Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 oktober 2006, 19:58   #541
another brick
Gouverneur

another brick's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Nee, helemaal niet, hij zegt dat alleen God kan oordelen of iemand een goed moslim of mens is, dat het niet aan ons is om daarover te beslissen.

Of aan degene die er klappen van krijgt.
another brick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2006, 19:59   #542
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Nee hoor, volgens mij bedoelen wij alleen maar dat we niet willen dat onze dochters in de buik gestampt worden, zwanger of niet.

Maar het niet te moeilijk.
nene, daar ging het niet over, het ging over kinderen die opgevoed worden in een gezin waar de vrouw ondergeschikt is... hoe zij zich op volwassen leeftijd gingen gedragen daardoor
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2006, 20:05   #543
another brick
Gouverneur

another brick's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
nene, daar ging het niet over, het ging over kinderen die opgevoed worden in een gezin waar de vrouw ondergeschikt is... hoe zij zich op volwassen leeftijd gingen gedragen daardoor

Mijn vrouw komt uit een (autochtoon) gezin waarin er nogal klappen werden uitgedeeld. Het is een pracht van een moeder geworden die mij twee weken geleden na twee dochters nog een zoontje schonk.
Ik geloof dat iedereen zijn eigen leven in handen kan nemen, als men er tenminste toe bereid is.
another brick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2006, 22:24   #544
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
En daar gaan we dan, ergens hebben ook zij geen ongelijk.
Onze zeden en gewoontes zijn in zo'n erg verval geraakt, dat we het al als normaal aannemen dat meisjes van 15/16 jaar moeder worden.
Niet dat ik hun gedrag goedkeur, maar je kan je er ook vragen bij gaan stellen. Als een meisje op haar 16de hoog zwanger is, hoe jong was ze dan toen ze reeds met de jongens in bed lag. Als ik de blog van haar vader goed heb begrepen had zij reeds 2 jaar een vaste relatie en kan je gaan stellen dat zij op haar 13/14 jaar reeds met sexueel actief was.
Als je deze zaken begint na te gaan is de mening van deze jongeren eigenlijk ook de menong van vele autochtone Belgen en gaat men nu enkel te keer over het feit dat die jongeren een toekomstige moeder hebben gelagen en gestampt.

En verder zijn er eigenlijk op dat punt niet veel verschillen met onze cultuur.
De meeste jongens van hier zijn ook graag de eerste die sex heeft met het meisje waar ze van houden en mee hun leven willen verder zetten.

En ook onder de blanke jongens word er door gezegd welke meisjes ze makkelijk in hun bed krijgen en waar ze dus geen vaste relatie moeten mee aangaan en welke meisjes er heel moeilijk of niet te krijgen zijn omdat die meisjes te ernstig zijn en/of geen sex willen voor het huwelijk.
En ook de meeste blanke mannen hebben graag dat hun vrouw onderdanig is en voor hen de was en plas doet, terwijl zij als ze thuis komen met hun voetjes onder tafel gaan zitten en zich daarna enkel nog met hun hobby's bezig houden.

Dus waar verschilt hun cultuur nu eigenlijk in het echt, dat zij het nog steeds gedaan krijgen waar de meeste mannen van hier nog enkel kunnen over dromen.

En de andere problemen zijn er dankzij de wetten die zijn afgevoerd omdat er mensen zijn die denken dat je tieners kan braaf praten en binnen de lijntjes kan houden door enkel eens boos te kijken.

Alles hang immers aan elkaar vast en het ene is gewoon het gevolg van het andere.
zeg eens hele slimme, bij de mensen die gij goedpraat en die zwangere meisjes in de buik stampen zou dat 16 jarig wicht reeds getrouwd zijn.Vanaf haar eerste maandstonden is een moslima klaar voor het huwelijk, en word ze door haar vader verkocht, of uitgehuwelijkt, als ge dat woord verkiest...Als 16 jarige kan ze gemakkellijk reeds moeder zijn van meerdere kinderen.Dus wat ligt ge hier nu te lullen?
En als gij thuis onder de sloef ligt bij uw wijf, gelieve uw geval niet voor een algemeenheid te nemen.Het is niet omdat vrouwen hier rechten hebben ,en niet als zielloze slavinnen behandeld worden, dat ze hier de baas zijn
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2006, 22:54   #545
Marlboro
Banneling

Standaard

Aan sommige hier;het gaat hem mij erom dat moslim mannen hun vrouw mogen slaan,wij autochtonen niet.
Dat het toch gebeurt bij ons is zeer jammer maar nogmaals;het mag niet terwijl moslims al meermaals zelf gezegd hebben dat bij hen het gewoonweg mag.
Daar zit het grote verschil weeral.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2006, 07:00   #546
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
zeg eens hele slimme, bij de mensen die gij goedpraat en die zwangere meisjes in de buik stampen zou dat 16 jarig wicht reeds getrouwd zijn.Vanaf haar eerste maandstonden is een moslima klaar voor het huwelijk, en word ze door haar vader verkocht, of uitgehuwelijkt, als ge dat woord verkiest...Als 16 jarige kan ze gemakkellijk reeds moeder zijn van meerdere kinderen.Dus wat ligt ge hier nu te lullen?
En als gij thuis onder de sloef ligt bij uw wijf, gelieve uw geval niet voor een algemeenheid te nemen.Het is niet omdat vrouwen hier rechten hebben ,en niet als zielloze slavinnen behandeld worden, dat ze hier de baas zijn
Gij snapt er dus niks van. Om te beginnen ik lig bij niemand onder de sloef. En zeker niet bij mijn wijf. Ik ben gescheiden.

En dat meisjes van 16 jaar bij hun reeds getrouwd zijn, is dus dikke onzin.
Meisjes van bij hun mogen voor hun 18 jaar niet trouwen zonder toelating van de koning en mogen zeker niet verkocht of uitgehuwelijkt worden.
En ik ben er zeker van dat er hier een paar zijn die je best kunnen bevestigen dat zij zelfs boven de 20 zijn er nog niet getrouwd zijn, verkocht of uitgehuwelijk.
Die jongens zijn van hier hoor. En ook zij mogen hun vrouwen niet slagen, dat is door de wet verboden.

En het is helemaal geen onzin om te zeggen dat onze zeden en gewoontes en eigenwaarde en zelfrespect totaal aan het verloren gaan zijn.

En verder heb ik hier gisteren nog met een 15 tal tiener aan het praten en discuteren geweest over wat zij vinden van meisjes die op hun 16de hoogzanger zijn en wat zij vinden van de Belgische maatregelen tegen het geweld en de criminaliteit. En hoe zijn vinden dat een relatie in een huwelijk moet zijn. Ach ja, het waren 6 jongens en 9 meisjes van tussen de 10 en 16 jaar. Allemaal autochtonen. Mijn zwanger nichtje van 17 , was hier ook en kon dus antwoorden geven aan deze jongeren waar zelfs ik als oude sok geen antwoord op wist.
En ik kan je verzekeren dat de meisjes die hier gisteren waren, wel 10 keer zullen nadenken voor ze zich zwanger laten maken.

En ik praat helemaal niet goed wat die jongeren hebben gedaan, in tegendeel zelfs. Maar ik heb tenminste ook het lef om de waarheid over heel dat voorval te zeggen en durf tenminste de vinger op al de zere wondens leggen. Maar ja dat heb jij waarschijnlijk niet gelezen, want dat pas niet in het kraam van de VBers.
Maar je had het mss beter wel gedaan, dan had je aan Dewinter kunnen vertellen wat hij voortaan moet staan roepen om 75% van de stemmen in Vlaanderen te behalen.

En wees gerust zaterdag komt hier een groep van 25 jongeren van tussen de 19 en 15 jaar. Zij komen hier een feestje bouwen zonder alcohol, tabac, drugs en sex. Zij zijn met 12 meisjes, 5 allochtone en 7 autochtone en 13 jongens 9 autochtone en 4 allochtone.

Ik praat dus duidelijk niet zomaar in het rond, ik luister en praat met de jongeren en weet dus wat er in hun middens omgaat. En je zou er versteld van staan welke van hen er het dicht bij het VB staan, als je hen laat opschrijven wat zij vinden dat er moet veranderen en wat er in onze samenleving fout is..
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2006, 07:29   #547
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gij snapt er dus niks van. Om te beginnen ik lig bij niemand onder de sloef. En zeker niet bij mijn wijf. Ik ben gescheiden.

En dat meisjes van 16 jaar bij hun reeds getrouwd zijn, is dus dikke onzin.
Meisjes van bij hun mogen voor hun 18 jaar niet trouwen zonder toelating van de koning en mogen zeker niet verkocht of uitgehuwelijkt worden.
En ik ben er zeker van dat er hier een paar zijn die je best kunnen bevestigen dat zij zelfs boven de 20 zijn er nog niet getrouwd zijn, verkocht of uitgehuwelijk.
Die jongens zijn van hier hoor. En ook zij mogen hun vrouwen niet slagen, dat is door de wet verboden.

En het is helemaal geen onzin om te zeggen dat onze zeden en gewoontes en eigenwaarde en zelfrespect totaal aan het verloren gaan zijn.

En verder heb ik hier gisteren nog met een 15 tal tiener aan het praten en discuteren geweest over wat zij vinden van meisjes die op hun 16de hoogzanger zijn en wat zij vinden van de Belgische maatregelen tegen het geweld en de criminaliteit. En hoe zijn vinden dat een relatie in een huwelijk moet zijn. Ach ja, het waren 6 jongens en 9 meisjes van tussen de 10 en 16 jaar. Allemaal autochtonen. Mijn zwanger nichtje van 17 , was hier ook en kon dus antwoorden geven aan deze jongeren waar zelfs ik als oude sok geen antwoord op wist.
En ik kan je verzekeren dat de meisjes die hier gisteren waren, wel 10 keer zullen nadenken voor ze zich zwanger laten maken.

En ik praat helemaal niet goed wat die jongeren hebben gedaan, in tegendeel zelfs. Maar ik heb tenminste ook het lef om de waarheid over heel dat voorval te zeggen en durf tenminste de vinger op al de zere wondens leggen. Maar ja dat heb jij waarschijnlijk niet gelezen, want dat pas niet in het kraam van de VBers.
Maar je had het mss beter wel gedaan, dan had je aan Dewinter kunnen vertellen wat hij voortaan moet staan roepen om 75% van de stemmen in Vlaanderen te behalen.

En wees gerust zaterdag komt hier een groep van 25 jongeren van tussen de 19 en 15 jaar. Zij komen hier een feestje bouwen zonder alcohol, tabac, drugs en sex. Zij zijn met 12 meisjes, 5 allochtone en 7 autochtone en 13 jongens 9 autochtone en 4 allochtone.

Ik praat dus duidelijk niet zomaar in het rond, ik luister en praat met de jongeren en weet dus wat er in hun middens omgaat. En je zou er versteld van staan welke van hen er het dicht bij het VB staan, als je hen laat opschrijven wat zij vinden dat er moet veranderen en wat er in onze samenleving fout is..
Luister eens Jantje, de vraag of een meisje van 16 al dan niet zwanger hoort te zijn heeft met deze agressie niets te maken. Als we dat aanvaarden, dan aanvaarden we dat pubers, vanuit een vreemde religie dan nog wel, hier de norm komen stellen.

Hun achterlijke norm, if any, is die van een primitieve, barbaarse maatschappij, waarvan ikzelf als vader, mijn vrouw als vrouw en als moeder, en mijn dochters, dolblij zijn dat we die al een tijdje achter de rug hebben. Nooit willen de vrouwen in mijn gezin - ook in mijn ruime omgeving ken ik er geen - nog terug naar de barbaarse tijd dat zwangere meisjes behandeld werden als vuil. Als één van hen een kindje krijgt, zal dat met liefde en warmte ontvangen worden, en we gaan echt niet aan de islamieten vragen of ze dat goed vinden.

De agressie tegen P. Coeman was dus gewoon ordinaire criminele straatschuimerij, en zo moet ze ook behandeld worden. De criminelen horen uit de maatschappij verwijderd te worden en met harde hand heropgevoed te worden.

Ik ben niet bereid naar aanleiding van dit geval van agressie de discussie over sex en zwangerschap onder pubers te openen. Schluss.

Laatst gewijzigd door baarle : 12 oktober 2006 om 07:33.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2006, 08:07   #548
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Luister eens Jantje, de vraag of een meisje van 16 al dan niet zwanger hoort te zijn heeft met deze agressie niets te maken. Als we dat aanvaarden, dan aanvaarden we dat pubers, vanuit een vreemde religie dan nog wel, hier de norm komen stellen.

Hun achterlijke norm, if any, is die van een primitieve, barbaarse maatschappij, waarvan ikzelf als vader, mijn vrouw als vrouw en als moeder, en mijn dochters, dolblij zijn dat we die al een tijdje achter de rug hebben. Nooit willen de vrouwen in mijn gezin - ook in mijn ruime omgeving ken ik er geen - nog terug naar de barbaarse tijd dat zwangere meisjes behandeld werden als vuil. Als één van hen een kindje krijgt, zal dat met liefde en warmte ontvangen worden, en we gaan echt niet aan de islamieten vragen of ze dat goed vinden.

De agressie tegen P. Coeman was dus gewoon ordinaire criminele straatschuimerij, en zo moet ze ook behandeld worden. De criminelen horen uit de maatschappij verwijderd te worden en met harde hand heropgevoed te worden.

Ik ben niet bereid naar aanleiding van dit geval van agressie de discussie over sex en zwangerschap onder pubers te openen. Schluss.

Wel, het is nu net wel een mogelijkheid om eens te kijken van waar dit gedrag komt en waardoor het komt.

Want de basis vragen zijn wel,
waarom hebben de jongeren van vandaag geen respect meer voor het leven.
waarom vinden vele jongeren het vandaag heel normaal om een ganse nacht op straat rond te zwerven.
waarom hebben jongeren geen respect meer voor hun maatschappij.
waarom vinden jongeren vandaag een moord niet erger meer dan een bloem plukken.
waarom vinden jongeren dat zij zich mogen misdragen.
waarom vinden jongeren dat zij ouderen mogen tiranizeren.
waarom zijn de jongeren van vandaag zo luidruchtig.
waarom staan jongeren te roepen achter een zeer strenge wet die ze zelf kennen en of begrijpen.
waarom komen er zoveel jongeren in de criminaliteit te recht.
waarom word de leeftijd van de criminelen steeds jonger.
waarom keren de jongeren steeds meer naar de Goddiensten terug.
Wat kan men er aan doen en wat mag men zeker niet doen.
En wat denken de jongeren zelf over deze problemen en waar ligt de oorzaak.

Laatst gewijzigd door Jantje : 12 oktober 2006 om 08:09.
Oud 12 oktober 2006, 08:11   #549
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wel, het is nu net wel een mogelijkheid om eens te kijken van waar dit gedrag komt en waardoor het komt.

Want de basis vragen zijn wel,
waarom hebben de jongeren van vandaag geen respect meer voor het leven.
waarom vinden vele jongeren het vandaag heel normaal om een ganse nacht op straat rond te zwerven.
waarom hebben jongeren geen respect meer voor hun maatschappij.
waarom vinden jongeren vandaag een moord niet erger meer dan een bloem plukken.
waarom vinden jongeren dat zij zich mogen misdragen.
waarom vinden jongeren dat zij ouderen mogen tiranizeren.
waarom zijn de jongeren van vandaag zo luidruchtig.
waarom staan jongeren te roepen achter een zeer strenge wet die ze zelf kennen en of begrijpen.
waarom komen er zoveel jongeren in de criminaliteit te recht.
waarom word de leeftijd van de criminelen steeds jonger.

Wat kan men er aan doen en wat mag men zeker niet doen.
En wat denken de jongeren zelf over deze problemen en waar ligt de oorzaak.
Ik ben akkoord met het voeren van bovenstaande discussie naar aanleiding van deze agressie.

Maar jij hebt daarnaast eerder ook een ander element in de discussie gebracht (zie http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=517 ), dat ik samenvattend zou omschrijven als: misschien moeten meisjes van 16 wel helemaal niet zwanger worden en misschien hebben die gasten wel een beetje gelijk met ons daarop te wijzen.

Die laatste visie verwerp ik met kracht. Pubers hebben geen normen te stellen, en al helemaal niet vanuit een achterlijke levensbeschouwing.

Laatst gewijzigd door baarle : 12 oktober 2006 om 08:14.
Oud 12 oktober 2006, 08:46   #550
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben akkoord met het voeren van bovenstaande discussie naar aanleiding van deze agressie.

Maar jij hebt daarnaast eerder ook een ander element in de discussie gebracht (zie http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=517 ), dat ik samenvattend zou omschrijven als: misschien moeten meisjes van 16 wel helemaal niet zwanger worden en misschien hebben die gasten wel een beetje gelijk met ons daarop te wijzen.

Die laatste visie verwerp ik met kracht. Pubers hebben geen normen te stellen, en al helemaal niet vanuit een achterlijke levensbeschouwing.
Dat is nu juist het hele probleem, pubers moeten normen mee krijgen en dit reeds als baby.
En onze maatschappij is nu zo ziek dat de pubers er ons al moeten gaan op wijzen dat wij ouderen fout bezig zijn en de verkeerde normen en waarden aan de kinderen meegeven.

Weet je dat de opgang van de internaten nu te danken is aan de jongeren zelf en niet aan de ouders.
Vele van hen willen er nu heen enkel en alleen omdat er daar discipline is en omdat er daar iemand is die op hen let en voor hen zorgt en klaar staat voor hen als zij problemen hebben.

Dus ondanks het feit dat wij er niet mee gediend zijn en er zeker niet van willen horen, zijn de jongeren toch bezig met, elk op zijn manier en sommige daarvan kan ik echt niet goedkeuren, ons er op te wijzen dat we verkeerd bezig zijn.

De luxe, vrijheid en het geld dat we hen geven in ruil voor onze aandacht, liefde en tijd, wel die intresseert heb niet meer.

Als zij mogen kiezen tussen een ouder die veel geld heeft en hen alle luxe kan geven die ze willen of een ouder die het met minder doet, maar er is voor hen. Kiezen zij bijna allemaal voor het tweede.
Oud 12 oktober 2006, 09:03   #551
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is nu juist het hele probleem, pubers moeten normen mee krijgen en dit reeds als baby.
Uit jouw berichten blijkt een state of mind tegenover de jeugd , waar ik lichtelijk voor huiver.
Het is een VB'er die je dit zegt.
Ik kan mij niet vd indruk - hopelijk ten onrechte - ontdoen dat je verzachtende omstandigheden inroept:
Citaat:
En daar gaan we dan, ergens hebben ook zij geen ongelijk.
Onze zeden en gewoontes zijn in zo'n erg verval geraakt, dat we het al als normaal aannemen dat meisjes van 15/16 jaar moeder worden.
Niet dat ik hun gedrag goedkeur, maar je kan je er ook vragen bij gaan stellen. Als een meisje op haar 16de hoog zwanger is, hoe jong was ze dan toen ze reeds met de jongens in bed lag. Als ik de blog van haar vader goed heb begrepen had zij reeds 2 jaar een vaste relatie en kan je gaan stellen dat zij op haar 13/14 jaar reeds met sexueel actief was.
Als je deze zaken begint na te gaan is de mening van deze jongeren eigenlijk ook de menong van vele autochtone Belgen en gaat men nu enkel te keer over het feit dat die jongeren een toekomstige moeder hebben gelagen en gestampt.
Want zo komt het over.

Laatst gewijzigd door stab : 12 oktober 2006 om 09:08.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2006, 09:06   #552
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En onze maatschappij is nu zo ziek dat de pubers er ons al moeten gaan op wijzen dat wij ouderen fout bezig zijn en de verkeerde normen en waarden aan de kinderen meegeven.

Weet je dat de opgang van de internaten nu te danken is aan de jongeren zelf en niet aan de ouders.
Vele van hen willen er nu heen enkel en alleen omdat er daar discipline is en omdat er daar iemand is die op hen let en voor hen zorgt en klaar staat voor hen als zij problemen hebben.

Dus ondanks het feit dat wij er niet mee gediend zijn en er zeker niet van willen horen, zijn de jongeren toch bezig met, elk op zijn manier en sommige daarvan kan ik echt niet goedkeuren, ons er op te wijzen dat we verkeerd bezig zijn.

De luxe, vrijheid en het geld dat we hen geven in ruil voor onze aandacht, liefde en tijd, wel die intresseert heb niet meer.

Als zij mogen kiezen tussen een ouder die veel geld heeft en hen alle luxe kan geven die ze willen of een ouder die het met minder doet, maar er is voor hen. Kiezen zij bijna allemaal voor het tweede.
Je blijft dingen herhalen waarvan ik al aangaf dat ik het er mee eens ben. Ondertussen blijf je rond de hete brij draaien: hebben moslimpubers het recht morele normen te stellen aan de rest van de bevolking, zelfs zonder geweld?

Laatst gewijzigd door baarle : 12 oktober 2006 om 09:31.
Oud 12 oktober 2006, 09:08   #553
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Uit jouw berichten blijkt een state of mind tegenover de jeugd , waar ik lichtelijk voor huiver.
Hij heeft nochtans gelijk. Het loopt fout met een groot deel van de jeugd, en degenen waarmee het niet fout loopt zijn er vaak die in staat zijn voor zichzelf te zorgen en zichzelf enigszins op te voeden.

Citaat:
Je zal geen echte zijn.
Oud 12 oktober 2006, 09:13   #554
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Ik kan mij niet vd indruk - hopelijk ten onrechte - ontdoen dat je verzachtende omstandigheden inroept:
Want zo komt het over.
Nee, ik geef idd geen verzachtende omstandige omstandingheden.
Ik verklaar enkel ons zelf medeplichtig en vind dat wij nu eens eindelijk maatregelen moeten gaan nemen tegen dit gedrag en hen duidelijk moeten maken dat dit niet kan, voor het nog erger word.
Oud 12 oktober 2006, 09:18   #555
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je blijft dingen herhamen waarvan ik al aangaf dat ik het er mee eens ben. Ondertussen blijf je rond de hete brij draaien: hebben moslimpubers het recht morele normen te stellen aan de rest van de bevolking, zelfs zonder geweld?
Nee zij hebben dat recht niet, maar wij geven hen geen normen.
En dus nemen zij maar de normen van iedereen die hen er wel aanbied.
Oud 12 oktober 2006, 09:22   #556
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je zal geen echte zijn.
Ik ben zelfs geen 1/4 VBer.

Er is maar 1 standpunt van het VB waar ik het mee eens ben en jij bent het daar duidelijk ook mee eens.
Zo kan het niet verder, en we moeten daar mey ze'n allen aan gaan werken.

Verder ben ik echt geen VBer, maar ik ben ook geen SOS hoor.
Oud 12 oktober 2006, 09:23   #557
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik verklaar enkel ons zelf medeplichtig
Je gaat hier nog een stapje verder, blijkbaar.
Citaat:
en vind dat wij nu eens eindelijk maatregelen moeten gaan nemen tegen dit gedrag en hen duidelijk moeten maken dat dit niet kan, voor het nog erger word.
Tegen welk gedrag, dat vd zwangere tiener of dat vh niet - geïntegreerd crapule?
Oud 12 oktober 2006, 09:33   #558
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nee zij hebben dat recht niet, maar wij geven hen geen normen.
En dus nemen zij maar de normen van iedereen die hen er wel aanbied.
Dat element mag in de beoordeling van hun daad geen rol spelen.

Zij hebben een zwangere vrouw in de buik gestampt en dat is een moordpoging op het ongeboren kind van een ander. Zij horen niet op straat maar in een heropvoedingsinstelling.
Oud 12 oktober 2006, 09:46   #559
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat element mag in de beoordeling van hun daad geen rol spelen.

Zij hebben een zwangere vrouw in de buik gestampt en dat is een moordpoging op het ongeboren kind van een ander. Zij horen niet op straat maar in een heropvoedingsinstelling.
Dat speelt voor mij ook geen rol in wat ik vind over deze daad.

Maar ik stelde enkel de vraag, hoe is het zover kunnen komen dat de jeugd geen respect heeft en waarde meer hecht aan het leven van zijn mede mens.

En het antwoord is simpel dus, wij leren hen dat niet meer.
Wij hebben zelfs bijna geen instellingen meer om hen in te steken en hun mee bang te maken.
Dus wat kunnen wij nog anders doen dan lijdzaam toezien hoe onze maatschappij verder kapot gaat omdat onze politici onze jeugd instellingen hebben gesloten.
Oud 12 oktober 2006, 10:49   #560
luc broes

Standaard

Citaat:
Dat speelt voor mij ook geen rol in wat ik vind over deze daad.

Maar ik stelde enkel de vraag, hoe is het zover kunnen komen dat de jeugd geen respect heeft en waarde meer hecht aan het leven van zijn mede mens.

En het antwoord is simpel dus, wij leren hen dat niet meer.
Wij hebben zelfs bijna geen instellingen meer om hen in te steken en hun mee bang te maken.
Dus wat kunnen wij nog anders doen dan lijdzaam toezien hoe onze maatschappij verder kapot gaat omdat onze politici onze jeugd instellingen hebben gesloten.
"Als een misdadiger een misdaad pleegt, dan is de schuldige de maatschappij" Aldus links. Daar is natuurlijk iets van, maar enkel een klein beetje. Een mens is ook verantwoordelijk voor zijn daden.

En als het VB pleit voor voldoende jeugdinstellingen dan zegt de PS en links: NEEN

Laatst gewijzigd door luc broes : 12 oktober 2006 om 10:50.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be