![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |||||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je moet je voorbeelden beter kiezen ![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het geld niet hebben ging gewoon over de locatie waar we wonen, namelijk in de rand rond Brussel. Het is voor ons goedkoper om te pendelen naar de VUB dan om op kot te gaan in Leuven. Zijn ouders hadden het geld niet om hem op kot te laten gaan, dus hij moest naar de VUB. En inderdaad, ik ben anti-vrijzinning. Is dat zo vreemd? Het is een stroming die haat zaait tegenover alles waar ik in geloof. Het is een stroming die probeert om mijn geloof steeds weer in een kwaad daglicht te zetten. Vrijzinnigheid is het Vlaams Belang van de geloven! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vrijzinnige massamoordenaars zijn eigenlijk niet vrijzinnig maar afgoden ? Dat zit ik toch te bewijzen ? En trouwens , Amerikanen zijn eerder protestants dan katholiek , vandaar hun succes . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vrijzinnigen lijken een beetje zoals Marc Dutroux die vanuit zijn cel uitschreeuwt : c'est moi le victime de tous ca . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Alhoewel het mij niet zou verwonderen dat iets moeten ondertekenen gerne de lijfspreuk. Dat ze dus aan kritisch onderzoek moeten doen. Trouwens waar klaagt gij eigenlijk over, de katholieken mogen hun eigen onderwijs hebben maar de vrijzinnigen niet ofwa? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Overigens ook een zeer dwaze en kinderlijke manier om deze discusie naar uw hand te draaien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zal het proberen uit te leggen: Poincaré zegt dat het denken enkel mag onderworpen worden aan de feiten. D.w.z. dat men met bvb. geen rekening mag houden met het emotionele, gevoelsmatige, spirituele, e.d. Logisch gevolg daarvan: Aangezien een mens onmogelijk zijn emoties, gevoelens volledig kan onderdrukken, mag een mens volgens de lijspreuk van Poincaré niet denken. Ik zal u een voorbeeld geven: Een man vertrekt 's ochtends naar zijn werk. Zijn vrouw en hun zieke kind blijven thuis. Tijdens zijn middagpauze belt de man naar huis om te vragen hoe het met zijn kind gaat. De vrouw zegt dat het al wat beter gaat. Normaal gezien zijn de meeste mannen dan gerustgesteld. Maar wanneer de uitspraak van Poincaré consequent gevolgd wordt, moet die man tot de conclusie komen dat hij in feite nog niet weet hoe het met zijn kind gaat. Want hij kan zich niet op feiten baseren, enkel op wat zijn vrouw zegt. Ik probeer deze discussie helemaal niet naar mijn hand te draaien. Ik maak gewoon een opmerking over die uitspraak van Poincaré. Voor de rest heb ik helemaal geen berichten gepost in deze discussie.
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#54 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
VOOR de matiging waren we namelijk ons leven niet zeker, nu wel... Sorry, mijn beste Judokus, ik kon het echt niet laten... ![]()
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 23 oktober 2006 om 06:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Fonske : 23 oktober 2006 om 11:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Uiteraard. In een circus is de clown nu eenmaal de spilfiguur.
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() De basisstelling van het Nazisme was Darwinistisch , het inferieure ras wordt vernietigd door het superieure ras tot eer en glorie van de evolutie van de mens .
Tot nader order is Darwinisme vrijzinnig . De basisstelling van Mao en co was Marxistisch . Iedereen wordt verplicht mee te werken in het systeem . Wie anders denkt ( kapitalistisch of andere ) is een verrader van het systeem en dient te worden vernietigd . Woorden van Marx : de dictatuur van het proletariaat . Tot nader order is Marxisme vrijzinnig . Laatst gewijzigd door Kaffer : 23 oktober 2006 om 13:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vanwaar denk je dat het homosymbool de roze driehoek komt , uit de Nazi-kampen toch ? Naast het fundamentalistische Iran worden vandaag de dag ook nog homo's doodgefolterd in Cuba en Zimbabwe , de meest atheistische landen ter wereld die ook wel eens een priester folteren. Enkele jaren geleden noemde president Mugabe van Zimbabwe homo's simpelweg beesten . Dit haalde de wereldpers , komt dus niet uit boekskes . Fundamentalistische katholieken en moslims noemen homo's wel eens zondaars , maar beesten ? Dat is enkel voor de vrijzinnigen Hitler en Mugabe weggelegd . Vrijzinnigen zoeken steeds een stok om de hond te slaan . Of het nu homo's , vrouwen of kinderen betreft , ze slaan erop . |
|
![]() |
![]() |