Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 oktober 2006, 16:06   #141
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Als hun Belgische nationaliteit is ontnomen zijn ze geen onderdanen meer.

Maar ik had wel een andere straf voor deze jongeren voorzien.
Zie je het werkt hé

even nadenken volstaat

Eerst iedereen naar siberie = gewone populistische prietpraat
Dan problemen met territorialiteit = een stuk belgie creeeren in het buitenland. Misschien nog een probleem, kan dit zomaar zoals bvb een ambassade ? De amerikanen hebben toch de wereld over zich gehad met hun buitenlandse gevangenissen.
Volgende oplossing: de nationaliteit afnemen : Weet jij dan welk statuut een statenloze heeft ? Wat je daarmee al of niet mag doen ?

Je moet niet antwoorden hoor,

Je hebt prima meegedaan om aan te tonen dat dergelijke populistische prietpraat ons nergens breng. Nadenken, pro en contra afwegen, dan kom je tot uitvoerbare maatregelen. Minder populistisch, minder spectaculair, minder polarisatie, maar misschien effectiever om echt iets te doen.

Laatst gewijzigd door spherelike : 4 oktober 2006 om 16:24.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2006, 16:11   #142
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik geef helemaal niet aan dat iedereen best in zijn eigen land kan blijven.

Ik denk in ieder geval niet dat het iemand zou moeten worden verboden in eigen land te blijven wonen, net zo min als dat het iemand zou moeten worden verboden naar een ander land uit te wijken.

Ik vind zelfs niet dat het iemand zou moeten worden verboden meerdere nationaliteiten te hebben/te verkrijgen.

Wat ik wel vind (om terug te keren naar het onderwerp van deze draad) :

Een mondig individu is verantwoordelijk voor zijn/haar eigen gedachten, uitspraken en daden.
Een mondig individu is ook aansprakelijk voor zijn/haar uitspraken en daden.

Aangezien de jongens waarover het hier gaat in staat zijn in het secundair onderwijs te geraken en er bovendien ook in geslaagd zijn naar iemand toe te stappen en die iemand welbewust bepaalde welgekozen woorden naar het hoofd te slingeren, mogen wij aannemen dat deze jongens mondig zijn en dus verantwoordelijk voor hun gedachten, uitspraken en daden.
Hun mondigheid maakt hen bovendien aansprakelijk voor hun gedrag (d.i. uitspraken en daden).

Daarom moeten de uitspraken en de daden van deze jongens beoordeeld worden volgens de wetten waar ze zich als onderdaan van ons land aan te
houden hebben. De straf die ze eventueel zullen krijgen moet eveneens beantwoorden aan de geldende wetten.

Als dat een heel strenge straf is, zal ik zeker niet protesteren.

Als het een heel milde straf wordt, zal ik ook niet protesteren.

Er bestaat namelijk nog steeds een 'scheiding der machten'.

Het enige wat ik kan doen als ik de straf te mild zou vinden, is ofwel in beroep gaan, ofwel ijveren voor strengere wetten.

Ik heb geen zin 'barbaren' te bestrijden door zelf barbaar(ser) te worden.
Dat is denk ik één van de redenen dat nogal wat mensen (mss zelfs met enige tegenzin) toch voor het vb gaan stemmen.
Het zijn de enigen die nog geloofwaardig zijn als het er op aan komt te pleiten voor een hardere aanpak van crapuul.
Geef toe dat de pc partijen nu toch al heel lang de tijd hebben gekrgen om zich op dit vlak te bewijzen.
Wat blijkt keer op keer en ook nu? Het crapuul komt er vanaf zonder noemenswaardige hinder.
Spijtig

Laatst gewijzigd door satiper : 4 oktober 2006 om 16:12.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2006, 16:16   #143
satiper
Minister-President

Standaard

Qua bestraffing voor dit soort zaken zou ik neigen naar serieuse boetes die grotendeels naar het slachtoffer gaan.
Opsluiten, dwangarbeid tot voldoende gepresteerd is om het slachtoffer te vergoeden.
Oud 4 oktober 2006, 16:17   #144
Banneling

Standaard

Indien juffrouw Coeman juffrouw Fatima had geheten en de 15 allochtonen waren 15 autochtonen geweest die de zwangere Fatima in de buik stampten, dan kregen we...

1) nationale belangstelling van onze media, met waarschijnlijk een paar extra-nieuws bulletins
2) Verhofstadt die in zijn oproep tot sereniteit het gevaar van extreem-rechts benadrukt
3) Karel Degucht die het rechtse electoraat culpabiliseert met morele verantwoordelijkheid
3) Laurette Onckelinx die de allochtone ouders knuffelt voor de camera's
4) Koning Albert op bezoek in het ziekenhuis
5) Geert Lambert die samen met de Waalse PS oproept om de wetten aan te scherpen en desnoods de partijfinanciering te ontnemen van de partij die hiervoor moreel verantwoordelijk is
6) een concert voor verdraagzaamheid, en minstens een mars.
7) een klacht van het CGKR die zich onmiddellijk burgerlijke partij stelt.

Maar niks daarvan in dit geval. De daders zijn allochtonen en die moeten volgens de politiek correcte progressieve doctrine enkel met fluwelen handschoentjes benaderd worden.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2006, 16:18   #145
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Ik stel net het tegenovergestelde vast, nl dat Paulus voorstander is van de rechtsstaat is. Waar is de rechtsstaat als men dergelijke jongeren daags na de feiten weer op straat laat lopen? Waar is de rechtsstaat als er zelfs geen straf in de pipeline zit omdat de feiten niet zwaar genoeg wegen (zwangere vrouwen molesteren mag, je moet enkel zien dat je de baby niet dood stampt).
mooie poging om je geestesgenoot te helpen, maar Paulus stelde voor om de bij ons geldende rechten niet toe te passen op mensen uit landen (in de hoeveelste graad ?) die niet dezelfde rechten garanderen.
Dit is ondermijning van onze rechtsstaat.

Wat jij vast stelt, is uit de discussie tussen paulus en mij niet vast te stellen, in tegendeel.
Als je dan nog je vaststelling staaft met argumenten die Paulus niet heeft aanghaald, dan zit je der ver naast wat betreft een ordelijke en eerlijke discussie.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2006, 16:20   #146
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Angst is een slechte raadgever. Angst en VB-fobie leiden enkel tot verzuurde glazen-bol-voorspellingen. Remember that.
Angst en haat zijn slechte raadgevers.

Angst en haat en islamofobie leiden enkel tot verzuurde glazen-bol-voorspellingen, populistische veralgemeningen en politieke prietpraat.

Remember that too.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2006, 16:26   #147
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom moeten Belgen in het buitenland gaan wonen?
Ze zijn daar niet geboren, ze hebben alleen maar België gekend.
Waarom kunnen die niet allemaal hier blijven?
Waarom hebben die jouw toestemming niet gevraagd?
Met de Belgen die ik hier ken heeft men geen last, zowel op crimineel als financieel gebied.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2006, 16:26   #148
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
mooie poging om je geestesgenoot te helpen, maar Paulus stelde voor om de bij ons geldende rechten niet toe te passen op mensen uit landen (in de hoeveelste graad ?) die niet dezelfde rechten garanderen.

Wat jij vast stelt, is uit de discussie tussen paulus en mij niet vast te stellen, in tegendeel.
Als je dan nog je vaststelling staaft met argumenten die Paulus niet heeft aanghaald, dan zit je der ver naast wat betreft een ordelijke en eerlijke discussie.
Ik heb geen probleem met de stelling van paulus. Mits die mensen geen respect hebben voor onze rechtsstaat, hoeven we hen ook niet dezelfde rechten te garanderen. Laat ze dan maar berecht worden volgens het rechtsstelsel dat integraal deel uitmaakt van hun cultuur en religie : de sharia. Mits dat rechtsstelsel in België niet gehanteerd wordt, is er geen andere optie dan hen terug te sturen naar wat ze zelf hun moederland noemen (ook al zijn ze van de 4de generatie). Een taalprobleem zullen ze er alvast niet hebben, en opvang en familiale ondersteuning is er sowiezo.
Oud 4 oktober 2006, 16:28   #149
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brecht Laitem Bekijk bericht
Dit is gewoon schandalig. Gelukkig dat moeder en kind er niets aan over houden. Dat krapuul zouden ze moeten vervolgen voor poging tot doodslag. Voor hetzelfde geld had ze een miskraam door de slag in haar buik.
Vindt u dat, nu weet papa tenminste voor welke verdraagzame medeburgers hij het opneemt. Hij is toch voorstander van de multicul, wel zijn dochter heeft de multicul aan den lijve ondervonden. Papa kan mischien nu eens nadenken, maar dat zal wel te betwijfelen vallen aangezien hij zich een linkse jongen noemt, dan is nadenken nogal vrij moeilijk.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2006, 16:29   #150
Banneling

Standaard

Citaat:
Angst en haat zijn slechte raadgevers.

Angst en haat en islamofobie leiden enkel tot verzuurde glazen-bol-voorspellingen, populistische veralgemeningen en politieke prietpraat.

Remember that too.
Er is niets mis met islamofobie. In tegendeel, islamofobie getuigt van gezond verstand. (Merk ook het verschil op tussen islamofobie en moslimfobie). Wat populistische veralgemeningen en politiek prietpraat betreft hebben we inderdaad kunnen zien hoe de progressieven de rechtsstaat al decennia ondermijnen, geleid door hun angst om het nieuwe kiesvee niet te bekoren.
Oud 4 oktober 2006, 16:31   #151
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:

Ik denk dat je het eerder kan zien als een pleidooi voor andere wetten.
Wetten die rechtvaardiger zouden ervaren worden door veel burgers.
Als de jongeren er met een uitsluiting vanaf komen zal dit voor velen effectief als een ondermaatse bestraffing beschouwd worden.
Oud 4 oktober 2006, 16:32   #152
chris k
Staatssecretaris

chris k's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik denk dat in conservatieve autochtone kringen hetzelfde gedacht wordt, het is een hoer.
De echtgenote van hun profeet was er "9" hoe moetje dat dan noemen.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2006, 16:34   #153
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Nu, volgens Monsieur LeBlanc van het Centrum kunnen enkel minderheden worden gediscrimineerd.

1. Ik heb een licht vermoeden dat 16 jarige zwangere meisjes een minderheid zijn.

2. Zou het niet aangewezen zijn hier klacht neer te leggen bij het CGKR?
Niet enkel op de overtreding wegens sexe maar bovendien ook nog eens wegens ras (excuus, zogenaamd ras).

Als je tegen een donkerharige autochtoon in een dronken bui zegt dat hij beter teruggaat naar zijn land, dan betaal je 2500 euro schadevergoeding.

Als je een zes maanden zwanger meisje in de buik schopt.... dan??? is het niet zo erg en word je gewoon van school gestuurd

3. (HVT werd van school gestuurd voor het roken van een sigaret).
1. Ik weet wel zeker dat 16-jarige zwangere meisjes een minderheid zijn.

(16-jarige zwangere jongens zijn trouwens nog veel méér een minderheid. Moeten we hier niet ook protesteren ?)

2. Wie/wat houdt u tegen ? U bent vast in staat een heleboel medestanders te mobiliseren.

Eén goede raad : houd uw actie zo a-politiek mogelijk.

En u hoeft het zich niet eens af te vragen: ik ben bereid mee te werken als u mijn goede raad opvolgt. U kunt mij altijd een bericht sturen.

3. Die sigaret werd wel gerookt in een internaat, hé !

Ik kan goed begrijpen dat het schoolreglement wat dat betreft zéér streng is, en dat de school geen enkele inbreuk kan/wil dulden.

Er bestaat namelijk zoiets als 'precedent', weet u.

Als een school één afwijking toestaat, is het hek van de dam.
Oud 4 oktober 2006, 16:38   #154
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
De echtgenote van hun profeet was er "9" hoe moetje dat dan noemen.
Het was een echtgenote. Dus 'kan' je haar gerust ook zo noemen.

U 'moet' dat natuurlijk niet.

U beschikt namelijk over het recht op vrije meningsuiting zolang u de regels van dit forum weet te respecteren.

Dat is alleszins mijn ervaring hier.

Laatst gewijzigd door djimi : 4 oktober 2006 om 16:54.
Oud 4 oktober 2006, 16:40   #155
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Met de Belgen die ik hier ken heeft men geen last, zowel op crimineel als financieel gebied.
Des te beter.
Oud 4 oktober 2006, 16:42   #156
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niets zeker, ik dacht iets gelezen te hebben over de pa, ik dacht ook iets gelezen te hebben over misdadig gedrag, dat het leven van het kind in gevaar zou kunnen brengen, ik dacht iets gelezen te hebben over cultuur, die jeugdige moeders voor "hoer" neemt.

Als ik iets zeg pro die pa,
Over ander misdadig gedrag bij eigen volk tov ongeboren leven
over eigen cultuur die scheinheilig als ze is, evenmin lief is voor zwangere tieners, en die moraalridders die hun dochters dwingen tot abortus voor de goede naam van de famillie

Dan zal dat wel compleet naast de kwestie zijn zeker
Beste het ging over de misdadige feiten die gebeurden,ik ga hier ni zitten neuten over de gedachtengang van de vader of over abortus.
Als ge zo goed op de hoogte bent van wat mag en niet mag in Belgie,waarom zet ge u dan in om alles wat tegen die gasten pleit enigzins te vergoeilijken,en waarom zet ge u dan af tegen de mensen die zeggen dat het niet zo verder kan.
Ik sta hiet niet te pleiten voor het VB,maar tegen extreme zaken die in onze maatschappij niet kunnen.
Oud 4 oktober 2006, 16:42   #157
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde

Morghodius's schermafbeelding

Standaard

Lijkt mij duidelijk poging tot doodslag/moord, het meisje is overduidelijk zwanger, dus het lijkt me een klare zaak dat het hun bedoeling was het kind te doden.

En dan tellen we de gevangenen die ook buitenlands zijn en wel hier zijn geboren nog niet eens mee!
http://www.speed.planet.nl/planet/sh...3091/sc=92e720
Morghodius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2006, 16:47   #158
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
04/10 Allochtonen slaan zwangere dochter van 'Blokwatchter'

De 16-jarige Jasmijn Coeman kreeg maandag op de speelplaats van het SIHA in de Antwerpse Eikenstraat een pak slaag van een groepje allochtone jongens. Jasmijn is zes maanden zwanger.
Opmerkelijk: haar vader Patrick Coeman, medewerker van de organisatie Blokwatch (die extreemrechts in de gaten houdt) maakt het verhaal bekend.

Jasmijn stond maandag op de speelplaats van het SIHA te babbelen met een vriendin, toen ze werd omsingeld door een groepje van zo’n 15 jongens van Marokkaanse origine. Omdat ze zes maanden zwanger is, is haar buikje goed te zien. ” Vuile hoer<\li>, riepen ze,” vertelt Jasmijn. ”En ze gooiden met sigarettenpeukjes en blikjes. Toen de schoolbel ging, gaven twee jongens me een kniestoot en een vuistslag in mijn buik.”

De schooldirectie heeft goed gereageerd, zegt haar vader Patrick Coeman. ”Jasmijn werd meteen naar het ziekenhuis gebracht. Zij en de baby stellen het goed.” De school belde ook de politie en plukte de daders uit de klas. Vader Coeman diende een klacht in tegen de belagers van zijn dochter.

Patrick Coeman is een medewerker van Blokwatch, een groep die het Vlaams Belang in de gaten houdt en acties tegen extreemrechts organiseert. Toch brengt hij zelf het verhaal van zijn dochter naar buiten en zegt hij duidelijk dat de daders van Marokkaanse origine zijn. ”Dat is inderdaad niet makkelijk te verzoenen met mijn acties bij Blokwatch,” zegt hij. ”Maar ik doe dit bewust. Ik ben een linkse jongen en overtuigd vóór een multiculturele maatschappij. Maar dat er problemen zijn met sommige bevolkingsgroepen mág je niet ontkennen. Als je een oplossing wil, moet je beginnen met het probleem bij naam te noemen.”GVA 4.10.6

Het probleem bij naam noemen ... is dat nu net niet het grootste probleem en de grootste ergernis van Blokwatch geweest de laatste jaren? Wie het probleem bij naam noemde werd door de mangel gehaald door die 'verdraagzame' heksenjagers. Stelletje hyprocrieten.
Triestig, zeer triestig...een redelijke mens zal hierop geen woorden vinden!!!
Oud 4 oktober 2006, 16:47   #159
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zie je het werkt hé

even nadenken volstaat

Eerst iedereen naar siberie = gewone populistische prietpraat
Dan problemen met territorialiteit = een stuk belgie creeeren in het buitenland. Misschien nog een probleem, kan dit zomaar zoals bvb een ambassade ? De amerikanen hebben toch de wereld over zich gehad met hun buitenlandse gevangenissen.
Volgende oplossing: de nationaliteit afnemen : Weet jij dan welk statuut een statenloze heeft ? Wat je daarmee al of niet mag doen ?

Je moet niet antwoorden hoor,

Je hebt prima meegedaan om aan te tonen dat dergelijke populistische prietpraat ons nergens breng. Nadenken, pro en contra afwegen, dan kom je tot uitvoerbare maatregelen. Minder populistisch, minder spectaculair, minder polarisatie, maar misschien effectiever om echt iets te doen.
Ik kan je ook een oplossing geven die volledig aan de mensenrechten voldoet en nog veel populairder zal zijn.
Steek ze op gevangenisschepen en laat ze daar werken voor hun onkosten.

Maar deze rechten zijn er voor mensen en ik vind idd dat zelfs de meeste criminelen dus het recht hebben om onder deze wetten behandeld te worden.

Maar iemand die een ongeboren kind stampt en in groep een zwangere vrouw slagen en dus een moordpoging op een ongeboren kind plegen zijn voor mij geen mensen meer, maar beesten en zij hebben dus zeker niet het recht om zich te beroepen om iets dat zij een totaal weerloze ongeborene hebben ontnomen.

En onder normale omstandigheden zou ik zelf de eerste zijn om te zeggen dat zij menselijk moeten behandeld worden, maar dit is een misdaad die toont dat deze jongeren zwaar en streng, maar eerlijk en echtvaardig moeten gestraft worden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2006, 16:50   #160
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

De meeste van die gastjes hebben hun moeder waarschijnlijk al meerdere keren zwanger geweten.

Een mens vraagt zich af of ze thuis voorlichting krijgen in "hoe behandel je een zwangere vrouw"? Of zou het vadervoorbeeld net dat zijn wat tot hun gedrag heeft aanleiding gegeven?
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be