Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 14 oktober 2006, 18:30   #41
another brick
Gouverneur

another brick's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Brussel, nog zo'n stad die vlaming niet wil los laten, terwijl er zelfs niemand vlaams spreekt
En wiens schuld is dat?
another brick is offline  
Oud 14 oktober 2006, 18:31   #42
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Brussel, nog zo'n stad die vlaming niet wil los laten, terwijl er zelfs niemand vlaams spreekt
Kijk maar uit dat je binnenkort in Antwerpen niet hetzelfde voorhebt.
Zwartengeel is offline  
Oud 14 oktober 2006, 18:36   #43
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wordt inderdaad meer en meer een vlamingenhater.
Precies ook een hater van de Vlaamse taal. "Ik word" schrijf je zonder t. Dat is iets dat je al zou moeten weten van in de lagere school. Is het onderwijs daar in multi-cultureel Antwerpen zo belabberd?

Ik zeg niet dat ik zelf nooit eens een schrijffout maak, en ik heb niet de gewoonte om mensen op forums op hun schrijffouten te wijzen, maar tegen d-t-fouten ben ik nu eenmaal allergisch.

Citaat:
Het voorspelde vlaanderen is geen land waar ik zou wil wonen en met mij een heel pak vlamingen.
Het Vlaanderen van vandaag is geen land waar ik graag zou willen blijven wonen en met mij een nog groter aantal vlamingen. Helaas is de hersenloze massa te fel gehersenspoeld om te beseffen dat de traditionele partijen Vlaanderen enkel verder in de afgrond storten. Niet dat het VB het perfecte alternatief is, maar het is - samen met VLOTT - wel zowat het enige alternatief dat we vandaag hebben.

Citaat:
Oftewel naast de vreemdelingen wonen er nog mensen in vlaanderen waar jullie ook geen rekening mee willen houden.
Jullie houden geen rekening met het feit dat Vlaanderen al eeuwenlang (katholiek) recht-conservatief is, met opnieuw een heropleving van het rechts-conservatisme onder jongeren. Jullie houden er al evenmin rekening met de 30% van de Vlaamse stemmen die uitgaan naar een uitgesproken rechts-conservatieve partij, ondanks de anti-propaganda van alle zijden, door deze partij consequent uit te sluiten, noch naar de massas andere rechts-conservatieven die omwille van de massale anti-propaganda in deze rechts-conservatieve partij hun heil niet vinden en zich daarom verplicht voelen op een andere partij te stemmen omwille van gebrek aan alternatieven.

Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 14 oktober 2006 om 18:47.
IlluSionS667 is offline  
Oud 14 oktober 2006, 18:43   #44
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lenca Bekijk bericht
U kan walgen van mijn post maar ik scheld geen heel vlaams volk uit. Wat jij degelijk wel doet. Daar ga je te ver. En allochtonen die zich hebben aangepast zijn evengoed mijn stadsgenoot.
Dat doet u wel! U scheldt het vlaamse volk dagelijks uit want vlaams volk is voor u rechts volk. Het andere vlaamse volk moet voor u de mond gesnoerd worden. Dus doe u nu niet voor als een truttemieke want uw haat tegen uw eigen volk druppelt er ook af.
Oud 14 oktober 2006, 18:45   #45
Veerle23
Burgemeester

Veerle23's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat doet u wel! U scheldt het vlaamse volk dagelijks uit want vlaams volk is voor u rechts volk. Het andere vlaamse volk moet voor u de mond gesnoerd worden. Dus doe u nu niet voor als een truttemieke want uw haat tegen uw eigen volk druppelt er ook af.
Tiens ik dacht dat het er in de belgische democratie tegenwoordig juist omgekeerd aan toeging?

Veerle23 is offline  
Oud 14 oktober 2006, 18:46   #46
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Precies ook een hater van de Vlaamse taal. "Ik word" schrijf je zonder t. Dat is iets dat je al zou moeten weten van in de lagere school. Is het onderwijs daar in multi-cultureel Antwerpen zo belabberd?

Ik zeg niet dat ik zelf nooit eens een schrijffout maak, en ik heb niet de gewoonte om mensen op forums op hun schrijffouten te wijzen, maar tegen d-t-fouten ben ik nu eenmaal allergisch.
meaning? probeert ge me nu te downplayen?

Als u dan toch de betweter wil uithangen er bestaat niet zoiets als de vlaamse taal, U doelt waarschijnlijk op de nederlandse taal
Oud 14 oktober 2006, 18:47   #47
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Veerle23 Bekijk bericht
Tiens ik dacht dat het er in de belgische democratie tegenwoordig juist omgekeerd aan toeging?
Dan zijn we met deze vaststelling helemaal rond. Zie je nu de logica

Het cordon is puur vlaams!

Laatst gewijzigd door Bazilfunk : 14 oktober 2006 om 18:50.
Bazilfunk is offline  
Oud 14 oktober 2006, 18:52   #48
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als u dan toch de betweter wil uithangen er bestaat niet zoiets als de vlaamse taal, U doelt waarschijnlijk op de nederlandse taal
De Vlaamse taal is een Zuid-Nederlandse variant op de Nederlandse taal. Hoewel het zo is dat op de lagere en middelbare scholen in heel het land het zogenaamde 'Algemeen Nederlands' wordt aangeleerd, spreekt de meerderheid van de Vlamingen hun eigen variant op deze taal. Hoewel sommige elementen van deze taal streekgebonden zijn, komen andere voor in het hele Vlaamse taalgebied. Woorden als 'chauffage', 'sloffen' (pantoffels), 'gij' of 'appelsiensap' zijn voorbeelden van typische Vlaamse woorden die over het hele Vlaamse taalgebied gebruikt worden.

Verder nog dit :

Citaat:
De Antwerpenaar is geen vlaming! Als Antwerpenaar heb ik zelfs nooit gemerkt dat onze stad zelfs maar geliefd was waar dan ook in vlaanderen.

We hebben ne grote mond, nen dikke nek, ... Wij horen der gewoon niet bij!
De brutaliteit en arrogantie van de gemiddelde Antwerpenaar is wel degelijk een feit. Een collega van mij, die in Antwerpen tewerkgesteld is, merkt het dagelijks op de werkvloer. Ik merk het zelf ook wanneer ik met Antwerpenaars in contact kom. Meer dan 50% van de mensen uit "'t stad", waar ik mee te maken heb gehad, zijn ronduit arrogant. Dit is niet zo het geval met mensen uit bijvoorbeeld Leuven, Hasselt of Gent.

Verder is het zo dat elke stad of streek wel zijn eigen typerende karakter heeft, waar soms mee gespot wordt door andere Vlamingen. Als Limburger hoor je vaak genoeg de spottende Limburger-grappen uit de mond van een niet-Limburgse Vlaming omwille van hun zogenaamde achterstand. West-Vlamingen worden van weer vooral geplaagd met de uitspraak van hun G en H. etc.

Goede vrienden maken ook vaak dergelijke grappen onder elkaar. Met ook maar een greintje ruggegraat zou je daar geen problemen mee mogen hebben. Ik voel mij alleszins niet minder Vlaming omdat mijn streek vaak het onderwerp is van spot.

Citaat:
Misschien zijn we te progressief of zo maar sorry ge kunt moeilijk zeggen dat Antwerpenaren echte vlamingen zijn.
Ik zie niet in waarom Antwerpenaren geen echte Vlamingen zijn, evenmin als ik dat zou kunnen zien voor Gentenaren, Leuvenaren, Mechelaren of Hasselaren. Enkel de Brusselse Vlamingen zou ik eventueel als een "volkje apart" durven bestempelen.

Verder zou ik Antwerpen ook niet bepaald als bijzonder progressief durven bestempelen, met haar hoge score voor het Vlaams Belang en haar tal van marginale Vlaams-nationalistische organisaties, waarvan sommige een zeer kwalijke reputatie hebben.
IlluSionS667 is offline  
Oud 14 oktober 2006, 18:59   #49
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
De Vlaamse taal is een Zuid-Nederlandse variant op de Nederlandse taal. Hoewel het zo is dat op de lagere en middelbare scholen in heel het land het zogenaamde 'Algemeen Nederlands' wordt aangeleerd, spreekt de meerderheid van de Vlamingen hun eigen variant op deze taal. Hoewel sommige elementen van deze taal streekgebonden zijn, komen andere voor in het hele Vlaamse taalgebied. Woorden als 'chauffage', 'sloffen' (pantoffels), 'gij' of 'appelsiensap' zijn voorbeelden van typische Vlaamse woorden die over het hele Vlaamse taalgebied gebruikt worden.

Verder nog dit :

De brutaliteit en arrogantie van de gemiddelde Antwerpenaar is wel degelijk een feit. Een collega van mij, die in Antwerpen tewerkgesteld is, merkt het dagelijks op de werkvloer. Ik merk het zelf ook wanneer ik met Antwerpenaars in contact kom. Meer dan 50% van de mensen uit "'t stad", waar ik mee te maken heb gehad, zijn ronduit arrogant. Dit is niet zo het geval met mensen uit bijvoorbeeld Leuven, Hasselt of Gent.

Verder is het zo dat elke stad of streek wel zijn eigen typerende karakter heeft, waar soms mee gespot wordt door andere Vlamingen. Als Limburger hoor je vaak genoeg de spottende Limburger-grappen uit de mond van een niet-Limburgse Vlaming omwille van hun zogenaamde achterstand. West-Vlamingen worden van weer vooral geplaagd met de uitspraak van hun G en H. etc.

Goede vrienden maken ook vaak dergelijke grappen onder elkaar. Met ook maar een greintje ruggegraat zou je daar geen problemen mee mogen hebben. Ik voel mij alleszins niet minder Vlaming omdat mijn streek vaak het onderwerp is van spot.

Ik zie niet in waarom Antwerpenaren geen echte Vlamingen zijn, evenmin als ik dat zou kunnen zien voor Gentenaren, Leuvenaren, Mechelaren of Hasselaren. Enkel de Brusselse Vlamingen zou ik eventueel als een "volkje apart" durven bestempelen.

Verder zou ik Antwerpen ook niet bepaald als bijzonder progressief durven bestempelen, met haar hoge score voor het Vlaams Belang en haar tal van marginale Vlaams-nationalistische organisaties, waarvan sommige een zeer kwalijke reputatie hebben.

Dus we zijn het erover eens dat de vlaamse taal geen officiele taal is?

U ziet niet in waarom de antwerpenaar geen vlaming zou zijn terwijl u daarvoor even de grote verschillen met de antwerpenaar aanhaalt?

Wat een bende hypocriete bende bloedzuigers zijn jullie eigenlijk? Is het het feit dat Vlaanderen nooit econmisch van de grond zou komen zonder antrwerpen dat jullie niet durven toegeven dat die arrogante zakken er niet bij horen?

De verankering van extremistische vlaamse groeperingen in Antwerpen heeft ook enkel tot doel een economische motor voor vlaanderen in stand te houden. Maar ze weze gewaarschuwd. Als Belgie barst, barst ook vlaanderen!
Oud 14 oktober 2006, 19:03   #50
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus we zijn het erover eens dat de vlaamse taal geen officiele taal is?

U ziet niet in waarom de antwerpenaar geen vlaming zou zijn terwijl u daarvoor even de grote verschillen met de antwerpenaar aanhaalt?

Wat een bende hypocriete bende bloedzuigers zijn jullie eigenlijk? Is het het feit dat Vlaanderen nooit econmisch van de grond zou komen zonder antrwerpen dat jullie niet durven toegeven dat die arrogante zakken er niet bij horen?

De verankering van extremistische vlaamse groeperingen in Antwerpen heeft ook enkel tot doel een economische motor voor vlaanderen in stand te houden. Maar ze weze gewaarschuwd. Als Belgie barst, barst ook vlaanderen!
Jij moet dringend eens bij Hans gaan aankloppen.
Zwartengeel is offline  
Oud 14 oktober 2006, 19:04   #51
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Jij moet dringend eens bij Hans gaan aankloppen.
wie is nu weeral hans?
Oud 14 oktober 2006, 19:08   #52
lenca
Partijlid

Standaard

Citaat:
dat doe ik totaal niet. Het Vlaamse volk is een volk met veel diversiteit.
Ik haat mijn eigen volk totaal niet ,maar ik vind het heel erg dat er 30 ´% genegeert word.
Het komt wel van een andere richting waar de mond van word gesnoerd.
Oud 14 oktober 2006, 19:11   #53
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wie is nu weeral hans?
http://forum.politics.be/member.php?u=902

De hofnar van dit forum. Daar kun jij zelfs niet aan tippen.
Zwartengeel is offline  
Oud 14 oktober 2006, 19:12   #54
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lenca Bekijk bericht
dat doe ik totaal niet. Het Vlaamse volk is een volk met veel diversiteit.
Ik haat mijn eigen volk totaal niet ,maar ik vind het heel erg dat er 30 ´% genegeert word.
Het komt wel van een andere richting waar de mond van word gesnoerd.
Heb ik anders een mooi staaltje van gezien in een andere topic waar u een andere vlaming op "negeer" zette omdat zijn visie u niet bevalt. U klaagt over mij dat ik vlamingen een laf klotenvolkje vindt terwijl u het toejuicht dat men Antwerpen een criminele allochtonen stad noemt?! Excusser me dan als ik het vlaamse volk een bende hypocriete parasieten noem. Beeke goe leven leiden op onze rug ja. 't zal ni lang meer duren. Antwerpse onafhankelijkheid nu!
Oud 14 oktober 2006, 19:13   #55
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
http://forum.politics.be/member.php?u=902

De hofnar van dit forum. Daar kun jij zelfs niet aan tippen.
heet max4westland hans? pffff
Oud 14 oktober 2006, 19:15   #56
another brick
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Heb ik anders een mooi staaltje van gezien in een andere topic waar u een andere vlaming op "negeer" zette omdat zijn visie u niet bevalt. U klaagt over mij dat ik vlamingen een laf klotenvolkje vindt terwijl u het toejuicht dat men Antwerpen een criminele allochtonen stad noemt?! Excusser me dan als ik het vlaamse volk een bende hypocriete parasieten noem. Beeke goe leven leiden op onze rug ja. 't zal ni lang meer duren. Antwerpse onafhankelijkheid nu!

In één opzicht heeft u gelijk: de meeste vlamingen zijn een laf klotenvolkje.
Ik vind het dan ook eerder dapper dat 1 miljoen vlamingen opkomen voor hun identiteit.
another brick is offline  
Oud 14 oktober 2006, 19:21   #57
Veerle23
Burgemeester

Veerle23's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another brick Bekijk bericht
Ik vind het dan ook eerder dapper dat 1 miljoen vlamingen opkomen voor hun identiteit.
Mijn koffie vloog zonet over het bureau van het lachen
Zeer treffende uitspraak

Veerle23 is offline  
Oud 14 oktober 2006, 19:22   #58
Bazilfunk
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another brick Bekijk bericht
Dank u en ik weet dat je echt snapt wat ik bedoel en zo lang die (ik moet u wel verbeteren) 870.000 vlamingen niet dapper willen worden zal ik daar nooit enig respect voor kunnen opbrengen en kan enkel een Antwerpse staat Antwerpen verzekeren niet mee in de kolk van verdoemenis te storten die een onafhankelijk vlaanderen met zich zal meebrengen.
Oud 14 oktober 2006, 19:27   #59
another brick
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dank u en ik weet dat je echt snapt wat ik bedoel en zo lang die (ik moet u wel verbeteren) 870.000 vlamingen niet dapper willen worden zal ik daar nooit enig respect voor kunnen opbrengen en kan enkel een Antwerpse staat Antwerpen verzekeren niet mee in de kolk van verdoemenis te storten die een onafhankelijk vlaanderen met zich zal meebrengen.

U wil van Antwerpen dus een stadstaat maken?
En over die slechts 870.000 zou ik me zeker geen zorgen maken, volgend jaar zullen er een pak meer zijn als u zulke idioterie blijft uitkramen.
another brick is offline  
Oud 14 oktober 2006, 19:36   #60
Bazilfunk
Minister

Standaard

Dat laatste zei u een paar weken terug ook al tegen me, toch ben ik het die victorie kraai.
Bazilfunk is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be