Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 13 oktober 2006, 14:08   #61
Starkan
Staatssecretaris

Starkan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blauwzwart Bekijk bericht
- in welke Europese landen bestaat dit dan wel ?
- hoeveel brengt dit concreet jaarlijks op in de begroting van die landen (je mag afronden naar het miljard euro) ?
- zijn dat landen zonder vrij verkeer van goederen en kapitaalverkeer ? landen zonder e-mailverbinding ?
- want : hoe hou je in een geglobaliseerde wereld de verplaatsing van kapitalen naar andere landen en/of belastingsparadijzen (off shore eilanden) tegen ?
- hoe kom je de totale waarde van die vermogens te weten, als ze al in het buitenland zitten, bijvoorbeeld Jersey of de Bahama's ?
-Frankrijk maakt gebruik van de vermogensbelasting.
-Wat dat in Frankrijk opbrengt weet ik niet, maar ik gaf je reeds concrete cijfers wat dat in België zou opbrengen.
-Frankrijk!!!! en andere Europese landen.
-De geglobaliseerde wereld van vandaag stevent af naar een Liberaal anarchisme. Evolutionair gezien kan dat niet anders dan dat daar een stevige tegenbeweging uit groeit, dewelke vandaag steeds groter om groter wordt. Een alternatief kan onmogelijk uitblijven.
Moest men fiscale amnestie toestanden onmogelijk maken, zal er veel minder geld naar zo'n landen verhuizen.
-Geef onze regering ook een inzage in de Swift gegevens en m'n zal plots weten hoe het gat in de begroting kan gevuld worden.

Laatst gewijzigd door Starkan : 13 oktober 2006 om 14:09.
Starkan is offline  
Oud 13 oktober 2006, 14:17   #62
Blauwzwart
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
De geglobaliseerde wereld van vandaag stevent af naar een Liberaal anarchisme. Evolutionair gezien kan dat niet anders dan dat daar een stevige tegenbeweging uit groeit, dewelke vandaag steeds groter om groter wordt. Een alternatief kan onmogelijk uitblijven.
Inderdaad en die electoraal sterke tegenbeweging is er zelfs al : het nationalisme !

Maar wel met respect voor hardwerkende zelfstandigen en landbouwers dan.

In afwachting dat de PVDA evenveel stemmen haalt als het Vlaams Belang, kreeg ik graag het ethisch antwoord van de PVDA op de liberale decadentie ? Geen materieel antwoord in cijfers of centen, maar op vlak van morele normen en waarden ? Vraagt de PVDA ook meer steun en bescherming voor het traditioneel gezin ?

Laatst gewijzigd door Blauwzwart : 13 oktober 2006 om 14:20.
Blauwzwart is offline  
Oud 13 oktober 2006, 14:35   #63
Starkan
Staatssecretaris

Standaard

Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat het VB die evolutie van Liberaal Anarchisme mee ambieert.
Starkan is offline  
Oud 13 oktober 2006, 14:42   #64
Blauwzwart
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat het VB die evolutie van Liberaal Anarchisme mee ambieert.
Inderdaad, Filip Dewinter is wel een beetje zo bekend hé
Oud 13 oktober 2006, 14:46   #65
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Vraagt de PVDA ook meer steun en bescherming voor het traditioneel gezin ?
Een van de kameraden mag me corrigeren, maar volgens mij maakt de PVDA geen onderscheid tussen samenlevingsvormen en vindt ze niet dat de ene samenlevingsvorm "steun en bescherming" behoeft tov de andere.
abou Anis is offline  
Oud 13 oktober 2006, 14:51   #66
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Een van de kameraden mag me corrigeren, maar volgens mij maakt de PVDA geen onderscheid tussen samenlevingsvormen en vindt ze niet dat de ene samenlevingsvorm "steun en bescherming" behoeft tov de andere.
dus de pvda staat achter bestialiteit?
jan hyoens is offline  
Oud 13 oktober 2006, 14:52   #67
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In afwachting dat de PVDA evenveel stemmen haalt als het Vlaams Belang, kreeg ik graag het ethisch antwoord van de PVDA op de liberale decadentie ? Geen materieel antwoord in cijfers of centen, maar op vlak van morele normen en waarden ? Vraagt de PVDA ook meer steun en bescherming voor het traditioneel gezin ?
dat is nu eens het verschil tussen linksen en het veebee: 'antiliberaal' conservatief rechts kan geen andere dingen bedenken dat wat achterlijk moralistisch gepreek over Normen en Waarden. Hoe die normen en waarden concreet gaan geïmplimenteerd worden en hoe die Normen en Waarden gaan beschermd worden tegen het nihilisme eigen aan de vrije wereldmarkt, waar zwijgen jullie over. Uw ethisch gezwets gaat geen zoden aan de dijk zetten, het zal alleen maar nog meer het revolutionair-democratisch potentieel van de bevolking neutraliseren.

Cijfers en centen zijn veel doorslaggevender dan uw normen en waarden die de mijne niet zijn. Dat is dan ook de reden waarom de rechtse vlaamse beweging een oud ziek bedlegerig manneke is geworden, zelfs BHV raakt niet meer gesplitst.
Oud 13 oktober 2006, 14:54   #68
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, Filip Dewinter is wel een beetje zo bekend hé
blijkbaar wel want hij gaat in zee met ultraliberalen van vlott. Tot zover het Traditione Gezin en de goeie ouwe Normen en Waarden.
Oud 13 oktober 2006, 14:59   #69
Blauwzwart
Burgemeester

Standaard

Wat is er achterlijk aan de normen en waarden die Vlaanderen welvarend gemaakt hebben ?

Mocht het in de Afrikaanse cultuur bijvoorbeeld niet de gewoonte zijn dat de vrouw meestal alleen voor haar kinderen moet zorgen, zouden wij die één-oudergezinnen misschien minder moeten financieel bijspringen voor hun voeding.

Maar allee, volgens de PVDA mag iedereen er blijkbaar op los vogelen zonder zich van enige gevolgen (lees : kinderen) aan te trekken. Ik kan wel begrijpen dat de PVDA daar een aantal stemmen mee haalt hoor, met dat liberaal anarchistisch normbesef.

Laatst gewijzigd door Blauwzwart : 13 oktober 2006 om 15:02.
Blauwzwart is offline  
Oud 13 oktober 2006, 15:00   #70
Starkan
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
dus de pvda staat achter bestialiteit?
Je hoeft je alvast geen zorgen te maken
Starkan is offline  
Oud 13 oktober 2006, 15:01   #71
Blauwzwart
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
blijkbaar wel want hij gaat in zee met ultraliberalen van vlott. Tot zover het Traditione Gezin en de goeie ouwe Normen en Waarden.
Ik denk niet dat Coveliers tegen waarden en normen is. Hij lijkt me nu ook niet zo'n vlinderende playboy die met alle geuren en kleuren in bed kruipt, van onder of van boven.
Oud 13 oktober 2006, 15:20   #72
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is er achterlijk aan de normen en waarden die Vlaanderen welvarend gemaakt hebben ?

Mocht het in de Afrikaanse cultuur bijvoorbeeld niet de gewoonte zijn dat de vrouw meestal alleen voor haar kinderen moet zorgen, zouden wij die één-oudergezinnen misschien minder moeten financieel bijspringen voor hun voeding.

Maar allee, volgens de PVDA mag iedereen er blijkbaar op los vogelen zonder zich van enige gevolgen (lees : kinderen) aan te trekken. Ik kan wel begrijpen dat de PVDA daar een aantal stemmen mee haalt hoor, met dat liberaal anarchistisch normbesef.
als ik er op los wil vogelen is dat mijn zaak, en dat gaat geen weerslag hebben op de nationale economie hoor tenzij ik zesduizend vrouwen zwanger maak. Dat liberaal-anarchistisch normbesef is een gevolg van economisch liberalisme en ik wil eens zien hoe het veebee dat gaat aanpakken. Dus: hoe gaat uw normen-en-waarden verhaal in de praktijk politiek vertaald worden? Een dictatuur?
Oud 13 oktober 2006, 15:21   #73
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat Coveliers tegen waarden en normen is. Hij lijkt me nu ook niet zo'n vlinderende playboy die met alle geuren en kleuren in bed kruipt, van onder of van boven.
hij is niettemin een liberaal. En liberalisme stelt de quasi volledige vrijheid van keuze voorop, dus ook de keuze om met alle geuren en kleuren in bed te kruipen.
Oud 13 oktober 2006, 16:24   #74
Blauwzwart
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Dus: hoe gaat uw normen-en-waarden verhaal in de praktijk politiek vertaald worden? Een dictatuur?
Met imago bijvoorbeeld. Onze kandidaten, enkele uitzonderingen niet te na gesproken, presenteren zich meestal netjes in een proper pak aan de kiezer. Proper, verzorgd, fris, lachend (ik moet nu aan de morbide ogen van Jos Van der Velpen denken), dat hebben de kiezers graag. De kleren maken de man, zegt het spreekwoord.

En ondanks alle linkse, nihilistische indoctrinatie op bijvoorbeeld scholen en in de media, stemt de Vlaming in meerderheid niet op schooiers. Op dat vlak blijft de volksaard nog redelijk ongeschonden en daar ben ik als Vlaming best fier op.

Laatst gewijzigd door Blauwzwart : 13 oktober 2006 om 16:29.
Blauwzwart is offline  
Oud 13 oktober 2006, 16:28   #75
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
dat is nu eens het verschil tussen linksen en het veebee: 'antiliberaal' conservatief rechts kan geen andere dingen bedenken dat wat achterlijk moralistisch gepreek over Normen en Waarden.
VB =/= anti-liberaal conservatief rechts.
Citaat:
Dat is dan ook de reden waarom de rechtse vlaamse beweging een oud ziek bedlegerig manneke is geworden, zelfs BHV raakt niet meer gesplitst.
Dat is nu gewoonweg onzin, ik dacht toch wel dat je slimmer was dan dit. Je verwart blijkbaar het Vlaams Belang met de rechterkant van de Vlaamse Beweging. Je mag trouwens blij zijn dat er een rechterkant aan de beweging is, want op het TAK na (dat pluralistisch is), zijn er alleen maar rechtse verenigingen die actie voeren. Linkse actiegroepen bestaan gewoonweg niet, ik heb alvast nooit Meervoud zien actie voeren tegen belgië en ik heb hen nooit naar buiten zien komen met iets anders dan met hun tijdschrift.

Metternich is offline  
Oud 13 oktober 2006, 16:37   #76
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Met imago bijvoorbeeld. Onze kandidaten, enkele uitzonderingen niet te na gesproken, presenteren zich meestal netjes in een proper pak aan de kiezer. Proper, verzorgd, fris, lachend (ik moet nu aan de morbide ogen van Jos Van der Velpen denken), dat hebben de kiezers graag. De kleren maken de man, zegt het spreekwoord.

En ondanks alle linkse, nihilistische indoctrinatie op bijvoorbeeld scholen en in de media, stemt de Vlaming in meerderheid niet op schooiers. Op dat vlak blijft de volksaard nog redelijk ongeschonden en daar ben ik als Vlaming best fier op.
Volksaard en esthetische normen? Tiens, zo een wacko VB'er heb ik nog niet gezien.
Oud 13 oktober 2006, 17:06   #77
Blauwzwart
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Volksaard en esthetische normen? Tiens, zo een wacko VB'er heb ik nog niet gezien.
Nochtans, u kent zeker en vast wel dergelijke mensen in uw familie, op het werk (werkt u ?), op school (studeert u ?) in het algemene dagdagelijkse sociale leven. Ik bedoel de modale Vlaming. Die bestaat vooralsnog in meerderheid niet uit schooiers, krakers of communisten.

Laatst gewijzigd door Blauwzwart : 13 oktober 2006 om 17:07.
Blauwzwart is offline  
Oud 13 oktober 2006, 17:16   #78
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Nochtans, u kent zeker en vast wel dergelijke mensen in uw familie, op het werk (werkt u ?), op school (studeert u ?) in het algemene dagdagelijkse sociale leven. Ik bedoel de modale Vlaming. Die bestaat vooralsnog in meerderheid niet uit schooiers, krakers of communisten.
Ja, en ik beoordeel de capaciteiten van een persoon niet op een Armani-pak.
Kennelijk heb je sommige academici nog niet zien rondlopen. Kerels hebben geen oog voor esthetische normen, maar zijn wel briljant op hun vakgebied.

Laatst gewijzigd door Praetorian : 13 oktober 2006 om 17:18.
Praetorian is offline  
Oud 13 oktober 2006, 17:22   #79
Blauwzwart
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Ja, en ik beoordeel de capaciteiten van een persoon niet op een Armani-pak.
Kennelijk heb je sommige academici nog niet zien rondlopen. Kerels hebben geen oog voor esthetische normen, maar zijn wel briljant op hun vakgebied.
Ik had het niet over de VLD, mijn pak komt bijvoorbeeld uit de E5 mode en kost 150 euro. Maar dat leek me voldoende verzorgd qua kledij om me als gewone kandidaat aan de kiezers van onze volkspartij te presenteren.

Dat er aan de RUG bijvoorbeeld slordige professoren rondlopen weet ik ook. Dat zijn dan linkse rakkers die expert zijn in niet-toepasbare ideologieën, geen verkiezingskandidaten van het Vlaams Belang.

Laatst gewijzigd door Blauwzwart : 13 oktober 2006 om 17:25.
Blauwzwart is offline  
Oud 13 oktober 2006, 17:41   #80
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Hamer en sikkel, het symbool van massamoordenaars overal ter wereld waar ze er de kans toe kregen en krijgen. Felicitaties voor extreem links door personen die zitten te verkondigen dat er niets gevaarlijker is dan extreme. Het zoveelste bewijs van hoe tweezakkerig links wel is. pvda ident aan het vroegere amada, waaruit de terroristen van de ccc zijn geklauterd om dood en verderf te zaaien onder de brusselse brandweerlieden. indien zo'n vuiligheid als deze een vaste voet kunnen halen in dit politiek achterlijk land, is er geen middel teveel om dit te bestrijden. Zij die denken deze smeerlapperij te moeten feliciteren, denk dan wel dat uw felicitaties zijn gericht aan, onderdrukkers van de vrije meniguiting, personen waar mensenrechten ondergeschikt zijn aan de staat, vernietigers van elke democratische gedachte, bouwers van concentratie kampen en moordenaars van alles wat politiek anders is ingesteld dan hun ziekelijke gedachte van wereldoverheersing.
ERLICH is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be