Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 september 2006, 15:46   #6621
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht
Dat ze dan Israël aanvaarden. en niet de drang tonen om deze staat te vernietigen.
Israël wil GEEN vrede.
( zie de thread 'Vredesacties Midden-Oosten')
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2006, 15:49   #6622
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Israël wil GEEN vrede.
Leugens en leugens.
Oud 19 september 2006, 15:53   #6623
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Leugens en leugens.
Leugens ? Hoezo ?
Oud 19 september 2006, 16:07   #6624
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Helemaal mee eens.
Nee, dan heb je me verkeerd begrepen. Ik geloof niet dat Hezbollah louter een instrument is van Iran en Syrië maar op dit moment zijn de banden evident. Het causaal verband tussen de iraanse nucleaire agenda en Hezbollah's laatste actie ook.

Gedeeltelijk juist. Natuurlijk heeft Libanon een eigen dynamiek en een eigen agenda. Er zijn echter te veel externe krachten die zich bemoeien met dit 'explosieve demografische mengsel'.

Voor wat betreft je opmerkingen over Israël: Het land staat voortdurend onder hoge druk en een regeringsleider kán het in principe eigenlijk nooit goed doen. Het land moét nu al zestig jaar achter elkaar verstandige leiders hebben. Het bestaan van het land hangt af van de beslissingen van die leiders.
Maar wélk land op de wereld heeft zestig jaar achter elkaar verstandige leiders die altijd verstandige beslissingen nemen? Dat is ook het trieste van de situatie. Als wij een slechte regering hebben gaat het economisch misschien iets slechter en kiezen we over vier jaar een betere. Een slechte regering bij hen maakt het verschil uit tussen oorlog en vrede, korte en/of lange termijn veiligheid.

Op dit forum wordt regelmatig genoemd dat Israël de sterkste is en dat het niet bang hoeft te zijn 'weggevaagd' te worden door de palestijnen of door Hezbollah. "Haha, de militaire macht van de IDF is toch veel groter en buiten proporties". Ik hoop dat je het me mee eens bent dat het hem dáar niet in zit.
Ok, ik ben blij dat je het met me eens bent dat Hezbollah een onafhankelijke agenda heeft. Ik ben echter niet zo zeker dat er een direct cusaal verband is tussen de nucleaire crisis in Iran en de acties van Hezbollah. Mij lijkt het eerder een poging van Nasrallah om te boel opnieuw te doen oplaaien, aangezien oorlog met Israel de enige bestaansreden is voor een gewapende Hezbollah. Een goede relatie tussen Tel Aviv en Beiroet is voor Hezbollah de ergste nachtmerrie. Maar Ahmedinejad zal wel tevreden zijn geweest met de afleiding, msschein heeft hij de actie aangemoedigd, ik weet het niet. Er zijn inderdaad teveel externe bemoeienissen in Libanon, maar het conflict is meer dan louter een proxy war tussen Iran en de VS.
Ik ben akkoord met je analyse over de voortdurende noodzaak aan verstandige politici in Israel.
Ten slotte, over het militair overwicht van Israel, dat is afhankelijk van waarmee je het vergelijkt. De Palestijnen van Hamas zijn natuurlijk niet in staat om het land "van de kaart te vergen", daarom doen ze ook aan terrorisme, bij uitstek het wapen van de zwakke. Hezbollah kan een guerilla/verdedigingsoorlog tegen het Israelisch leger aan, maar een echte offensieve actie is uitgesloten. Daarom vuren ze blindelings raketten af.
Maar indien het tot een oorlog met de buurlanden of Iran zou komen, dan is de huidige situatie niet lager vergelijkbaar met de jaren '60. Egypte bvb. beschikt over moderne Amerikaanse wapens, maar kan deze niet inzetten tegen Israel (als ze dit al zouden willen) omdat ze zeer afhankelijk zijn van de VS. (tussen haakjes, de top 3 ontvagers van VS-"ontwikkelingshulp": Egypte, Israel en Jordanië). Iran heeft een indrukwekkend militair potentieel. In 1980-88 bleken ze te sterk voor Saddam. Sindsdien is hun leger nog verder uitgebouwd en gemoderniseerd. Misschien zullen ze binnenkort over kernwapens beschikken, net als Israel, die 200 illegale kernwapens heeft. Uit de geschiedenis is echter gebleken dat als twee landen allebei kernwapens hebben, de kans op een oorlog eerder vermindert, of dat men overgaat tot meer beperkte conflictjes (VS-USSR, India-Pakistan)
Oud 19 september 2006, 16:09   #6625
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Leugens ? Hoezo ?
Omdat jij niets anders kent en kunt!
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2006, 16:20   #6626
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
Ok, ik ben blij dat je het met me eens bent dat Hezbollah een onafhankelijke agenda heeft. Ik ben echter niet zo zeker dat er een direct cusaal verband is tussen de nucleaire crisis in Iran en de acties van Hezbollah. Mij lijkt het eerder een poging van Nasrallah om te boel opnieuw te doen oplaaien, aangezien oorlog met Israel de enige bestaansreden is voor een gewapende Hezbollah. Een goede relatie tussen Tel Aviv en Beiroet is voor Hezbollah de ergste nachtmerrie. Maar Ahmedinejad zal wel tevreden zijn geweest met de afleiding, msschein heeft hij de actie aangemoedigd, ik weet het niet. Er zijn inderdaad teveel externe bemoeienissen in Libanon, maar het conflict is meer dan louter een proxy war tussen Iran en de VS.
In de reconstructie die ik van het conflict heb gezien zaten teveel 'toevalligheden' om Ahmedinejad uit te sluiten van 'aanmoediging'. Voor de rest ben ik akkoord.

Citaat:
Ik ben akkoord met je analyse over de voortdurende noodzaak aan verstandige politici in Israel.
Dankje. Regeringsleider zijn in zo'n land lijkt me geen sinecure.

Citaat:
Ten slotte, over het militair overwicht van Israel, dat is afhankelijk van waarmee je het vergelijkt. De Palestijnen van Hamas zijn natuurlijk niet in staat om het land "van de kaart te vergen", daarom doen ze ook aan terrorisme, bij uitstek het wapen van de zwakke. Hezbollah kan een guerilla/verdedigingsoorlog tegen het Israelisch leger aan, maar een echte offensieve actie is uitgesloten. Daarom vuren ze blindelings raketten af.
Maar indien het tot een oorlog met de buurlanden of Iran zou komen, dan is de huidige situatie niet lager vergelijkbaar met de jaren '60. Egypte bvb. beschikt over moderne Amerikaanse wapens, maar kan deze niet inzetten tegen Israel (als ze dit al zouden willen) omdat ze zeer afhankelijk zijn van de VS. (tussen haakjes, de top 3 ontvagers van VS-"ontwikkelingshulp": Egypte, Israel en Jordanië). Iran heeft een indrukwekkend militair potentieel. In 1980-88 bleken ze te sterk voor Saddam. Sindsdien is hun leger nog verder uitgebouwd en gemoderniseerd. Misschien zullen ze binnenkort over kernwapens beschikken, net als Israel, die 200 illegale kernwapens heeft. Uit de geschiedenis is echter gebleken dat als twee landen allebei kernwapens hebben, de kans op een oorlog eerder vermindert, of dat men overgaat tot meer beperkte conflictjes (VS-USSR, India-Pakistan)
Eigenlijk precies wat ik bedoel. Ik zie het gevaar ook niet komen van Egypte of Jordanië. Zelfs Syrië zal op dit moment niet rechtstreeks aanvallen. Maar elk conflict kan escaleren.

Tot slot: Ik vind uw genuanceerde berichten een aanwinst voor dit forum.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2006, 20:02   #6627
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind uw genuanceerde berichten een aanwinst voor dit forum.
Bedankt voor het compliment, Van Gelre.
Oud 19 september 2006, 21:23   #6628
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Bedankt voor het compliment, Van Gelre.
Moet jij niet vroeg naar bed? Je hebt morgen een zware dag.
Oud 20 september 2006, 09:16   #6629
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Moet jij niet vroeg naar bed? Je hebt morgen een zware dag.
foto's blijven posten is idd. best vermoeiend
Oud 20 september 2006, 09:40   #6630
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
foto's blijven posten is idd. best vermoeiend
Nee, vandaag zou de rechtszitting worden hervat.
Oud 21 september 2006, 10:09   #6631
werkgroep morkhoven
Banneling

Standaard

Zij roepen op ,,om alles in het werk te stellen om de vrijlating van de Israëlische soldaten te bekomen" maar over de paar duizend Palestijnen die al jarenlang in Israëlische gevangenissen zijn opgesloten, zwijgen ze...

Israël herhaalt wel voortdurend dat men 'Israël van de kaart wil vegen' maar iemand met een goed geoefend oog kan zien dat de Palestijnse en Libanese dorpen + steden systematisch van de kaart worden geveegd.

Amerikaanse joden protesteren tegen aanwezigheid Ahmadinejad in VN

Duizenden mensen hebben woensdag betoogd voor de hoofdzetel van de Verenigde Naties in New York. Ze kwamen samen om hun ongenoegen uit te drukken over de aanwezigheid van de Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad in de VN.

Ahmadinjad is vooral omstreden omwille van zijn uitspraken over de Holocaust, als zou het een ,,mythe" betreffen en zijn uitspraken over Israël, waarbij hij vindt dat ,,Israël van de kaart zou moeten geveegd worden."

,,De steun die Ahmadinejad aan het wereldwijde terrorisme verleent, zijn bedreigingen om Israël van de kaart te vegen en om de VS en het Oosten te vernietigen, zijn permanente aanzettingen tot haat, worden verworpen door de Amerikanen en zouden door de gehele internationale gemeenschap moeten verworpen worden," zegt Harold Tanner, voorzitter van de Conference of the presidents of Major American Jewish Organizations.

De betoging kreeg de steun van 130 belangrijke en vooraanstaande joodse organisaties. Er werd eveneens opgeroepen tot de vrijlating van de drie Israëlische soldaten die door Palestijnse en Libanese groeperingen ontvoerd werden.

,,Wij roepen de VN, als humanitaire organisatie, op om alles in het werk te stellen om de vrijlating van de Israëlische soldaten te bekomen. Zij zijn het slachtoffer van een aanval die niet werd uitgelokt door Israël," zegt Matthew Maryles, voorzitter van het Jewish Community Relations Council in New York.(BLM)

Standaard, donderdag 21 september 2006 | Bron: BELGA/AG

Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 21 september 2006 om 10:11.
Oud 21 september 2006, 10:20   #6632
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Ik kan ook de krant lezen. Stop nu eens met spammen aub. Dit is een discussieforum. Geen krantenkiosk.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2006, 10:49   #6633
bk232214
Gouverneur

Standaard hadden

Citaat:
Zij roepen op ,,om alles in het werk te stellen om de vrijlating van de Israëlische soldaten te bekomen" maar over de paar duizend Palestijnen die al jarenlang in Israëlische gevangenissen zijn opgesloten, zwijgen ze...

Israël herhaalt wel voortdurend dat men 'Israël van de kaart wil vegen' maar iemand met een goed geoefend oog kan zien dat de Palestijnse en Libanese dorpen + steden systematisch van de kaart worden geveegd.

Duizenden mensen hebben woensdag betoogd voor de hoofdzetel van de Verenigde Naties in New York. Ze kwamen samen om hun ongenoegen uit te drukken over de aanwezigheid van de Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad in de VN.

Ahmadinjad is vooral omstreden omwille van zijn uitspraken over de Holocaust, als zou het een ,,mythe" betreffen en zijn uitspraken over Israël, waarbij hij vindt dat ,,Israël van de kaart zou moeten geveegd worden."

,,De steun die Ahmadinejad aan het wereldwijde terrorisme verleent, zijn bedreigingen om Israël van de kaart te vegen en om de VS en het Oosten te vernietigen, zijn permanente aanzettingen tot haat, worden verworpen door de Amerikanen en zouden door de gehele internationale gemeenschap moeten verworpen worden," zegt Harold Tanner, voorzitter van de Conference of the presidents of Major American Jewish Organizations.

De betoging kreeg de steun van 130 belangrijke en vooraanstaande joodse organisaties. Er werd eveneens opgeroepen tot de vrijlating van de drie Israëlische soldaten die door Palestijnse en Libanese groeperingen ontvoerd werden.

,,Wij roepen de VN, als humanitaire organisatie, op om alles in het werk te stellen om de vrijlating van de Israëlische soldaten te bekomen. Zij zijn het slachtoffer van een aanval die niet werd uitgelokt door Israël," zegt Matthew Maryles, voorzitter van het Jewish Community Relations Council in New York.(BLM)

*knip*

Niet oproepen tot geweld.

mvg,
Arnold.
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2006, 14:03   #6634
garfield
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Leugens ? Hoezo ?
u uitgangspunt dat Israël géén vrde wenst zijn leugens, u noemt in één adem alle israëlies verkampte oorlogszuchtigen, dit is klinkklare onzin.
Israël streefde ernaar om na elke oorlog die ze gewonnen had om terug te keren naar de internationale grenzen. in 1967 werd dit voorgesteld enkele weken na de 6daagse oorlog, maar de arabische partijen weigerden.
Oud 5 oktober 2006, 11:21   #6635
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Israël wil GEEN vrede.
Israel verdedigt zijn bestaan tegen organisaties en landen die het willen vernietigen;Het middel daartoe is om het even.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 11:23   #6636
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Israel oefent zijn recht op zelfverdediging op de gepaste wijze uit.Wie wind zaait oogst storm.Geen medelijden met de arabische inwoners van het vroegere palestina en hun bondgenoten.Al wat ze krijgen hebben ze verdient.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 12:03   #6637
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht

Israel verdedigt zijn bestaan tegen organisaties en landen die het willen vernietigen;Het middel daartoe is om het even.

over het recht op zelfverdediging van israël daar heb ik geen problemen mee maar op de manier hoe ze zich verdedigen daar heb ik wel grote vraagtekens bij en kritiek op.
Ik vind niet dat het doel heiligt de middelen dus met andere woorden niet alles mag worden toegestaan.
En niet omdat ik voor de terroristen ben, integendeel ik ben juist voor het welzijn van elke israëlische burger maar niet enkel diegene die nu leven maar ook diegene die in de toekomst daar een veilig en stabiel leven willen leiden en daar gaat het mij vooral om.

iedereen kent het gezegde je oogst wat je zaait en zeker als het gaat om oorlogsgeweld en alles wat er bij hoort.

Men moet in israël eens gaan nadenken naar de toekomst toe want stel dat de VS zijn superieure economische en militaire macht ooit eens verliest en niet meer in staat zal zijn om israël zowel militair als economisch te steunen?? en ik zeg niet dat dit ooit gebeurt maar als dit gebeurt denk je dat de islam wereld dit huidig agressief beleid van israël zomaar vergeet en vergeeft??
recht op zelfverdediging? ja volledig mee eens maar er zijn andere manieren om tot een vreedzame oplossing te komen.
En indien ze zo blijven doordoen dan zullen ze ooit een 2de joodse holocaust krijgen indien de islam wereld vrij spel krijgt en israel alleen komt te staan.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 12:06   #6638
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht

Israel oefent zijn recht op zelfverdediging op de gepaste wijze uit.Wie wind zaait oogst storm.Geen medelijden met de arabische inwoners van het vroegere palestina en hun bondgenoten.Al wat ze krijgen hebben ze verdient.

andersom kan ook ooit eens gebeuren hé en ik durf niet te denken aan wat de gevolgen zijn indien er een machtverschuiving komt in de wereld waardoor israel alleen komt te staan in die regio. en dat al die islam handen vrije hand krijgen om hun wraak van dit beleid te voltooien.
ik denk dat de duitse holocaust een vakantieoord geweest geweest zal zijn vergeleken met wat de moslims de joden wel niet willen aan doen voor al deze agressie en haat campagnes van israel

maar nogmaals recht op verdediging ? ja volledig mee eens maar de manier waarop dit gebeurt is uitermate belangrijk.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 12:50   #6639
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leugens en leugens.
Waarom dan...
De werkgroep heeft zeker en vast gelijk hoor...
Israëls moeder zien graag hun mannen sterven in de strijd tegen een zotte vijand!
Israëls ouders zien graag hun kinderen sterven op straat door "suicide bombers" of autobommen.
Israëls vaders zien met veel plezier hun vrouwen afgekeurd worden door de mohamedaanse wereld.

Vrede daar moet Israël (de judaisten) niet van weten; oorlog daar houden ze van ze doen het voor de kick snapje?
Islamieten kunnen daar niks aan doen; zionisten hebben het hele midden oosten in hun macht en verteren het beetje bij beetje!

Bekijk het toch eens logisch; Israël is gevaarlijk! Israël is de fout van alle miserie en onheil in de mohamedaanse wereld. Samen met Amerika hebben zij voor het terorisme daar gezorgt!
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2006, 14:20   #6640
Kpax
Lokaal Raadslid

Kpax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leugens ? Hoezo ?
Toen Egypte tegen Israel zei: "Laten we vrede sluiten" sloot Israel vrede met Egypte.
Toen Jordanie tegen Israel zei: "Laten we vrede sluiten" sloot Israel vrede met Jordanië.

De enige landen met wie Israel nog geen vrede heeft gesloten zijn landen die Israel nog geen vrede voorgesteld hebben.
De enige landen die met Israel in oorlog zijn zijn landen die Israel de oorlog verklaart hebben.

Gesnopen?
"The most fundamental fact about the ideas of the political left is that they do not work. Therefore we should not be surprised to find the left concentrated in institutions where ideas do not have to work in order to survive."
-- Thomas Sowell
Kpax is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be