![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En lichamelijk door mij vroeger te verplichten naar de zondagse mis te gaan...daarom mijn afkeer tegen elke vorm van opgedrongen religie misschien? En ja, ik ben voorstander van vrije keuzes...ik wil niet dat er keuzes worden gemaakt in mijn plaats (dopen, ritueel besnijden, enz enz enz). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#43 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De natuur en de dieren hielden zichzelf al eeuwen zelf in stand alvorens wij er ons mee begonnen te bemoeien. De natuur doet zelf het werk. Dus kom aub niet vertellen dat jacht voor iets nodig is.
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ik mag toch 'problemen' hebben met bepaalde personen of gedragingen? Verdraagzaamheid noemt men dat (hoewel ik vind dat verdraagzaamheid niet bij de mensheid past). Maar over vreemdelingen mag ook niets gezegd worden of ze schieten je af als onverdraagzaam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door illwill : 24 oktober 2006 om 17:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Minister
|
![]() Ik ging ook net reageren, maar je was me te snel af, Heftruck.
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Wat mij betreft wordt jacht alleen nog toegestaan als dit strikt noodzakelijk is en moet hier in elk geval van noodzaak een aparte tijdelijke vergunning voor worden afgegeven. Geen cowboys meer die op eigen houtje het bos ingaan om voor de lol of ontspanning wat dieren af te schieten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Het is iets ongekend voor de mensheid...volgens mij meer iets van deze tijd. Iets voorgezet uit de flower-power periode? Living all happy and high together? Het heeft volgens mij ook nooit in onze natuur gezeten om verdraagzaam te zijn tov anderen. Juist verdraagzaam tov de mensen die tot je stam behoorden...en verder ging het niet ze...want als ze elkaar tegenkwamen sloegen ze elkaar de kop in. Denk dat mijn tegenstanders op dit punt de wereld te veel door een roos brilletje willen zien...dat we allemaal samen een mooi aards paradijs uitbouwen ofzo? Wel mooie utopie...maar dan denk ik dat we gaan moeten verder leven zonder hormonen in ons lijf... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb ze allemaal gehad van de .222 HV t/m de .475 H&H en toch ben ik het niet eens met een dronken en handtamme beer afschieten! Die gewend is aan de lucht van mensen en wellicht daarop afkomt in de hoop een hapje te krijgen! En: jagen in Frankrijk stelt geen bal voor! Maar probeer maar eens een nijlpaard te schieten (uit barre nood met een 8 x 52) en dan piep je wel anders!
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Behalve als je het nijkpaard strontzat maakt, zoals die beer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo'n geweer weegt al rap ne kilo of 7 en geeft een terugslag van jewelste, bovendien is een doel raken op meer dan 100 m niet simpel, zeker niet als het beweegt. Ook al niet als ge gelopen hebt of als het koud is, ge moet uw ademhaling onder controle krijgen en heel geconcentreerd zijn, schieten over dergelijke afstanden, is een kunst appart, niet iedereen kan dat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeg ik ook niet, jacht is nodig, maar ik heb het niet op drijfjachten, ik vind dat een heel onsportieve manier van jagen. Voor mij moet een schot goed geplaatst zijn, ge hebt gelijk met 6 mm kunnen de resultaten vrij nefast zijn voor het vlees. ![]() Ik ben zelf sportschutter, en voor mij moet een schot raak zijn, het sportieve ellement moet blijven, en het moet moeilijk zijn. Ik gebruikte luchtpistool kaarten voor de 10 m baan, op de 25 en 50 meter voor geweer, en soms ging ik zelf nog kleiner. kwestie dat het spannend blijft. Mijn vader joeg in den goeien ouwen tijd op fazant met een loodjesgeweer, dan moete kunnen schieten, 6 mm werden trouwens ook wel eens gebruikt door stropers, (met een demper zijn die heel stil... ) dus dan moet er wel van 't vlees genoeg overblijven, anders zouden die er niet aan beginnen hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||