Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 oktober 2006, 14:02   #21
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Maar Limburgers zijn mijn kinderen niet.

Als je nu een Somalisch kind geadopteerd hebt, en je moet dan kiezen of je dat geadopteerde kind (dat je doodgraag ziet) zal voeden of het kind van één of andere "volksgenoot", wat ga je d�*n doen?
Eigenlijk leven mensen ook in een roedel net als honden,en die verdedig je met hart en ziel,versta je het nu? Eigen volk eerst!!!
Oud 15 oktober 2006, 14:07   #22
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Eigenlijk leven mensen ook in een roedel net als honden,en die verdedig je met hart en ziel,versta je het nu? Eigen volk eerst!!!
Nee, ik versta het niet.

Misschien beschouw jij jezelf als een hond, maar ik vind dat ik net iets beschaafder ben.

Dus ga jij maar lekker met je teefjes spelen en zo, ik verkies toch eerder het verstand boven "hart en ziel" van een hond.
Oud 15 oktober 2006, 14:39   #23
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, ik versta het niet.

Misschien beschouw jij jezelf als een hond, maar ik vind dat ik net iets beschaafder ben.

Dus ga jij maar lekker met je teefjes spelen en zo, ik verkies toch eerder het verstand boven "hart en ziel" van een hond.
Was wel een vergelijking hé,maar die ubermens hé Ik bescherm mijn gezin in dat opzicht hoor,mss ben jij een alleenstaande ziel die enkel zichzelve moet verdedigen (kan hé) Dan nog is het eigen volk eerst,anders raad ik U aan om eens naar een goede dokter te gaan!!!!
Oud 15 oktober 2006, 14:43   #24
Percalion

Standaard

Citaat:
Was wel een vergelijking hé,maar die ubermens hé Ik bescherm mijn gezin in dat opzicht hoor,mss ben jij een alleenstaande ziel die enkel zichzelve moet verdedigen (kan hé) Dan nog is het eigen volk eerst,anders raad ik U aan om eens naar een goede dokter te gaan!!!!
...Want mensen die niet akkoord gaan met duveltje zijn ziék?!

En het gaat niet om het beschermen van het gezin. Dat heb ik al meteen duidelijk gemaakt met het voorbeeld van het Somalisch adoptie-kindje, en dat was net de hele kern van de zaak. StevenNr1 vatte het goed samen: dat die reflex normaal is voor de persoonlijke kring; uw vrienden en familie betekenen uiteraard meer voor u dan eender wie anders maar of ik nu een Bulgaar of een Belg naast me heb staan, laat me eigenlijk vrij koud.

Dus nogmaals. Als ik een Somalisch adoptie-kindje heb, en ik beschouw dat kind als een deel van mijn gezin (mijn roedel, als je het graag in van die dierlijke termen hoort), waarom zou ik dan een Limburgs ondervoed kind moeten voortrekken op het adoptie-kindje, dat ik als mijn bloedeigen kind beschouw?

Of beter nog: waar in godsnaam haal jij het verdomde recht vandaan om te oordelen dat ik een Limburgs kind belangrijker moet vinden dan een "vreemd" kind dat ik graag zie?
Oud 15 oktober 2006, 14:58   #25
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...Want mensen die niet akkoord gaan met duveltje zijn ziék?!

En het gaat niet om het beschermen van het gezin. Dat heb ik al meteen duidelijk gemaakt met het voorbeeld van het Somalisch adoptie-kindje, en dat was net de hele kern van de zaak. StevenNr1 vatte het goed samen: dat die reflex normaal is voor de persoonlijke kring; uw vrienden en familie betekenen uiteraard meer voor u dan eender wie anders maar of ik nu een Bulgaar of een Belg naast me heb staan, laat me eigenlijk vrij koud.

Dus nogmaals. Als ik een Somalisch adoptie-kindje heb, en ik beschouw dat kind als een deel van mijn gezin (mijn roedel, als je het graag in van die dierlijke termen hoort), waarom zou ik dan een Limburgs ondervoed kind moeten voortrekken op het adoptie-kindje, dat ik als mijn bloedeigen kind beschouw?

Of beter nog: waar in godsnaam haal jij het verdomde recht vandaan om te oordelen dat ik een Limburgs kind belangrijker moet vinden dan een "vreemd" kind dat ik graag zie?
Je moet niets,de natuur doet dat met jou,of je dit nu wilt of niet En dan komt mij redenering,als je dit niet voelt uit nature uit dan moet je echt naar een dokter toe !!!! Ook mensen hebben natuurlijke driften,wij zijn niet beter dan een beest!!! Geen ubermens,dat bestaat niet
Oud 15 oktober 2006, 15:02   #26
Percalion

Standaard

Citaat:
Je moet niets,de natuur doet dat met jou,of je dit nu wilt of niet En dan komt mij redenering,als je dit niet voelt uit nature uit dan moet je echt naar een dokter toe !!!! Ook mensen hebben natuurlijke driften,wij zijn niet beter dan een beest!!! Geen ubermens,dat bestaat niet
Toevallig heeft de natuur mij ook begiftigd met een verstand en geweten, en ben ik in staat om dankzij die rede me anders te gedragen dan de beesten.

Veel plezier in het hondenasiel, duveltje.
Oud 15 oktober 2006, 15:06   #27
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Tja, Duveltje...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2006, 15:12   #28
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toevallig heeft de natuur mij ook begiftigd met een verstand en geweten, en ben ik in staat om dankzij die rede me anders te gedragen dan de beesten.

En jij denk nu echt dat dieren dit niet hebben,soms denk ik dat mensen van dit forum eens in de leer kunnen gaan bij onze dierenvrienden hé Misschien is Uw nekske juist wat breder dan die van onze dierenvrienden Ach ja dat verklaart waarom er zoveel landlopers en armen en hond of kat hebben hé

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 15 oktober 2006 om 15:12.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2006, 15:16   #29
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus u voelt meer sympathie voor de meest arrogante zak uit bijv. Aalst ('het Vlaamse volk') dan voor een overaardige Bask ('het Baskische volk')? Zo ja, waarom dan? (En kom nu niet af met een natuurlijk buikgevoel aub.)
Geldt dat trouwens ook op het eerste zicht, kunt u uw volksgevoel m.a.w. meteen voelen door iemand gewoon te zien (en waarop meent u zich dan te baseren) of niet? Indien niet, hoe dan wel?

Laatst gewijzigd door StevenNr1 : 15 oktober 2006 om 15:18.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2006, 15:20   #30
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Dus u voelt meer sympathie voor de meest arrogante zak uit bijv. Aalst ('het Vlaamse volk') dan voor een overaardige Bask ('het Baskische volk')? Zo ja, waarom dan? (En kom nu niet af met een natuurlijk buikgevoel aub.)
Geldt dat trouwens ook op het eerste zicht, kunt u uw volksgevoel m.a.w. meteen voelen door iemand gewoon te zien (en waarop meent u zich dan te baseren) of niet? Indien niet, hoe dan wel?
Nee Stevennr1 enkel voor eigen volk eerst=dus gezin=kinderen=vrouw=man=moeder=broers=zusters=vri enden=buren=armen=... ...............................

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 15 oktober 2006 om 15:21.
Oud 15 oktober 2006, 15:24   #31
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Nee Stevennr1 enkel voor eigen volk eerst=dus gezin=kinderen=vrouw=man=moeder=broers=zusters=vri enden=buren=armen=... ...............................
Dus enkel uw persoonlijke kenissen, wat ik al zei.
(En het is voor velen logisch dat men zich sneller verbonden voelt met mensen met gelijkaardige problemen als de zijne of met mensen die onrechtvaardig behandeld worden.)
Oud 15 oktober 2006, 15:30   #32
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Dus enkel uw persoonlijke kenissen, wat ik al zei.
(En het is voor velen logisch dat men zich sneller verbonden voelt met mensen met gelijkaardige problemen als de zijne of met mensen die onrechtvaardig behandeld worden.)
Zo is dat,maar het woordje voelen is fout,het is gewoon een natuurlijk reflex van de mens om zijn "eigen volk" voor te trekken Ook al heb je geen echte bloedband met de verwante

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 15 oktober 2006 om 15:32.
Oud 15 oktober 2006, 15:53   #33
StevenNr1

Standaard

Maar u heeft het wel over een heel ander 'eigen volk' dan de blokkertjes. U bedoelt daarmee iedereen die in hetzelfde schuitje zit, dat men zich daar vanzelf gemakkelijker mee verbonden voelt, is logisch. Maar de meesten hier die over 'eigen volk' spreken hebben het over gebruiken, tradities, waarden en normen, taal, eetgewoonten, ... wat dus wel iets helemaal anders is.

(Met het woord 'velen' doelde ik erop dat niet iedereen zich zo verbonden voelt. Er zijn bijv. ook mensen met bep. problemen die zich net afzetten van anderen met gelijkaardige problemen.)
Oud 15 oktober 2006, 16:32   #34
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Zolang er leden van het VWS zich identificeren of verwant voelen met een frauduleuze Westvlaamse tapijtenboer, enkel en alleen op basis dat ze tot "hetzelfde volk" behoren, zie ik maar weinig heil in het VWS.

Sorry.
Duveltje382 heeft nochtans al een hele weg afgelegd. Van Vb'er heeft die, mee onder invloed van het VWS opgestapt in een betoging voor regularisatie van de sans-papiers.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2006, 16:37   #35
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nonsens Duveltje.

Onze maatschappij eist zaken van mensen, waaronder het betalen van belastingen, bijdrazgen aan de sociale zekerheid etc. Nu kan je geen maatschappij vanuit de buik besturen, je moet dat ook met verstand doen. En dat verstand eist dat je mensen (migranten of anderen) dezelfde rechten geeft, en als je ze ergens voor laat betalen, er ook iets tegenover staat: toegang tot sociale woningen, onderwijs medische verzorging etc. Bij gelijke plichten horen gelijke rechten!
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2006, 17:10   #36
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Nonsens Duveltje.

Onze maatschappij eist zaken van mensen, waaronder het betalen van belastingen, bijdrazgen aan de sociale zekerheid etc. Nu kan je geen maatschappij vanuit de buik besturen, je moet dat ook met verstand doen. En dat verstand eist dat je mensen (migranten of anderen) dezelfde rechten geeft, en als je ze ergens voor laat betalen, er ook iets tegenover staat: toegang tot sociale woningen, onderwijs medische verzorging etc. Bij gelijke plichten horen gelijke rechten!
Volledig naast de zaak,ik zeg enkel dat de mens bepaalde natuurlijke reflexen heeft waaronder het beschermen en verdeding van eigen kroost(volk) Dit is onze natuur die dat heeft ingebouwd in de mens,maar goed ook hé
Oud 15 oktober 2006, 18:13   #37
StevenNr1

Standaard

Citaat:
bepaalde natuurlijke reflexen heeft waaronder het beschermen en verdeding van eigen kroost(volk)
Awel ja, maar dat is gezien uw kijk op 'volk' begrijpelijk. Niet als we de blokkertjeskijk op 'volk' gebruiken.
Oud 15 oktober 2006, 20:01   #38
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Zolang er leden van het VWS zich identificeren of verwant voelen met een frauduleuze Westvlaamse tapijtenboer, enkel en alleen op basis dat ze tot "hetzelfde volk" behoren, zie ik maar weinig heil in het VWS.

Sorry.
En wat als het nu eens écht familie is? ......

Esperanza betekent hoop, maar denk vaker aan hoop in de context van: 'hoop ellende'
Oud 15 oktober 2006, 20:02   #39
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:
Volledig naast de zaak,ik zeg enkel dat de mens bepaalde natuurlijke reflexen heeft waaronder het beschermen en verdeding van eigen kroost(volk) Dit is onze natuur die dat heeft ingebouwd in de mens,maar goed ook hé
... Net zoals verraad een ingebakken traditie is....
Oud 15 oktober 2006, 20:05   #40
cookie@vws
Minister-President

Standaard

Citaat:

Dank u voor uw uiteenzetting, alle twijfel is nu verdwenen...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be