Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 oktober 2006, 09:13   #121
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Zoals in:
Nee dat is gewoon een domme opmerking
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2006, 10:05   #122
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bijter Bekijk bericht
Denk je dat dat kind hierover beslist ?

Foei makker, schaam je.

Van kinderen moet je afblijven. Die zijn meestal nog maagdelijk heilig.
Groot gelijk. Daarom had men "met man en macht" moeten zoeken naar familieleden die dat kind hier eigenlijk zomaar dropten al was het een zakje vuilnis. Trek er verder maar uw plan mee, maar we liggen op de loer wanneer er centen zullen aan te verdienen zijn...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2006, 10:06   #123
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
een vijfjarig kind criminalizeren... en huidskleur en afkomst als argument aanhalen: hoe noem jij dat?
En wie heeft dat hier gedaan?
Oud 24 oktober 2006, 10:09   #124
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Groot gelijk. Daarom had men "met man en macht" moeten zoeken naar familieleden die dat kind hier eigenlijk zomaar dropten al was het een zakje vuilnis. Trek er verder maar uw plan mee, maar we liggen op de loer wanneer er centen zullen aan te verdienen zijn...
Het kind werd tegengehouden en opgesloten, niks gedumpt dus . De familie had het toen moeten komen halen, dat is fout van de familie, maar net zo goed fout van de belgische overheid om het opt e sluiten en daarna alleen weg te sturen.

En wat zou jij doen nadat de staat je schandelijk mishandeld? gewoon zeggen "pech" en het vergeten. Toch erg dat zovelen het proberen te criminaliseren gewoon omdat het zwarten zijn.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 24 oktober 2006, 10:14   #125
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Inderdaad.
Spijtig genoeg laat nogal wat mensen hun geweten het afweten als het op 'illegalen' aankomt, die term is dan ook doelbewust gekozen om die mensen te criminaliseren en zo de 'brave burger' ertoe aan te zetten hen als misdadigers te bezien (tot ze er zelf om de hoek kennen, dat zijn dan wel slachtoffers.)
Schandalig gewoon hoe mensenrechten niets voorstellen als het op mensen zonder papieren aankomt. Schandalig ook dat mensen die het voor hen opnemen eveneens gecriminaliseerd worden.
Mooi voorbeeld van hoe het begrip "Mensenrechten" misbruikt wordt om om het even wat goed te praten en te laten verder woekeren...
Dus, alle kindjes, van waar ook ter wereld, die hier "gedropt" worden moeten we zonder ons verder vragen te stellen opvangen, opvoeden, enz. ? Ik heb uiteraard niets tegen die kindjes zelf, die zijn slachtoffers. Maar ze zijn geen slachtoffers door onze schuld, maar door onverantwoord krapuul die die sukkeltjes hier zomaar achterlaten...
En in sommige gevallen krijgen ze er later blijkbaar nog een pak geld bovenop...
Oud 24 oktober 2006, 10:22   #126
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Het kind werd tegengehouden en opgesloten, niks gedumpt dus . De familie had het toen moeten komen halen, dat is fout van de familie, maar net zo goed fout van de belgische overheid om het opt e sluiten en daarna alleen weg te sturen.

En wat zou jij doen nadat de staat je schandelijk mishandeld? gewoon zeggen "pech" en het vergeten. Toch erg dat zovelen het proberen te criminaliseren gewoon omdat het zwarten zijn.
Het gaat erom dat de "oom" verdween, en de familie nergens te bekennen was! Ik noem dat dus gedumpt! En het speelt natuurlijk geen rol dat het om "zwarten" (... mag jij dat nog zeggen?) gaat of whatever. Doet me denken aan die twee kindjes die onlangs door drugsverslaafde ouders bij een zwerver werden achtergelaten: denk je dat ik dat normaal vind?
En voor wat betreft "door de staat schandelijk mishandeld...": ik denk hier niet aan dat kindje ocharme, maar aan lieden die men buiten wil gooien en dan maar trappen, bijten en schijten en verder doen tot ze een rammeling krijgen of door hun eigen stomme schuld verongelukken: daar heb ik niet veel "compassie" mee...
De wetten zijn er voor mij, voor jou en voor een ander.
Oud 24 oktober 2006, 10:32   #127
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Het is hier toch niet slecht leven? U gaat toch niet ontkennen dat onze contreien een grote materiële rijkdom kennen?
Als het zo al zou zijn, dan moeten we die te grabbel gooien voor de rest van de wereld, tot we zelf een "derde-wereld-land" zijn? Is dat het doel of de redenering? Het zal veel beter gaan als er niemand nog iets heeft...
Oud 24 oktober 2006, 10:34   #128
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blijkbaar besef jij dan niet dat er tussen het vliegtuig en de uitgang van de luchthaven heel veel terrein licht, of denk je dat de piloot mee zal gaan , op het meisje passen tot ze familie vinden? Ik herhaal ze kunnen voor illegalen politie meesturen die ter plaatse gaat dan kunnen ze dat voor dit ook, terrechte veroordeling dus.Onzin enkel op het vliegtuig, niet erbuiten en daar gaat het hem juist over, je dumpt geen 5 jarig kind alleen op een luchthaven.En? Daarom moet belgie vene lomp zijn? Van jou kan ik begrijpen dat je hetzelfde niveau hebt van de gemiddelde brousse bewoner maar van de belgische staat verwachte ik meer.Doe niet belachelijk, ga jij je kinderen sturen als je niet zeke rbent dat iemand hen komt oppikken? Denk he tniet, daar gaat het hem over.
En zo kun je blijven rond de pot draaien en de werkelijkheid, ook al gooien ze die in je gezicht, blijven ontkennen. Leuke discussie...
Oud 24 oktober 2006, 11:09   #129
k9

Standaard

Citaat:
Het gaat erom dat de "oom" verdween, en de familie nergens te bekennen was! Ik noem dat dus gedumpt!
Niet echt, het kind is aangehouden hier in belgie omdat het geen papieren had, de oom is terug gegaan naar nederland daarna.
Als de belgische regering het kind hier niet had aangehouden had het egwoon doorgerezen naar canada waar de moeder is, en waar het kind nu wel naartoe is.

Niet gedumpt dus, eerder geraresteerd door de belgische overheid.

Citaat:
En het speelt natuurlijk geen rol dat het om "zwarten" (... mag jij dat nog zeggen?) gaat of whatever.
Oh jawel eens maar de commentaren hier, grappig te zien dat de meeste die de belgische staat uitmaken ze nu plots verdedigen.

Citaat:
Doet me denken aan die twee kindjes die onlangs door drugsverslaafde ouders bij een zwerver werden achtergelaten: denk je dat ik dat normaal vind?
En totaal niet te vergelijken met dit geval.

Citaat:
En voor wat betreft "door de staat schandelijk mishandeld...": ik denk hier niet aan dat kindje ocharme, maar aan lieden die men buiten wil gooien en dan maar trappen, bijten en schijten en verder doen tot ze een rammeling krijgen of door hun eigen stomme schuld verongelukken: daar heb ik niet veel "compassie" mee...
Weeral een vergelijking die op niks slaat, het ging om een 5jarig kind dat de belgische overheid gedumpt heeft (ja belgie heeft het gedumpt) na 2 maand opgesloten te hebben gezeten.

Citaat:
De wetten zijn er voor mij, voor jou en voor een ander.
En ook voor de belgische overheid , of vergeet je die?

Oud 24 oktober 2006, 11:10   #130
k9

Standaard

Citaat:
En zo kun je blijven rond de pot draaien en de werkelijkheid, ook al gooien ze die in je gezicht, blijven ontkennen. Leuke discussie...
Welke werkelijkheid? Dat belgie geblunderd heeft? dat is wat ik zeg

Oud 24 oktober 2006, 11:20   #131
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Daar ben ik het mee eens.
Indien het en blank kind geweest was had er geen haan naar gekraaid en was de familie wellicht gestraft.
Van mishandeling spreken lijkt mij al helemaal om te lachen.
Ik vraag mij af hoe de moeder het statuut van vluchteling gekregen heeft als ze opnemen in een transitcentrum al mishandeling noemt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2006, 11:28   #132
k9

Standaard

Citaat:
Daar ben ik het mee eens.
Indien het en blank kind geweest was had er geen haan naar gekraaid en was de familie wellicht gestraft.
geen haan naar gekraaid? Tiens het drugsverslaafde koppel dat hun kinderen achterliet en de vader op vakantie die het kind alleen liet in de luchtahven om een half uur later opgepikt te worden door de moederen waren beide voorpagina nieuws en nochtans beide niet zwart.

Waarom vinden sommigen het nodig om constant te herhalen dat niet blanken/allochtonen bevoordeeld worden terwijl dit helemaal niet zo is?

En die worden terrecht veroordeeld, net zoals er onderzoek moet komen naar die oom.

Het is trouwens wel verschrikkelijk hypocriet van jou, een vader die zijn kind een half uur achterlaat worden volgens jou terrecht(2) gestraft, de belgische staat die nog iets erger doet moet vrijuit gaan.

Citaat:
Van mishandeling spreken lijkt mij al helemaal om te lachen.
Ik vraag mij af hoe de moeder het statuut van vluchteling gekregen heeft als ze opnemen in een transitcentrum al mishandeling noemt.
Een 5jarig kind daar opsluiten is idd volgens mij mishandeling. Maar acht ja het is maar een vreemdeling voor jou he, wat maakt het uit die ergens weg te steken he?

Laatst gewijzigd door k9 : 24 oktober 2006 om 11:29.
Oud 24 oktober 2006, 11:38   #133
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet echt, het kind is aangehouden hier in belgie omdat het geen papieren had, de oom is terug gegaan naar nederland daarna.
Zoals de vader waarvan zijn kind werd tegengehouden en doorreisde naar zijn vakantiebestemming ?
Citaat:
Als de belgische regering het kind hier niet had aangehouden had het egwoon doorgerezen naar canada waar de moeder is, en waar het kind nu wel naartoe is.

Niet gedumpt dus, eerder geraresteerd door de belgische overheid.
Nee hoor, naar Nederland.
"In de zomer van 2002 kreeg de moeder van het Congolese meisje Tabitha in Canada het statuut van vluchteling. Daarop probeerde zij haar dochtertje te laten overkomen en vroeg aan haar broer, een Nederlander, om Tabitha in de Democratische Republiek Congo te gaan oppikken en naar Nederland mee te nemen tot het meisje naar Canada kon vertrekken."
Oud 24 oktober 2006, 11:48   #134
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke werkelijkheid? Dat belgie geblunderd heeft? dat is wat ik zeg
Dan sluit je de transitcentra en schaft de grenscontroles af.
Dat houdt ook in dat uitsluitend Belgen steun kunnen krijgen
Oud 24 oktober 2006, 12:01   #135
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
geen haan naar gekraaid? Tiens het drugsverslaafde koppel dat hun kinderen achterliet en de vader op vakantie die het kind alleen liet in de luchtahven om een half uur later opgepikt te worden door de moederen waren beide voorpagina nieuws en nochtans beide niet zwart.
Tiens, er ontgaat mij iets.
Kregen die ook en schadevergoeding omdat de staat geblunderd heeft ?
Citaat:
Waarom vinden sommigen het nodig om constant te herhalen dat niet blanken/allochtonen bevoordeeld worden terwijl dit helemaal niet zo is?
Ht antwoord is in de spiegel te vinden.
Citaat:
En die worden terrecht veroordeeld, net zoals er onderzoek moet komen naar die oom.
En de moeder.
Citaat:
Het is trouwens wel verschrikkelijk hypocriet van jou, een vader die zijn kind een half uur achterlaat worden volgens jou terrecht(2) gestraft, de belgische staat die nog iets erger doet moet vrijuit gaan.
Als je het verschil niet ziet tussen een ouder en de staat moet ik u gelijk geven.
Laten we elk kind dan door een ambtenaar laten volgen voor het geval het verlaten wordt.
Maar de staat deed helemaal niets erger, dat had hij gedaan als het kind niet opgenomen werd en op straatgezetwas.
Citaat:
Een 5jarig kind daar opsluiten is idd volgens mij mishandeling. Maar acht ja het is maar een vreemdeling voor jou he, wat maakt het uit die ergens weg te steken he?
Voortaan zetten we alle wezen op straat
Oud 24 oktober 2006, 12:28   #136
k9

Standaard

Citaat:
Zoals de vader waarvan zijn kind werd tegengehouden en doorreisde naar zijn vakantiebestemming ?
Yep , het gedrag van die oom moet onderzocht worden vind ik.

Citaat:
Nee hoor, naar Nederland.
"In de zomer van 2002 kreeg de moeder van het Congolese meisje Tabitha in Canada het statuut van vluchteling. Daarop probeerde zij haar dochtertje te laten overkomen en vroeg aan haar broer, een Nederlander, om Tabitha in de Democratische Republiek Congo te gaan oppikken en naar Nederland mee te nemen tot het meisje naar Canada kon vertrekken."
Ah ja naar nederland dus, komt erop neer dat het niet de bedoeling was om hier te blijven.

Oud 24 oktober 2006, 12:28   #137
k9

Standaard

Citaat:
Waarom?

Je beseft toch dat er verschil is tussen een 5jarig kind en een 20

Citaat:

Oud 24 oktober 2006, 12:28   #138
k9

Standaard

Citaat:
Waarom?

Je beseft toch dat er verschil is tussen een 5jarig kind en een 20 jarige man?

Citaat:
En wat heeft dat hiermee te maken?

Laatst gewijzigd door k9 : 24 oktober 2006 om 12:29.
Oud 24 oktober 2006, 12:33   #139
k9

Standaard

Citaat:
Tiens, er ontgaat mij iets.
Kregen die ook en schadevergoeding omdat de staat geblunderd heeft ?
Waar heeft de staat hier geblunderd, de staat had het kind niet gearesteerd en opgesloten in beide gevallen. De staat wist er zelf niet van tot later na de feiten.

Citaat:
Het antwoord is in de spiegel te vinden.
?

Citaat:
En de moeder.
Misschien betwijfel of die iets had kunnen doen.

Citaat:
Als je het verschil niet ziet tussen een ouder en de staat moet ik u gelijk geven.
Als de staat een kind oppakt is die verantwoordelijk en word die een voogd, of denk je dat de staat zomaar alles mag doen?

Citaat:
Laten we elk kind dan door een ambtenaar laten volgen voor het geval het verlaten wordt.
Tuurlijk een alleenstaand kind zonder ouders is echt te vergelijken met een kind met ouders, zoals steeds trekken je vergelijkingen op niks.

Citaat:
Maar de staat deed helemaal niets erger, dat had hij gedaan als het kind niet opgenomen werd en op straatgezetwas.
Daarom zijn ze juist veroordeeld, of vind jij het normaal 5jarigen op straat te zetten?

Citaat:
Voortaan zetten we alle wezen op straat
tja volgens jou zou de staat dat mogen , ze deed het met dit kind, waarom dan niet met anderen. Zie je hoe belachelijk je logica is? Je lacht er zelf mee.

Oud 24 oktober 2006, 15:09   #140
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom?

Je beseft toch dat er verschil is tussen een 5jarig kind en een 20 jarige man?
Ik besef dat het kind blijkbaar geen papieren had om te reizen.
Of mogen vijfjarigen zomaar een wereldreis maken ?
Citaat:
En wat heeft dat hiermee te maken?
Alles,dan kunnen we alle controles achterwege laten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be