![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
|
![]() Citaat:
De enige manier waarop een walvis veel geld waard is, is via de illegale handel. Dat ben jij hier dus aan het promoten. Ik hoop dat je dat beseft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
|
![]() Ja hoor, omdat IJsland een kleine bevolking heeft, neemt het alleen maar verstandige beslissingen. Wat een argumentatie. Vandaar ook dat ze het zo ver hebben laten komen met het visbestand!!!
Laatst gewijzigd door Edina : 18 oktober 2006 om 14:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door MARE : 18 oktober 2006 om 15:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Prachtig niet? Die beesten zitten in donkere hangaren op elkaar gepakt en krijgen ganse dagen rommel door hun strot geduwd. In onze happy samenleving krijgen we daar zelden iets van te zien. En een varker heeft sterker ontwikkelde hersenen dan een hond, om maar een referentiepunt te geven. Dan kan je in je happy supermarktje met happy muziek rond je kop je happy verpakt stuk varken kopen dat je lichaam niet eens nodig heeft. Enkel voor de smaak. Hip hip hoera voor de mensheid.
Laatst gewijzigd door MARE : 18 oktober 2006 om 15:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als je echt zo weinig kennis hebt over de visserij en hoe deze in elkaar steekt. Hou dan AUB op met mensen met de vinger te wijzen. Het visbestaand is zolaag door de overbevissing door heel de europese visserij. Ijsland had gewoon geen inspraak toe zij zeiden dat de vreemde visserijschepen uit hun viswateren moeten blijven. Zij kregen de keuze of vreemde visserschepen toelaten of door heel Europa geisoleerd worden. Maar ja jij eet geen vis, dus de rest van de wereld zal dit ook wel niet doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Edina, Je hebt reeds bewezen niet te weten waarvan de baleinwalvissen leven. Laat dus je milieuacties, ze brengen meer schade toe dan winst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister-President
|
![]() Misschien moeten we gewoon maar een stoppen met de hunter-gatherer aanpak op zee. Moesten we aan land nog steeds vastzitten aan die aanpak zou een heel deel van de wereld van honger omkomen.
Nu is de zee gewoon een door de staat gereguleerd wildpark. Waarom geen eigendomsrechten toekennen aan stukken zee? Een deel ervan zal dan opgekocht worden door mensen die een soort boerderij op zee zullen uitbaten, een ander deel kan dan weeral opgekocht worden door milieu-organisaties. Laatst gewijzigd door netslet : 18 oktober 2006 om 15:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Wat een grap Jantje. Ik wist niet dat milieuactivistes wetenschappelijk onderlegd moesten zijn op alle vlakken. Straks ga je nog ontkennen dat er problemen zijn betreffende het milieu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||||||||
|
![]() Citaat:
Ik had dus gelijk in mijn vorige post. Je zit te pleiten voor illegale handel (en voor het geval je dat niet door had: natuurlijk weet ik dat die er is). Fijn. Wel kinderprostituite is ook verboden en ook daarvoor zijn mensen te vinden die maasa's geld op tafel leggen. Dat wil daarom nog niet zeggen dat het aanvaardbaar is. Citaat:
Je hebt dus geen bewijzen voor je idiote argumentatie. En je bevestigt hier nogmaals dat je pleit geen enkel probleem hebt met onaanvaardbare praktijken. Want als die inkomsten van de jacht zo geheim gehouden worden dat je er geen bronnen voor kan terugvinden, dan besef je hopelijk ook dat geld waarschijnlijk niet in de staatskast terecht zal komen. Citaat:
Dat heb je helemaal niet gedaan. Maar soit, ik snap dat je je standpunt weeral eens niet kan hard maken. Citaat:
Natuurlijk levert dat geld op, maar niet op legale manieren en daar gaat het over. Dat jij persé illegale praktijken wil promoten, is niet mijn zaak. En dat de prijs van het walvisvlees in elkaar is gestuikt, is gewoon een feit hoor. Daarom dat ze de markt voor dat vlees op allerlei manieren willen vergroten. Het creëren van niet bestaande behoeftes heet zoiets. En staat lijnrecht tegenover duurzaamheid. En op een duurzame manier omspringen met onze grondstoffen is de enige verantwoorde keuze die er is. Anders zal de bevolking van de aarde inderdaad vroeg of laat zeer drastisch gereduceerd worden. Citaat:
Mmm. Gebuisd Jantje. Krill bestaat enkel uit schaaldieren. Wat niet wegneemt dat ook baleinwalvissen occasioneel vis eten. Vandaar dat ik schreef dat ze VOORNAMELIJK leven van plankton en schaaldieren. Hun invloed op het visbestand is dan ook onbestaande. Daar zijn alle wetenschappers het over eens. Citaat:
En ik heb al uitgelegd dat dat nonsens is. Andere visvangstmethoden en kleinschaligheid zijn voldoende. Meer zelfs ze zijn noodzakelijk als we ooit het visbestand terug op peil willen krijgen. Citaat:
Dat zei ik dus al ja, maar denken dat de mens het evenwicht kan herstellen is ongeloofelijk naïef. En dat het evenwicht verstoord is, betekent niet dat er geen zelfregulatie meer is in de natuur. Citaat:
Dus je kan de argumenten niet weerleggen en begint dan maar wat met persoonlijke aanvallen. Daar ben je inderdaad goed in. Je mag er trots op zijn. Enfin, je hebt ondertussen begrepen dat ik in een stad woon. je gaat er op vooruit. Maar je weet ook wel dat mijn uitleg klopt. En dat jagers niet aan natuurbehoud doen. Dat ze het gewoon plezierig vinden om te jagen en allerlei excuses gebruiken om dat niet te moeten toegeven. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Jantje, stop eens met je persoonlijke aanvallen. Je beschuldiging sloeg op niets. Mijn bewering over baleinwalvissen klopte perfect. Krill bestaat enkel uit schaaldieren, niet uit vis. En baleinwalvissen voeden zich dus wel degelijk hoofdzakelijk met plankton en schaaldieren. Zoek jij maar eens een bron voor je idiote bewering als zouden baleinwalvissen een onverwaarloosbare invloed hebben op de visbestanden in onze zeeën! Veel zoekplezier!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij wilden enkel nog door hen gekontroleerde visserijschepen toelaten in een omtrek van 25 zeemijl rond Ijsland. Europa heeft hen hierin terug gefloten en zelfs gedreigt hen volledig te isoleren als zij die wet niet terug introkken. Want deze wet maakte het voor de Europese visserij onmogelijk om hun toegestane vishoeveelheid te vangen. En men vond dit dus concurentie vervalsing. En er bestaan reeds wereld wijd zeeboerderijen. Maar de meeste hiervan mogen hun vis niet in europa verkopen want, dit is concurentie vervalsing tegenover de europese zeevisserij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
![]() geef mij maar bio-varkens! hmmm! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een interessante tekst over walvis-vangst is deze trouwens: The Potential of High Technology for Establishing Tradable Rights to Whales door Gregory B. Christainsen and Brian C. Gothberg (link)
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() |
![]() |
![]() |