Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 oktober 2006, 00:37   #601
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Ik vind het een goede zaak en een stap in de juiste richting. Er zijn maar al te veel mensen die hun oordeel klaar hebben over moslims zonder echt te weten waar het over gaat en wat Islam is, gewoon gebaseerd op dingen die ze zien en lezen in de media. Op die manier zullen we in de toekomst mss een onderscheid kunnen maken tussen mensen die de Islam misbruiken voor de smeerlapperij die ze uitsteken te 'rechtvaardigen' en mensen die echt met hun godsdienst bezig zijn.
Pfff...gewoon propaganda ja. Wij kunnen dat missen als kiespijn!
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2006, 00:39   #602
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voodoo Child Bekijk bericht
Maar als je dat standpunt inneemt dan kan je toch ook niet akkoord gaan met het bestaan van een joodse, een protestantse en een vrijzinnige zender. Geen van deze heeft een vlaamse achtergrond en toch bestaan ze en ze hebben zendtijd op de VRT.
Je kan ook moeilijk een geloofsgemeenschap vertellen "sorry, maar jullie zijn te lastig". Als je dit doet dan geef je de islam direct de schuld van alles wat er misloopt met de allochtone gemeenschap terwijl die problemen aan meerdere factoren te wijten zijn, ook factoren die we zelf in de hand hebben gewerkt.
ze zijn nu éénmaal lastig, en dat mag gezegd worden!
Oud 26 oktober 2006, 00:47   #603
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie Bekijk bericht
Helaas hebben we geen boodschap aan "misschien". Ik kan me al voorstellen hoe ze bij Vrt reageren op deze vraag. Iets in de trend van: "shit wat moeten we nu zeggen? Als we keihard nee zeggen dan komen we over als racisten, als we ja zeggen verliezen we misschien kijkers." Pfff, soms zou ik willen dat ik voor één keer iets te zeggen had. Dat ik voor één keer al die taboes kon open breken. Ik denk dat het tijd wordt voor iemand als Pim Fortuyn. Niet omdat ik achter zijn meningen stond, als arme zou dat wel heel dom zijn. Maar omdat ik bewondering had voor de manier waarop hij alles bespreekbaar maakte en niet rond de pot draaide. Zo'n persoon hebben we in België nog niet gehad, helaas.

Binnen ons politiek correct denken zitten we we vastgeroest in talloze taboes. Mensen worden naar de kant van het Vb gedreven. ik betrap mezelf erop dat ik soms denk: "ben ik nu racistisch aan het worden? Hoor ik nu ook al thuis bij het VB?" Omdat ik soms met gedachten zit die zogezegd verboden zijn. Maar ik ben helemaal geen racist, in de verste verte niet. Maar als ik luidop durf zeggen dat ik het schijt krijg van groepjes Marokkanen die aan de stations staan, wachtend op jonge meisjes die van de trein stappen omdat ze daar graag eens mee willen neuken", zeg ik dan iets verkeerd? Nee, ik zeg dan gewoon dat dat mij stoort en terecht.

Het gaat erom dat ik vind dat Vlamingen alle recht hebben om bepaalde grenzen te trekken, daar is niets mis mee. Waarom zouden de moslims uitzendtijd krijgen op de vrt? Krijgen de joden, de boeddhisten, de hindoes,... dat dan ook? Voor mijn part kunnen ze het dan nog doen zoals in Nederland waar al die religies samen één ochtend per week krijgen die onderling verdeeld wordt. Maar dat is het dan ook wat mijn betreft.
maak je geen zorgen: kwaad zijn als men je lastig valt is géén teken van racisme.
Oud 26 oktober 2006, 00:51   #604
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht
geen speeksel insteken, laya...

Geen bus wd40 krijgt zijn verstand nog uit z'n vastgeroeste gedachten...

als hij er maar gelukkig mee is.... lol

ge kunt met zulks mensen blijven zeveren, haalt nix uit hoor...

geef hem snel een goed gevoel dat hij de bovenhand heeft en zwijg maar tegen hem... hij zal toch niet afgeven, en lang alle kanten met de meest belachelijke dingen proberen...

we spreken over een zender hier en hij zit al een uur te zeveren over moslims in't buitenland...
ik ben tegen die zender.We horen en zien die mannen al véél te véél, nu moeten ze ook hun tronie nog eens op de TV komen tonen....ik vind dat niet nuttig.Niet voor hen, en niet voor mij.

Laatst gewijzigd door carlgustaaf : 26 oktober 2006 om 00:52.
Oud 26 oktober 2006, 00:52   #605
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Pfff...gewoon propaganda ja. Wij kunnen dat missen als kiespijn!
Yeah right "eigen volk eerst" Ge zijt gewoon dol op propaganda en doe niets anders dan propaganda posten over hoe slecht den moshlim wel niet is

Of vallen die oogkleppen niet af en hebt ge nog altijd niet door dat ge voor de kar wordt gespannen van dezelfde mensen die ge ozo verafschuwt : politiekers!
Oud 26 oktober 2006, 00:55   #606
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door debbie
Maar als ik luidop durf zeggen dat ik het schijt krijg van groepjes Marokkanen die aan de stations staan, wachtend op jonge meisjes die van de trein stappen omdat ze daar graag eens mee willen neuken", zeg ik dan iets verkeerd? Nee, ik zeg dan gewoon dat dat mij stoort en terecht.
Dit is een terechte schande!
Ze moeten ook naar jou fluiten!
Enkel naar jonge meisjes fluiten is extreem onbeleefd en on-debbie!
Trouwens: die jonge meisjes willen al niet van bil, Debbie daarentegen....

Het weze den Marokkaan gezegd: ook fluiten naar debbie!
Anders wordt ze jaloers en kookt haar zure melk weer over!
Inch allah!

Laatst gewijzigd door ericferemans : 26 oktober 2006 om 00:56.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2006, 01:04   #607
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ik ben tegen die zender.We horen en zien die mannen al véél te véél, nu moeten ze ook hun tronie nog eens op de TV komen tonen....ik vind dat niet nuttig.Niet voor hen, en niet voor mij.
Dan noemt hem mij een diktatorke, maar hij zal wel bepalen wat we te zien krijgen. Bij vele mensen (heel veel zelfs) komen dezelfde gevoelens naar boven als ze weer eens een willy of marjet tegenkomen of als FDW zijne kop weer laat zien. Gij wordt even hard uitgespuwd als wat gij uitspuwd.

Ik adviseer u echt van u te laten invriezen na u dood en ik hoop dat ze u binnen een paar millenia terug kunnen doen ontwaken. Wat zal uw kopke wit wegtrekken als ge merkt dat tegen dan ierdereen bruin is en nee daar valt niets tegen te doen dat is nu eenmaal de evolutie en het vooruitzicht van en voor de menselijke soort.

Tja moesten we niet evolueren dan liepen we nog rond in een berenvel en met een speer dus begin maar al te bleiten want het VB is zowiezo een maat voor niets. Vlaanderen wordt volledig bruin en hier tegen in gaan is tegen de natuur. Dus dat vlaams gedoe forget it! It will never happen.
Oud 26 oktober 2006, 01:04   #608
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Yeah right "eigen volk eerst" Ge zijt gewoon dol op propaganda en doe niets anders dan propaganda posten over hoe slecht den moshlim wel niet is

Of vallen die oogkleppen niet af en hebt ge nog altijd niet door dat ge voor de kar wordt gespannen van dezelfde mensen die ge ozo verafschuwt : politiekers!
Bazil jongen toch!
Wat gij allemaal durft zeggen op dit rechts forum!

VB-heiligen POLITIEKERS noemen?

Ze zullen nog kogels in je brievenbus steken, die gasten!

Hen betichten van hun zakken te vullen door niets te doen in Brussel?
Hen betichten van daar ons geld op te mosen door er prietpraat te vertellen, alleen maar om de mensen te beliegen en daar een vette pré voor op te strijken?

Gij zegt daar dingen, man, man toch !)
Oud 26 oktober 2006, 01:06   #609
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Dan noemt hem mij een diktatorke, maar hij zal wel bepalen wat we te zien krijgen. Bij vele mensen (heel veel zelfs) komen dezelfde gevoelens naar boven als ze weer eens een willy of marjet tegenkomen of als FDW zijne kop weer laat zien. Gij wordt even hard uitgespuwd als wat gij uitspuwd.

Ik adviseer u echt van u te laten invriezen na u dood en ik hoop dat ze u binnen een paar millenia terug kunnen doen ontwaken. Wat zal uw kopke wit wegtrekken als ge merkt dat tegen dan ierdereen bruin is en nee daar valt niets tegen te doen dat is nu eenmaal de evolutie en het vooruitzicht van en voor de menselijke soort.

Tja moesten we niet evolueren dan liepen we nog rond in een berenvel en met een speer dus begin maar al te bleiten want het VB is zowiezo een maat voor niets. Vlaanderen wordt volledig bruin en hier tegen in gaan is tegen de natuur. Dus dat vlaams gedoe forget it! It will never happen.
Oef: je leven is gered, Bazil-vriend!
iedereen bruin! Dat zal hen gerust stellen de bruinen.
De mestkever lievelingskleur!
Ik ben blij dat ge niet meer zo fanatiek zijt: ik vreesde efkes voor je leven!
Oud 26 oktober 2006, 01:50   #610
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Feremans en Bazilfunk... twee handen op 1 dikke buik
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2006, 02:47   #611
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another brick Bekijk bericht
Dus de media is ons aan het manipuleren?

dat heb je nu pas door of wa?
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2006, 02:58   #612
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eisie Bekijk bericht
Nee misschien waren ze gewoon de Salsa aan het dansen !

Maar je antwoord niet : hebben moslimleders toen ferm en duidelijk laten horen dat ze 9- 11 veroordeeldenen en de daders terroristen genoemd ?
Willen de geestelijke leiders de Islam doen uitstralen over de wereld als
vreedzame godsdienst , moeten de "ongelovigen" dit toch ook kunnen horen
en zien , en daarvoor zullen die leiders hun gelovigen sterk en OPENLIJK moeten afraden als zelfmoordterrorist , annex martelaar te fungeren . Zolang de Islam dit signaal naar de buitenwereld en haar eigen gelovigen niet kan of WIL geven zal zij bij geen enkel ZELFSTANDIG en NIET GEHERSENSPOELD mens overkomen als een liefdevolle godsdienst .
De meeste godsdiensten zijn vlgs mij in basis goed , het is alleen wat hun
leiders en gelovigen ervan maken . En dit is jammer genoeg de dag van
vandaag voor de Islam nogal negatief .
In de Christelijke godsdiensten heeft men steeds de goede God die de zondaar vergeeft , God is een trooster , hij straft niet . Vroeger heeft de
christelijke kerk ook wel fouten gemaakt maar uit die middeleeuwen zijn we gelukkig al honderden jaren verwijderd.
Een Christen zal de dag van vandaag niet neerkijken op een anders-gelovig, zelfs niet op een ongelovige
mens , hij zal met hem in dialoog willen gaan en naast hem willen leven.

Daarom is het zeer bedreigend voor niet-moslims te weten dat Islam poneert : ongelovigen moeten , bekeert of bestreden worden
antwoorden? Je hebt geen vraag gesteld meisje.

In elk geval, en dit is een meer persoonlijke mening van mij, maar 9-11 of 11 septeber of hoe ge het wilt noemen heeft niet meer veel met godsdienst te maken volgens mij. Het is makkelijk natuurlijk om de godsdienst kaart te trekken, je weet wel, heeeey moslimfundamentalisten, maar er komt veel meer bij kijken.
Nu, je mag lachen met mij zoveel je wilt, interesseert me geen reet, maar volgens mij (en zoveel anderen) zit er meer achter, het is eerder een internationaal machtsspelletje, met als doel ons simpele schapen te controleren (kijk maar eens rond u hoe dit aan't lukken is) en enkelen gewoon nog meer macht te geven. Een eeuwenoud verhaal, maar ik laat me niet vangen. In elk geval, we zijn serieus off-topic aan't gaan hier, ma ik heb geen schrik van moslims. Ik ken er een hoop persoonlijk, en guess what, ge gaat het nooit raden... het zijn mensen als gij en ik. mja, ik heb gemerkt dat Bill Hicks hier plots bekent begint te worden op dit forum (geniale kerel, ben al jaren fan) dus laat me afsluiten met deze:

http://www.youtube.com/watch?v=-M2EyCeInBw

Laatst gewijzigd door KrisKras : 26 oktober 2006 om 03:01.
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2006, 06:55   #613
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Feremans en Bazilfunk... twee handen op 1 dikke buik
Of zoals ik altijd zeg: 'stront bestaat in alle kleuren'. Soms is hij wel eens rood gekleurd ook.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2006, 09:47   #614
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

HLN POLL afgesloten.

Citaat:
Eindresultaten:

Wanneer moeten moslims zendtijd krijgen op VRT?

resultaten op 25/10 om 10u05

Nu .........................7,9% (371)
Over vijf jaar ...........1,6% (77)
Nooit ....................85,8% (4021)
Geen mening............4,6% (215)

Totaal aantal stemmen: 4684
Duidelijker kan niet.

Laatst gewijzigd door Antoon : 26 oktober 2006 om 09:47.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2006, 09:53   #615
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Antoon,

wat tracht je hier mee te bewijzen?

dat de gemiddelde hln lezer van dit idee niets moet weten?

dat verbaast me nu eens niets

en het bewijst ook niets.... geen ene fluit

bij de standaard was het resultaat 54% nee - 46% ja...

bovendien wordt de vraag nergens gekaderd of van commentaar voorzien

ik blijf erbij, zolandg de katholieke, humanistische, protestantse, vrijzinnige, joodse en chakamakaanse godsdienst hun eigen programmaatje krijgen, is de eis van de moslim executieve volledig terecht

neemt niet weg dat die programmaatjes, hopeloos verouderd en ouwbollig als ze zijn in hun gedaante van preken voor de eigen kerk, beter zouden worden opgedoekt...

K

I'm tired of this back-slapping "Isn't humanity neat?" bullshit. We're a virus with shoes, okay? That's all we are.

Laatst gewijzigd door Khonnor : 26 oktober 2006 om 09:55.
Khonnor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2006, 09:58   #616
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Freedom of speech voor de moslims.
Ik zou niet liever willen dan dat ze alle dagen in prime time zendtijd krijgen om de islam voor te stellen in hun ware gedaante.

Dat zal dan een mooi tegengewicht zorgen voor de multiculturele hoera boodschap die we nu al door onze strot krijgen geramd...
Toch één Vlaams Belanger die weet wat vrijheid van meningsuiting inhoudt. Die is er niet alleen voor jullie, hoor.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2006, 09:58   #617
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwrijk Bekijk bericht
wij hebben honderden jaren gedaan om de bijbel te doen relativeren, een democratie op te bouwen enzo..

we mogen niet van de allochtonen verwachten dat zij dit proces in enkele jaren doen (zelfs in een ander land). De geleidelijke weg is hier aan te raden...
En daarom mogen ze nog honderden jaren doen wat ze willen en democratie e.d. aan hun laars lappen?

Dan sticht ik nu dadelijk zelf een godsdienst
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2006, 10:03   #618
Marlboro
Banneling

Standaard

25.10.2006 12.34u - De moslimexecutieve heeft zendtijd gevraagd bij VRT en RTBf. Het is de bedoeling om met eigen uitzendingen op radio en televisie het imago van de islam en de moslims wat op te poetsen. Bij de VRT wachten ze de officiële aanvraag af alvorens stelling in te nemen.

Dat deden ze intussen wel in “De Wandelgangen”, het ‘duidingsprogramma’ op Radio 1. De journalisten legden hun oor te luister bij de Nederlandse Moslim Omroep (NMO) en brachten een uitermate positief verhaal. Daarin heet het dat zo’n omroep kan bijdragen tot de dialoog en de integratie, en zelfs tot het ontstaan van een zogenaamde ‘Europese islam’, een verdraagzame variant zeg maar van de traditionele islam.

Dromen is toegestaan, maar echt kritisch of goed geïnformeerd leek de journalist in kwestie alvast niet. De Nederlandse Moslim Omroep ging in de marge van de aanslagen van 11 september zwaar uit de bocht. Uitgerekend de dag dat de hele wereld met afschuw en verbijstering de gekaapte passagiersvliegtuigen in de 2 torens van het World Trade Center zag binnenvliegen en vervolgens de torens in elkaar zag stuiken, zond de NMO een gastprogramma uit waarin de blijde boodschap werd verkondigd “dat ongelovigen zullen branden als toortsen in de hel”…

De uitzending zorgde voor nogal wat deining en de makers zagen zich genoodzaakt verontschuldigingen aan te bieden. Niet over de boodschap zelf, maar over het tijdstip van uitzending. “Ja, de timing was wat ongelukkig…”

Maar d�*t verhaal kreeg de VRT-luisteraar niet te horen…

VB

Doe zo voort zou ik zeggen en dan zeggen ze tegen mij;waarom zou dat nu niet mogen.lol.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2006, 10:03   #619
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Antoon,

wat tracht je hier mee te bewijzen?

dat de gemiddelde hln lezer van dit idee niets moet weten?

dat verbaast me nu eens niets

en het bewijst ook niets.... geen ene fluit

bij de standaard was het resultaat 54% nee - 46% ja...

bovendien wordt de vraag nergens gekaderd of van commentaar voorzien

ik blijf erbij, zolandg de katholieke, humanistische, protestantse, vrijzinnige, joodse en chakamakaanse godsdienst hun eigen programmaatje krijgen, is de eis van de moslim executieve volledig terecht

neemt niet weg dat die programmaatjes, hopeloos verouderd en ouwbollig als ze zijn in hun gedaante van preken voor de eigen kerk, beter zouden worden opgedoekt...

K
Religieuze programma's moeten zendtijd krijgen. Waarom zouden we onze godsdienst niet mogen toelichten, er keren nu al teveel jongeren de Kerk de rug toe.

Maar de moslims hebben niets te eisen. Zoveel moet ook duidelijk zijn.
Oud 26 oktober 2006, 10:05   #620
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
25.10.2006 12.34u - De moslimexecutieve heeft zendtijd gevraagd bij VRT en RTBf. Het is de bedoeling om met eigen uitzendingen op radio en televisie het imago van de islam en de moslims wat op te poetsen. Bij de VRT wachten ze de officiële aanvraag af alvorens stelling in te nemen.

Dat deden ze intussen wel in “De Wandelgangen”, het ‘duidingsprogramma’ op Radio 1. De journalisten legden hun oor te luister bij de Nederlandse Moslim Omroep (NMO) en brachten een uitermate positief verhaal. Daarin heet het dat zo’n omroep kan bijdragen tot de dialoog en de integratie, en zelfs tot het ontstaan van een zogenaamde ‘Europese islam’, een verdraagzame variant zeg maar van de traditionele islam.

Dromen is toegestaan, maar echt kritisch of goed geïnformeerd leek de journalist in kwestie alvast niet. De Nederlandse Moslim Omroep ging in de marge van de aanslagen van 11 september zwaar uit de bocht. Uitgerekend de dag dat de hele wereld met afschuw en verbijstering de gekaapte passagiersvliegtuigen in de 2 torens van het World Trade Center zag binnenvliegen en vervolgens de torens in elkaar zag stuiken, zond de NMO een gastprogramma uit waarin de blijde boodschap werd verkondigd “dat ongelovigen zullen branden als toortsen in de hel”…

De uitzending zorgde voor nogal wat deining en de makers zagen zich genoodzaakt verontschuldigingen aan te bieden. Niet over de boodschap zelf, maar over het tijdstip van uitzending. “Ja, de timing was wat ongelukkig…”

Maar d�*t verhaal kreeg de VRT-luisteraar niet te horen…

VB

Doe zo voort zou ik zeggen en dan zeggen ze tegen mij;waarom zou dat nu niet mogen.lol.
Ik blijf mij afvragen hoelang we dat moslim-gedoe nog gaan pikken, en vooral waarom. Laat staan uberhaupt maar te luisteren naar hun 'eisen'.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be