![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister
|
![]() Ik ben vegetariër omdat dat de wereld een piepklein beetje beter maakt en mijzelf heel wat beter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
MAAR die uitleg hierboven is toch stierenkloot (sorry voor het woord) dat weet je toch zelf? Geloof je daar echt diep in? het spijt me maar dat snap ik echt niet... BTW: naam draad (weer niet te verwonderen van kaffer) is belachelijk! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Gouverneur
|
![]() Weer een dwaze post van Kaffer. Die vent gaat voor één of ander rekort. Tja, net zoals de meeste dorpen een dorpsgek hebben, heeft dit forum een forumgek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik maak mijzelf een beetje beter door een fuckload gezonder te leven dan de overgrote meerderheid van de vleeseters. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
Een leeuw stoppen met het jagen op gazellen en deze op te peuzelen, is geen dierenrechtenactivisme, maar het ontwrichten van de natuur. Daarnaast beschouw ik als vegetariër en dierenliefhebber, het verschil in levensvorm tussen dier en plant toch nog tot een ander niveau. We moeten allemaal doden om te overleven, maar als het niet levensnoodzakelijk is om een wezen met een hoger bewustzijn dan en plant te doden, hoeft het wat mij betreft niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Fonske was efkes in de war . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want voor de rest heb ik met dieren weinig medelijden, tenzij ze lief zijn tegen mij - mijn kat, bijvoorbeeld. Ik zou er nooit een pijn doen, maar ze zijn normale bezittingen als iets anders, net zoals zij hetzelfde concept hebben in hun aard.
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is nu al het tweede topic (kunnen er ook meer zijn, maar die heb ik dan niet gelezen) waarin je zonder enig respect praat over mensen met een autismespectrumstoornis. Get a life.
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Jij bent in de meest letterlijke zin dus wel vegetarier uit gezondheidsredenen .
Ik denk dat je walg van vlees meer komt omdat je lichaam reageert , niet je geest . Wat mij betreft , ik heb nooit probleem gehad met vlees eten , een dier in gevangenschap heeft gemiddeld een langer en beter leven dan een dier in de natuur . Een leven in de natuur zou voor ons een leven in een oorlogsgebied zijn ( permanente strugle for life ). Deze reactie was bedoeld voor Lombas , er is een andere tussengekomen ! Laatst gewijzigd door Kaffer : 23 oktober 2006 om 15:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik stel mij de vraag waarom mensen uit morele redenen geen vlees eten ; Autisme zou één van de tientallen redenen KUNNEN zijn . Ik weet het niet , vandaar dat ik er een onderwerp over start . Sommige mensen zien vlees eten werkelijk als kannibalisme . Ik stel mij enkel de vraag hoe dat komt omdat ik dat hoogst eigenaardig vind . Ik mag mij toch vragen stellen in het leven niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Soorten hebben concepten van rechten, de dieren als koninkrijk niet.
Laatst gewijzigd door lombas : 23 oktober 2006 om 15:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Niet vlees eten is verlichtings denken en zijn instinkt onderdrukken naar verlichting.
maar ah ik ben nu eenmaal zwak en lust graag iets die mijn maag verzadigd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
|
![]() Citaat:
Trouwens vanwaar komt het woord "afzien"???? ![]() ![]() Citaat:
![]() Ook niet waar sorry! Je bent van nature geen herbivoor en je hebt je eiwitten nodig! Waarom eet u anders bonen en eieren? Sorry dat ik uw goedheidsillusie doorprikte maar dit zijn echt geen reden om vegetarisch te worden toch? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Terwijl je iedere keer opnieuw bevestigd dat je daar geen flauw benul van hebt. Zeg nu eens, waar haal je het vandaan dat mensen met een autismespectrumstoornis geen emotioneel onderscheid kunnen maken tussen mensen en dieren. Uit je linker- of uit je rechterduim? Hoeveel mensen zien dierenvlees eten trouwens als kannibalisme? Ik ken heel wat vegetariërs, maar nog nooit heb ik hen d�*t horen zeggen. Ik heb ook een tijdje onderzoek gedaan naar de opvattingen van vegetariërs, en ook daar kwam die reden of die opvatting nergens aan bod. Graag dus ook een schatting van het aantal vegetariërs die dierenvlees eten als kannibalisme zien, en de bronnen en argumenten waarop je je baseert om tot dat oordeel te komen. en doe dat eens zonder gewauwel als het kan.
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Vegetariërs hebben statistisch gezien veel minder hart- en vaatziekten, gezondere levers, ze leven verdorie zelfs veel langer... en daar kunnen voedingssupplementen als argumentatie écht niet tegen op/ |
|
![]() |
![]() |