![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
even nadenken volstaat Eerst iedereen naar siberie = gewone populistische prietpraat Dan problemen met territorialiteit = een stuk belgie creeeren in het buitenland. Misschien nog een probleem, kan dit zomaar zoals bvb een ambassade ? De amerikanen hebben toch de wereld over zich gehad met hun buitenlandse gevangenissen. Volgende oplossing: de nationaliteit afnemen : Weet jij dan welk statuut een statenloze heeft ? Wat je daarmee al of niet mag doen ? Je moet niet antwoorden hoor, Je hebt prima meegedaan om aan te tonen dat dergelijke populistische prietpraat ons nergens breng. Nadenken, pro en contra afwegen, dan kom je tot uitvoerbare maatregelen. Minder populistisch, minder spectaculair, minder polarisatie, maar misschien effectiever om echt iets te doen. Laatst gewijzigd door spherelike : 4 oktober 2006 om 16:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het zijn de enigen die nog geloofwaardig zijn als het er op aan komt te pleiten voor een hardere aanpak van crapuul. Geef toe dat de pc partijen nu toch al heel lang de tijd hebben gekrgen om zich op dit vlak te bewijzen. Wat blijkt keer op keer en ook nu? Het crapuul komt er vanaf zonder noemenswaardige hinder. Spijtig ![]() Laatst gewijzigd door satiper : 4 oktober 2006 om 16:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Minister-President
|
![]() Qua bestraffing voor dit soort zaken zou ik neigen naar serieuse boetes die grotendeels naar het slachtoffer gaan.
Opsluiten, dwangarbeid tot voldoende gepresteerd is om het slachtoffer te vergoeden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Banneling
|
![]() Indien juffrouw Coeman juffrouw Fatima had geheten en de 15 allochtonen waren 15 autochtonen geweest die de zwangere Fatima in de buik stampten, dan kregen we...
1) nationale belangstelling van onze media, met waarschijnlijk een paar extra-nieuws bulletins 2) Verhofstadt die in zijn oproep tot sereniteit het gevaar van extreem-rechts benadrukt 3) Karel Degucht die het rechtse electoraat culpabiliseert met morele verantwoordelijkheid 3) Laurette Onckelinx die de allochtone ouders knuffelt voor de camera's 4) Koning Albert op bezoek in het ziekenhuis 5) Geert Lambert die samen met de Waalse PS oproept om de wetten aan te scherpen en desnoods de partijfinanciering te ontnemen van de partij die hiervoor moreel verantwoordelijk is 6) een concert voor verdraagzaamheid, en minstens een mars. 7) een klacht van het CGKR die zich onmiddellijk burgerlijke partij stelt. Maar niks daarvan in dit geval. De daders zijn allochtonen en die moeten volgens de politiek correcte progressieve doctrine enkel met fluwelen handschoentjes benaderd worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dit is ondermijning van onze rechtsstaat. Wat jij vast stelt, is uit de discussie tussen paulus en mij niet vast te stellen, in tegendeel. Als je dan nog je vaststelling staaft met argumenten die Paulus niet heeft aanghaald, dan zit je der ver naast wat betreft een ordelijke en eerlijke discussie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Angst en haat en islamofobie leiden enkel tot verzuurde glazen-bol-voorspellingen, populistische veralgemeningen en politieke prietpraat. Remember that too. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Minister-President
|
![]() Met de Belgen die ik hier ken heeft men geen last, zowel op crimineel als financieel gebied.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Minister-President
|
![]() Vindt u dat, nu weet papa tenminste voor welke verdraagzame medeburgers hij het opneemt. Hij is toch voorstander van de multicul, wel zijn dochter heeft de multicul aan den lijve ondervonden. Papa kan mischien nu eens nadenken, maar dat zal wel te betwijfelen vallen aangezien hij zich een linkse jongen noemt, dan is nadenken nogal vrij moeilijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Banneling
|
![]() Er is niets mis met islamofobie. In tegendeel, islamofobie getuigt van gezond verstand. (Merk ook het verschil op tussen islamofobie en moslimfobie). Wat populistische veralgemeningen en politiek prietpraat betreft hebben we inderdaad kunnen zien hoe de progressieven de rechtsstaat al decennia ondermijnen, geleid door hun angst om het nieuwe kiesvee niet te bekoren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wetten die rechtvaardiger zouden ervaren worden door veel burgers. Als de jongeren er met een uitsluiting vanaf komen zal dit voor velen effectief als een ondermaatse bestraffing beschouwd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(16-jarige zwangere jongens zijn trouwens nog veel méér een minderheid. Moeten we hier niet ook protesteren ?) 2. Wie/wat houdt u tegen ? U bent vast in staat een heleboel medestanders te mobiliseren. Eén goede raad : houd uw actie zo a-politiek mogelijk. En u hoeft het zich niet eens af te vragen: ik ben bereid mee te werken als u mijn goede raad opvolgt. U kunt mij altijd een bericht sturen. 3. Die sigaret werd wel gerookt in een internaat, hé ! Ik kan goed begrijpen dat het schoolreglement wat dat betreft zéér streng is, en dat de school geen enkele inbreuk kan/wil dulden. Er bestaat namelijk zoiets als 'precedent', weet u. Als een school één afwijking toestaat, is het hek van de dam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U 'moet' dat natuurlijk niet. U beschikt namelijk over het recht op vrije meningsuiting zolang u de regels van dit forum weet te respecteren. Dat is alleszins mijn ervaring hier. Laatst gewijzigd door djimi : 4 oktober 2006 om 16:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als ge zo goed op de hoogte bent van wat mag en niet mag in Belgie,waarom zet ge u dan in om alles wat tegen die gasten pleit enigzins te vergoeilijken,en waarom zet ge u dan af tegen de mensen die zeggen dat het niet zo verder kan. Ik sta hiet niet te pleiten voor het VB,maar tegen extreme zaken die in onze maatschappij niet kunnen.
![]() |
![]() |
#157 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Lijkt mij duidelijk poging tot doodslag/moord, het meisje is overduidelijk zwanger, dus het lijkt me een klare zaak dat het hun bedoeling was het kind te doden.
55% van de gevangenen zijn NIET in Nederland geboren! En dan tellen we de gevangenen die ook buitenlands zijn en wel hier zijn geboren nog niet eens mee! http://www.speed.planet.nl/planet/sh...3091/sc=92e720 |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Steek ze op gevangenisschepen en laat ze daar werken voor hun onkosten. Maar deze rechten zijn er voor mensen en ik vind idd dat zelfs de meeste criminelen dus het recht hebben om onder deze wetten behandeld te worden. Maar iemand die een ongeboren kind stampt en in groep een zwangere vrouw slagen en dus een moordpoging op een ongeboren kind plegen zijn voor mij geen mensen meer, maar beesten en zij hebben dus zeker niet het recht om zich te beroepen om iets dat zij een totaal weerloze ongeborene hebben ontnomen. En onder normale omstandigheden zou ik zelf de eerste zijn om te zeggen dat zij menselijk moeten behandeld worden, maar dit is een misdaad die toont dat deze jongeren zwaar en streng, maar eerlijk en echtvaardig moeten gestraft worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De meeste van die gastjes hebben hun moeder waarschijnlijk al meerdere keren zwanger geweten.
Een mens vraagt zich af of ze thuis voorlichting krijgen in "hoe behandel je een zwangere vrouw"? Of zou het vadervoorbeeld net dat zijn wat tot hun gedrag heeft aanleiding gegeven? |
![]() |
![]() |