21:01   #106
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

"
U hebt wel een erg denigrerende kijk op de Vlaming.
Ik begin U meer en meer een echte racist te vinden...

Trouwens als de Vlaming, zoals U beweert, geen nood heeft aan multiculturaliteit, wie bent U dan om dat op te dringen? Welk belang hebt U daarbij?

Laatst gewijzigd door Chipie : 30 september 2006 om 21:02.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2006, 21:09   #107
luc broes

Standaard

Hier nog een andere studie die aantoont dat Nederland, Groot-Brittanje en Duitsland nog hardere maatregelen tegen vreemde criminelen verlangen dan de Belgen.
Die zijn dus nòg onverdraagzamer en racistischer dan wij!!??
Wat een onzin allemaal!

Vlamingen, laat je door al die studies van politiek correcte professoren niet opjutten.
Trouwens als wij zo slecht zijn, waarom willen dan voortdurend nog veel meer vreemdelingen naar hier komen.

Zware criminelen buiten!
Migranten die een ernstige misdaad plegen, moeten uit het land worden gezet.

Net geen 75 procent van de Belgen is het met dat standpunt eens, en in de buurlanden Nederland (76,6 %), Groot-Brittannië (78,2 %) en Duitsland (90,2 %) is dat percentage nog hoger. Zelfs voor een uitwijzing voor eender welke misdaad blijkt in de vier betrokken landen nog 39,7 procent tot 48,2 procent gewonnen, met voor België een score van 43,8 procent.

De cijfers staan in het nieuwe boek 'Multiculturalisme ontleed', van de KU Leuven, met de onderzoekers Jaak Billiet, Bart Meuleman en Katrien Meireman als auteurs
Reeds jaren zegt het VB wat blijkbaar de grote meerderheid van de mensen denken, en nu zelfs durven zeggen. Zelfs professoren mogen er een studie over maken, en die mag zelfs gepubliceerd worden!!

Laten we nu maar hopen dat de professoren niet voor de rechtbank gesleurd worden om wille van 'Schending van de mensenrechten'.
Hoeveel jaar en hoeveel verkiezingen moeten nog voorbijgaan vooraleer de regering eindelijk doet wat de overgrote meerderheid van de bevolking wil?
Oud 30 september 2006, 21:11   #108
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Het is vrij interresant dat het feit dat anderen haten, volgens UW normen, uw haat goedpraten tegen vreemdelingen?
Het Vlaams Belang is niet tegen vreemdelingen, maar tegen het vreemdelingenbeleid.

De anderen echter, zijn wel tegen personen (Vlaams Belangers) ipv ideeën over hoe men bepaalde problemen (migrantenbeleid) aanpakt.

Dat is het wezenlijk verschil.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 30 september 2006 om 21:12.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2006, 21:17   #109
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Het Vlaams Belang is niet tegen vreemdelingen, maar tegen het vreemdelingenbeleid.

De anderen echter, zijn wel tegen personen (Vlaams Belangers) ipv ideeën over hoe men bepaalde problemen (migrantenbeleid) aanpakt.

Dat is het wezenlijk verschil.

Paulus.
Het officiele VB standpunt is een afgezwakte versie (met veel glijmiddel) voor in de media...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2006, 21:17   #110
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ben het "Symphonic Show" op France 2 aan te kijken. De presentator is een Zwart. Bij TF1 hebben ze nu een Zwarte nieuwsanker : Harry Roselmack. En die zijn maar voorbeelden.

Zou zoiets in Vlaanderen kunnen gebeuren? Een Zwart of een Arabier die het nieuws of een uitzending zou presenteren? Ik denk van niet, Vlamingen zouden dat niet accepteren. Moet men Kaye Styles en Brahim uit de Vlaamse showbizz zetten enkel en alleen omdat ze "verschillend" zijn? Ik zie al het antwoord van sommigen hier op die forum : "Brahim is een makak en Kaye Styles is een aap". Vlaanderen draait slecht; Vlaanderen is ziek van zijn nationalisme en van zijn gratis haat tegenover alles wat niet Vlaams is. Dat wekt natuurlijk de onverdraagzaamheid, de racisme die we onder meer binnen de Vlaamse jeugd kunnen zien.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2006, 21:18   #111
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Het is vrij interresant dat het feit dat anderen haten, volgens UW normen, uw haat goedpraten tegen vreemdelingen?
Ze haten ons wat duidelijk blijkt uit de beschadiging van onze verkiezingsborden, niet volgens mijn normen.
Waar haal je dat nu weer vandaan? ik haat trouwens geen vreemdelingen.
Ik heb veel meer met vreemdelingen gewerkt en er meer voor gedaan dan de meesten hier op dit forum.

Laatst gewijzigd door luc broes : 30 september 2006 om 21:23.
Oud 30 september 2006, 21:21   #112
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ik zie al het antwoord van sommigen hier op die forum : "Brahim is een makak en Kaye Styles is een aap". Vlaanderen draait slecht; Vlaanderen is ziek van zijn nationalisme en van zijn gratis haat tegenover alles wat niet Vlaams is. Dat wekt natuurlijk de onverdraagzaamheid, de racisme die we onder meer binnen de Vlaamse jeugd kunnen zien.
Wie haat er nòg meer dan Everytime?
Oud 30 september 2006, 21:23   #113
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Ze haten ons wat duidelijk blijkt uit de beschadiging van onze verkiezingsborden, niet volgen mijn normen.
Waar haal je dat nu weer vandaan? ik haat trouwens geen vreemdelingen.
Tiens, gij zijt de eerste die zich dat afvraagt, waarom kwanen die anderen daar toch niet eerder op?
Oud 30 september 2006, 21:26   #114
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Wie haat er nòg meer dan Everytime?
Je hebt duidelijk zijn punt niet begrepen..
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2006, 21:26   #115
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenHollander1981 Bekijk bericht
Ach deze onderzoeken zijn ook in Frankrijk en Nederland gehouden en de verschillen zijn zeer gering. Men en met name jongernen heeft de buik vol van de multikul.
Het wordt hen dan ook in de strot geduwd.
In het SISA, te Antwerpen, staan al de leerkrachtjes de SP op te hemelen.
(Sommigen zelfs tegen hun zin)
Er werden zelfs debatten gehouden met afgevaardigden van alle politieke partijen.
En ja hoor. Vlott of VB kregen niet eens de kans om iets te zeggen, tot grote ontsteltenis van de leerlingen.
Dat was voor velen al een reden om VB te stemmen. Maar dat hebben de slippendragers uiteraard niet door.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2006, 21:28   #116
The B@ron
Burger

The B@ron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ik ben het "Symphonic Show" op France 2 aan te kijken. De presentator is een Zwart. Bij TF1 hebben ze nu een Zwarte nieuwsanker : Harry Roselmack. En die zijn maar voorbeelden.

Zou zoiets in Vlaanderen kunnen gebeuren? Een Zwart of een Arabier die het nieuws of een uitzending zou presenteren? Ik denk van niet, Vlamingen zouden dat niet accepteren. Moet men Kaye Styles en Brahim uit de Vlaamse showbizz zetten enkel en alleen omdat ze "verschillend" zijn? Ik zie al het antwoord van sommigen hier op die forum : "Brahim is een makak en Kaye Styles is een aap". Vlaanderen draait slecht; Vlaanderen is ziek van zijn nationalisme en van zijn gratis haat tegenover alles wat niet Vlaams is. Dat wekt natuurlijk de onverdraagzaamheid, de racisme die we onder meer binnen de Vlaamse jeugd kunnen zien.
Geef mij eens een goede reden waarom wij een zwarte nieuwslezer moeten hebben ? Bij mijn weten ligt Belgie niet in Afrika. Heb jij weet van blanke nieuwslezers bij bv de Nigeriaanse televisie ? Die hebben daar ook niks te zoeken.
Oud 30 september 2006, 21:31   #117
Bhairav

Standaard

Is toch eens iets anders? Is maar een huidskleur hoor, geen gevaarlijk oerinstinct.
Oud 30 september 2006, 21:32   #118
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The B@ron Bekijk bericht
Geef mij eens een goede reden waarom wij een zwarte nieuwslezer moeten hebben ? Bij mijn weten ligt Belgie niet in Afrika.
Omdat zelfs de Belgische maatschappij niet alleen meer bestaat uit blanken?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The B@ron Bekijk bericht
Heb jij weet van blanke nieuwslezers bij bv de Nigeriaanse televisie ? Die hebben daar ook niks te zoeken.
Ja hoor, ik vraag me af hoeveel blanken er leven in Nigeria...
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2006, 21:36   #119
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

"
Inderdaad Vlamingen zijn geen volk van avonturiers en wereldveroveraars, so what? Is dat een probleem? Wat is er verkeerd aan een Vlaming die zegt ik ben Vlaming en ik voel mij het best thuis in Vlaanderen? Jij kunt hem dan wel een provinciale boer noemen, maar heeft die mens niet het volste recht om dat te zeggen? ( Ik woon trouwens zelf in het buitenland, maar ik kan de mensen wel volgen die dit niet willen doen).
Vlaanderen vergelijken met Canada is belachelijk en ik wil daar verder niet op ingaan.
En ja, het stemgedrag van de jongeren, dat zal de rebellerende jeugd wel zijn zeker, met een (extreem)links establishment gaan de jongeren automatisch (extreem)rechts worden. Dat is normaal en eigen aan het jong zijn, als het VB aan de macht zou zijn, en er een heel sterke al dan niet gedwongen terugstroom van vreemdelingen naar hun landen van herkomst zou zijn, dan zouden er enorm veel jongeren terug de linkse rebel worden.
CutTheCrap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2006, 21:40   #120
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

"
Vlaanderen is dan ook veel dichter bevolkt dan Canada of Wallonië of zelfs Frankrijk.
Trouwens, het blijft mij verbazen dat men de Vlamingen provincialisme verwijt, ja zelfs een dorpsmentaliteit van onder de toren aanwrijft, terwijl het merendeel van alle allochtonen en vreemdelingen die naar hier komen een onder-de-minnaret-mentaliteit hebben. Maar dat moet kunnen want alles wat deze mensen bezitten aan "eng"-denkerij is niet eng of kleingeestig, maar religieus gemotiveerd en daar dienen we dan respect voor te hebben.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be