Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 oktober 2006, 12:59   #41
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Eigenlijk is er dus niets veranderd in Antwerpen, niet voor VB en niet voor de bonte coalitie.
Er is inderdaad niets veranderd... Maare, dat wil niet zeggen dat alle problemen van de baan zijn. Er moet gewerkt worden aan Antwerpen, anders zit je in 2012 met een andere situatie dan gisteren.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2006, 13:06   #42
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Er is inderdaad niets veranderd... Maare, dat wil niet zeggen dat alle problemen van de baan zijn. Er moet gewerkt worden aan Antwerpen, anders zit je in 2012 met een andere situatie dan gisteren.
Welja, daar hou ik m'n hart een beetje voor vast. Allemaal goed en wel dat het VB er niet op vooruit is gegaan, maar nu moet er wel goed geregeerd worden. Persoonlijk vind ik PJ maar een mediaboy, een goed stemmenkannon en een goede strateeg, maar is het ook een goede beleidsmaker? En wat met de VLD, Groen en de CD&V? Die willen beslist niet dat deze verkiezingen zich herhalen dus ze gaan zich de komende 6 jaar zeker willen profileren, iets dat de samenwerking volgens mij niet ten goede gaat komen.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2006, 13:17   #43
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Ik heb alleszins niet op Patrick gestemd, en het is met gemengde gevoelens dat ik zijn tweede termijn bekijk.

Maar goed, als je moet kiezen tussen Dewinter of Janssens, is de keuze snel gemaakt.

Ik hoop echter dat men daadwerkelijk iets gaat doen, of het gejuich zal van korte duur zijn.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2006, 13:20   #44
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar goed, als je moet kiezen tussen Dewinter of Janssens, is de keuze snel gemaakt.

Ik hoop echter dat men daadwerkelijk iets gaat doen, of het gejuich zal van korte duur zijn.
Dat is wat Patrick ervan gemaakt heeft. Zelfs indien De Winter het maximum aantal voorkeurstemmen haalde (zoals vorige verkiezingen) dan zou die laatste toch geen burgemeester mogen worden.

Patrickske heeft dus enkel zijn eigen coalitieleden een hak gezet door zichzelf uit te spelen tegen een niet-bestaande "tegenstander" terwijl de hofnarren van VLD, CDV en Groen! zo onnozel waren het spelleke mee te spelen en zo hun eigen ondergang mee te bewerkstelligen.

Heet dat niet l'aroseur arosé?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2006, 13:22   #45
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac Bekijk bericht
Welja, daar hou ik m'n hart een beetje voor vast. Allemaal goed en wel dat het VB er niet op vooruit is gegaan, maar nu moet er wel goed geregeerd worden. Persoonlijk vind ik PJ maar een mediaboy, een goed stemmenkannon en een goede strateeg, maar is het ook een goede beleidsmaker? En wat met de VLD, Groen en de CD&V? Die willen beslist niet dat deze verkiezingen zich herhalen dus ze gaan zich de komende 6 jaar zeker willen profileren, iets dat de samenwerking volgens mij niet ten goede gaat komen.
Ik denk niet dat PJ zo dom gaat zijn om het volledige bestuur naar zich toe te trekken. Ik ga er vanuit dat hij zeker VLD en CD&V voldoende zal betrekken bij het toekennen van bestuursmandaten. Hij weet ook wel dat het anders onhoudbaar wordt.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2006, 13:27   #46
Monocle
Minister-President

Monocle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ik denk niet dat PJ zo dom gaat zijn om het volledige bestuur naar zich toe te trekken. Ik ga er vanuit dat hij zeker VLD en CD&V voldoende zal betrekken bij het toekennen van bestuursmandaten. Hij weet ook wel dat het anders onhoudbaar wordt.
Iets wat hij gisteren onmiddelijk na de bekendmaking van de uitslag ook duidelijk maakte.
Maar hij staat natuurlijk wel sterker dan pakweg 6 jaar geleden tijdens de onderhandelingsronde.
Oud 9 oktober 2006, 13:32   #47
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Monocle Bekijk bericht
Iets wat hij gisteren onmiddelijk na de bekendmaking van de uitslag ook duidelijk maakte.
Maar hij staat natuurlijk wel sterker dan pakweg 6 jaar geleden tijdens de onderhandelingsronde.
Klopt, maar het zou mij niet verwonderen dat hij ondanks zijn sterkere positie binnen de coalitie plusminus dezelfde verhoudingen zou behouden, kwestie van de "verliezers" (vooral vld) niet te hard voor het hoofd te stoten. PJ besft m.i. goed genoeg dat de vld in zekere zin "offers" heeft gebracht. Al blijf ik er wel bij dat veel verlies vd vld naar Coveliers is gegaan.
Oud 9 oktober 2006, 13:50   #48
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat alle niet-Antwerpenaren in deze draad (*kuch* griffin *kuch*) hun commentaar iets minder agressief moeten kunnen uitdrukken.

Tenslotte, wij houden ons ook niet bezig met wat ze in Gent moeten doen. Euh, nee, liever niet eigenlijk.
Oud 9 oktober 2006, 13:51   #49
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb alleszins niet op Patrick gestemd, en het is met gemengde gevoelens dat ik zijn tweede termijn bekijk.

De keuze was niet tussen Patrick en Philip, maar tussen Patrick en Hugo - en kom me nu niet vertellen dat je dat niet wist.
Oud 9 oktober 2006, 14:18   #50
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik vind dat alle niet-Antwerpenaren in deze draad (*kuch* griffin *kuch*) hun commentaar iets minder agressief moeten kunnen uitdrukken.

Tenslotte, wij houden ons ook niet bezig met wat ze in Gent moeten doen. Euh, nee, liever niet eigenlijk.
Oh, sorry dat ik naar het VLOTT effect vroeg . Een zetel voor VLOTT, dus dat gaat goed. En dat dank zij Vlaams Blok kiezers die eens wat afwisseling wilden in de oppositie, neem ik aan. (Vermits De Winter erop wijst dat het coalitie - oppositie: 0 - 0 is gebleven).

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2006, 14:24   #51
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oh, sorry dat ik naar het VLOTT effect vroeg . Een zetel voor VLOTT, dus dat gaat goed. En dat dank zij Vlaams Blok kiezers die eens wat afwisseling wilden in de oppositie, neem ik aan. (Vermits De Winter erop wijst dat het coalitie - oppositie: 0 - 0 is gebleven).
Pardon, excuseer, twee zetels voor mijn partij in de Antwerpse gemeenteraad.
Oud 9 oktober 2006, 14:27   #52
Monocle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Klopt, maar het zou mij niet verwonderen dat hij ondanks zijn sterkere positie binnen de coalitie plusminus dezelfde verhoudingen zou behouden, kwestie van de "verliezers" (vooral vld) niet te hard voor het hoofd te stoten. PJ besft m.i. goed genoeg dat de vld in zekere zin "offers" heeft gebracht.
Iets wat hij in zijn overwinningsspeech ook duidelijk naar voor bracht. Dat het de ganse coalitie is, en hij dat niet zou vergeten. Maar ze hadden dan misschien beter voor het systeem van in Mechelen gekozen: als één blok naar de kiezer gaan.
Citaat:
Al blijf ik er wel bij dat veel verlies vd vld naar Coveliers is gegaan.
Het enige punt waar ik u niet kan in vinden, want dat zou betekenen dat er kiezers van coalitie zouden zijn overgelopen naar VB en van VB dan weer naar SP-a....
Oud 9 oktober 2006, 14:27   #53
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Pardon, excuseer, twee zetels voor mijn partij in de Antwerpse gemeenteraad.
Ow, ja je ziet dat ik het allemaal niet van zo dichtbij volg, proficiat dus . Ik wens VLOTT veel succes met het afschaffen van de grenzen en van de sociale zekerheid.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Citaat:
Oud 9 oktober 2006, 14:29   #54
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ow, ja je ziet dat ik het allemaal niet van zo dichtbij volg, proficiat dus . Ik wens VLOTT veel succes met het afschaffen van de grenzen en van de sociale zekerheid.
Er is een verschil tussen mij en mijn partij eh. Niemand wilt de grenzen afschaffen, noch het principe van de sociale zekerheid.
Oud 9 oktober 2006, 14:30   #55
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Er is een verschil tussen mij en mijn partij eh. Niemand wilt de grenzen afschaffen, noch het principe van de sociale zekerheid.
Het is hier dan ook K&K eh . Maar euh, ge moogt mij altijd een folderke mailen ofzo zenne, dat ik tenminste weet wat VLOTT allemaal wil.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:
Oud 9 oktober 2006, 14:32   #56
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is hier dan ook K&K eh . Maar euh, ge moogt mij altijd een folderke mailen ofzo zenne, dat ik tenminste weet wat VLOTT allemaal wil.
Vous demandez, on sert.
Oud 9 oktober 2006, 14:33   #57
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Em kapt uw url af, vrees ik . 404
Oud 9 oktober 2006, 14:34   #58
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Monocle Bekijk bericht
Iets wat hij in zijn overwinningsspeech ook duidelijk naar voor bracht. Dat het de ganse coalitie is, en hij dat niet zou vergeten. Maar ze hadden dan misschien beter voor het systeem van in Mechelen gekozen: als één blok naar de kiezer gaan.

Het enige punt waar ik u niet kan in vinden, want dat zou betekenen dat er kiezers van coalitie zouden zijn overgelopen naar VB en van VB dan weer naar SP-a....
Ik heb ook niet gezegd alle vld-ers. En vermits vele VB-kiezers vroegere SP-kiezers waren, kan het idd dat er "teruggekomen" zijn.
Oud 9 oktober 2006, 14:36   #59
Monocle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Vous demandez, on sert.
Not Found

The requested URL /php/..images/vlott.pdf was not found on this server.

Het CP-gevoel
Oud 9 oktober 2006, 14:37   #60
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik zou eigenlijk ook graag willen weten hoe het stemmenverloop in elkaar zat. Ik vermoed dat er in 6 jaar natuurlijk heel wat mensen verhuizen, sterven en 18 jaar worden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be