Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 11 oktober 2006, 10:27   #101
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik denk dat elke partij dit gezegd zou willen hebben. Zeker met zo'n score.

Paulus.
Erg eh, ver geraken, maar net niet vergenoeg
Pietje is offline  
Oud 11 oktober 2006, 10:29   #102
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Er wordt ook niet vergeleken met de gemeenteraadsverkiezingen, maar met de PROVINCIALE verkiezingen. En voor de provincie komt het VB overal op, beste rik47. Dat zou jij als mandataris toch wel mogen weten, vind ik.
Wel , in 2000 behaalde VB op haar provinciale lijsten minder stemmen dan in de federale verkiezingenen van het jaar ervoor. In 2003 behaalde het VB dan weer eens meer stemmen dan in 1999 - federaal als in 2000 - provinciaal.
Dat écart dus, tn 2004 en 2006 , mag je niet significant noemen.
Zo het VB niet euforisch wil klinken ivm A'pen, zo euforisch moet sp.a en de andere zog. 'democratische' partijen niet doen over gans Vlaanderen.

Antwerpen is een tegenslag, zeker, maar sinds 081O prijkt een dertiende overwinning op het palmaresje van 't VeeBee.
Tot spijt van wie het benijdt.

Laatst gewijzigd door stab : 11 oktober 2006 om 10:30.
stab is offline  
Oud 11 oktober 2006, 10:30   #103
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
misschien moeten we allochtonen en linkse autochtonen het stemrecht ontzeggen en alleen vlaams belangers stemrecht geven.
daar kan over onderhandeld worden ... de meeste landen ter wereld kennen immers GEEN allochtonenstemrecht ... je hebt daar idd een punt

trouwens de meeste van de allochtone verkozenen (die op basis van etnische voorkeurstemmen) verkozen zijn en vaak vanachter op lijsten, hebben geen,nul politieke ervaring ... en dan meteen deel uitmaken van de coalitie ... daar gaan ongetwijfeld nog brokken van komen (waarmee ik wil zeggen dat traag groeien in de politiek wellicht gezonder is, om zo langzaam politieke en bestuurservaring op te bouwen)
Anna List is offline  
Oud 11 oktober 2006, 10:31   #104
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Wel , in 2000 behaalde VB op haar provinciale lijsten minder stemmen dan in de federale verkiezingenen van het jaar ervoor. In 2003 behaalde het VB dan weer eens meer stemmen dan in 1999 - federaal als in 2000 - provinciaal.
Dat écart dus, tn 2004 en 2006 , mag je niet significant noemen.
Zo het VB niet euforisch wil klinken ivm A'pen, zo euforisch moet sp.a en de andere zog. partijen niet doen over gans Vlaanderen.

Antwerpen is een tegenslag, zeker, maar sinds 081O prijkt een dertiende overwinning op het palmaresje van 't VeeBee.
Tot spijt van wie het benijdt.
Op papier, ja. De realiteit is wel iets anders. Winnen betekent voor mij, dat ik die winst kan verzilveren, en dat kan het VB niet.

Laatst gewijzigd door Pietje : 11 oktober 2006 om 10:31.
Pietje is offline  
Oud 11 oktober 2006, 10:32   #105
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Erg eh, ver geraken, maar net niet vergenoeg
Toch zouden heel wat partijen van score willen ruilen, zeker weten.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 11 oktober 2006, 10:32   #106
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion Bekijk bericht
Ik heb hem destijds nog laten spreken voor NJSV-Antwerpen. Dat was zeer goed maar niet lang daarna begon hij zijn rug te keren naar het rechtse kamp binnen de Vlaamse Beweging. Dat mocht hij niet doen wilde hij meer bereiken voor Vlaanderen. Zowel links als rechts als centrum moeten samen ijveren voor de onafhankelijkheid, niet enkel links en centrum. Ook rechts heeft zijn meerwaarde. Dat wilde en wil hij niet weten. De belgische leuze luidt 'eendracht maakt macht'. Het rechtse kamp erkent die leuze (voor Vlaanderen uiteraard) maar het linkse kamp ziet ons, het rechtse kamp, als een soort van vijfde wiel aan de wagen, als een soort van pest. Wel, dat is verkeerd! Dat houdt de Vlaamse Beweging tegen.
daarin heb je niet a priori gelijk, het zou kunnen dat het aan boord houden van een bepaalde groep, eerder een rem zou kunnen betekenen op de groei ... maar idd bepaalde mensen afstoten, dat mag slechts de laatste optie zijn
Anna List is offline  
Oud 11 oktober 2006, 10:33   #107
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op papier, ja. De realiteit is wel iets anders. Winnen betekent voor mij, dat ik die winst kan verzilveren, en dat kan het VB niet.
In jou redenering heeft het Vlaams Belang nog nooit gewonnen natuurlijk....

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 11 oktober 2006 om 10:33.
Paulus is offline  
Oud 11 oktober 2006, 10:38   #108
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
En laat die nu net NIET het verschil hebben gemaakt. In Antwerpen gaat het over welgeteld 3506 kiezers, waarvan dan nog eens 2461 EU-burgers zijn, waarvoor het stemrecht al langer bestond!!!
Edina, als er volgens jou niet etnisch gestemd is, hoe verklaar je dan de voorkeurstemmen voor de allochtone kandidaten
ps zelfs als die voorkeurstemmen van autochtonen zouden komen (wat ik niet zomaar wil aannemen) blijven dit nog steeds etnische stemmen, me dunkt ... voor mijn part blijven dat stemmen omwille van iemands afkomst ... en dat is iets waar ik niet om sta te juichen ...
Anna List is offline  
Oud 11 oktober 2006, 10:39   #109
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, natuurlijk kan het VB dat niet.
Vandaar dat er maar 'ns nagedacht moet worden over polarisatie.
Een goede aanzet daartoe werd trouwens al door PJ - himself - gegeven.

Laatst gewijzigd door stab : 11 oktober 2006 om 10:40.
stab is offline  
Oud 11 oktober 2006, 10:39   #110
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Toch zouden heel wat partijen van score willen ruilen, zeker weten.

Paulus.
Ook al ze met zo'n score geen kloten te vertellen hebben ?? I don't think so.
Pietje is offline  
Oud 11 oktober 2006, 10:45   #111
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Beste Anna,

In het geval dat ik op dermate wijze onduidelijk ben geweest dat ik, tegen mijn bedoeling in, de indruk zou hebben gewekt desbetreffende posting naar uw persoon te hebben gericht wil ik hierbij mijn welgemeende veronstchuldiging aanbieden.
Ik had het wel degelijk over de uitlatingen van De Roover.

En ik wil nogmaals refraseren:wat ben je met een Vlaanderen waar binnenkort de sharia wordt ingevoerd?
Is de slogan "aanpassen of opkrassen" geen gelegitimeerde kultuurbeschermende noodkreet van een toekomstige minderheid? Dat De Roover en de ganse Vlaamse beweging zich daar eens duidelijk over uitlaat...

Nog dit: laat De Roover zijn achterban eens uitleggen hoe je in godsnaam bij een gemeenteraadsverkiezing in Antwerpen met een "one item"-partij voor onafhankelijkheid meer dan 33% van de stemmen kan halen....
tja, nochtans was dat exact wat de VU deed in de jaren zeventig, Fi ... net voor hun toegevingen Egmont en ook voor VB en vooral voor FDW dat thema prominent naar voren schoof in het VB (en niet onterecht overigens!)

maar nu is het tijd voor een nieuwe analyse en een volgende stap voorwaarts.

over een harde aanpak criminaliteit moet niks sneuvelen
zelfs over migratiestop moet niks sneuvelen
maar de focus moet verlegd worden !!! (eigenlijk had dit consequent dienen te gebeuren vanaf de naamsverandering)

zoniet rijdt men voor het vehikel partij, en niet meer voor de eerste doelstelling !

Vlaanderen Onafhankelijk !

ps zoals ik zei : geen belediging, dus ook geen excuses nodig !

Laatst gewijzigd door Anna List : 11 oktober 2006 om 10:46.
Anna List is offline  
Oud 11 oktober 2006, 10:47   #112
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom is dat leuk? Ik dacht dat je geen stem had? Maar om die subsidies af te schaffen zal je wel een meerderheid nodig hebben, dus berg je dromen maar op!
Bij een absolute meerderheid is mij al een job beloofd...
Ik mag het CGKR gaan leiden...
24h na het betrekken van ons mandaat zal de wet (unaniem door de voltallige meerderheid..hahaha...dus democratisch) op racisme worden aangepast (niet 6 keer deze keer maar slechts 1 maal).
Er zal een rechtstreekse telefoonlijn worden gelegd tussen "de hoge raad voor justitie" en het "CGKR"
3 weken later zullen alle partijen die de democratie in gevaar hebben gebracht moeten verschijnen voor een "onafhankelijke" rechter.
3 maanden later zullen we dan het verdikt en de motivatie van deze "onafhankelijke" rechter onder massale mediabelangstelling eens gaan aanhoren....

komen jullie ook kijken?

kleine anekdote: de drie politieke hoofdredakteuren die verantwoordelijk zijn voor de uitvoering van de nota "2001: VRT en democratie" zullen een enorme promotie (mét pecuniaire voordelen) maken naar de dienst "documentatie" en vervangen worden door andere "onafhankelijke" journalisten die zullen waken over de "democratische" toepassing van deze nota...

Mag ik de linkerzijde effe laten opmerken dat het vluchtschriftje hierboven wel degelijk een sarcatische grap is...(dit om de obligate verzuurde oprispingen een beetje te duiden)
Oud 11 oktober 2006, 10:56   #113
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
da's makkelijk zo, en zelfs al haalt men een absolute meerderheid in enkele dorpen of steden dan is dat onbelangrijk en te verwaarlozen (cfr je opmerking vitrolle ...)

dus winst is er volgens jou slechts bij een absolute meerderheid federaal neem ik aan ... lastig bij alle andere verkiezingen ... laat ons die afschaffen dan maar ...
Anna List is offline  
Oud 11 oktober 2006, 11:00   #114
ilfalco
Minister-President

Standaard

@ anna list: zonder hetVB was het vlaams-nationalisme klinisch dood en in handen van zij die verraad na verrad plegen.

Maar ja de roover was ook diegen die in verafstoot en zijn vlaamse plannen geloofden. Een ezel stoot zich geen 2 x aan dezelfde steen. Maar het verschil is dat daar waar verhofstadt zijn bedrog nog niet bewezen had , de tsjeven en n-va het nu wel al deden bvb inzake b-h-v.

En zoals fieselere zegt een vlaanderen van de nieuwe belgen waar de tsjeven plat op de buik gaan omd e ossen met hun sharia leger het naar de zin te maken. Daar pas ik voor.

het is quasi voleldig op CdenV en SPA en VLD en VU toe te schrijven dat brussel een vreemde stad is geworden. Antwerpen volgt.

Laat ze doen en ook vlaanderen vevreemd totaal. Wie zich eerst voor de kar van verafstoot laat spannen en dan voor die van CDenACWis geen vlaams -nationalist maar is gewoonweg zeer naief. het VB zit op ramkoers met Belgie.

En de morgen ziet dat en ziet in n-va een ideale bondgenoot om het VB te stoppen. Daarom dat zij wekelijks een column krijgen. De morgen is immers geen krant maar een links-belgisch pamflet.
ilfalco is offline  
Oud 11 oktober 2006, 11:01   #115
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
tja, nochtans was dat exact wat de VU deed in de jaren zeventig, Fi ... net voor hun toegevingen Egmont en ook voor VB en vooral voor FDW dat thema prominent naar voren schoof in het VB (en niet onterecht overigens!)
Idd...en chapeau voor die gasten...maar door het niet kunnen doorbreken van een bepaalde electorale barrière heeft Shilz uiteindelijk de verkeerde eiereen voor zijn te weinig geld moeten kiezen...met alle gevolgen vandien...

Citaat:
maar nu is het tijd voor een nieuwe analyse en een volgende stap voorwaarts.
Of een electorale stap terug....(vrees ik...)

Citaat:
over een harde aanpak criminaliteit moet niks sneuvelen
zelfs over migratiestop moet niks sneuvelen
maar de focus moet verlegd worden !!! (eigenlijk had dit consequent dienen te gebeuren vanaf de naamsverandering)
hier heb je zeker een punt...maar let op...ik ben er vrijwel zeker van dat het VB in dat geval nooit de score zou hebben behaald bij de volgende verkiezingen...wegens "zie je wel...ze geven hun ongelijk toe" (quod non)

Citaat:
zoniet rijdt men voor het vehikel partij, en niet meer voor de eerste doelstelling !
Ik ben het volledig met jou eens dat het VB geen "één thema partij" mag blijven, gefocused op de migrantenproblematiek.
Desalnietemin vind ik de wijze waarop FDW de migratieproblematiek heeft gebruikt om het Vlaamse onafhankelijkheidsstreven uit de schaduw te halen en "body" te geven onnavolgbaar...

Citaat:
Vlaanderen Onafhankelijk !
Hou Zee!
Oud 11 oktober 2006, 11:04   #116
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik ben het volledig met jou eens dat het VB geen "één thema partij" mag blijven, gefocused op de migrantenproblematiek.
Desalnietemin vind ik de wijze waarop FDW de migratieproblematiek heeft gebruikt om het Vlaamse onafhankelijkheidsstreven uit de schaduw te halen en "body" te geven onnavolgbaar...
idd hij alleen heeft het vlaams-nationalisme gered. En wie de programmaboekjes van het VB gelezen heeft naar aanleidinge vand e verkiezingen zal gezien hebben dat er minstens evenveel aandacht was voor andere thema's.

De roover heeft zich laten bedrigen door Verhofsatdt en laat zich nu bedriegen door het CDenacw/nivea.

Laatst gewijzigd door ilfalco : 11 oktober 2006 om 11:15.
ilfalco is offline  
Oud 11 oktober 2006, 11:07   #117
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
@ anna list: zonder hetVB was het vlaams-nationalisme klinisch dood en in handen van zij die verraad na verrad plegen. idd dat betwist ik niet, daar moet ook geen enkele toegeving op gebeuren, integendeel, daar moet meer op gefocust worden

Maar ja de roover was ook diegen die in verafstoot en zijn vlaamse plannen geloofden. Een ezel stoot zich geen 2 x aan dezelfde steen. Maar het verschil is dat daar waar verhofstadt zijn bedrog nog niet bewezen had , de tsjeven en n-va het nu wel al deden bvb inzake b-h-v. idd

En zoals fieselere zegt een vlaanderen van de nieuwe belgen waar de tsjeven plat op de buik gaan omd e ossen met hun sharia leger het naar de zin te maken. Daar pas ik voor. wil je nog verkiezingen willen winnen in de steden zal je toch niet buiten de demografische realiteit kunnen ... ik ben ervan overtuigd dat migranten te winnen zijn door middel van een conservatief en rechts beleid in zake criminaliteit, maar dan moet de focus op etnie er kompleet en geloofwaardig uit.

het is quasi voleldig op CdenV en SPA en VLD en VU toe te schrijven dat brussel een vreemde stad is geworden. Antwerpen volgt. yep

Laat ze doen en ook vlaanderen vevreemd totaal. Wie zich eerst voor de kar van verafstoot laat spannen en dan voor die van CDenACWis geen vlaams -nationalist maar is gewoonweg zeer naief. het VB zit op ramkoers met Belgie. maar moet dat wel nog altijd verzilveren, en dat kan niet door te krampachtig vasthouden aan het verleden, er moet opnieuw nagedacht en gevochten worden met een nieuwe strategie !

En de morgen ziet dat en ziet in n-va een ideale bondgenoot om het VB te stoppen. Daarom dat zij wekelijks een column krijgen. De morgen is immers geen krant maar een links-belgisch pamflethierin heb je kompleet gelijk !.

Laatst gewijzigd door Anna List : 11 oktober 2006 om 11:07.
Anna List is offline  
Oud 11 oktober 2006, 11:09   #118
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Met het aantal stemmen dat het VB haalt weegt het VB op de politiek.Wie voor een verwatering van het VB is hoort thuis in de NVA.Geen enkele partij kan blijven stijgen.Als het huidige resultaat van hret VB een plafond is DAN KAN HET VB DAAR BESTTEVREDEN mee zijn;andere partijen moeten met veel minder tevreden zijn. Fdw blijft mijn vertrouwen houden;hij is voor betere dingen bestemd dan de banale plaatdselijke politiek zelfs al is het die van Antwerpen.Wie voor een verwatere versie van het VB is moet de partij verlaten en naar de NVA vertrekken.
john bell hood is offline  
Oud 11 oktober 2006, 11:14   #119
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Met het aantal stemmen dat het VB haalt weegt het VB op de politiek.Wie voor een verwatering van het VB is hoort thuis in de NVA.Geen enkele partij kan blijven stijgen.Als het huidige resultaat van hret VB een plafond is DAN KAN HET VB DAAR BESTTEVREDEN mee zijn;andere partijen moeten met veel minder tevreden zijn. Fdw blijft mijn vertrouwen houden;hij is voor betere dingen bestemd dan de banale plaatdselijke politiek zelfs al is het die van Antwerpen.Wie voor een verwatere versie van het VB is moet de partij verlaten en naar de NVA vertrekken.
er wordt hier niet gepleit voor verwatering, er wordt hier gepleit voor een effectievere en meer staatsgevaarlijke strategische benadering, me dunkt ... dat kan je bezwaarlijk bij de N-VA gaan zoeken ...

toch even ter info, het is niet FDW die het VB heeft opgericht, dat was KD ! en met een heel andere focus trouwens. dus als we het hier gaan hebben over een bocht nemen ...
Anna List is offline  
Oud 11 oktober 2006, 11:15   #120
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben niet euforisch, maar "ze" zitten wel met een probleem. Dewinter verklaarde zelf, dat het VB zo goed als aan zijn plafond staat, dat groei bijna niet meer mogelijk is.
In Evergem zaten we reeds boven ons plafont. 2 zetels meer. nog geen allochtnen hier, wat zal dat worden wanneer er hier wat te veel komen wonen, en de criminaliteit wat gaat steigen ??
fernand is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be