Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 oktober 2006, 10:05   #261
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Enkel als men zijn verstand op nul zet bij het lezen van de koran kan men die stommiteiten aanvaarden, en dat de zon ondergaat in een modderpoel
Braveheart en Lincoln:

Niemand weerhoudt jullie van carrément te geloven dat de koran het woord van uw god is. Niemand kan dit nl. verhinderen.

Maar willen jullie me eens uitleggen w�*�*r de zon in een modderpoel ondergaat? - er staat ergens in de koran dat er mensen zijn gevonden die het GEZIEN hebben! W�*�*�*�*�*�*r??????

Hebben jullie nog een hersencel over die weten dat de zon niet in een modderpoel ondergaat? en indien ja: blijven jullie dan nog steeds geloven dat de koran het woord van allah is?
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2006, 10:48   #262
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Braveheart Bekijk bericht
Tegenstrijdig? De koran is de enigste (heilge boek) dat niet tegenstrijdig is,
Om het even welk godsdienstig geschrift, en in het bijzonder de drie boekgodsdiensten, bevat talloze tegenstrijdigheden. Dankzij deze tegenstrijdigheden kun je zowel onbaatzuchtige naastenliefde als genadeloze genocides "rechtvaardigen". Het hangt er maar vanaf op welke manier je deze tegenstrijdigheden wenst te interpreteren.
Citaat:
en dat ik al 1000den keren bewezen.
Nee, dat heb je niet, want het is onmogelijk.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 19 oktober 2006 om 10:54.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2006, 10:51   #263
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
want er bekeren steeds meer en meer mensen tot het islam
Of dit een kern van waarheid bevat weet ik niet, doch om het met een quote van Einstein uit te drukken : "Zowel het heelal als de stompzinnigheid van de mensheid zijn grenzeloos".

Laatst gewijzigd door Esperanza : 19 oktober 2006 om 10:52.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2006, 13:43   #264
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Braveheart en Lincoln:

Niemand weerhoudt jullie van carrément te geloven dat de koran het woord van uw god is. Niemand kan dit nl. verhinderen.

Maar willen jullie me eens uitleggen w�*�*r de zon in een modderpoel ondergaat? - er staat ergens in de koran dat er mensen zijn gevonden die het GEZIEN hebben! W�*�*�*�*�*�*r??????

Hebben jullie nog een hersencel over die weten dat de zon niet in een modderpoel ondergaat? en indien ja: blijven jullie dan nog steeds geloven dat de koran het woord van allah is?
Je weet goed genoeg dat deze vers niet een letterlijke opvatting is maar en verbeelding van dat volk zelf, ten eerste omdat deze vers niet een definitie voor de werkelijkheid van de zon is maar eerder een definitie voor het citueren van de plaats waar een volk zich bevindt, ten tweede "ta'3robo fee 3ainin 7amiatin" is eerder en verbeelding van dat volk voor de zon die in de koran wordt gestipuleerd dan een definitie die door "god himself" geeft voor de zon, ten derde de koran is een spirituele boek en die bedoelt is om de mensheid te wijzen niet een boek die bedoelt is voor wetenschappelijke definities,.

Ik heb dit al eerder in mijn andere post uitgebreid duidelijk gemaakt of bent u zoals allah zei in de koran ??? "soummon boukmon 3omyoun fahom la youbsiroun" doof, stom een blind....???

Surato albaqara: de koe.

18. Doof, stom en blind, derhalve keren zij niet terug;
19. Of, (dat zij) bij zware regen uit de hemel waarmede dichte duisternis, donder en bliksem komt, uit doodsangst hun vingers in de oren steken vanwege de donderslagen. Allah omringt de ongelovigen.
20. Bijna beneemt het bliksemlicht hun het gezichtsvermogen; telkens als het hen beschijnt, wandelen zij daarin, maar wordt het weder donker, dan staan zij stil. En, zo Allah het wilde, zou Hij hun het gehoor en het gezicht kunnen ontnemen, waarlijk, Allah heeft macht over alle dingen.

Laatst gewijzigd door Lincoln : 19 oktober 2006 om 13:45.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2006, 14:17   #265
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

waarom wil Allah dan dat 5 miljard mensen doof stom en blind zijn?
Oud 19 oktober 2006, 14:18   #266
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je weet goed genoeg dat deze vers niet een letterlijke opvatting is maar en verbeelding van dat volk zelf, ten eerste omdat deze vers niet een definitie voor de werkelijkheid van de zon is maar eerder een definitie voor het citueren van de plaats waar een volk zich bevindt
dikke zever. Als het over het situeren van een bepaald volk was, dan had men net zo goed kunnen verwijzen naar het westen "waar de zon ondergaat". Wat heeft die modderige poel ermee te maken? en bovendien wat heeft die "getuige" die het gezien had dan gezien?
Oud 19 oktober 2006, 18:24   #267
Lincoln

Standaard

Citaat:
De mensen zijn zijn leerlingen en hij is hun meester, af en toe mag de meester zijn leerlingen waarschuwen en indien mogelijk ook straffen!!!

Laatst gewijzigd door Lincoln : 19 oktober 2006 om 18:24.
Oud 19 oktober 2006, 18:27   #268
Lincoln

Standaard

Citaat:
dikke zever. Als het over het situeren van een bepaald volk was, dan had men net zo goed kunnen verwijzen naar het westen "waar de zon ondergaat". Wat heeft die modderige poel ermee te maken? en bovendien wat heeft die "getuige" die het gezien had dan gezien?
Allah sprak over een koning die zowel naar het westen als naar het oosten heeft gereisd, indien u dat dikke zever voor u is mij goed...
Oud 19 oktober 2006, 18:41   #269
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Lincoln, ik heb het over een getuige die zegt dat hij bij het volk is geweest en gezien heeft dat de zon daar in een modderpoel onderging.

Ik zal je even helpen:

Quran 18: 86 Till, when he (the traveller Zul-qarnain) reached the setting-place of the Sun, he found it going down into a muddy spring…

Quran 18: 90 Till, when he reached the rising-place of the Sun, he found it rising on a people for whom We had appointed no shelter from it.

Maar Mo wist nog veel meer:

Sahih Bukhari Volume 4, Book 54, Number 421
Sahih Bukhari Hadiths: Abzur Ghifari (ra) narrated: one day Prophet Mohammad (pbuh) asked me, “Abzar do you know after setting where does Sun go?” I replied, I do not know, only Allah’s apostle can say better. Then Prophet (SA) replied, “After setting, the sun remains prostrated under Allah’s Aro’sh and waits for Allah’s command for rising again in the East. Day will come when sun will not get permission to rise again and Qeyamot will fall upon Earth”.

En nu gij terug.

Laatst gewijzigd door circe : 19 oktober 2006 om 18:48.
Oud 19 oktober 2006, 19:08   #270
Lincoln

Standaard

Citaat:
Lincoln, ik heb het over een getuige die zegt dat hij bij het volk is geweest en gezien heeft dat de zon daar in een modderpoel onderging.

Ik zal je even helpen:

Quran 18: 86 Till, when he (the traveller Zul-qarnain) reached the setting-place of the Sun, he found it going down into a muddy spring…

Quran 18: 90 Till, when he reached the rising-place of the Sun, he found it rising on a people for whom We had appointed no shelter from it.

Zoals ik al zei: de vers zelf is een verbeelding van "zulqarnain" zelf en niet zozeer een definitie voor de zon gegeven door allah, het bewijs; allah sprak in wat zulqarnain gezien heeft !!! bv ik vertel je dat jan heeft de zon gezien onder de zee gaan , ik zeg je ( i told u ) dat jan heeft gezegd !!! en niet ik,.

Maar Mo wist nog veel meer:

Sahih Bukhari Volume 4, Book 54, Number 421
Sahih Bukhari Hadiths: Abzur Ghifari (ra) narrated: one day Prophet Mohammad (pbuh) asked me, “Abzar do you know after setting where does Sun go?” I replied, I do not know, only Allah’s apostle can say better. Then Prophet (SA) replied, “After setting, the sun remains prostrated under Allah’s Aro’sh and waits for Allah’s command for rising again in the East. Day will come when sun will not get permission to rise again and Qeyamot will fall upon Earth”.

Dat wil zeggen dat elke schepsel (in dit geval de zon)niet kan bestaan without knowledge of allah.

En nu gij terug.
Zoals ik al zei, de koran is een boek die meestal gericht is om de indruk op te wekken voor de relatie die tussen een mens en zijn god versterkt, en nietzozeer bedoeld is voor een opsomming van allerlei natuurlijke fenomenen,. Soms vind je in de koran een aanduiding van bv ; zee, water ,hemel, bergen,zon, maan, sterren, grond enz enz dit zijn tekenen die dienen als prikkels om de aandacht van de mens tov zijn heer te scheppen !!!

Laatst gewijzigd door Lincoln : 19 oktober 2006 om 19:13.
Oud 19 oktober 2006, 21:45   #271
Judokus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Mmm Jezus deed precies het omgekeerde: doven hoorden, blinden zagen en stommen liet hij spreken.
Het is geen medisch-biologisch bedoeld verhaal,
maar het grondidee van de Barmhartige Vader (ziek-->heling)
is wel een heel andere ingesteldheid dan het idee van een Straffende Allah (gezond--->gebrekig).
Oud 19 oktober 2006, 23:46   #272
Braveheart
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Dankzij deze tegenstrijdigheden kun je zowel onbaatzuchtige naastenliefde als genadeloze genocides "rechtvaardigen".
Sorry maar dit slaat ff nergens op. Hoe heeft men ''genocide'' rechtvaardigt door tegenstrijdigheden in de Koran?

Leg mij dat eens uit.

Dat er genocides plaats vonden en nog steeds plaats vinden, ontken ik. Dat de mens tot gruwelheden instaat is, ontken ik niet. Maar hoe leg je de link die jij hier legt, want dat begrijp ik niet.
Braveheart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2006, 23:52   #273
Braveheart
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Of dit een kern van waarheid bevat weet ik niet, doch om het met een quote van Einstein uit te drukken : "Zowel het heelal als de stompzinnigheid van de mensheid zijn grenzeloos".
Ga het maar zelf uitzoeken..........................Je kunt de waarheid tog niet ontkennen.

En wie ben jij om iemand ''stom'' of ''dom'' te noemen.

Sorry maar dit bewijs jouw stompzinnigheid.

Onthoud kindje, als je met een vinger na iemand wijst, wijzen er 3 terug na jou.
Braveheart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2006, 23:57   #274
ggolsteyn
Schepen

Standaard Ja, maar Lazarus stonk al, als dat geen wonder is!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judokus Bekijk bericht
Mmm Jezus deed precies het omgekeerde: doven hoorden, blinden zagen en stommen liet hij spreken.
Het is geen medisch-biologisch bedoeld verhaal,
maar het grondidee van de Barmhartige Vader (ziek-->heling)
is wel een heel andere ingesteldheid dan het idee van een Straffende Allah (gezond--->gebrekig).
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
En Jezus deed nog veel meer: De vrouw van Lazarus zei tegen hem:
iam foetet: hij stinkt al! (Men had lazarus waarschijnlijk al vooraf opgesloten met een rotte hond, zodat Jezus een van zijn grootste wonderen kon verrichten).

En ook nog een groot wonder: hij liep over het water. Naar het schijnt doet men dit nog steeds in India (met enkele planken of dergelijke).

Ik vind dat Jezus straffer is dan Muhammad (ddhh).

Groetjes,

Gerard Golsteyn.
Oud 20 oktober 2006, 01:04   #275
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Je weet goed genoeg dat deze vers niet een letterlijke opvatting is maar en verbeelding van dat volk zelf, ...
Dus, de koran moet niet letterlijk opgevat worden want het is maar een verbeelding van het volk zelf.
Oud 20 oktober 2006, 14:20   #276
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Dus, de koran moet niet letterlijk opgevat worden want het is maar een verbeelding van het volk zelf.
...wilt u weer een spelletje spelen ???
Oud 20 oktober 2006, 20:11   #277
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
...wilt u weer een spelletje spelen ???
Je wil je er weer gemakkelijk vanaf maken hé Lincoln.

Jij schreef: Je weet goed genoeg dat deze vers niet een letterlijke opvatting is maar en verbeelding van dat volk zelf, ...

De koran is het letterlijke en onveranderlijke woord van Mohammed, en zijn volgelingen mogen aan de letterlijkheid en onveranderlijkheid ervan twijfelen.

Nu kom jij hier vertellen dat de koran niet letterlijk moet genomen worden omdat het de verbeelding van het volk zelf is...
Oud 20 oktober 2006, 20:41   #278
Lincoln

Standaard

Citaat:
Je wil je er weer gemakkelijk vanaf maken hé Lincoln.

Jij schreef: Je weet goed genoeg dat deze vers niet een letterlijke opvatting is maar en verbeelding van dat volk zelf, ...

De koran is het letterlijke en onveranderlijke woord van Mohammed, en zijn volgelingen mogen aan de letterlijkheid en onveranderlijkheid ervan twijfelen.

Nu kom jij hier vertellen dat de koran niet letterlijk moet genomen worden omdat het de verbeelding van het volk zelf is...
Jij begrijpt nogal wellens en wiedes hé, als ik je vertel dat iemand een rode paard gezien heeft hoe zal je het dan opvatten ??? die iemand die vertelde dat hij een rode paard gezien heeft is dat een verbeelding of is dat een letterlijke opvatting??? Een beetje taal kunst kan geen kwaad hé of moet je klakkeloos alles gaan opvatten als letterlijk ?
Oud 20 oktober 2006, 22:55   #279
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
... Een beetje taal kunst kan geen kwaad hé of moet je klakkeloos alles gaan opvatten als letterlijk ?
Als het om de koran gaat moet je alles letterlijk opvatten.

Staat er ook niet ergens geschreven dat de aarde wordt uitgespreid als een divan? En dat de bergen eigenlijk pennen zijn die de aarde vastzetten?

Ik zou nog eens moeten gaan zoeken welke verzen afgeschaft zijn door die zogenaamde moslimse "geleerden".
Oud 20 oktober 2006, 23:02   #280
Lincoln

Standaard

Citaat:
Als het om de koran gaat moet je alles letterlijk opvatten.

Staat er ook niet ergens geschreven dat de aarde wordt uitgespreid als een divan? En dat de bergen eigenlijk pennen zijn die de aarde vastzetten?

Ik zou nog eens moeten gaan zoeken welke verzen afgeschaft zijn door die zogenaamde moslimse "geleerden".
Is dat een voorwaarde die jij legt voor het interpreteren van de koran ??
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be