![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Voorts vind ik nog steeds geen reacties op mijn origineel bericht. Enkel wat slappe raad en persoonlijke verwijten. Laatst gewijzigd door MARE : 13 oktober 2006 om 14:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Nog maar een paar dagen geleden deed je in een andere discussiedraad kond van je onwil om nog in discussie te gaan met diegene die zich ElFlamencoLoco noemt. Nu blijkt dat je wel wil discussiëren. Heel fijn en leuk natuurlijk, daarvoor dient dit forum tenslotte. Maar... kunnen er geen bijbedoelingen zijn? Van jouw kant? Of van de mijne? Zou het niet kunnen dat jij nu even een vriendelijk masker opzet, en je postings aan mijn adres ondertekent met "oprechte hoogachting", om me gunstig te stemmen, zodat ik minder allert word en je me nadien des te makkelijker een dolk in de rug kan planten? Of misschien ben ik wel degene met een verborgen agenda. Misschien ben ik erop uit om op gruwelijk vriendelijke, sympathieke en slinkse wijze mensen van Mijn Grote Gelijk te overtuigen, in de hoop er zélf beter van te worden. Misschien ben ik wel een buitengewoon geslepen moslim die dubbel spel speelt. (Ik zal straks je vraag nopens mijn geloof beantwoorden.) Nu we beiden tot een min of meer gunstige discussie-sfeer zijn toegetreden, voelen zowel jij als ik ons beter. De eventuele verborgen agenda bij onze opponent nemen we er maar voor lief bij. Ons zelfvertrouwen volstaat: ik zal jou nooit een loer kunnen draaien, want in zekere zin ben je een verwittigd man (die er twee waard is). En hetzelfde geldt voor jou: als het in jouw bedoeling mocht liggen me een mes in de rug te steken, dan wéét ik nu al dat die poging gedoemd is tot mislukken, want ook ik heb voldoende zelfvertrouwen, ook ik ben een verwittigd man. Ons zelfvertrouwen stelt ons in staat om de eventuele verborgen agenda van de ander op de koop toe te nemen. Ergens blijven we wel wat op onze hoede, want we kennen mekaar tenslotte niet persoonlijk, en hebben mekaar wellicht nog nooit in levenden lijve ontmoet. Maar... we praten tenminste - ook al verschillen we soms in aanzienlijke mate van mening. Ik herhaal het nog eens, en opnieuw in vette letters: we praten tenminste. Om één of andere reden is het wederzijdse wantrouwen wat gemilderd en is er wat vertrouwen in de plaats gekomen. We vertrouwen elk op een minimum aan oprechtheid bij de ander. We verwachten niet dat de ander zich stante pede zomaar akkoord verklaart. We aanvaarden van elkaar dat we er een andere mening op nahouden. Maar... we wantrouwen elkaar al heel wat minder dan nog maar een paar dagen geleden. Er is dus vooruitgang, hoe dan ook. Ben je het hiermee eens? Zo ja, waarom zou jij dan voor mij wel (een deel van) je wantrouwen kunnen opzijschuiven, maar niet voor bvb. een Lincoln? Omdat Lincoln moslim is en EFL niét? (Weet je trouwens zeker dat EFL geen moslim is?) Waarom geloof je dat je tegen een Lincoln moet strijden, terwijl je je anderzijds wél veroorlooft om tegen EFL te praten? Waarom postuleer je bij EFL wél een minimum aan oprechtheid, doch niet bij Lincoln, terwijl je aanvankelijk toch ook met EFL overhoop lag? Waarom neem jij de (eventuele) verborgen agenda van EFL voor lief, terwijl je Lincoln de zijne niet gunt? Of nog anders: waarom twijfel je misschien aan EFL's verborgen agenda, maar ben je wel zeker van die van Lincoln? Waarom is jouw zelfvertrouwen wél groot genoeg om met EFL's verborgen agenda kunnen rekening te houden, maar kan je onvoldoende zelfvertrouwen aan de dag leggen om om te gaan met die van Lincoln? Een heel pak vragen, maar in feite is het maar één grote vraag die ik op verschillende wijzen tracht onder woorden te brengen, in een poging je het inconsequente van jouw houding te doen inzien. Zoals jij en ik mekaar aanvankelijk erg wantrouwig bejegenden, zodat een zinvol gesprek onmogelijk was, zo bejegenen vandaag de dag vele niet-moslims en moslims mekaar. Hoeft het je dan te verbazen dat je niet tot praten komt, en dat je bijna "gezogen" wordt naar het discours van de strijd? Misschien toch maar eens een paar pogingen wagen? Als je je beter voelt, sedert je met mij de strijdbijl hebt begraven, dan is de kans niet denkbeeldig dat je je ook beter voelt bij het idee dat je eens met Lincoln, een moslim, kan praten - ook al ga je hoegenaamd niet met hem akkoord. Bedenk dan maar dat je zo tenminste leert hoe zijn kijk op de zaak is, en belangrijker: dat hij van jou leert hoe jij de zaken ziet. Elkaar leren aanvoelen, daar komt het op neer in het leven. Tot slot: ik ben gelovig en zelfs pratikerend en stevig geëngageerd in de parochiegemeenschap waar ik al sedert mijn jeugd woon. Mijn geloof in de boodschap van Christus is exclusief: d.w.z. dat ik al wat tégen die boodschap ingaat, expliciet uitsluit. Mijn geloof in de katholieke Kerk is niét exclusief: ik sluit m.a.w. niet uit dat er ook andere zinvolle wegen tot God zijn, maar ik beschouw de katholieke weg, zeker voor mezelf, als de beste weg. Ik heb niet de gewoonte mijn postings af te sluiten met een groet of een beleefdheidsformule. Ik ben ook niet zinnens daarmee een begin te maken. Niettemin wil ik je vertellen dat de oprechte hoogachting met ingang van heden wederzijds is, ongeacht of jij nu de dialoog met moslims aandurft of niet. En ik druk de hoop uit dat die wederzijds hoogachting tussen ons mag blijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Ten tweede: ik "speel" niet, tenminste niet op dit forum. Daarvoor vind ik het onderwerp van discussie véél te serieus. Wel zie ik hier nogal wat gevatte postings en onliners vanwege bepaalde forumleden - ik ga bvb. Colargo's naam nu even niet noemen ![]() Citaat:
Misschien kom je er nog wel eens aan toe een serieuze bijdrage aan deze discussie te leveren? En geen schrijfseltjes van drie regels waar je anderen napapegaait. Laatst gewijzigd door ElFlamencoLoco : 13 oktober 2006 om 18:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ook is een goed sexleven belangrijk ![]() idd het is een heel simpel spelletje, bepaalde groep die een andere wil domineren(onderwerpen). En als je het gezond BOEREVERSTAND ![]() Nogmaals, De islamitische wetgeving is door God geopenbaard en daardoor onfeilbaar. Einde discussie, zelf de mening&visie van ons paterke is van geen BELANG. ![]() Maar een pastoor heeft ook recht op z'n mening he. If you are not part of the solution you're part of the problem. In afwachting van uw antwoord verblijk ik, Colargo ps : waarschijnlijk is het een leraarke die godsdienst geeft ofzo.... ![]() Laatst gewijzigd door colargo : 13 oktober 2006 om 21:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Gouverneur
|
![]() Brits politicus: Moslims creëren apartheid
Elsevier zondag 15 oktober 2006 14:46 David Davis, prominent lid van het Britse parlement voor de Conservatieve partij, heeft Britse moslimleiders in opmerkelijk harde woorden gewaarschuwd dat zij aansturen op 'vrijwillige apartheid'. In de Britse krant The Sunday Telegraph zegt Davis, die in december vorig jaar de strijd om het Tory-leiderschap verloor van David Cameron en een belangrijke positie heeft binnen de partij, dat moslims apartheid bevorderen door zich af te zonderen in afgesloten gemeenschappen. "Volgens David Davis staan de fundamenten van de Britse samenleving op het spel" Volgens David Davis staan de fundamenten van de Britse samenleving op het spel. Vooral doordat zij vragen om een speciale bescherming tegen kritiek, komen de fundamentele waarden in gevaar van de Britse samenleving, die is gebaseerd op de vrijheid van meningsuiting, vindt de Tory-politicus. Sluier In Groot-Brittannië is een heftige discussie losgebarsten over de integratie van moslims in het algemeen en sluiers en hoofddoekjes in het bijzonder, nadat ex-minister Jack Straw twee weken geleden zei dat hij moslimvrouwen vraagt hun sluier af te doen als zij hem in zijn functie van parlementariër willen spreken. Hij wil zijn gesprekspartners kunnen zien, en 'niet alleen horen'. Een rel rond een 23-jarige onderwijsassistent zet de discussie op scherp. Aishah Azmi neemt juridische stappen tegen de school waar ze werkt, omdat de schoolleiding niet wil dat ze een sluier draagt als ze voor de klas staat. Ze is geschorst. En dan is er nog een islamitische school in Leicester, waar niet-gelovige meisjes hoofddoekjes moeten dragen. 'Sluiers zijn klote,' zei de schrijver Salmon Rushdie vorige week, toen hem zijn mening werd gevraagd naar de stelling van Straw dat het dragen van een sluier goede communicatie in de weg staat. Bescherming Sommige moslimleiders nemen Straw zijn opmerkingen kwalijk. Volgens Davis houdt dit in dat sommige moslimleiders willen dat 'moslims als gemeenschap worden beschermd tegen kritiek, discussie en satire en tegen alle andere uitdagingen in een samenleving die de vrijheid van meningsuiting als belangrijkste waarde kent.' Het is heel simpel, stelt Davis. 'Ik respecteer jullie geloof, jullie de mijne en we respecteren onze wetten. Geen speciale behandeling.' Door Jan Kooistra Dannart, de stafchef van de Britse troepen in Irak waarschuwt voor de radicale islam in Groot-Bittannië. Hij waarschuwt ervoor dat een gebrek aan een brede steun voor de 'christelijke waarden', ruimte schept voor wat hij "predator-islamisme" noemt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Vreemdeling
|
![]() zonder kennis van de mens, spreken zij, zonder wil, willen zij.
de vier winden waaien, elk uit hun richting. al de religies zijn door één geworden, terug naar de kern zal de mens zijn waarheid vinden, waarvan we zeggen; de waarheid bestaat niet. de waarheid is wat de vier in één vereenigd. maar daar moet de leugen voor worden gekend. de vis, een code, teken, voor het begrijpen van GOD'S woord. de eerste en de laatste, telkens bij een nieuw begin, word door het anders bekijken, het goede door leugens van de mens gescheiden. door de god die de mens nog steeds aanbid, de god van Adam en Eva maar zij kozen wel voor de misleiding. en Jezus gaf ons de keuze verder in misleiding of samen naar GOD's begrip en vrede. de waarheid is, anders zouden wij, niet in deze leugens kunnen leven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#29 |
Minister
|
![]() Christelijke symboliek, Lincoln. Misschien zelfs te vinden op Wikipedia? Heb geen zin om het momenteel te gaan zoeken.
Ichtos is het griekse woord voor vis, dat zou je toch moeten weten? Dat in de koran Jezus "Isa" genoemd wordt duidt op Indische invloeden in de ontstaansgeschiedenis van de koran? ![]() http://www.truthbeknown.com/jesus_in_india.htm In reality, the name "Issa," "Isa" or "Isha" is a title and simply means "lord," "god" or "master," often referring to the Indian god Lord Shiva: "'Isha' or 'the Lord' is another name of Siva…" (Prajnanananda, 19) Furthermore, Prof. Nunos de Santos says, "…a god variously named Issa, Isha, Ichtos, Iesus, Ieshuah, Joshuah, Jesus, etc., is indisputably originally from India." He also states, "Ishvara (Ishwar) is widely worshipped in the Far East, being also called Isha (or Ishana) in India, Issara in Pali, Isuan in Thai, Jizu (or Jizai) in Japanese, and so on."
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Oorlogstokerke, tis te zien da gij uit een beschermd nest komt.
Ge moet wel erg dom zijn om naar oorlog te vragen, wat ge daaronder ook moogt beweren... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Overigens (dit is aan EFL), ik kom nog terug op uw mind-games. Komt niet christelijk over moet ik zeggen. Maakt ook wel duidelijk dat je kost wat kost de inhoudelijke discussie wil vermijden. Reden dat ik nog niet geantwoord heb is dat ik veel werk heb laatste dagen en indien ik op dit forum kom zit ik meestal in de sectie binnenland waar een discussie over de economie aan de gang is. En uw mail vraagt om een uitgebreid antwoord. Tot later. Laatst gewijzigd door MARE : 18 oktober 2006 om 14:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Ocherme, zo erg zal het wel niet geweest zijn als ge om een oorlog loopt te vragen!
![]() En nee, ik wil inderdaad uw jeugd niet meemaken, als ik het resultaat hier zo zie! Laatst gewijzigd door paul gooskens : 18 oktober 2006 om 15:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ligt uw gedrag psychologisch gezien ook niet aan de basis van vele oorlogen, conflicten? Begin maar met u zelf, vooraleer u mijn persoon aanvalt. U zou het wel eens kunnen berouwen. Iemand die echt uit is op vrede die weet zijn oorlogszuchtige tegenstander te 'containen'. U stuurt net aan op uitbreiding van conflict. Which makes you as bad as I am. Wil je meer weten over mijn gedacht betreffende oorlog, ga dan naar sectie internationaal: 'Nederlandse militair pleegt zelfmoord'. Er is een tijd voor vrede en een tijd voor oorlog. Oordeel zelf welk tijdperk dit is.
Laatst gewijzigd door MARE : 18 oktober 2006 om 15:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister
|
![]() Hadden de samenstellers van de koran zich dan maar wat meer op de Hindoeistische wijsheid gebaseerd. Maar neen, in de loop van de ontstaansgeschiedenis van de koran hebben ze de mooie dingen verdrongen om uiteindelijk enkel de donkere kantjes van de mensheid te doen zegevieren.
Le drame de notre temps, c'est que les gens bêtes pensent. Laatst gewijzigd door Basy Lys : 18 oktober 2006 om 18:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() Stilte voor de storm?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
(qol la ini ijtama3ati ljinno wa l inso 3ala an ya'tou bimithlihi la ya'touna bimithlihi walaw kana ba3douho li ba3din 'dahiran: Zeg zouden de jin(andere schepselen die de mens niet kan zien) en de mensheid samenkomen om hetzelfde te brengen ,zij zullen nooit hetzelfde brengen zelfs ook als ze samenwerken) (Qol: law kana min 3indi rairi llahi lawajadou feehi ikhtilafan kathiran: Zeg; zou het niet afkomstig van allah zijn, dan zouden ze veel tegenstrijdiheden in vinden) Suratu anna7l: De bije 101. En wanneer Wij het ene vers in plaats van het andere brengen - en Allah weet het beste wat Hij openbaart - zeggen zij: "Gij bent een verzinner." Maar voorzeker de meesten hunner weten het niet. 102. Zeg: "De heiligheid Geest heeft het van uw Heer met waarheid nedergebracht, opdat Hij degenen die geloven, moge versterken en als leiding en blijde tijding voor hen die zich onderwerpen." 103. En Wij weten inderdaad dat zij zeggen dat het slechts een mens die hem onderwijst. De taal van hem die zij bedoelen is vreemd, terwijl dit de duidelijke Arabische taal is. 104. Degenen die niet in de verzen van Allah geloven, zal allah hen niet leiden en er zal voor hen een smartelijke straf zijn. 105. Voorzeker, slechts zij die leugens verzinnen en die niet in de tekenen van Allah geloven; en zij zijn de leugenaars.
![]() |
![]() |
#38 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welke "tegenargumenten" zou je willen? Je komt af met uitspraken als "Ik voel me niet meer waard dan een varken." Je twijfelt aan de mensheid, denkt dat ons leven op aarde toch niets waard is, geen zin heeft, enzovoort. Maar hoe zouden we over het leven kunnen oordelen, terwijl we toch zelf levende wezens zijn? Zijn we dan niet rechter en partij? Zeggen dergelijke uitspraken niet meer over onze gemoedsgesteltenis? Je kan onze cyclus van leven en dood als zinloos ervaren, je kan hem ook met blijheid omarmen. Eén ding weet ik echter zeker. De door jou gewilde oorlog zal de verwachte zingeving niet brengen! Kop op, en vrolijk glimlachend verder door het leven zou ik zo zeggen... ![]() Mvg, Kallikles
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iesous Christos Theou (h)Uios te kai Sooter Jezus Christus Gods Zoon en Verlosser? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat: