Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 11 oktober 2006, 12:41   #161
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion Bekijk bericht
En terecht Maar het hoofdthema was amnestie.
Yeah, right! Iemand die in nooit afstand heeft kunnen doen van zijn sympathieën in WO2 verdient trouwens geen amnestie.
Edina is offline  
Oud 11 oktober 2006, 12:43   #162
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ik verwacht ook niet dat er in "The Brussels Journal" (of moet ik zeggen : "the Belien Journal" ?) kritische benaderingen tav het VB staan.
Juist. De Morgen is veel objectiever.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 11 oktober 2006, 12:44   #163
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Nee hoor, dat is een monoculturele maatschappij die je beschijft. In een multiculturele maatschappij zijn er juist verschillende culturen. En die verschillen zijn helemaal geen probleem. Wat wel belangrijk is in zo'n maatschappij is dat alle culturen aan alle sectoren en niveau's deelnemen.
Dat wordt anarchie dus...
Zwarte Spion is offline  
Oud 11 oktober 2006, 12:44   #164
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Ze geeft zelfs toe nu dat het een Europees, dus een nog veel grootschaliger probleem is.
Geen probleem dus zoals ik al zei, maar wel een grootschaliger feit. Zelfs niet alleen Europees, maar mondiaal!!! Allochtonen wonen zowat overal ter wereld voornamelijk in steden omdat daar het werk te vinden is waarvoor ze meestal zijn gekomen.
Edina is offline  
Oud 11 oktober 2006, 12:44   #165
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat wordt anarchie dus...
Nee hoor!
Edina is offline  
Oud 11 oktober 2006, 12:44   #166
Zwarte Spion
Banneling

Standaard

Citaat:
Yeah, right! Iemand die in nooit afstand heeft kunnen doen van zijn sympathieën in WO2 verdient trouwens geen amnestie.
In uw haatwereld niet natuurlijk!
Zwarte Spion is offline  
Oud 11 oktober 2006, 12:45   #167
Zwarte Spion
Banneling

Standaard

Citaat:
Geen probleem dus zoals ik al zei, maar wel een grootschaliger feit. Zelfs niet alleen Europees, maar mondiaal!!! Allochtonen wonen zowat overal ter wereld voornamelijk in steden omdat daar het werk te vinden is waarvoor ze meestal zijn gekomen.
Daarom dat er zoveel allochtonen gemakkelijker de weg vinden naar het OCMW dan naar de VDAB!
Zwarte Spion is offline  
Oud 11 oktober 2006, 12:46   #168
vulpes
Gouverneur

Standaard

Het probleem is - naar mijn bescheiden mening - dat door buitenstaanders de Vlaamse Beweging gelijk wordt gesteld met het VB, terwijl die beweging toch veel ruimer is dan dat...

Als Vlaming voel ik mij verwant met de Vlaamse beweging, en ook politiek zie ik weinig heil in een unitaire staat.. maar met het VB word ik liever niet geassocieerd... ik hou niet van de opruiende taal die soms wordt gesproken...

Samen met andere N-VAers zijn we naar een multicultureel evenement geweest (voor mij is dat de evidentie zelve... ), het doet pijn als je als reactie krijgt: waren daar ook N-VAers

Het is niet omdat ik N-VA stem dat ik niet sociaalvoelend ben, niet begaan met mensen (ongeacht hun afkomst)...

Op die manier doet het VB geen goed aan de Vlaamse zaak... De partij 'claimt' het Vlaamse karakter voor zich alleen op, voert een strijd tegen alle andere vlaamsgezinden die anders stemmen.. of het nu N-VAers, spiritisten of vlaamsvoelende CD&Vers etc zijn... (want dat zijn geen "echte") en gaat dan het 'heilig boontje' uithangen omdat men vanuit die hoek geen steun krijgt...

Begin met het betonen van respect aan andere vlaamsgezinden en er zal makkelijker samenwerking mogelijk zijn... in dat opzicht creëert het VB zijn eigen CS.

De Vlaamse beweging hoort een beweging te zijn waar, over partijgrenzen heen, mensen elkaar kunnen vinden...

Overigens.. als je bijkomende overhevelingen van bevoegdheden wenst, wenst te evolueren naar een "confederaal model", of doorgedreven federaal model, of effectieve splitsing zonder verdere samenwerking, dan heb je de hulp nodig van anderen... dan moeten mensen - over de partijgrenzen heen - elkaar hierin vinden..

Afijn, da's toch hoe ik het percipieer.
vulpes is offline  
Oud 11 oktober 2006, 12:47   #169
Banneling

Standaard

Citaat:
In uw haatwereld niet natuurlijk!
Vergevingsgezindheid staat niet in het woordenboek van de progressieve verzuurden.
Online is offline  
Oud 11 oktober 2006, 12:47   #170
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eeen VB'er die hoopt op criminaliteit en allochtonen in zijn gemeente om zo nog wat stemmen te kunnen halen!!! Wat gaan we nog krijgen?

Trouwens, het VB haalde toch maar 15,9% in Evere. Op wat is dat zogenaamde plafond dan gebaseerd?
Wat heb ik met everen te maken??????????????????????
fernand is offline  
Oud 11 oktober 2006, 12:48   #171
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als er voor ons nog geen werk genoeg is...waarom dan nog extra mensen blijven aantrekken in godsnaam ?
Sorry, wrm zie ik er dan zoveel bij het OCMW als ik daar passeer of aan de dop staan ?
I'll just kill myself now.
Duupje is offline  
Oud 11 oktober 2006, 12:49   #172
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman Bekijk bericht
Nu nog niet, maar wacht tot ze de schepenzetels gaan opeisen. Dan wordt het wel een probleem.
Helemaal niet! Met die verkozenen zullen de samenlevingsproblemen die er nu zijn juist beter kunnen aangepakt worden.
Edina is offline  
Oud 11 oktober 2006, 12:50   #173
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
En dat was in die dagen ook een evidente veronderstelling die bij om het even welke partij heerstte, alsook bij de overheid en de patroons die ze ingevoerd hebben, en tenslotte bij de migranten zelf.
Waarop duidt de prefix 'gastarbeider' anders?
Toen ze naar hier kwamen was dat inderdaad het idee. Tegen de tijd dat het VB werd opgericht, hadden de meesten ondertussen wel door dat dat niet erg realistisch was en dus voor de meerderheid van hen niet meer aan de orde.
Edina is offline  
Oud 11 oktober 2006, 12:51   #174
Zwarte Spion
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulpes Bekijk bericht
De Vlaamse beweging hoort een beweging te zijn waar, over partijgrenzen heen, mensen elkaar kunnen vinden...

Overigens.. als je bijkomende overhevelingen van bevoegdheden wenst, wenst te evolueren naar een "confederaal model", of doorgedreven federaal model, of effectieve splitsing zonder verdere samenwerking, dan heb je de hulp nodig van anderen... dan moeten mensen - over de partijgrenzen heen - elkaar hierin vinden..

Afijn, da's toch hoe ik het percipieer.
Vlaams Belang steekt al jaren de hand uit naar de N-VA en naar de nationalisten binnen de CD&V. Omgekeerd heb ik daar nog niet van gehoord. Of toch wel... in Wetteren. Juist, die zijn allemaal buitengevlogen uit de N-VA...
Zwarte Spion is offline  
Oud 11 oktober 2006, 12:51   #175
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helemaal niet! Met die verkozenen zullen de samenlevingsproblemen die er nu zijn juist beter kunnen aangepakt worden.
LOL ja met Janssens als vb !! Zen stemmenkanon mag nog ineens geen schepen worden ! Den democraat !
Het is schandalig dat ze niet mag nu. Stemmen zijn stemmen, het volk koos haar, daar heeft hij naar te luisteren.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline  
Oud 11 oktober 2006, 12:52   #176
Zwarte Spion
Banneling

Standaard

Citaat:
Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha ha.....
Zwarte Spion is offline  
Oud 11 oktober 2006, 12:53   #177
Banneling

Standaard

Citaat:
Daarom dat er zoveel allochtonen gemakkelijker de weg vinden naar het OCMW dan naar de VDAB!
Met "overal ter wereld" bedoelt Edina uiteraard die landen waar Allah wel voor sociale voorzienigheden gezorgd heeft. Het valt trouwens op dat die economische migranten nooit hun geluk gaan zoeken in steenrijke islamitische paradijzen. Dat komt waarschijnlijk omdat die steenrijke islamitische landen hun sociale voorzieningen voorbehouden voor eigen ingezeten eerst. In die steenrijke landen valt er voor de economische migrant enkel de beruchte multiculturele verrijking te rapen (dus geen materiële bijstand in de vorm van uitkeringen, sociale woningen, gratis onderwijs, ...). Je kan er enkel uit concluderen dat de economische migranten hun neus ophalen voor de zogenaamde verrijkende multicultuur.
Da's uiteraard een nuchtere vaststelling waarmee de progressieven het een beetje moeilijk hebben.
Online is offline  
Oud 11 oktober 2006, 12:53   #178
jornob
Vreemdeling

Standaard

²

Laatst gewijzigd door jornob : 11 oktober 2006 om 12:55.
jornob is offline  
Oud 11 oktober 2006, 12:53   #179
jornob
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Op papier, ja. De realiteit is wel iets anders. Winnen betekent voor mij, dat ik die winst kan verzilveren, en dat kan het VB niet.
Als u met winst verzilveren gelijk staat aan postjes verdelen hebt u groot gelijk.

Citaat:
Ook al ze met zo'n score geen kloten te vertellen hebben ?? I don't think so.
Ik denk dat de druk die het VB, vanuit de oppositie, uitoefent onmiskenbaar groot is. Anders zouden de traditionele partijen geen punten van het VB overnemen.

Laatst gewijzigd door jornob : 11 oktober 2006 om 12:54.
jornob is offline  
Oud 11 oktober 2006, 12:54   #180
Klauwaard
Vreemdeling

Klauwaard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlaams Belang steekt al jaren de hand uit naar de N-VA en naar de nationalisten binnen de CD&V. Omgekeerd heb ik daar nog niet van gehoord. Of toch wel... in Wetteren. Juist, die zijn allemaal buitengevlogen uit de N-VA...
K vindt ook dat N-VA beter een coalitie-partner wordt van het Vlaams Belang dan van CD&V,de stand van vb en N-VA liggen gewoon dichter bij elkaar dan die van CD&V,maar Leterme is daar een uitzondering op...

http://nl.rayezlaturquie.com/
Klauwaard is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be