Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 oktober 2006, 20:29   #101
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Of CD&V/N-VA/Vlaams Belang.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 9 oktober 2006 om 20:30.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2006, 21:26   #102
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Of CD&V/N-VA/Vlaams Belang.
Je weet ook wel dat het nog eerder zal vriezen in de hel dan dat dat gebeurt. Een partij die met het Vlaams Belang zou samenwerken, zou door de media en het establishment vermalen worden. Let alone dat de Walen er nog mee willen samenwerken dus dan komen ze federaal ook niet meer aan de bak.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2006, 21:39   #103
van Maerlant

Standaard

Een partij die met het Vlaams Belang zou samenwerken, en zo een enorm ondemocratische maatregel doorbreken, zou kunnen blijven rekenen op mijn stem. Ik ben er zeker van dat ook zo is voor vele andere mensen.
Oud 9 oktober 2006, 21:56   #104
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @bruno Bekijk bericht
Vergeet ook niet dat bij de federale verkiezingen volgend jaar onze buitenlandse medemens niet mag stemmen. De rollen zullen dan omgedraaid zijn.
Ahnee ? Is dat stemrecht dan enkel voor de lokale raden goed ?
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2006, 23:27   #105
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Je weet ook wel dat het nog eerder zal vriezen in de hel dan dat dat gebeurt. Een partij die met het Vlaams Belang zou samenwerken, zou door de media en het establishment vermalen worden. Let alone dat de Walen er nog mee willen samenwerken dus dan komen ze federaal ook niet meer aan de bak.
Het VB zou eindelijk eens een keer korte metten moeten maken met zijn bedenkelijke achterban en dubieuze mandatarissen. Zolang mensen die op de lijst staan openlijk blijk geven van hun racistische ideeen zal geen fatsoenlijke partij met ze willen samenwerken.

Als het VB het er echt om te doen was verantwoordelijkheid te dragen om bepaald beleid te veranderen hadden ze dat allang moeten doen.
De 1 miljoen VB-stemmers verdienen een betere partij die ze vertegenwoordigt.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2006, 23:33   #106
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Het VB zou eindelijk eens een keer korte metten moeten maken met zijn bedenkelijke achterban en dubieuze mandatarissen. Zolang mensen die op de lijst staan openlijk blijk geven van hun racistische ideeen zal geen fatsoenlijke partij met ze willen samenwerken.
Het VB is doodsbenauwd dat ooit het cordon zou doorbroken worden. De xenofobe praat van FDW dient om het cordon in stand te houden.
Zolang ze in de oppositie zitten, kunnen ze groeien.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 9 oktober 2006 om 23:34.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2006, 23:39   #107
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Het VB is doodsbenauwd dat ooit het cordon zou doorbroken worden. De xenofobe praat van FDW dient om het cordon in stand te houden.
Zolang ze in de oppositie zitten, kunnen ze groeien.
Bij ons heeft een partij als LPF (en Leefbaar Rotterdam) wat bereikt en zinvolle dingen gedaan. Al was het maar andere partijen tot nadenken dwingen.

VB-aanhangers vergeten dat de rechtse partijen die bij ons iets hebben bereikt duidelijk en onmiskenbaar afstand hebben genomen van racisme en xenofobie.

Zoals ik al zei: De VB-stemmers verdienen betere vertegenwoordigers.
Oud 10 oktober 2006, 01:09   #108
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als het VB het er echt om te doen was verantwoordelijkheid te dragen om bepaald beleid te veranderen hadden ze dat allang moeten doen.
De 1 miljoen VB-stemmers verdienen een betere partij die ze vertegenwoordigt.
Zolang jij die zelfde deuntjes zingt die het regime hier fluit om een hoop kiezers buiten te sluiten, zal ik het Vlaams Belang verdedigen want je weet ook diep in je hart dat het cordon er enkel is om de Vlaams-Nationalistische stemmen uit te sluiten. En zolang dat doorgaat, zolang kan de Vlaming geen vrijheid kennen. En het is irrealistisch om te denken dat de Vlaming ineens voor de CD&V gaat stemmen. Tijd om de democratie te laten gelden... maar zoals je wel al kon denken... dat bestaat niet in dit land.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 10 oktober 2006, 01:38   #109
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
... want je weet ook diep in je hart dat het cordon er enkel is om de Vlaams-Nationalistische stemmen uit te sluiten.
Het cordon is er omdat ze het zich kunnen permitteren.
Een cordon tegen een partij vergroot sowieso de kansen op deelname aan de meerderheid. De CD&V of Groen! zou maar al te graag een cordon invoeren tegen de VLD, de VLD zou dan weer graag een cordon invoeren tegenover de CD&V, enz...
Maar krijg eens aan je achterban uitgelegd dat je een cordon invoert, met als enige reden: je postje veilig te stellen.

Ook het cordon rond het VB dient om ervoor te zorgen dat de overige partijen sneller in de meerderheid geraken. In dit geval kunnen de traditionele partijen dit cordon wél verkopen aan hun achterban: daar zorgt Filip Dewinter en zijn xenofobe praat wel voor.

Noch de traditionele partijen, noch Dewinter willen van het cordon afgeraken. Door het cordon, kan Dewinter immers zijn autoritaire greep op de partij behouden. Zolang niemand van het VB een uitvoerend ambt heeft, is iedereen afhankelijk van Madou. Dewinter is bang dat een lokale VB-burgemeester een koers zou varen, los van Madou. Dus zorgt hij er wel voor dat het cordon in stand kan gehouden worden, met uitspraken over "blank Europa" en dergelijke.

Dat het cordon zou dienen om de Vlaams-nationalisten uit te sluiten, snijdt geen hout: het is net de niet-Flamingant Dewinter die oorzaak is van het cordon. Filip Dewinter is nooit een Vlaams-nationalist geweest, en zal dat ook nooit zijn. Maar het is wel hij die ervoor zorgt dat zijn partij nergens in de meerderheid kan zitten.

Het is simpel: als de Vlaams-nationalisten binnen het VB (en er zullen er waarschijnlijk nog wel enkele zijn), in een coalitie willen gaan met CD&V/N-VA, dan moeten ze maar eerst Filip Dewinter uit de partij gooien.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 10 oktober 2006, 10:17   #110
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Het veebee is geen vlaams-nationalistische partij, in de propaganda die ik hier over de jaren heen heb zien passeren in mijn brievenbus gaat het tachtig procent om allochtonen (moslims), negentien procent over 'de linksen' en één procent over 'Vlaanderen'.

Het veebee is een hypocriete antivlaamse partij.
Oud 10 oktober 2006, 18:16   #111
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Zolang jij die zelfde deuntjes zingt die het regime hier fluit om een hoop kiezers buiten te sluiten, zal ik het Vlaams Belang verdedigen
Jazeker, je weet wel beter dan dat ik de deuntjes zing die het belgische regime fluit. Maar ik heb de afgelopen dagen ook weer veel televisie gekeken en VB-functionarissen aan het woord gehoord. Niet gefilmd met een verborgen camera en in het geniep maar gewone reportages, in volle vrijheid gemaakt.

Citaat:
want je weet ook diep in je hart dat het cordon er enkel is om de Vlaams-Nationalistische stemmen uit te sluiten. En zolang dat doorgaat, zolang kan de Vlaming geen vrijheid kennen.
Gedeeltelijk. NVA en Spirit hebben gewonnen.
Citaat:
En het is irrealistisch om te denken dat de Vlaming ineens voor de CD&V gaat stemmen. Tijd om de democratie te laten gelden... maar zoals je wel al kon denken... dat bestaat niet in dit land.
Dat is inderdaad een probleem. Maar ik blijf erbij dat de problemen en zorgen van 1 miljoen vlamingen, die ik begrijp en gedeeltelijk deel, niet worden opgelost door een partij die zichzelf steeds buitenspel blijft zetten.
Oud 10 oktober 2006, 22:26   #112
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij ons heeft een partij als LPF (en Leefbaar Rotterdam) wat bereikt en zinvolle dingen gedaan. Al was het maar andere partijen tot nadenken dwingen.

VB-aanhangers vergeten dat de rechtse partijen die bij ons iets hebben bereikt duidelijk en onmiskenbaar afstand hebben genomen van racisme en xenofobie.

Zoals ik al zei: De VB-stemmers verdienen betere vertegenwoordigers.
Jazeker...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2006, 01:07   #113
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jazeker, je weet wel beter dan dat ik de deuntjes zing die het belgische regime fluit. Maar ik heb de afgelopen dagen ook weer veel televisie gekeken en VB-functionarissen aan het woord gehoord. Niet gefilmd met een verborgen camera en in het geniep maar gewone reportages, in volle vrijheid gemaakt.

Gedeeltelijk. NVA en Spirit hebben gewonnen.
Dat is inderdaad een probleem. Maar ik blijf erbij dat de problemen en zorgen van 1 miljoen vlamingen, die ik begrijp en gedeeltelijk deel, niet worden opgelost door een partij die zichzelf steeds buitenspel blijft zetten.
Het noemen van Spirit is een grap op zich... Dat is een groepje dat niets betekent maar toch steeds zetels haalt en dat zonder stemmen te hebben. Hoe moet ik jou uitleggen hoe democratie werkt als hier mensen zonder stemmen zetels halen en mensen met stemmen niet? Ik kan je gewoonweg niet van antwoord dienen omdat hier stemmen niet tellen.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 11 oktober 2006, 12:04   #114
van Maerlant

Standaard

Da's inderdaad idioot. N-VA haalt 5 keer zoveel stemmen als spirit, en toch hebben we minder zetels
Oud 11 oktober 2006, 12:22   #115
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Da's inderdaad idioot. N-VA haalt 5 keer zoveel stemmen als spirit, en toch hebben we minder zetels
Dan heeft Spirit 5x zo goeie onderhandelaars bij de kartelbesprekingen.
Oud 11 oktober 2006, 12:26   #116
van Maerlant

Standaard

Mmh, moeilijk te geloven. Zo indrukwekkend is dat kikkertje toch niet?

Oud 11 oktober 2006, 13:09   #117
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

hoe groot is het verschil eigenlijk tussen spirit en pvda?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2006, 13:56   #118
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
hoe groot is het verschil eigenlijk tussen spirit en pvda?
Hoe achterhaal je het gewicht van Spirit (wegens in kartel) en dat van de PVDA (wegens opkomst in slechts weinig gemeenten)?
Oud 11 oktober 2006, 13:59   #119
van Maerlant

Standaard

Nja, inderdaad, het percentage van spirit is zeer moeilijk te achterhalen. Ik dacht dat ze ongeveer 1% haalden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be