![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#581 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#582 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maak dat de kat wijs. In de buitenwijken mogelijks. In de grote stad minstens 50 of 60%
![]() |
![]() |
#583 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Jij sprak dus over SHOTEN???:: [quote] Citaat:
Laatst gewijzigd door ericferemans : 6 oktober 2006 om 10:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#584 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
ps: hoeveel werklozen zijn er hier in België ook alweer? Laatst gewijzigd door Karma : 6 oktober 2006 om 10:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#585 | |
|
![]() Citaat:
Daarbij ben je er vergeten aan te denken dat het hier gaat over ALLE nationaliteiten, en is het zo dat de grootste groep migranten... Nederlanders zijn. Dus Belgie vernederlandst door de migratie! Volgens voor jou allicht onvervalste bron, PDW himself zijn er in ons land 400.000 allochtonen die tot de door het VB gehate soort behoren: afkomstig uit landen die in meerderheid islamitisch zijn. De Koning Boudewijnstichting spreekt over 350.000 en Kif Kif ook over ongeveer 400.000 islamieten in ons land met een te verwachten stijging van tien procent. Dat zijn de cijfers. En dat is 4 procent. EN nu gij weer zeker? Laatst gewijzigd door ericferemans : 6 oktober 2006 om 10:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#586 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#587 | |
|
![]() Citaat:
En in plaats van varkensvlees te eten schieten ze er met Spek! Laatst gewijzigd door ericferemans : 6 oktober 2006 om 10:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#588 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze moesten u president maken!
![]() |
#589 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Straks gaan ze ons nog wijsmaken dat er geen allochtonen zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#590 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=ericferemans;2051213]Nou breek mijn klomp:
Jij sprak dus over SHOTEN???:: Citaat:
Ik ben enkele maanden geleden dringend moeten verhuizen (app uitgebrand) en heb snel snel iets moeten huren elders. Het is daar beter wonen toch éh in Schoten? Als je idd die dure villa's kan betalen, is het goed vertoeven overal. Men vergeet wel dat er enorm veel mensen zijn, die niet zoveel geld hebben, en dat zij verplicht worden om in zo'n ghetto's te wonen. Wel, in mijn straat waar ik nu woon, voorspel ik u dat binnen de 10jaar, de ellende daar ook zo groot zal zijn. Mijn straat is stuk Merksem (hoort bij Antwerpen) en stuk Schoten. Het valt mij enorm op, u mag gerust zelf een kijkje komen nemen, dat in het stukje Merksem, enorm veel allochtonen worden. Heel duidelijk is die grens getrokken. Bijna op het freaky na. De overlast (rondzwervend vuil, lawaai, ruzies, etc) is in dat stuk straat dan ook niet meer normaal tegenwoordig. In mijn straat, wonen dan ook enorm veel Belangers ondertussen. Niet dat ze er zijn komen wonen, zijn mensen die er al jaren wonen, en die rekening houden met het feit dat het binnen een paar jaar ook in de rest van de straat er zo aan toe zal gaan. Onverdraagzaam ? Nee, totaal niet, mensen zien gewoon niet graag hun straat waar ze al jaren wonen verloederen tot één grote vuilnisbelt, mensen zien niet graag dat huizen verwaarloosd worden, mensen worden niet graag uitgescholden zonder enige reden wanneer ze ergens passeren. Kan je ze dat kwalijk nemen ? Ik dacht het niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#591 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een groot hek rond België met 20'000 volt op!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#592 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @feremans, wat mijn grootmoeder overkwam, overkomt dagelijks andere mensen. Je kan dit blijven negeren, blijven vergoeilijken en verbloemen zoveel je wilt, toch zijn dit DE hoofdredenen waarom mensen VB gaan stemmen.
Men is geen racist (merendeel toch niet op enkele uitzonderingen na), maar men is wel onverdraagzaam tegen criminaliteit. Het maakt ook niet uit wie ze pleegt, gewoon dat het feiten zijn die echt vaak gebeuren en de kranten niet halen. Indien daar harder tegen zou worden opgetreden, zou het VB geen voet meer aan de grond kunnen zetten. Blijkbaar zijn al die anti-VB'ers in de politiek wel te dom om dat in te kunnen zien. Hier in Deurne is er een tuinwijkske, waar mensen hun tomaatjes planten, die krijgen geen subsidies meer, DAT zijn dingen waar bewoners van wakker liggen. Dat ze overvallen worden, dat ze last hebben met inbrekers, en dat daar niet streng genoeg op gereageerd wordt, DAT houdt de mensen bezig. Mensen die geen betaalbare woning meer kunnen vinden, etc, zo kan ik nog wel ff doorgaan. Pak dat aan, en ik geef u op een blaadje dat het VB geen voedingsbodem meer heeft. Of zeker niet van deze sterke mate dat nu het geval is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#593 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#594 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blabla, dat is ook de eerste keer dat iemand dat tegen mij zegt !
Hilarisch ! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Enfin, als dat het enige is dat je erop kan zeggen, is het nog erger met u gesteld dan ik al dacht. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#595 |
|
![]() Stellen dat armoede aan de basis ligt van onvrede is correct.
Maar dan moet je vooral rechts gaan stemmen: die vinden dat prima, die ongelijkheid! Ik snap je logica al helemaal niet meer. Je analyse is juist, je conclusie konteverkeerd. Je wil dat de politiek een linkse koers vaart en je stemt dan rechts? ![]() Kijk: ik zit regelmatig op café bij mensen die mij zeer goed uitleggen wat er allemaal verkeerd loopt in hun wijk. Dat klopt als een bus, en ik zou er als politicus graag iets aan doen. Maar als conclusie zeggen ze dan: en dus stem ik op het BLok! Daar sta ik dan, met mijn mond vol tanden. Daar zit ik dan met mijn schoon lijf en geen poten om op te staan. Ik wil als linkse vanalles doen aan kansarmoede, aan veiligheid, aan gezondheid en aan economische groei. Ik doe niet liever. Maar als dan degenen waar ik dat voor moet gaan in orde brengen op rechtse zakken stemmen die pissen op kansarmoedigen: dan sta ik te kakken. Plezant he? Laatst gewijzigd door ericferemans : 6 oktober 2006 om 10:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#596 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie bepaalt de gang van zaken hier in dit land ? (weer duidelijke vraag, dus graag duidelijk antwoord) Is het VB ergens aan de macht ? (duidelijke vraag = duidelijk antwoord aub) Eindvraag : Wie is er verantwoordelijk voor de groeiende miserie bij de mensen ? (duidelijke vraag, dus weer graag duidelijk antwoord) (ben nog niet zo verzuurd dat ik niet open kan staan voor andere meningen, daarom ben ik er wel niet mee akkoord. PS : benieuwd of je voor 1x to the point kan antwoorden op mijn vragen, meestal antwoord je nogal ontwijkend op duidelijke vragen. Surprise me zou ik zo zeggen. Nu jij terug ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#597 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een linkse die tegen de ander communist zegt.
![]()
![]() |
#598 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou ook den al gaan doen om op te komen voor kansarmen en veiligheid en al die puntjes die jij hier opnoemt. Maar dan wel op de correcte wijze, niet door alles onder de tafel te schuiven en mensen proberen te betuttelen etc. Dat systeem is een pest als het ware. En die volgende afrekening volgt vrees ik nu zondag. En dan kan iedereen weer gaan roepen over racisme, over facisme, en over de zoveelste zwarte zondag op rij...en nog gaat er geen belletje rinkelen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#599 | |
|
![]() Citaat:
Als je rijk bent, en je wil je villa wijk beter verdedigd zien en het kan je geen voeten schelen wat er in kansarme wijken gebeurt met het eigen en vreemd crapuul: stem Liberaal (het VB komt er toch niet in, in de regering). Als je arm bent, of een gewone doorsnee pee, een kleine zelfstandig of iemand met een vrij beroep dat je weinig garanties geeft van zodra je ziek bent op een goede oude dag: stem links. Dat is de enige manier om je deel op te eisen van de grote koek die ons land bezit en waar teveel gaat naar superrijken en te weinig naar kansarmoede. Teveel naar chique wijken en te weinig naar onze ghetto's. En stem je VB? Dat is hetzelfde als voor de meerderheid stemmen: die is dus rechts. Die is dus inderdaad niet erg goed bezig. Denk je dat een ambetante zot als ik enthousiast is over onze politiek? Maar ik denk niet dat ik die verbeteren ga door op de verkeerde te stemmen. Logisch? en ik herhaal, omdat je daar niet op in bent gegaan: Kijk: ik zit regelmatig op café bij mensen die mij zeer goed uitleggen wat er allemaal verkeerd loopt in hun wijk. Dat klopt als een bus, en ik zou er als politicus graag iets aan doen. Maar als conclusie zeggen ze dan: en dus stem ik op het BLok! Daar sta ik dan, met mijn mond vol tanden. Daar zit ik dan met mijn schoon lijf en geen poten om op te staan. Ik wil als linkse vanalles doen aan kansarmoede, aan veiligheid, aan gezondheid en aan economische groei. Ik doe niet liever. Maar als dan degenen waar ik dat voor moet gaan in orde brengen op rechtse zakken stemmen die pissen op kansarmoedigen: dan sta ik te kakken. Plezant he? Laatst gewijzigd door ericferemans : 6 oktober 2006 om 10:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#600 | |
|
![]() Citaat:
Maar als jij en je familie, je vrienden en je partij gaan ijveren om de rechtsen nog meer macht te geven: dan zal het gewoon nog erger worden! Wat je zegt is: de regering is te rechts, dus stem ik ultra-rechts (de meesten denken dat ze averrechts stemmen, maar DAT is een vergissing, hoor). Je doet maar: sta dan niet de volgende keer te bleiten dat er niets veranderd is. Zonder linkse macht kan links alleen op zijn gat zitten en is het machteloos. Een VB stem is geen stem voor meer vooruitgang. Het is het bevriezen van de huidige situatie ad infinitum. Eén ding is zeker: ik hoef geen gelijk te krijgen, hoor. Ik weet wat de gevolgen zijn van een Berlusconis, een Musolini, een Franco, een Salaza en erger nog een Stalin of een Pol pot of een Fidel Castro. Ik heb nog nooit een maatschappij gezien de rechtser is dan onze huidige Belgische staat en die het beter doet. Jij wel? Laatst gewijzigd door ericferemans : 6 oktober 2006 om 11:06. |
|
![]() |
![]() |