![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men zal daar ook wel weten waarom zeker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Naar de kern van de zaak echter...ook ik vind het op industriele schaal "jagen" in zee op zee-zoogdieren onnodig.De landen die het deden(en de meeste walvisstanden genetisch waarschijnlijk fataal beschadigd hebben door het verwijderen van hun familie-diversiteit ),en de landen die het nu opnieuw,zij het op beperkte schaal,willen doen,hebben het NIET NODIG.Dat is de perversiteit ervan! Voor die paar kleine bevolkingen in Alaska,de Siberische kusten,de Faroer-eilanden,Vuurland,..... kan gerust jacht toegestaan worden,vooropgesteld dat ze,zoals totnogtoe,NIET jagen voor export maar voor eigen gebruik... Ik ontzeg "de mens" NIET het recht dieren te doden voor gebruik,maar "de mens" moet leren het doden om het geld alleen(ie uit hobby- of luxe-overwegingen),achterwege te laten...... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||||||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 18 oktober 2006 om 20:37. |
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Die lust ik ook. Jagen dat vlees. Natuur is echter niet voorzien op zoveel mensen, dus moet massaal gekweekt worden indien mensen vlees willen eten. Indien iedereen vandaag gaat jagen voor zijn vlees dan lopen er binnen de 4 weken geen wezens meer rond op deze aarde. Weer een bewijs voor de overbevolking. We hebben ons compleet ontrukt van de natuurlijke cirkel. Every-day-meat-society. Is nergens voor nodig. Star Trek society. Beep me up Scotty.
Laatst gewijzigd door MARE : 19 oktober 2006 om 08:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() Naart leger gaan brengt ons dichter bij de natuur zeker?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idd en zolang die niet word aangepakt zijn landen zoals Ijsland wel verplicht om het visbestand op een andere manier aan te pakken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() Je spreekt jezelf weer tegen. De enige reden waarom ze terug commerciële walvisvangst willen doen, is - zoals je eerder zei - omdat ze denken dat er veel geld mee te verdienen valt (wat althans - via legale weg - zeer sterk te bewtijfelen valt). Die uitleg over de invloed van de walvissen op het visbestand is een drogreden die de vissers aanvoeren om druk uit te oefenen. Maar zoals ik eerder al heb uitgelegd is de invloed van die 40 baleinwalvissen per jaar op het visbestand verwaarloosbaar. Daar zijn echt alle wetenschappers het over eens. De enige manier om iets aan het visbestand te doen, is andere vangstmethoden gebruiken en de visserij opnieuw kleinschaliger maker. En ja, dat kan IJsland inderdaad niet alleen. Maar door opnieuw walvissen te vangen, worden de problemen alleen maar groter. Want duurzame walvisvangst is NIET mogelijk (de walvispopulaties zijn na de intensieve walvisvangst van de vorige eeuw nog altijd niet hersteld). En als de walvissen verdwijnen uit de oceanen, is het ecosysteem daar nog meer verstoord dan het al is.
Laatst gewijzigd door Edina : 19 oktober 2006 om 09:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() En een aspect dat hier nog niet aan bod is gekomen, maar zeker niet mag vergeten worden, is dat het vangen van walvissen onmogelijk is op een diervriendelijke manier.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
2. Het is wel omdat we vleeseters zijn dat we aan de top van de voedselpyramide zijn geraakt. En ik heb toch liever een stukje vlees dan voedingssupplementen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb geschreven dat de balienwalvisvangst wel rendabel is. Ik heb gezegt dat Ijsland wel terug met de baleinwalvisvangst moet beginnen omdat de baleinwalvissen een groot deel van de kuit van de vissen verorberd en dat het visbestaand dus niet terug op peil kan komen als zowel de mens als de baleinwalvissen van hun bestaand blijven leven en blijven leeg roven. Indien men eindelijk is zou stoppen met de fabrieksvisserij en terug op een normale manier zou gaan vissen, en liefst nog met een hengel, dan zou het helemaal niet nodig zijn dat het baleinwalvisbestaand terug naar beneden word gebracht. En moest Ijsland het kunnen om het visbestaand op een andere manier terug op peil te brengen dan zouden ze dat zeker doen. Maar de enige andere oplossing is de visserij van Europa stilleggen voor lange tijd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het vetmesten en slachten van varkens en runderen is nu ook niet bepaald diervriendelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() Ook dat klopt voor 100%. Maar het ene onrecht keurt het andere niet goed. Meer zelfs, dat is zowat het zwakste argument dat er kan bestaan!!!
Laatst gewijzigd door Edina : 19 oktober 2006 om 09:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 19 oktober 2006 om 10:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn enige argument is dat men Of de visserij moet aanpakken of de Baleinwalvisvangst moet aanvaarden. En daar de EU en de USA en Canada hun visserijen niet willen aanpakken, zullen wij dus een diersoort moeten opofferen om andere diersoorten nog te laten bestaan. Deze keuze is uiteraard niet verstandig en zal over een tijdje zichzelf wel wreken op de mens. Maar de meeste mensen zijn nu éénmaal zeer kortzichtig en denken alleen op zeer korte termijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Het is wetenschappelijk bewezen dat je lichaam geen vlees nodig heeft. Fruit, noten, zuivel, groeten, granen: da's belangrijk. Eet je dat iedere dag? Of liever de smaak van vlees? Overigens, mijn neef importeert tropisch vlees (struisvogel, gnoe, springbok, krokodil, kangeroe), en die zijn altijd gejaagd. Als je wil geef ik het adres van zijn site. Wil je voor een beetje smaak meedraaien in die industrie? Ik sta er in elk geval buiten. Ik eet misschien 5 keer per jaar vlees. En ik kan er pas van genieten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
(stuur me maar een pm met die site, kheb altijd eens willen krokodil proeven) |
|
![]() |
![]() |