![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#341 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ik ben trouwens ook geen aanhanger van natuurrechten. Ik ben een voorstander van afspraken. En unilaterale afspraken zoals "het sociaal contract" acht ik onwenselijk.
|
|
|
|
|
#342 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
antivlaams belang daarentegen zat vanop de zijlijn wat te kankeren, zoals gewoonlijk.
|
|
|
|
|
#343 | |
|
Minister
|
Citaat:
ik denk dat ik nog steeds niet kan volgen. Die natuurrechten ??? verklaar u nader |
|
|
|
|
|
|
#344 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#345 | |
|
|
Citaat:
Natuurrechten zijn louter juridisch fictionele zaken, waarbij het "bezit" de grondslag vormt om een evenwicht zoals in de natuurstaat te bekomen. Bezit kan het natuurrecht "vrijheid" vrijwaren, bezit zal de natuurstaat doen herkennen via de "rede". Een ander paradox is dat de "rede" na de natuurstaat komt, terwijl de natuurrechten alleen maar terug te vinden zijn in de natuurstaat. Maw, de "rede" is geen inherent deel van de natuurstaat, maar zou wel deze moeten herkennen. |
|
|
|
|
|
|
#346 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Wat trouwens met solipsisme? Ik geloof best dat jij ook een bewustzijn hebt, hoor.
|
|
|
|
|
#347 |
|
Minister
|
En wat is het verschil tussen meervoud en pvda?
|
|
|
|
|
|
#348 |
|
|
ik heb voorhamme gezien toen ik naar deus stond te kijken. en hij vond het precies goed want hij was aan het meebewegen op de muziek.
|
|
|
|
|
|
#349 |
|
|
Meervoud is links en flamingant, pvda is links en soms eens belgicistisch (maar niet uit ideologie). PvdA aanziet een unitaire structuur als betere garantie voor de syndicale strijd.
|
|
|
|
|
|
#350 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
H.L.A. Hart plaatste de grondslag bij "vrijheid", pleitende dat alle andere rechten daarop steunt. Immanuel Kant plaatste dan weer de grondslag bij "de Rede". John Locke steunde eerder op het begrip "Leven".
|
|
|
|
|
#351 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#352 | |
|
|
Citaat:
Een bewustzijn die zich binnen een netwerk begeeft, zonder daar Descartes bij te sleuren om het bewustzijn te glorifiëren. Dat is opnieuw onzin. |
|
|
|
|
|
|
#353 | |
|
|
Citaat:
Bezit is volgens alle liberalen de bittere noodzaak om de "rede" te ontwikkelen. Alleen Kant, die ook geen echte liberaal is, ontwerpt geen theorie rond het bezit. Geheel het idee van eeuwenlang "civic culture"-denken is het hart van de liberale gedachtestructuur. Laatst gewijzigd door Praetorian : 2 oktober 2006 om 01:57. |
|
|
|
|
|
|
#354 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ik wil deze discussie trouwens best wel voeren, maar misschien is deze draad daar niet de meest geschikte plek voor. Het begint ook al vrij laat te worden en ik moet morgenvroeg om 7 uur uit mijn bedje.
|
|
|
|
|
#355 |
|
|
Zolang er nog geen onderlinge overeenkomst is van de grondslagen tot praxis, dan is er geen groot collectief inderdaad.
|
|
|
|
|
|
#356 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#357 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
En nogmaals: start hier straks of morgen een draad over op, dan kunnen we daar deftiger over discussiëren, want deze discussie is hier eigenlijk niet op zijn plaats.
|
|
|
|
|
#358 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#359 |
|
Minister
|
Sorry voor het onderbreken, tis heel leerrijk en zo maar hier is den topic om te klagen over artiesten die hun ding doen.
Misschien nen topic openen over the borg |
|
|
|
|
|
#360 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
maar opnieuw: start er vandaag of morgen een nieuwe draad over op. Ik ga trouwens toch binnen 5 minuutjes slapen.
|
|
|