Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 oktober 2006, 14:45   #641
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Laya! De "raad" van de imam zal me een gezoden worst wezen! Moslims zijn nu eenmaal VERPLICHT om de wetten van dit land te volgen, ongeacht wat hun imam ze nu al of niet aanraadt! Het is de imam bovendien VERBODEN om hen aan te raden de islamitische wetten boven de hier gekozen democratische wetten te volgen.

Een kleine maar belangrijke nuance me dunkt.

Als het van de "raad van de imam" afhangt, wat gebeurt er dan als ze in de meerderheid zijn? (met meerderheid bedoel ik dan de meerderheid van de 2/3 huidige "democratische meerderheden" zoals aangehouden bij het besturen: iedereen behalve de 1/3 dhimmies van het Vlaams Belang ).
Vraag me af hoe het komt dat jij het beter weet dan de Imam en moslims zelf... kan je me dat es uitleggen?
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 14:46   #642
Pever
Burger

Pever's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pever, en jij moet wachten tot de pastoor je dat aanraadt voordat je het zelf weet zeker?
'k zal het hem eens vragen

"Eer de burger over één nacht ijs gaat, danst de idioot op het water."
Pever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 14:47   #643
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laya! De "raad" van de imam zal me een gezoden worst wezen! Moslims zijn nu eenmaal VERPLICHT om de wetten van dit land te volgen, ongeacht wat hun imam ze nu al of niet aanraadt! Het is de imam bovendien VERBODEN om hen aan te raden de islamitische wetten boven de hier gekozen democratische wetten te volgen.

Een kleine maar belangrijke nuance me dunkt.

Als het van de "raad van de imam" afhangt, wat gebeurt er dan als ze in de meerderheid zijn? (met meerderheid bedoel ik dan de meerderheid van de 2/3 huidige "democratische meerderheden" zoals aangehouden bij het besturen: iedereen behalve de 1/3 dhimmies van het Vlaams Belang ).
dus jij beweert dat ongeveer 99% van de moslims hier, in feite geen moslims zijn? want ze volgen NIET de koran naar de letter.

Laatst gewijzigd door vlijmscherp : 13 oktober 2006 om 14:47.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 14:47   #644
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Pever, en jij moet wachten tot de pastoor je dat aanraadt voordat je het zelf weet zeker?
Nee maar dan moet jij niet afkomen dat ze hier de wet aan hun laars mogen lappen omdat de Islam dat zo zegt. Wij worden opgevoed met onze wetten, mensen die hier als volwassene toekomen niet, dus goed dat de Imam hen wijst op de dingen waar ze rekening moeten mee houden of niet soms?
Oud 13 oktober 2006, 14:47   #645
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Ik heb het eerder gezegd circe, moslims krijgen van de Imam de raad om de wet in het land waarin ze leven voor te laten gaan op de regels van de Islam. Dus niet op hun vrouwen slaan, de erfenisrechten van het land volgen enz... als ze dat niet doen is dat niet de schuld van de Islam maar van de persoon zelf.
Als je op tv een imam uit Antwerpen hoort verklaren dat moslims hier in Belgie weten dat zij een minderheid zijn en dat zij daarom de wetten van dit kafirland volgen. Vraag hem dan eens of dat dit nog steeds van toepassing is indien die moslimgemeenschap de meerderheid in dit kafirland heeft bereikt, of dat de moslimgemeenschap die kafirwetten (democratie) dan nog zullen volgen. Vraag die imam in Antwerpen ook eens wat de plaats van niet-moslims in een door moslims gedomineerde maatschappij is. Of dat niet-moslims wel gelijkwaardig aan moslims zijn en dezelfde rechten als moslims hebben...

"Moslims die in de minderheid zijn, hebben de mond vol van "multikulturalisme", "verdraagzaamheid", de "rechten van de minderheden". Het ware gelaat van de islam krijgt men echter pas te zien zodra de moslimgemeenschap in de meerderheid is."

http://koenraadelst.bharatvani.org/a...slamboek1.html
Oud 13 oktober 2006, 14:52   #646
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar h�*�*l je dat in godsnaam? Van de mormonen?

haaa... het is d�*�*r waar je je mosterd aan het halen zijt hé?

En natuurlijk word je financieel ondersteund door "de gemeente" nietwaar? en daarmee kan je tijd besteden aan dit forum "en aan de kinderen".... rijzen de "bijbelstudiehuizen" naast de deur uit de pan en is iedereen blij en tevree, vragend achter de juiste straffen...

Het begint op zijn plaats te vallen....
Fout, ik krijg geen ondersteuning van mormonen en ik ken er zelfs geen.
Dat ik tijd heb is omdat ik invalide ben en dus een deel van mijn inkomen van de verzekering krijg.

Ik zelf heb trouwens geen Goddienstig geloof. Waardoor ik dus vrij en zonder vooroordelen kan kijken wat er in onze samenleving gebeurt en wat er fout loopt.

Het is dus veel eenvoudiger dan waar jij het zoekt.
Ik sta op de zijlijn en kijk toe.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 15:02   #647
Pever
Burger

Pever's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dus jij beweert dat ongeveer 99% van de moslims hier, in feite geen moslims zijn? want ze volgen NIET de koran naar de letter.
Dit wordt hier niet beweerd!
Er wordt alleen gezegd dat de moslims zich moeten onderwerpen aan het land...
Maar... er zijn achterpoortjes:de sjaria kan ingevoerd worden om de constitutionele wetten van het land buiten werking te stellen.
En daar moeten we voor opletten!

Oud 13 oktober 2006, 15:12   #648
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Als je op tv een imam uit Antwerpen hoort verklaren dat moslims hier in Belgie weten dat zij een minderheid zijn en dat zij daarom de wetten van dit kafirland volgen. Vraag hem dan eens of dat dit nog steeds van toepassing is indien die moslimgemeenschap de meerderheid in dit kafirland heeft bereikt, of dat de moslimgemeenschap die kafirwetten (democratie) dan nog zullen volgen. Vraag die imam in Antwerpen ook eens wat de plaats van niet-moslims in een door moslims gedomineerde maatschappij is. Of dat niet-moslims wel gelijkwaardig aan moslims zijn en dezelfde rechten als moslims hebben...

"Moslims die in de minderheid zijn, hebben de mond vol van "multikulturalisme", "verdraagzaamheid", de "rechten van de minderheden". Het ware gelaat van de islam krijgt men echter pas te zien zodra de moslimgemeenschap in de meerderheid is."

http://koenraadelst.bharatvani.org/a...slamboek1.html
En die Imam is dan nog afkomstig uit een arabische land en denkt dat wij en onze moslim medeburgers het gaan aanvaarden dat zijn hun wetten hier gaan mogen toepassen.

Kijk en zie nu eens eindelijk waar de problemen echt zitten in plaats van je blind te focussen op de Islam.
Denk je nu echt dat de Moslima's die hier zijn opgegroeid en hier hebben gestudeerd zich zomaar omdat één of andere wereld vreemde imam dat zegt gaan laten mishandelen.
Of denk je dat een moslim die hier is op gegroeid en hier heeft gestudeerd, terug achter de schapen gaat lopen en hun stront gaat oprapen om te kunnen koken, omdat een cultuur vreemde Imam dat zegt.

Vergeet het dan maar snel. Het probleem zit hem bij de jongeren die zich een plaats en identiteit in onze maatschappij zoeken.

En daar zij makkelijk beinvoeldbaar zijn en onze maatschappij ze niets aanbied, laten zij idd hun oren hangen naar deze Imams die hen wel normen en waardes bieden. En die hen belonen met het geloof als ze zich aan de regels houden en met zware gevolgen dreigen als ze deze regels overtreden.

En dat is alles. Verder heeft de Islam daar niks mee te maken.
Van zodra deze jongeren een ander alternatief word geboden, kan die Imam zelfs den boom in.
Oud 13 oktober 2006, 15:36   #649
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vraag me af hoe het komt dat jij het beter weet dan de Imam en moslims zelf... kan je me dat es uitleggen?
Heel simpel uit te leggen hoor Laya:

Een BELGISCHE BURGER, of iemand die zich op BELGISCH GRONDGEBIED bevindt, is VERPLICHT zich te houden aan de BELGISCHE WETTEN.

Moeilijk hé?

Nochtans is elke Belg verondersteld te wet te kennen hoor. Wist jij dat dan niet?

Nogmaals: wat die imam of die moslim ervan denkt is dus totaal ondergeschikt, OOK in geval de imam die "raad" niet zou geven: dan is de imam strafbaar wegens aanzetten tot overtreding van de wet.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 15:38   #650
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pever Bekijk bericht
Dit wordt hier niet beweerd!
Er wordt alleen gezegd dat de moslims zich moeten onderwerpen aan het land...
Maar... er zijn achterpoortjes:de sjaria kan ingevoerd worden om de constitutionele wetten van het land buiten werking te stellen.
En daar moeten we voor opletten!
onderwerpen???
wetten volgen ja.
Oud 13 oktober 2006, 15:43   #651
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
(...)
En dat is alles. Verder heeft de Islam daar niks mee te maken.
Van zodra deze jongeren een ander alternatief word geboden, kan die Imam zelfs den boom in.
Je mag gerust voortdromen, maar ik vrees dat je volledig fout zit.

Ik ken(de) vb. een zéér gematigde marokkaanse jonge gast. Intelligent. Perfect en zelfs bovenmatig schitterend Nederlands. Hoger diploma. Volkomen geïntegreerd (zo leek het). (Had blijkbaar ook Vlaams oefen-lief...). Zijn vers-geïmporteerde vader had trouwens een gediscrimineerde job als kaderlid bij een grote Antwerpse Multinational. Eigenaar van twee grote burgerwoningen.

Zijn intelligentie bleek (volgens mij o.a.) uit het feit dat hij zich vierkant verzette tegen de eis van zijn ouders (moeder!!! 30 jaar hier, geen letter nederlands) om in Marokko een bruid te gaan halen (kopen dus).

Hij heeft gelukkig hier een Marokkaanse bruid gevonden. (Uiteraard geen Vlaamse Nele, daarvoor was het te verdraagzaam?).

Vanaf dan was het gedaan: AEL all over, aanslagen op (zijn "hometown Antwerpen" (ondertussen Spallochtonië genaamd) mochten ineens, alhoewel hij na het behalen van zijn hoger diploma onmiddellijk werk had gevonden werd hij "gediscrimineerd", het vorige pintje dat hij dronk werd afgeschaft... De maagdelijke toestand (die hij al lang kwijt was) werd terug geïnstalleerd.

Kortom: de perfecte niet-integreerbare, hoger opgeleide tweede generatie allochtoon was geboren!

(en ik ken er dus nog eentje).

Wat zei je? Islam niks mee te maken? Alternatief bieden? (welk alternatief? moeten ze nog een Lotto winnen bovendien?).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 13 oktober 2006 om 15:48.
Oud 13 oktober 2006, 15:47   #652
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Heel simpel uit te leggen hoor Laya:

Een BELGISCHE BURGER, of iemand die zich op BELGISCH GRONDGEBIED bevindt, is VERPLICHT zich te houden aan de BELGISCHE WETTEN.

Moeilijk hé?

Nochtans is elke Belg verondersteld te wet te kennen hoor. Wist jij dat dan niet?

Nogmaals: wat die imam of die moslim ervan denkt is dus totaal ondergeschikt, OOK in geval de imam die "raad" niet zou geven: dan is de imam strafbaar wegens aanzetten tot overtreding van de wet.
Voor zover ik weet is iemand die zich hier uit een ander land komt vestigen geen Belg maar soit. Als ze zich niet houden aan de wet is het niet goed, als ze zich wel houden aan de wet en een Imam hen die wetten heeft uitgelegd is het ook niet goed... voor jou is nooit iets goed, ik zei het nogal, met jou discussiëren heeft geen zin.
Wat maakt het mij nu uit al halen ze de wet uit doremi krantjes van de kleuterklassen als ze er zich maar aan houden.
Oud 13 oktober 2006, 15:53   #653
Pever
Burger

Pever's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
onderwerpen???
wetten volgen ja.
Ik bedoelde natuurlijk "onderwerpen aan de wetten van het land"...

Oud 13 oktober 2006, 15:57   #654
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je mag gerust voortdromen, maar ik vrees dat je volledig fout zit.

Ik ken(de) vb. een zéér gematigde marokkaanse jonge gast. Intelligent. Perfect en zelfs bovenmatig schitterend Nederlands. Hoger diploma. Volkomen geïntegreerd (zo leek het). (Had blijkbaar ook Vlaams oefen-lief...). Zijn vers-geïmporteerde vader had trouwens een gediscrimineerde job als kaderlid bij een grote Antwerpse Multinational. Eigenaar van twee grote burgerwoningen.

Zijn intelligentie bleek (volgens mij o.a.) uit het feit dat hij zich vierkant verzette tegen de eis van zijn ouders (moeder!!! 30 jaar hier, geen letter nederlands) om in Marokko een bruid te gaan halen (kopen dus).

Hij heeft gelukkig hier een Marokkaanse bruid gevonden. (Uiteraard geen Vlaamse Nele, daarvoor was het te verdraagzaam?).

Vanaf dan was het gedaan: AEL all over, aanslagen op (zijn "hometown Antwerpen" (ondertussen Spallochtonië genaamd) mochten ineens, alhoewel hij na het behalen van zijn hoger diploma onmiddellijk werk had gevonden werd hij "gediscrimineerd", het vorige pintje dat hij dronk werd afgeschaft... De maagdelijke toestand (die hij al lang kwijt was) werd terug geïnstalleerd.

Kortom: de perfecte niet-integreerbare, hoger opgeleide tweede generatie allochtoon was geboren!

(en ik ken er dus nog eentje).

Wat zei je? Islam niks mee te maken? Alternatief bieden? (welk alternatief? moeten ze nog een Lotto winnen bovendien?).
Circe,

Als je mijn basisregels voor verblijf in dit land leest, dan begrijp je dat dergelijke zaken dus niet meer kunnen.

En dat gedrag van die moeder is dus gewoon omdat zij de kans heeft gekregen zich in haar eigen wereld op te sluiten.

Het is net door de laksheid en het achterna lopen van Amerika dat wij hier problemen hebben.
Oud 13 oktober 2006, 16:06   #655
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor zover ik weet is iemand die zich hier uit een ander land komt vestigen geen Belg maar soit. Als ze zich niet houden aan de wet is het niet goed, als ze zich wel houden aan de wet en een Imam hen die wetten heeft uitgelegd is het ook niet goed... voor jou is nooit iets goed, ik zei het nogal, met jou discussiëren heeft geen zin.
Wat maakt het mij nu uit al halen ze de wet uit doremi krantjes van de kleuterklassen als ze er zich maar aan houden.
Of je nu Belg bent of niet lieve Laya: IEDEREEN die hier op het Belgische grondgebied woont of verblijft MOET zich onderwerpen aan de Belgische wet.

Iemand "iets aanraden" is niet hetzelfde als VERPLICHT zijn.

Net zoals ik mij zal moeten onderwerpen aan de Saoudische wetten indien ik verkies naar ginder te gaan wonen. Ongeacht of de daar verblijvende pastoor (is die daar? waarschijnlijk verboden, maar kom) me dat AANRAADT of niet.

Hoe oud bent U in feite?

Laatst gewijzigd door circe : 13 oktober 2006 om 16:07.
Oud 13 oktober 2006, 16:11   #656
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Circe,

Als je mijn basisregels voor verblijf in dit land leest, dan begrijp je dat dergelijke zaken dus niet meer kunnen.

En dat gedrag van die moeder is dus gewoon omdat zij de kans heeft gekregen zich in haar eigen wereld op te sluiten.

Het is net door de laksheid en het achterna lopen van Amerika dat wij hier problemen hebben.
Wat heeft f*cking bl**dy America daar nu mee te maken???

Ik ga grotendeels akkoord met uw "regels" heb ik al gezegd. Nochtans zouden die "regels" nooit nodig zijn geweest indien men geen bandeloze migratie-met-behoud-van-eigen-cultuur had toegelaten.

Die moeder is vast nooit buitengekomen (tenzij onder begeleiding van haar man of haar volwassen zonen). Ga je die uit het huis sleuren?
Het kan natuurlijk nog erger: ze zou ook nog willen kunnen doppen hebben, dan kan men haar verplichten tot bijscholing (nu moeten enkel vlaamse werklozen dit doen, niet-vlaamse werklozen zijn gewoon gediscrimineerd en hoeven niet bij te scholen natuurlijk).

Laatst gewijzigd door circe : 13 oktober 2006 om 16:11.
Oud 13 oktober 2006, 16:12   #657
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe oud bent U in feite?
wijsheid heeft niets te maken met leeftijd.
maar met inzicht.
Oud 13 oktober 2006, 16:19   #658
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat heeft f*cking bl**dy America daar nu mee te maken???

Ik ga grotendeels akkoord met uw "regels" heb ik al gezegd. Nochtans zouden die "regels" nooit nodig zijn geweest indien men geen bandeloze migratie-met-behoud-van-eigen-cultuur had toegelaten.

Die moeder is vast nooit buitengekomen (tenzij onder begeleiding van haar man of haar volwassen zonen). Ga je die uit het huis sleuren?
Het kan natuurlijk nog erger: ze zou ook nog willen kunnen doppen hebben, dan kan men haar verplichten tot bijscholing (nu moeten enkel vlaamse werklozen dit doen, niet-vlaamse werklozen zijn gewoon gediscrimineerd en hoeven niet bij te scholen natuurlijk).
Want dat Amerika er mee te maken heeft?
Dat sommige politici denken dat ze de wetten van daar hier kunnen invoeren en gebruiken.
Er zijn daar zelfs pipo's bij die denken dat ze zelfs kiwi wetten hier kunnen invoeren.
En daar offeren zij onze wetten en samenleving voor op, want daar werken die wetten toch perfect.
De onzin over een multiculturele samenleving is er zo ééntje dat uit Amerika komt.

En iedereen mag fouten maken, maar iedereen moet ook durven toegeven dat hij fouten heeft gemaakt en deze daarna herstellen.

En een deel van mijn idéé komt zelfs van oude Belgische wetten.

Laatst gewijzigd door Jantje : 13 oktober 2006 om 16:21.
Oud 13 oktober 2006, 16:22   #659
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wijsheid heeft niets te maken met leeftijd.
maar met inzicht.
Ik bedoelde in feite iets anders maar wou beleefd blijven.

Oud 13 oktober 2006, 16:29   #660
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Want dat Amerika er mee te maken heeft?
Dat sommige politici denken dat ze de wetten van daar hier kunnen invoeren en gebruiken.
Er zijn daar zelfs pipo's bij die denken dat ze zelfs kiwi wetten hier kunnen invoeren.
En daar offeren zij onze wetten en samenleving voor op, want daar werken die wetten toch perfect.
De onzin over een multiculturele samenleving is er zo ééntje dat uit Amerika komt.

En iedereen mag fouten maken, maar iedereen moet ook durven toegeven dat hij fouten heeft gemaakt en deze daarna herstellen.

En een deel van mijn idéé komt zelfs van oude Belgische wetten.
Je zit echt op een verkeerd spoor.

Amerika is totaal niét multicultureel, nooit geweest.

De "multicultuur" is o.a. door onze eigen CVP'er Tijl Declerq uitgevonden toen in 1976 Eurabia werd gesticht, in alle stilte en wars van enige volksraadpleging.

Vermits ik meer dan een kwarteeuw in hogere kadersferen bij een Amerikaanse multinational heb meegedraaid meen ik te mogen stellen dat ik wel iets meer afweet van de amerikaanse "way of thinking" of "way of life" dan de meesten. Amerika is stukken conservatiever dan wat we hier in Europa kennen.

Wat onze linkse poco's overnemen is enkel het luid verklaarde en gepromote discours dat sommige media tentoonspreiden. Maar probeer maar eens in sommige staten met een flesje bier in de auto rond te rijden!

Wat ondertussen wèl wordt overgenomen is de hetze tegen roken (niet voor niks had Amerika vorige eeuw op gebied van alcohol de droogleggingswet). Nu hebben onze goedbedoelende poco's dit hier proberen na te doen. Dit omdat rokers meer zouden kosten aan de maatschappij (my ass: een nietroker die twintig jaar langer leeft, kost m.i. een PAK meer, maar daar voeren ze dan wel weer islamitische migranten voor aan die als ze gedaan hebben met doppen (- wegens geen job, wegens discriminatie, wegens geen diploma, wegens discriminatie, wegens achterstelling, wegens discriminatie omdat zijn ouders het vertikten om hun kinderen Nederlands te leren) voor zijn pensioen zullen zorgen).

Laatst gewijzigd door circe : 13 oktober 2006 om 16:30.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be