Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 oktober 2006, 16:56   #41
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Juist, met als enig excuus dat iets traditie is. Die dooddoener traditie, daar krijg ik het van. Bij ons heeft men het gansrijden met een levende gans ook verboden. Het dier moet nu op voorhand geslacht worden.

Daarbij is het niet omdat iets traditie is, dat het niet barbaars is en getolereerd moet worden. Er zijn zovele tradities wereldwijd, die blijkbaar niet iedereen kunnen bekoren.

In Spanje hebben we inderdad de stierengevechten. In bepaalde delen van Afrika hebben we vrouwenbesnijdenissen. Dichter bij huis hebben we krakelingenworpen met goudvissenwijn, de Waregemkoers en studentendopen. Allemaal tradities, die ergens op tegenstand botsen, maar trek het niet in twijfel bij de felle voorstanders. Allemaal zijn er er op uit om een weerloos dier of persoon te vernederen.

Als een traditie er uit bestaat een ander leed te berokkenen, mag ze wat mij betreft afgeschaft worden.
Dan stel ik ook voor om elke vorm van godsdienst af te schaffen...want die hebben mij ook al psychologisch leed berokkend.
En lichamelijk door mij vroeger te verplichten naar de zondagse mis te gaan...daarom mijn afkeer tegen elke vorm van opgedrongen religie misschien?
En ja, ik ben voorstander van vrije keuzes...ik wil niet dat er keuzes worden gemaakt in mijn plaats (dopen, ritueel besnijden, enz enz enz).
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2006, 17:01   #42
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Dan stel ik ook voor om elke vorm van godsdienst af te schaffen...want die hebben mij ook al psychologisch leed berokkend.
En lichamelijk door mij vroeger te verplichten naar de zondagse mis te gaan...daarom mijn afkeer tegen elke vorm van opgedrongen religie misschien?
En ja, ik ben voorstander van vrije keuzes...ik wil niet dat er keuzes worden gemaakt in mijn plaats (dopen, ritueel besnijden, enz enz enz).
Je bent voorstander van vrije keuzes, maar je kan niet verdragen dat andere mensen groene brillen dragen of hun "verwijfheid" uiten? Je bent dus voor vrijheid vor jezelf, maar niet voor anderen... Hoe heerlijk consequent.
Oud 24 oktober 2006, 17:04   #43
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij zou laten jagen met 6mm's op opvliegend wild zoals fazanten...amaai, zouden nogal wa verdwaalde kogels rondvliegen.
Plus, waarom jagen ze met hagel op zulks wild?
Als je met 6mm? of weet ik veel wat er gaat op knallen gaat er niet veel vlees meer overschieten ze

Maar je hangt nu een eenzijdig beeld op van de jager. Ik persoonlijk heb het ook niet zo op drijfjachten.
En ik vind het idd ook maar knallen op alles wat er rond vliegt.
Maar uitgezet wild of niet...er worden altijd quatos opgelegd...dit om het wildbeheer in stand te houden.

Dus kom aub niet vertellen dat jacht iets is dat niet nodig is.
Onzin, als er dieren van een bepaalde soort teveel zijn lost de natuur dit zelf wel op. Minder eten, de zwakste gaan eruit en zo verder...
De natuur en de dieren hielden zichzelf al eeuwen zelf in stand alvorens wij er ons mee begonnen te bemoeien. De natuur doet zelf het werk.

Dus kom aub niet vertellen dat jacht voor iets nodig is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2006, 17:10   #44
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
Je bent voorstander van vrije keuzes, maar je kan niet verdragen dat andere mensen groene brillen dragen of hun "verwijfheid" uiten? Je bent dus voor vrijheid vor jezelf, maar niet voor anderen... Hoe heerlijk consequent.
Owh owh owh...ik ben voor vrije keuzen voor iedereen.
Maar ik mag toch 'problemen' hebben met bepaalde personen of gedragingen?
Verdraagzaamheid noemt men dat (hoewel ik vind dat verdraagzaamheid niet bij de mensheid past).
Maar over vreemdelingen mag ook niets gezegd worden of ze schieten je af als onverdraagzaam.
Oud 24 oktober 2006, 17:24   #45
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Verdraagzaamheid noemt men dat (hoewel ik vind dat verdraagzaamheid niet bij de mensheid past).
Ik denk dat er iets grondig fout zit in jouw definitie van verdraagzaamheid.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2006, 17:25   #46
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Owh owh owh...ik ben voor vrije keuzen voor iedereen.
Maar over vreemdelingen mag ook niets gezegd worden of ze schieten je af als onverdraagzaam.
Ik heb problemen met jagers, blijkbaar mag dat van jou niet. Onverdraagzame!

Laatst gewijzigd door illwill : 24 oktober 2006 om 17:25.
Oud 24 oktober 2006, 17:26   #47
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Ik ging ook net reageren, maar je was me te snel af, Heftruck.
Oud 24 oktober 2006, 17:26   #48
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ik heb al gejaagd op everzwijn en hert, op het domein van een familielid in Frankrijk en ik kan uit de eerste hand vertellen dat het GEEN activiteit is voor watjes of stadsventjes.

Het is integendeel een aloud en gerespecteerd onderdeel van bosbeheer waar een grondige kennis van de natuur voor nodig is,
wat elke GOEDE jager dan ook in ruime mate bezit.

Ik krijg iets van die ongeïnformeerde vooringenomen stellingen.
Als jouw familielid in Frankrijk zo'n 'goede jager' zou zijn, dan had hij jou als stadsventje zonder ervaring niet laten jagen. Blijkbaar is het dus niet zo'n goede, professionele jager...

Wat mij betreft wordt jacht alleen nog toegestaan als dit strikt noodzakelijk is en moet hier in elk geval van noodzaak een aparte tijdelijke vergunning voor worden afgegeven. Geen cowboys meer die op eigen houtje het bos ingaan om voor de lol of ontspanning wat dieren af te schieten.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2006, 17:36   #49
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Als jouw familielid in Frankrijk zo'n 'goede jager' zou zijn, dan had hij jou als stadsventje zonder ervaring niet laten jagen. Blijkbaar is het dus niet zo'n goede, professionele jager...

Wat mij betreft wordt jacht alleen nog toegestaan als dit strikt noodzakelijk is en moet hier in elk geval van noodzaak een aparte tijdelijke vergunning voor worden afgegeven. Geen cowboys meer die op eigen houtje het bos ingaan om voor de lol of ontspanning wat dieren af te schieten.
Wie zegt dat ik een stadsventje ben zonder ervaring?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2006, 18:12   #50
Dimitri

Standaard

Citaat:
Wie zegt dat ik een stadsventje ben zonder ervaring?
Je woont in Gent, althans dat geef je zelf aan (stadsventje dus) en je hebt "al gejaagd" en wel helemaal in Frankrijk. Ik neem aan dat je dat niet beroepsmatig doet...
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2006, 18:25   #51
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Uiteraard...zit er iets mis met mijn definitie van verdraagzaamheid (volgens links en de onverdraagzamen) .
Het is iets ongekend voor de mensheid...volgens mij meer iets van deze tijd.
Iets voorgezet uit de flower-power periode? Living all happy and high together?

Het heeft volgens mij ook nooit in onze natuur gezeten om verdraagzaam te zijn tov anderen.
Juist verdraagzaam tov de mensen die tot je stam behoorden...en verder ging het niet ze...want als ze elkaar tegenkwamen sloegen ze elkaar de kop in.

Denk dat mijn tegenstanders op dit punt de wereld te veel door een roos brilletje willen zien...dat we allemaal samen een mooi aards paradijs uitbouwen ofzo?
Wel mooie utopie...maar dan denk ik dat we gaan moeten verder leven zonder hormonen in ons lijf...
Oud 24 oktober 2006, 18:26   #52
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat weet gij van zo'n zaken?
Geen reet blijkbaar.
Ooit al eens een jachtgeweer in uw zielige polletjes gehad?
Nee? Dan zou ik maar heel hard zwijgen.

Ik heb al gejaagd op everzwijn en hert, op het domein van een familielid in Frankrijk en ik kan uit de eerste hand vertellen dat het GEEN activiteit is voor watjes of stadsventjes.

Het is integendeel een aloud en gerespecteerd onderdeel van bosbeheer waar een grondige kennis van de natuur voor nodig is,
wat elke GOEDE jager dan ook in ruime mate bezit.

Ik krijg iets van die ongeïnformeerde vooringenomen stellingen.
Dat is geen vriendelijk antwoord:
Ik heb ze allemaal gehad van de .222 HV t/m de .475 H&H en toch ben ik het niet eens met een dronken en handtamme beer afschieten! Die gewend is aan de lucht van mensen en wellicht daarop afkomt in de hoop een hapje te krijgen!

En: jagen in Frankrijk stelt geen bal voor! Maar probeer maar eens een nijlpaard te schieten (uit barre nood met een 8 x 52) en dan piep je wel anders!
Oud 24 oktober 2006, 21:46   #53
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Maar probeer maar eens een nijlpaard te schieten (uit barre nood met een 8 x 52) en dan piep je wel anders!
Behalve als je het nijkpaard strontzat maakt, zoals die beer.
Oud 24 oktober 2006, 22:47   #54
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Behalve als je het nijkpaard strontzat maakt, zoals die beer.
3 of 4 volle vaten trippel, en een jerrycan jenever erbij, en dan op los schieten met een bazooka
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2006, 22:51   #55
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik geef u niet langer dan 2 minuten als die beer echt pissed is...

Zelf met 2 Rambo messen, zult ge al nen helen straffen moeten zijn om het te overleven. 1 scratch van een pootje en uw vlees hangt in flarden.

Behoorlijk, sterke beesten en voor hun omvang zelf heel snel.
Vroeger jaren , toen het woord "Koning" nog iets beduidde, moest deze laatste ook de strafste van de stam/clan zijn...Indien deze koning het niet overleeft, dan is dat gewoon natuurlijke selektie, en dan moeten de Spanjaarden maar een nieuwe koning zoeken...
Oud 24 oktober 2006, 23:00   #56
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Dat is daar de gewoonte in Spanje... De Estremadura is daarvoor wereldwijd bekend; een uitstekend jagersoord voor rijkelui die zelfs te lui zijn om degelijk te moeten richten vanop afstand. Af en toe vraag je je ook af wie in zo'n geval het zatste is; de 'jager' of de beer.

Allez, het kan natuurlijk nog erger. In afrika doet men dikwijls jacht safari's waarbij een ingehuurde slaaf voor jou op het dier schiet dat je jaagt...
ik heb eens een dokumentaire gezien, waar men leeuwinnen schoot op een omheind stuk savanne.Men had die leeuwinnen hun jong afgepakt en die zaten aan de andere kant van de omheining te bleitten.De moeders weigerden dus hardnekkig om weg te lopen, die stonden daar als aan de grond genageld.Een jeep met een paar rijke, vette burgers en een zwarte chauffeur reed dan tot op juist de goede afstand , stopte en de Fiere Jagers moesten dan enkel nog rustig mikken , en de trekker overhalen.Het villen van de beesten en het opzetten van het hoofd, om als "jachttroffee" mee naar huis te nemen was in de prijs inbegrepen...Een dikke kloot van in de vijftig,vergezeld door madam, vertelde dat hij elk jaar kwam, en zijn huiskamer reeds meerder troffee's telde...
Oud 25 oktober 2006, 09:58   #57
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Bullshit, jacht is niet nodig. De natuur regelt zijn quota's en populatie zelf wel. Daar hebben ze ons niet voor nodig. Gewoon weer een simpele uitleg van degene die willen jagen ja. Trouwens jagen, pfff laat me niet lachen, mikken en de trekker overhalen, wauw, echt moeilijk ja. En gevaarlijk dat het is. Stelletje piskes zijn het. geef ze een speer in de handen en ze krijgen nog geen mug gevangen.
Ik ben gene jager, maar heb wel ervaring met schieten met dergelijke kanonen, en ik kan u verzekeren, ge moet daar redelijk stevig voor op uw poten staan. Wat jagen op groot wild betreft tenminste, konijnen schieten iets iets anders natuurlijk.

Zo'n geweer weegt al rap ne kilo of 7 en geeft een terugslag van jewelste, bovendien is een doel raken op meer dan 100 m niet simpel, zeker niet als het beweegt. Ook al niet als ge gelopen hebt of als het koud is, ge moet uw ademhaling onder controle krijgen en heel geconcentreerd zijn, schieten over dergelijke afstanden, is een kunst appart, niet iedereen kan dat.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2006, 10:08   #58
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij zou laten jagen met 6mm's op opvliegend wild zoals fazanten...amaai, zouden nogal wa verdwaalde kogels rondvliegen.
Plus, waarom jagen ze met hagel op zulks wild?
Als je met 6mm? of weet ik veel wat er gaat op knallen gaat er niet veel vlees meer overschieten ze

Maar je hangt nu een eenzijdig beeld op van de jager. Ik persoonlijk heb het ook niet zo op drijfjachten.
En ik vind het idd ook maar knallen op alles wat er rond vliegt.
Maar uitgezet wild of niet...er worden altijd quatos opgelegd...dit om het wildbeheer in stand te houden.

Dus kom aub niet vertellen dat jacht iets is dat niet nodig is.

Zeg ik ook niet, jacht is nodig, maar ik heb het niet op drijfjachten, ik vind dat een heel onsportieve manier van jagen. Voor mij moet een schot goed geplaatst zijn, ge hebt gelijk met 6 mm kunnen de resultaten vrij nefast zijn voor het vlees. Maar reduceer dan het kaliber, of de lading, met zimmerkes schieten, in wapens met een gladde loop bv. Kortom hou het sportief, geef dat konijn een kans om te ontsnappen. Ge kunt net zo goed met mortiergranaten jagen, hebde die ploeg drijvers ook nie meer nodig.

Ik ben zelf sportschutter, en voor mij moet een schot raak zijn, het sportieve ellement moet blijven, en het moet moeilijk zijn. Ik gebruikte luchtpistool kaarten voor de 10 m baan, op de 25 en 50 meter voor geweer, en soms ging ik zelf nog kleiner. kwestie dat het spannend blijft.

Mijn vader joeg in den goeien ouwen tijd op fazant met een loodjesgeweer, dan moete kunnen schieten, 6 mm werden trouwens ook wel eens gebruikt door stropers, (met een demper zijn die heel stil... ) dus dan moet er wel van 't vlees genoeg overblijven, anders zouden die er niet aan beginnen hé.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2006, 10:15   #59
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeg ik ook niet, jacht is nodig, maar ik heb het niet op drijfjachten, ik vind dat een heel onsportieve manier van jagen. Voor mij moet een schot goed geplaatst zijn, ge hebt gelijk met 6 mm kunnen de resultaten vrij nefast zijn voor het vlees. Maar reduceer dan het kaliber, of de lading, met zimmerkes schieten, in wapens met een gladde loop bv. Kortom hou het sportief, geef dat konijn een kans om te ontsnappen. Ge kunt net zo goed met mortiergranaten jagen, hebde die ploeg drijvers ook nie meer nodig.

Ik ben zelf sportschutter, en voor mij moet een schot raak zijn, het sportieve ellement moet blijven, en het moet moeilijk zijn. Ik gebruikte luchtpistool kaarten voor de 10 m baan, op de 25 en 50 meter voor geweer, en soms ging ik zelf nog kleiner. kwestie dat het spannend blijft.

Mijn vader joeg in den goeien ouwen tijd op fazant met een loodjesgeweer, dan moete kunnen schieten, 6 mm werden trouwens ook wel eens gebruikt door stropers, (met een demper zijn die heel stil... ) dus dan moet er wel van 't vlees genoeg overblijven, anders zouden die er niet aan beginnen hé.
Waarom is jacht nodig? De natuur houd de populatie zelf op pijl. Daar heeft het geen jagers voor nodig. Dus waarom is jagen dan nog nodig?
Oud 25 oktober 2006, 10:18   #60
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je doet hier alsof het gelijke kansen zijn ook nog. Lol, een onnozel klein konijn tegenover een man met een wapen. Hou het sportief lol, laat me toch niet lachen. Als je iemand de kans wil geven é, sla dan iemand van je eigen formaat op zijn gezicht en kijken wie er dan de kans heeft om te gaan lopen.
Sportief, bol het af laffaard! Ga naar Irak, daar heb je gelijke kansen. Je zou in je broek plassen ja, zelfs met mortiergranaten.

Laatst gewijzigd door illwill : 25 oktober 2006 om 10:22.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be