![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006. |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Vreemdeling
|
Beste kiezer
Mijn standpunt vind je in bijlage. Ik gooi dit in de groep. Mvg Alexis Laatst gewijzigd door alexisdv : 4 oktober 2006 om 17:09. |
|
|
|
|
#2 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zone 30 een goede zaak vind ik
|
|
#3 |
|
Schepen
|
Geachte kiezer
Vanuit het publiek nam ik de afgelopen twee dagen deel aan twee lijsttrekkersdebatten. Gisteren was er één waarbij de zone 30 ter sprake kwam en waarover ik vooral twee politici (VLD + CD&V)een vraag voor de voeten wierp. Achteraf zocht ik de VLD-politicus nog eens in kleine groep op om zijn argumenten te weerleggen. Ik stelde vast dat in mijn stad SP.A/Spirit en Groen! wat dit onderwerp betreft op dezelfde lijn zitten. Bij ons heeft men deze verkeersmaatregel consequent ingevoerd in de woonwijken en in de schoolomgeving. In de toeleidingswegen naar het centrum is 50 km/u toegelaten. Gevolg 1400 straten met zone 30! Inderdaad zoals het autovrij centrum nu met algemene tevredenheid aanvaard wordt, zo is ook voor de maatregel een mentaliteitsverandering nodig. Bij de burger bestaat nu de mentaliteit dat hij vindt dat in zijn straat er 30 km/u moet gereden worden als dezelfde burger maar 50 km/u kan rijden vanaf de aanpalende straten. Ik stelde ook bij mezelf vast dat ik 30 km/u heb leren rijden. Idee: Autorijlessen op vraag van de burger op bij herhaalde overtredingen!? Nu wordt gezegd: Niemand houdt er zich aan, dus beperken of afschaffen!? Dat zei men vroeger ook bij het mobiliteitsplan: Velen rijden toch waar niet mag, dus beperken of afschaffen waardoor ik met de auto tot bij mijn winkel kan. Waarom zone 30?
Tot slot: Bemerking in de rand. Om de burgerzin inzake verkeersgedrag voor alle weggebruikers aan te wakkeren is een regelmatige ludiek campagne noodzakelijk. Ik ga dus voor zone 30, zo blijkt, en ga voor sociaal assertief rijgedrag volgens de verkeersregels. Veilige weggroeten Alexis Laatst gewijzigd door DenMathias : 4 oktober 2006 om 17:08. |
|
|
|
|
#4 |
|
Burgemeester
|
Sta ook volledig achter zone 30
Wel zouden er borden moeten komen bij schoolgebieden ide oplichten wanneer 30km/u verplicht (begin school, middagpauze, einde school). Misschien zal dit dan nog meer effect hebben, want velen negeren dan ook het zone 30 gebied. Misschien als ze dan zien dat er op dat moment wel degelijk gevaar is, dat de automobilist wat meer zal opletten en zich aan de regels zou houden. |
|
|
|
|
#5 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 4 oktober 2006 om 17:52. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Burgemeester
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Europees Commissaris
|
Afschaffen die handel, enkel voor de schoolpoorten en met aangepaste oplichtende borden.
Ik snap het trouwens niet. Een professor in de verkeersveiligheid die de zaak heeft bestudeerd heeft aangetoond dat zone's 30 zelfs gevaarlijk zijn omdat de autobestuurder in een "roes" komt waardoor de aandacht achteruit gaat. In een zone dertig zijn de voetgangers en de fietsers tevens veel roekelozer omdat ze zich in "een veilige zone" wanen. Maar van die verklaring zijn blijkbaar alle sporen uitgewist. |
|
|
|
|
#8 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zelfs waar ik woon gaan de borden uit na een bepaald uur'dus savonds en snachts mag je harder rijden,en in de weekeindes
|
|
|
#10 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Deze zone is idd bedoeld voor de tijden dat de kinderen daar rond rijden en rond lopen. Maar scholen worden vaak ook gebruikt voor andere activiteiten dan enkel lesgeven en daardoor lopen er ook kinderen rond en rijdne er ook kinderen rond op andere tijden dan de gewone school uren en zijn er veel plaatsen waar de zone 30 altijd telt, zelfs op zondag nacht.
|
|
|