![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In GB heeft een gezochte terroristen nog maanden kunnen rondlopen in zo'n burka! We moeten gewoon ieder wat consequenter zijn. Als er processen, boetes en straffen worden uitgesproken omdat een restaurantklant zegt: "die zwarte heeft nooit leren werken zeker", dan vind ik dat we gemaskerde sujetten zeker moeten kunnen aangeven! Laatst gewijzigd door circe : 21 oktober 2006 om 11:26. |
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Politie waarschuwen?Mja,ik zal dat zeer zeker doen de volgende keer. Alleen in walibi;ze spreken daar nauwelijks nederlands. Wat ik niet snap is dat ze in walibi zo'n mensen toelaten? |
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Burger
|
Citaat:
Ik geloof dat wanneer mensen op straat rondlopen, ze best mogen dragen wat ze willen, maar in voorbeeldfuncties zoals lerares, agent (of 't is dat je bij de speciale interventie zijt Maar ik geloof niet dat dit reeds een 'groot' probleem is!
|
|
|
|
#24 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Neen,ze mogen dus niet dragen wat ze willen. |
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Burger
|
Citaat:
ik moet ook niet in de zomer in bloot bovenlijf op een terrasje van een restaurant gaan in sommige kustrestaurants... Bij andere is dat geen probleem!
|
|
|
|
#26 |
|
Partijlid
|
Hangt ervan af hoe lekker je lijf is..
Ik snap je zeker wel, Marlboro. Het is jouw winkel, dus ook jouw regels. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Gouverneur
|
Dat leerkrachten dat niet mogen dragen vind ik maar logisch, onderwijs moet "neutraal"( in mate van mogelijke dus alvast perceptie) zijn. Een hoofdoek hoort daar evenmin thuis als een kruisje of een keppel. Er zijn trouwens al twee gelijkaardige gevallen voor het Europese Hof van de mensenrechten gekomen, in Turkije en in Zwitserland. In beide gevallen werden hun klachten onontvankelijk verklaart.
Wat betreft leerlingen vind ik dat het wel moet kunnen. Scholen horen niet in een vacium te leven, het moet de reële maatschappij in haar muren binnen laten, het is tenslotte een voorbereiding op het echte leven. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Banneling
|
chiulles;het maakt niet uit;gesluierd rondlopen mag nu gewoonweg niet en daarmee basta en maar goed ook,ik vind ook dat iedereen herkenbaar moet blijven.
Je hebt idd een aantal uitzonderingen zoals carnaval en bv in de winter je zo'n bivakmuts kan opzetten maar mensen die dan bv in een winkel binnen komen die doen sowieso hun muts af. En het zijn ook dingen die niet verboden zijn. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Banneling
|
Ook leerlingen mogen geen sluier dragen,ook deze moeten sowieso zichtbaar blijven.Is dit integratie?Hun wil hier komen opdringen?Ze tonen nog maar eens dat ze zich niet willen aanpassen en onze manier van leven niet respecteren,zo simpel is dat.
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Het is wettelijk verplicht herkenbaar over straat te lopen, omdat je onder een burqa niet kan zien wie er onder zit, zoals circe al zei. wanneer burqa's toegelaten zouden zijn, zou je nogal een toename in overvallen door burqa-dragende criminelen zien. Voorbeeldje: in Afghanistan onder de taliban was er maar 1 beroep dat door vrouwen mocht (moest!) uitgeoefend worden: controleren wie onder de burqa zat, er waren nogal wat westerse journalisten die undercover rondliepen in zo'n ding.
|
|
|
|
|
#31 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als Pever bankdirecteur was zou hij gebivakmutste klanten ook direct meenemen naar de kluisafdeling denk ik.
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Als ik (zijnde belg) morgen besluit een sikh te worden en een tulband ga dragen is dat mijn volledig recht. Zolang ge het recht en de regels aanvaard, maar ook rekening houd met de vrijheden van de andere is er geen probleem voor mij. Hun wil opdringen? Moet gij mischien ook een sluier dragen??? Wat betreft een volledig bedenkende sluier(gerne bourka) ben ik akkoord, dat kan niet. Men moet iemand kunnen identificieren. |
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Recht en regels aanvaarden?Het gaat het over het niet herkenbaar zijn door die sluier en burka.Beiden zie je alleen de ogen. Je hebt dan ook nog die hoofddoek;ook deze mogen ze van mij verbieden zeker wat op pasfoto's betreft.Zij mogen mee hun hoofddoek op de pasfoto,ik mag niet met mijn klak op de pasfoto????? |
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door ERLICH : 21 oktober 2006 om 12:32. |
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Er zijn nadien een aantal politici uit de verkeerde partij die het "geprobeerd" hebben, maar van een kale reis zijn thuisgekomen: Geen hoed op de pasfoto!
|
|
|
|
|
|
#38 | ||
|
Gouverneur
|
Citaat:
Overheid is neutraal, iedereen in een machtspositie moet vrij zijn van religieuze tekenen, ook het christenkruis. Ik wil als vrijzinige niet benaderd worden door een politieman of een leerkracht met een kruisje (evenmin met een hoofdoek of een keppel). En nogmaals de Westerse samenleving is allang niet meer christelijk ( ze is het nu onder andere), deal with it. Leef en laat leven en stop met u te frustreren, het leven is daarvoor veel te kort. Citaat:
Ik ga nog gaan denken dat gij een personage zijt uit "Willies en Marjetten". |
||
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Mijn denkwijze??? Ik erken de christelijke wortels van de westerse samenleving hoor. IK deel veel van de oude christelijke waarden (hoewel die voor mij en velen anderen universeelzijn geworden). En als er hier iemand is die problemen heef met andere hun mening dat zijt gij het wel. Moslims, vrijdenkers, .... hun meningen tellen blijkbaar niet. Verdraagzaamhied is één van de vele goede christelijke waarden, moet ge maar eens proberen. |
|
|
|
|