Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 oktober 2006, 11:24   #21
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb dit jaar in walibi 2 met een burka aangezien en eentje zelfs in blankenberge,sorry,maar ik walg ervan van zo'n mensen.
politie verwittigen. Gemaskerde mensen zijn gevaarlijk. Je kan nooit weten wat er onder zit.

In GB heeft een gezochte terroristen nog maanden kunnen rondlopen in zo'n burka!
We moeten gewoon ieder wat consequenter zijn.

Als er processen, boetes en straffen worden uitgesproken omdat een restaurantklant zegt: "die zwarte heeft nooit leren werken zeker", dan vind ik dat we gemaskerde sujetten zeker moeten kunnen aangeven!

Laatst gewijzigd door circe : 21 oktober 2006 om 11:26.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2006, 11:27   #22
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
politie verwittigen. Gemaskerde mensen zijn gevaarlijk. Je kan nooit weten wat er onder zit.

In GB heeft een gezochte terroristen nog maanden kunnen rondlopen in zo'n burka!
We moeten gewoon ieder wat consequenter zijn.

Als er processen, boetes en straffen worden uitgesproken omdat een restaurantklant zegt: "die zwarte heeft nooit leren werken zeker", dan vind ik dat we gemaskerde sujetten zeker moeten kunnen aangeven!

Politie waarschuwen?Mja,ik zal dat zeer zeker doen de volgende keer.
Alleen in walibi;ze spreken daar nauwelijks nederlands.
Wat ik niet snap is dat ze in walibi zo'n mensen toelaten?
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2006, 11:31   #23
Pever
Burger

Pever's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk, dat is dan weer het extreem tegenovergestelde...
Ik geloof dat wanneer mensen op straat rondlopen, ze best mogen dragen wat ze willen, maar in voorbeeldfuncties zoals lerares, agent (of 't is dat je bij de speciale interventie zijt ), .... of dergelijke andere is het ongeoorloofd. Eveneens in functies, waar je direct in contact komt met mensen die van belang zijn voor het bedrijf zou het niet mogen kunnen!
Maar ik geloof niet dat dit reeds een 'groot' probleem is!

"Eer de burger over één nacht ijs gaat, danst de idioot op het water."
Pever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2006, 11:48   #24
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pever Bekijk bericht
Kijk, dat is dan weer het extreem tegenovergestelde...
Ik geloof dat wanneer mensen op straat rondlopen, ze best mogen dragen wat ze willen, maar in voorbeeldfuncties zoals lerares, agent (of 't is dat je bij de speciale interventie zijt ), .... of dergelijke andere is het ongeoorloofd. Eveneens in functies, waar je direct in contact komt met mensen die van belang zijn voor het bedrijf zou het niet mogen kunnen!
Maar ik geloof niet dat dit reeds een 'groot' probleem is!
Sorry,maar als iemand mijn winkel wil binnen komen dan moet hun gezicht zichtbaar zijn of wat denk je,dat ze zomaar die burka kunnen afdoen,lol.

Neen,ze mogen dus niet dragen wat ze willen.
Oud 21 oktober 2006, 11:54   #25
Pever
Burger

Pever's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Sorry,maar als iemand mijn winkel wil binnen komen dan moet hun gezicht zichtbaar zijn of wat denk je,dat ze zomaar die burka kunnen afdoen,lol.
Neen,ze mogen dus niet dragen wat ze willen.
Natuurlijk... Het is jouw winkel!
ik moet ook niet in de zomer in bloot bovenlijf op een terrasje van een restaurant gaan in sommige kustrestaurants... Bij andere is dat geen probleem!

"Eer de burger over één nacht ijs gaat, danst de idioot op het water."
Pever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2006, 11:57   #26
Chilles
Partijlid

Chilles's schermafbeelding

Standaard

Hangt ervan af hoe lekker je lijf is..

Ik snap je zeker wel, Marlboro. Het is jouw winkel, dus ook jouw regels.
Chilles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2006, 11:59   #27
Fonske
Gouverneur

Fonske's schermafbeelding

Standaard

Dat leerkrachten dat niet mogen dragen vind ik maar logisch, onderwijs moet "neutraal"( in mate van mogelijke dus alvast perceptie) zijn. Een hoofdoek hoort daar evenmin thuis als een kruisje of een keppel. Er zijn trouwens al twee gelijkaardige gevallen voor het Europese Hof van de mensenrechten gekomen, in Turkije en in Zwitserland. In beide gevallen werden hun klachten onontvankelijk verklaart.
Wat betreft leerlingen vind ik dat het wel moet kunnen. Scholen horen niet in een vacium te leven, het moet de reële maatschappij in haar muren binnen laten, het is tenslotte een voorbereiding op het echte leven.
Fonske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2006, 11:59   #28
Marlboro
Banneling

Standaard

chiulles;het maakt niet uit;gesluierd rondlopen mag nu gewoonweg niet en daarmee basta en maar goed ook,ik vind ook dat iedereen herkenbaar moet blijven.
Je hebt idd een aantal uitzonderingen zoals carnaval en bv in de winter je zo'n bivakmuts kan opzetten maar mensen die dan bv in een winkel binnen komen die doen sowieso hun muts af.
En het zijn ook dingen die niet verboden zijn.
Oud 21 oktober 2006, 12:02   #29
Marlboro
Banneling

Standaard

Ook leerlingen mogen geen sluier dragen,ook deze moeten sowieso zichtbaar blijven.Is dit integratie?Hun wil hier komen opdringen?Ze tonen nog maar eens dat ze zich niet willen aanpassen en onze manier van leven niet respecteren,zo simpel is dat.
Oud 21 oktober 2006, 12:02   #30
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pever Bekijk bericht
Natuurlijk... Het is jouw winkel!
ik moet ook niet in de zomer in bloot bovenlijf op een terrasje van een restaurant gaan in sommige kustrestaurants... Bij andere is dat geen probleem!
Neen, dat is niet het punt.
Het is wettelijk verplicht herkenbaar over straat te lopen, omdat je onder een burqa niet kan zien wie er onder zit, zoals circe al zei. wanneer burqa's toegelaten zouden zijn, zou je nogal een toename in overvallen door burqa-dragende criminelen zien.
Voorbeeldje: in Afghanistan onder de taliban was er maar 1 beroep dat door vrouwen mocht (moest!) uitgeoefend worden: controleren wie onder de burqa zat, er waren nogal wat westerse journalisten die undercover rondliepen in zo'n ding.
Oud 21 oktober 2006, 12:06   #31
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Als Pever bankdirecteur was zou hij gebivakmutste klanten ook direct meenemen naar de kluisafdeling denk ik.
Oud 21 oktober 2006, 12:07   #32
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Als Pever bankdirecteur was zou hij gebivakmutste klanten ook direct meenemen naar de kluisafdeling denk ik.

Oud 21 oktober 2006, 12:11   #33
Fonske
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ook leerlingen mogen geen sluier dragen,ook deze moeten sowieso zichtbaar blijven.Is dit integratie?Hun wil hier komen opdringen?Ze tonen nog maar eens dat ze zich niet willen aanpassen en onze manier van leven niet respecteren,zo simpel is dat.
Zo simpel zijt gij mischien. In onze (westerse) manier van leven is vrijheid heel belangrijk, niet dat we allemaal homogeen moeten gaan leven.
Als ik (zijnde belg) morgen besluit een sikh te worden en een tulband ga dragen is dat mijn volledig recht. Zolang ge het recht en de regels aanvaard, maar ook rekening houd met de vrijheden van de andere is er geen probleem voor mij.
Hun wil opdringen? Moet gij mischien ook een sluier dragen???
Wat betreft een volledig bedenkende sluier(gerne bourka) ben ik akkoord, dat kan niet. Men moet iemand kunnen identificieren.
Oud 21 oktober 2006, 12:15   #34
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fonske Bekijk bericht
Zo simpel zijt gij mischien. In onze (westerse) manier van leven is vrijheid heel belangrijk, niet dat we allemaal homogeen moeten gaan leven.
Als ik (zijnde belg) morgen besluit een sikh te worden en een tulband ga dragen is dat mijn volledig recht. Zolang ge het recht en de regels aanvaard, maar ook rekening houd met de vrijheden van de andere is er geen probleem voor mij.
Hun wil opdringen? Moet gij mischien ook een sluier dragen???
Wat betreft een volledig bedenkende sluier(gerne bourka) ben ik akkoord, dat kan niet. Men moet iemand kunnen identificieren.
Kijk eens naar sylvie de bie alias sylvie melody;een mooi voorbeeldje van hoe dat mens word gebrainwashed.Het is op hun manier en niet anders.Hun kleinen moet als moslim worden opgevoed omdat het zo is bij moslims,hallo????

Recht en regels aanvaarden?Het gaat het over het niet herkenbaar zijn door die sluier en burka.Beiden zie je alleen de ogen.
Je hebt dan ook nog die hoofddoek;ook deze mogen ze van mij verbieden zeker wat op pasfoto's betreft.Zij mogen mee hun hoofddoek op de pasfoto,ik mag niet met mijn klak op de pasfoto?????
Oud 21 oktober 2006, 12:30   #35
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat leerkrachten dat niet mogen dragen vind ik maar logisch, onderwijs moet "neutraal"( in mate van mogelijke dus alvast perceptie) zijn. Een hoofdoek hoort daar evenmin thuis als een kruisje of een keppel. Er zijn trouwens al twee gelijkaardige gevallen voor het Europese Hof van de mensenrechten gekomen, in Turkije en in Zwitserland. In beide gevallen werden hun klachten onontvankelijk verklaart.
Wat betreft leerlingen vind ik dat het wel moet kunnen. Scholen horen niet in een vacium te leven, het moet de reële maatschappij in haar muren binnen laten, het is tenslotte een voorbereiding op het echte leven.
Wat betreft het niet thuishoren van een kruis. Indien men problemen heeft met een kruis hoort men en ten eerste niet thuis in een christelijke samenleving hetgeen west europa over het algemeen is. Dat dit zou moeten verboden worden in scholen is dus volledig absurd. Het is niet omdat men een verbod wil op sluiers dat in de verste verte niets met ons geloof en onze cultuur iets te maken heeft dat men een toegeving moet gaan doen aan islamieten die hier verzeild raken. En nu als geste gaan wij onze kruizen dus ons symbool van ons christelijk westers geloof wegenemen om jullie enigzins tegemoet te komen. Zou weer een zoveelste overwinning zijn voor deze onverdraagzame. Wat is het volgende dan, onze westerse identiteit aanpassen aan de hunne om ze toch maar engzins tegemoet te komen?

Laatst gewijzigd door ERLICH : 21 oktober 2006 om 12:32.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2006, 12:39   #36
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Kijk eens naar sylvie de bie alias sylvie melody;een mooi voorbeeldje van hoe dat mens word gebrainwashed.Het is op hun manier en niet anders.Hun kleinen moet als moslim worden opgevoed omdat het zo is bij moslims,hallo????

Recht en regels aanvaarden?Het gaat het over het niet herkenbaar zijn door die sluier en burka.Beiden zie je alleen de ogen.
Je hebt dan ook nog die hoofddoek;ook deze mogen ze van mij verbieden zeker wat op pasfoto's betreft.Zij mogen mee hun hoofddoek op de pasfoto,ik mag niet met mijn klak op de pasfoto?????
Van met een klak op een pasfoto. Daar heeft de vroegere commisaris van migranten zaken "d'hondt" ooit een gepast antwoord op gegeven Deze vraag werd gesteld naar aanleiding van een verbod van pasfoto van een moslim vrouw met hoofddoek door de schaarbeekse burgemeester toendertijd.De reporter vroeg toen aan " d'hondt" hoe het kwam dat deze zou moeten worden toegelaten en een autochtoon met zoals u stelt een klak niet. Haar antwoordt luide "het is dat deze autochtoon het mischien nog niet heeft geprobeerd". Dus kortweg de belzieke wetgeving is proberen, moet wegen zoeken om deze te misleiden of uit te buiten iets wat men moet toegeven zijn die allochtonen beter in bedreven dan de autochtonen.
Oud 21 oktober 2006, 12:44   #37
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Er zijn nadien een aantal politici uit de verkeerde partij die het "geprobeerd" hebben, maar van een kale reis zijn thuisgekomen: Geen hoed op de pasfoto!
Oud 21 oktober 2006, 12:56   #38
Fonske
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Wat betreft het niet thuishoren van een kruis. Indien men problemen heeft met een kruis hoort men en ten eerste niet thuis in een christelijke samenleving hetgeen west europa over het algemeen is. Dat dit zou moeten verboden worden in scholen is dus volledig absurd. Het is niet omdat men een verbod wil op sluiers dat in de verste verte niets met ons geloof en onze cultuur iets te maken heeft dat men een toegeving moet gaan doen aan islamieten die hier verzeild raken. En nu als geste gaan wij onze kruizen dus ons symbool van ons christelijk westers geloof wegenemen om jullie enigzins tegemoet te komen. Zou weer een zoveelste overwinning zijn voor deze onverdraagzame. Wat is het volgende dan, onze westerse identiteit aanpassen aan de hunne om ze toch maar engzins tegemoet te komen?
Ik kan hierover niet veel meer zegen dan dat het reactionair conservatief gezever is. Ga terug naar het mystische Vlaanderen van de jaren '50.
Overheid is neutraal, iedereen in een machtspositie moet vrij zijn van religieuze tekenen, ook het christenkruis. Ik wil als vrijzinige niet benaderd worden door een politieman of een leerkracht met een kruisje (evenmin met een hoofdoek of een keppel).
En nogmaals de Westerse samenleving is allang niet meer christelijk ( ze is het nu onder andere), deal with it. Leef en laat leven en stop met u te frustreren, het leven is daarvoor veel te kort.

Citaat:
Ochotekens, met uw klak. Dit argument is van een danig laag niveau dat ik er niet eens woorden aan vuil wil maken.
Ik ga nog gaan denken dat gij een personage zijt uit "Willies en Marjetten".
Oud 21 oktober 2006, 13:09   #39
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik kan hierover niet veel meer zegen dan dat het reactionair conservatief gezever is. Ga terug naar het mystische Vlaanderen van de jaren '50.
Overheid is neutraal, iedereen in een machtspositie moet vrij zijn van religieuze tekenen, ook het christenkruis. Ik wil als vrijzinige niet benaderd worden door een politieman of een leerkracht met een kruisje (evenmin met een hoofdoek of een keppel).
En nogmaals de Westerse samenleving is allang niet meer christelijk ( ze is het nu onder andere), deal with it. Leef en laat leven en stop met u te frustreren, het leven is daarvoor veel te kort.

Ochotekens, met uw klak. Dit argument is van een danig laag niveau dat ik er niet eens woorden aan vuil wil maken.
Ik ga nog gaan denken dat gij een personage zijt uit "Willies en Marjetten".
Frustreren, aan uw reactie te zien bent u de enige die gefrustreerd is. Dat de westerse samenleving niet meer chistelijk is zullen we maar overlaten aan uw denkwijze. Afzetten tegen geloof is nog altijd geen bewijs van modern zijn wordt nogal vlug gedacht of niet. Kan ook een bewijs zijn van geestelijke achteruitgang. Hopelijk verder geen problemen met andere hun mening.
Oud 21 oktober 2006, 13:28   #40
Fonske
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat de westerse samenleving niet meer chistelijk is zullen we maar overlaten aan uw denkwijze. Afzetten tegen geloof is nog altijd geen bewijs van modern zijn wordt nogal vlug gedacht of niet. Kan ook een bewijs zijn van geestelijke achteruitgang. Hopelijk verder geen problemen met andere hun mening.
Wa voor en zever is da nu weer, iedereen moet toch kunnen geloven wat hij wil zeker. Ik heb trouwens niets tegen het katholieke geloof. Uw reactie laat uitschijnen dat ik dat heb, tenzij ge met afzetten 'niet geloven' bedoelt.
Mijn denkwijze??? Ik erken de christelijke wortels van de westerse samenleving hoor. IK deel veel van de oude christelijke waarden (hoewel die voor mij en velen anderen universeelzijn geworden).
En als er hier iemand is die problemen heef met andere hun mening dat zijt gij het wel. Moslims, vrijdenkers, .... hun meningen tellen blijkbaar niet.
Verdraagzaamhied is één van de vele goede christelijke waarden, moet ge maar eens proberen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be