![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() foutje
Laatst gewijzigd door Paulus : 11 oktober 2006 om 10:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#482 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() foutje
Laatst gewijzigd door Paulus : 11 oktober 2006 om 10:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#483 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() foutje
![]() |
![]() |
![]() |
#484 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() foutje
![]() |
![]() |
![]() |
#485 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 11 oktober 2006 om 10:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#486 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En toch heeft Jantje in dezen groot gelijk. Tieners misdragen zich alleen maar met de bedoeling om een duidelijke grens te krijgen. Als die grens uitblijft zullen ze zich nog erger misdragen, tot er een grens komt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#487 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je weet niet welke huidskleur ik heb en je weet niet waar ik opgegroeid ben. Maar voor jou ben ik dus een Belg. Maar de vader van de grootvader van dit 3 jarige kind is in Congo geboren. Want dit waren de gegevens van een kind van 3 jaar dat een donkere huidskleur heeft. Wat nu, is het een autochtone Belg of een Allochtone Belg? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#488 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wanneer is men dat autochtoon en wanneer allochtoon, leg jij mij dat nu eens uit. Want de persoon die ik hierboven heb beschreven is door mensen van het VB tot echte Belg verklaart. En is dus voor het VB een autochtoon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#489 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#490 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, ik wil dat jij dat nu eens duidelijk neerschrijft wat een allochtoon is en wat een autochtoon.
Want ik ben er 100% zeker van dat dit enkel een manier is om een onderscheid te maken tussen kleurlingen en blanken en tussen Christenen en Moslims. Maar dat deze twee worden door veel mensen totaal verkeert gebruikt worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#491 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Het kind ziet dat en neemt een voorbeeld aan van de vader! Gevolg: de opvoeding van hun cultuur past niet bij het onze! Willen ze naar hier komen, dat ze zich dan aan onze cultuur aanpassen!
![]() |
![]() |
#492 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Een allochtoon is iemand die van elders afkomstig is Een autochtoon is een oorspronkelijke bewoner van het land
![]() |
![]() |
#493 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie hier geboren is is autochtoon. Wie hier later pas kwam wonen allochtoon. En dat blijft zo. Ook als wordt je Belg. De geboorteplaats is een eikpunt. Is dat duidelijk genoeg? Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#494 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij bent in een cultuur opgegroeid waarin je groot moeder zelf gaan zeggenschap had of zijn nu wel of niet een eigenbankrekening wilde. In een cultuur waarin je moeder met de pop mocht spelen en je vader met de auto's In een cultuur waarin je grootmoeder niet zelf mocht beslissen of zij haar erfenis nu wel of wilde aannemen. In een cultuur waarin je vader je moeder half dood mocht slagen voor er door de wet ook maar iets ondernomen werd. Ja, de vrouw is in België pas wettelijk volwassen geworden eind jaren 70. Dus 2 generatie geleden. Ondertussen zijn alle wetten die er waren op de moeder tegen haar kinderen te beschermen afgevoerd en heeft men de volwassenen wettelijk totaal overgeleverd aan de tieners die zij moeten opvoeden. Dus zelfs de vader kan niet meer optreden tegen zijn kinderen en is aan hun genade overgeleverd tot zij meerderjarig zijn. Je moet dus de schuld van de problemen niet in een ander zijn schoenen schuiven, de schuld ligt gewoon bij de wetten die verhinderen dat ouders hun kinderen behoorlijk straffen en aanpakken. Dus hoe wil je kinderen dan opvoeden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#495 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik zie hier vanuit mijn venster toch een aantal gezinnen waarin het best lukt, hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#496 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De officiële benadering (in Nederland althans) is dat een allochtoon iemand is die ofwel zelf inhet buitenland werd geboren, ofwel iemand vanwie één of beide ouders in het buitenland zijn geboren.
Kinderen uit importhuwelijken (wat men graag 2de of 3de generatie noemt) blijven dus allochtonen vermits één van hun ouders rechtstreeks werd geïmporteerd. Door het ondertussen verplichte omfloerste taalgebruik is de realiteit echter anders: men spreekt hoofdzakelijk allochtonen indien men onaangepaste mensen met een ander - niet-westers - geloof bedoelt. Bovendien wordt door de regering zelf een onecht gebruik gemaakt van de term allochtoon: bij de werkloosheidscijfers gebruikt men die benaming om de discriminatie aan te tonen van mensen die geen diploma hebben behaald, de taal amper spreken en bovendien een exotische naam hebben. Dan mogen het wel allochtonen zijn. Anderzijds is het ook zo dat mensen die zich volledig hebben geïntegreerd ook door de massa niet meer als allochtoon worden beschouwd, zelfs al zijn ze het volgens de officiele bepaling wel: Phara de Aguirra heeft wel een exotische naam, maar ik denk niet dat velen (niet alle) haar in het vakje "allochtoon" zullen plaatsen. Idem voor nog een aantal effectief allochtone bekende gezichten op VTM (Farouk Ozgunes vb.). Verder is het mijn persoonlijke overtuiging dat mensen die vasthouden aan hun dubbele nationaliteit én deze bovendien met zwier telkens doorgeven aan hun kinderen - wat niet verplicht is - ook als allochtonen mogen worden beschouwd. Hun loyauliteit ligt gewoonlijk ergens bij het ooit-moederland, de taal waarin ze hun kinderen opvoeden evenzeer. Zelfs na drie generatie huwen met hier geboren partners kan men dan nog niet van autochtoon spreken: hun banden met het ooit-moederland blijven daarvoor te strak. Hun interesses liggen ook ginder (TV, kranten etc..). |
![]() |
![]() |
![]() |
#497 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Is dat niet precies wat velen hier doen? En pak jij hen daarvoor dan niet aan?
Laatst gewijzigd door baarle : 11 oktober 2006 om 11:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#498 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat ga je daartegen doen? Een beetje fulmineren tegen de volkswoede die daaruit voortkomt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#499 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dank u, maar dan telt belgie maar een kleine 300.000 allochtonen, waarvan slechts een kleie % zich misdraagd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#500 |
Burger
|
![]() Ik heb mijn kinderen grootgebracht in liefde, verwijzend naar normen en plichten, maar ook rechten. Noch mijn vrouw, noch ik hebben ooit een hand moeten uitsteken naar één van hen. Ik kan mij zelden herinneren dat er bij ons ten huize gebruld werd!
Beide kinderen zijn afgestudeerd. De ene is allochtoon (ter verduidelijking woont in een ander land en is Belg), de ander is leraar (en heeft les aan allochtonen). Misschien heb ik wel heel veel geluk gehad, maar één iets heb ik nooit nodig gehad: de wet!
Pever "Eer de burger over één nacht ijs gaat, danst de idioot op het water." Laatst gewijzigd door Pever : 11 oktober 2006 om 11:23. |
![]() |
![]() |