Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 11 oktober 2006, 15:02   #281
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
So what? Punt blijft dat Coveliers veel stemmen heeft opgehaald die tenminste voor een belangrijk deel van elders kwamen... En dat dus het VB stemmen heeft verloren in Antwerpen.
U bent een helderziende zeker, dat u dat allemaal kunt voor waarheid verklaren wat u hier zit te brabbelen, Prietpraat, tiens
MisterXYZ is offline  
Oud 11 oktober 2006, 15:04   #282
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Hahaha! ben jij ook gaan stemmen? Vorige maal was VB én de grootste partij van Antwerpen én had FDW de meeste voorkeurstemmen.
Waarom vond iedereen het dan doodnormaal dat er een monstercoalitie moest worden gevormd? Omdat VB niet WENSTE te besturen?

Gij weet nog niet wat Belgische Democratie is zeker?
Vlaamse beweging verliest geloof in VB

De overtuiging binnen de Vlaamse beweging dat het Vlaams Belang een vehikel kan zijn om de Vlaamse onafhankelijkheid te bewerkstelligen heeft zondag een forse knauw gekregen. Dat het VB zelf aangeeft aan zijn electoraal plafond te zitten, versterkt het gevoel dat de partij niets wezenlijks kan veranderen.
"Opgesloten in het cordon sanitaire, dat zondag opnieuw flink is dicht gecementeerd, kan het VB geen rol van betekenis spelen", zegt erevoorzitter van de Vlaamse Volksbeweging (VVB) Peter De Roover. "Alleen als die partij haar strategie fors bijstuurt, kan dat alsnog. De partij moet beseffen dat het cordon sanitaire niet enkel een zaak van de andere partijen, maar ook van zichzelf is."
VB en N-VA hebben in hun programma de onafhankelijkheid van Vlaanderen staan. "De N-VA heeft een klein gewicht daar waar het verschil gemaakt kan worden, het VB heeft electoraal een groot gewicht dat nog nooit gewogen heeft. Geen van beide hebben ze Brussel-Halle-Vilvoorde kunnen splitsen, maar de uitslag van zondag en het besef dat het gewicht van het VB niet meer verder zal toenemen, maakt dat er andere strategische keuzes gemaakt moeten worden wil die partij de Vlaamse zaak echt dienen."
Ook Dirk Laeremans, verantwoordelijk voor de publicaties van de VVB, en broer van VB-Kamerlid Bart Laeremans, hoopt in een opiniestuk dat Philip Dewinter, de man die wordt gezien als een rem op de Vlaams-nationalistische reflex van de partij, aan macht inboet. "Dat Dewinter nu een heel klein toontje lager moet gaan zingen, zal men binnen de partij her en der ook niet direct als een ramp ervaren." (ToC, DM vandaag)
drosophila is offline  
Oud 11 oktober 2006, 15:09   #283
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
officieel 880.000 sinds zondag ll.
Na de laatste verkiezingen is het duidelijk dat ongeveer 1.300.000 vlamingen zullen kiezen in mei 2007 voor het Vlaams Belang, wedden haatzaaier!!
MisterXYZ is offline  
Oud 11 oktober 2006, 15:14   #284
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ Bekijk bericht
Na de laatste verkiezingen is het duidelijk dat ongeveer 1.300.000 vlamingen zullen kiezen in mei 2007 voor het Vlaams Belang, wedden haatzaaier!!
dream on (but make sure not to wet your bed)
drosophila is offline  
Oud 11 oktober 2006, 15:20   #285
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De partij moet beseffen dat het cordon sanitaire niet enkel een zaak van de andere partijen, maar ook van zichzelf is."
Right. Ik stel voor dat het VB het sossenprogramma overneemt + het programma van de NVA en dat overgiet met een CDV sausje.

Ze hebben dan wel geen kiezers meer, maar ook geen cordon sanitair.
circe is offline  
Oud 11 oktober 2006, 15:20   #286
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en het besef dat het gewicht van het VB niet meer verder zal toenemen
Kristallen bol? Theebladeren?
van Maerlant is offline  
Oud 11 oktober 2006, 15:27   #287
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
dream on (but make sure not to wet your bed)

Droom jij maar rustig verder en stop met haatzaaien!!
MisterXYZ is offline  
Oud 11 oktober 2006, 21:50   #288
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
De belachelijkste reactie kwam van Dewever die stelde dat het Vlaams Belang geconfronteerd werd met "een rampzalig resultaat
Het wordt al helemaal hilarisch als je het resultaat van zijn partij ziet...

2% meerhout, stabroek, zwijndrecht , wommelgem etc... De 3 % drempel is voor hen al te hoog.

En dan de resultaten in de steden ze gaan SAMEN in het gros vand e steden fors achteruit. CdenV +N-VA tegenover CVP -3% in gent, in Mechelen, in kortijk -5%... en dat ventje gaat dan zeggen dat het VB dat globaal 6% stijgt verloren heeft. Wat een farce.
ilfalco is offline  
Oud 11 oktober 2006, 21:58   #289
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor u is die bedreiging niet reëel, omdat u een vreemdeling bent met de vreemdelingen en omdat uw partij in de macht deelt en dingen kan doen die ingaan tegen de meerderheid van de bevolking, daardoor kan u de anderen zo afblaffen en als niet bestaanden betitelen, maar of dit ondemocratisch is dat weet ik met zekerheid. 1.000.000 Vlaams Belang kiezers zomaar uitsluiten door jullie om aan de macht te kunnen blijven en aan de vetpotten, dat is schandalig en hopelijk worden jullie vroeg of laat hierop afgerekend!!
Ik heb waarschijnlijk al meer met criminaliteit te maken gehad dan de gemiddelde VB-kiezer en toch voel ik mij niet bedreigd, vreemd hé! En wat is dat "een vreemdeling met de vreemdelingen"? Troost je, de partij waarop ik heb gestemd bestuurt ook niet mee, maar heb je mij al horen janken dat ik genegeerd wordt?
Edina is offline  
Oud 11 oktober 2006, 21:59   #290
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trouwens het Vlaams Belang heeft in heel z'n bestaansleven géén enkele wet goedgekeurd, dus wéér een grove leugen van u!!
Wat zit je nu weer te raaskallen? Het VB heeft zelfs de negationismewet mee geoedgekeurd!!!
Edina is offline  
Oud 11 oktober 2006, 22:12   #291
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bent een helderziende zeker, dat u dat allemaal kunt voor waarheid verklaren wat u hier zit te brabbelen, Prietpraat, tiens
Het aantal voorkeurstemmen van Coveliers is bekend hoor: 13623! Dat is 14,4% van de stemmen van het VB. Zelfs als hij slechts 1/10 van die stemmen meebracht van de VLD, dan is dat al goed voor die 0,5% "winst"!!! En je weet ook wel dat het zeer waarschijnlijk is dat het om meer dan 1/10 van die stemmen gaat hé...
Edina is offline  
Oud 12 oktober 2006, 19:01   #292
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Het wordt al helemaal hilarisch als je het resultaat van zijn partij ziet...

2% meerhout, stabroek, zwijndrecht , wommelgem etc... De 3 % drempel is voor hen al te hoog.
Dessel, 52%...

Ik doe hier niets anders dan uw partij verdedigen, en gij doet niets anders dan de mijne af te vallen. Net als Jan Hyoens vergeet ge wie de vijand feitelijk is. Een geluk dat de meesten van uw partij slimmer zijn als dat.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 12 oktober 2006 om 19:02.
van Maerlant is offline  
Oud 12 oktober 2006, 21:54   #293
Tina
Provinciaal Statenlid

Tina's schermafbeelding

Standaard

Philip wie?

Laatst gewijzigd door Tina : 12 oktober 2006 om 21:54.
Tina is offline  
Oud 13 oktober 2006, 08:23   #294
lenca
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Dessel, 52%...

Ik doe hier niets anders dan uw partij verdedigen, en gij doet niets anders dan de mijne af te vallen. Net als Jan Hyoens vergeet ge wie de vijand feitelijk is. Een geluk dat de meesten van uw partij slimmer zijn als dat.
Het probleem is de blinde haat tegen het vb. Als de partijen die voor vlaanderen zijn beter aan elkaar zouden hangen kan dit enkel een PLUSPUNT zijn voor vlaanderen.
Dat word niet begrepen blijkbaar.
Oud 13 oktober 2006, 10:12   #295
DenHollander1981
Vreemdeling

Standaard

Onder Vlamingen (die de federale en de Vlaamse verkiezingen bepalen) scoorde het VB meer dan 40% in Antwerpen. Dus van stoppen zou ik nog niet willen spreken.
DenHollander1981 is offline  
Oud 13 oktober 2006, 10:25   #296
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenHollander1981 Bekijk bericht
Onder Vlamingen (die de federale en de Vlaamse verkiezingen bepalen) scoorde het VB meer dan 40% in Antwerpen. Dus van stoppen zou ik nog niet willen spreken.
Nog zo ene die denkt dat het vreemdelingenstemrecht bepalend is geweest bij deze verkiezingen!!! Zoek eens op hoeveel van daarvan gebruik gemaakt hebben ofzo en vooral ook hoeveel EU-burgers daar dan nog eens bijwaren!
Edina is offline  
Oud 13 oktober 2006, 11:21   #297
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ons Edinake blijft dur de comprenure:

Edina: het zijn NIET de vreemdelingen die nu mochten gaan stemmen die het verschil uitmaakten.

Het zijn de MIGRANTEN die snel belg mochten worden (De Snelle Belgen) die het verschil uitmaakten, samen met hun ondertussen meerderjarig geworden meer dan gemiddelde kroost.

Indien men in 1940 dezelfde taktiek had gevolgd dan was Antwerpen nu Duits (tot groot jolijt van de Edina's van deze wereld die ze dan "belg" hadden genoemd).

Dat UW partijen het steeds over migrantenstemrecht hadden om de mensen wat zand in de ogen te strooien is dus wel gelukt, maar is niet de fout van het VB: zij hadden het steeds over VREEMDELINGENstemrecht.

Laatst gewijzigd door circe : 13 oktober 2006 om 11:22.
circe is offline  
Oud 13 oktober 2006, 11:26   #298
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat zit je nu weer te raaskallen? Het VB heeft zelfs de negationismewet mee geoedgekeurd!!!
Leugens!!!!
MisterXYZ is offline  
Oud 13 oktober 2006, 11:28   #299
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb waarschijnlijk al meer met criminaliteit te maken gehad dan de gemiddelde VB-kiezer en toch voel ik mij niet bedreigd, vreemd hé! En wat is dat "een vreemdeling met de vreemdelingen"? Troost je, de partij waarop ik heb gestemd bestuurt ook niet mee, maar heb je mij al horen janken dat ik genegeerd wordt?
Leugens, die u hier tracht te verkopen om u ideologie kracht bij te zetten!!
MisterXYZ is offline  
Oud 13 oktober 2006, 12:15   #300
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Edina: het zijn NIET de vreemdelingen die nu mochten gaan stemmen die het verschil uitmaakten.
Dat was inderdaad mijn punt ja!

Citaat:
Het zijn de MIGRANTEN die snel belg mochten worden (De Snelle Belgen) die het verschil uitmaakten, samen met hun ondertussen meerderjarig geworden meer dan gemiddelde kroost.
Voor de snelbelgwet zijn er ook al migranten genaturaliseerd hoor. So what? Ik dacht dat het VB naturalisatie zo belangrijk vond voor allochtonen. Dat het een bewijs van integratie was.

Citaat:
Indien men in 1940 dezelfde taktiek had gevolgd dan was Antwerpen nu Duits (tot groot jolijt van de Edina's van deze wereld die ze dan "belg" hadden genoemd).
Ik denk niet dat die Duitsers Belg wilden worden, schatje!

Citaat:
Dat UW partijen het steeds over migrantenstemrecht hadden om de mensen wat zand in de ogen te strooien is dus wel gelukt, maar is niet de fout van het VB: zij hadden het steeds over VREEMDELINGENstemrecht.
Ik heb geen geen partijen, laat staan een partij. Dus waar lul je nu weer over? Ik heb itt jij geen partij nodig die mijn uitspraken en standpunten voorkauwt.
Edina is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be