Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 oktober 2006, 12:28   #21
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KeyserH Bekijk bericht
Hebben jullie dit al gelezen? Is iemand 'uitmaken' voor nerd geen grondwettelijk recht? Is dat de manier waarop VB-verkozenen reageren op kritiek, hoe ze omgaan met het recht op vrije meningsuiting?
Valt volgens mij te klasseren bij de konijnetanden van Verhofstadt, het gewicht in de schaal van Vogels, de buldogsmoel van Tobback ...

Humor, wel of niet gebruikt om te kwetsen.

In dit geval lijkt het me eerlijk gezegd een beetje om de persoon in kwestie belachelijk te maken.
Maar als hij daar niet tegen kan hoort hij ook niet in de politiek thuis.
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2006, 12:35   #22
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
1. Een politieke partij heeft geen principes. "Zelfverloochening" wordt door de meeste partijen als principe wellicht het meest toegepast.
2. Moest ik het VB zijn, dan zou ik antwoorden dat laster niet gelijk staat aan vrije meningsuiting.
dus als het VB laster vertelt over anderen, mag het ook niet? of vertelt het VB geen laster??? wat met aanzetten tot haat? mag dat ook niet, behalve als het van het VB komt?
Oud 25 oktober 2006, 13:05   #23
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Moest ik het VB zijn, dan zou ik antwoorden dat laster niet gelijk staat aan vrije meningsuiting.
Klopt, laster heeft niets met vrije meningsuiting te maken, net zo min als racisme daar iets mee te maken heeft.

Maar er is hier wel een probleem aangezien het volgens mij niet om laster gaat. Laster is "het zwartmaken van een ander door deze in het openbaar van feiten te beschuldigen waarvan men weet dat deze niet waar zijn" en dat is hier helemaal niet gebeurd. Ik denk dan ook niet dat we er nog veel van zullen horen.

Laatst gewijzigd door Edina : 25 oktober 2006 om 13:05.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2006, 13:54   #24
KeyserH
Lokaal Raadslid

KeyserH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dan ook niet dat we er nog veel van zullen horen.
Behalve in de reacties op de blog zelf. Daar tonen sommigen zich echt wel van hun beste kant.
Citaat:
46. Virusburster - oktober 25, 2006

Onnozele kut, ik hoop dat ze uw rioolbericht laten verwijderen. En dat studeert dan psychologie, waarschijnlijk elk jaar bissen/trissen?
Soit, ‘t is dat je zelf niet van de mooiste bent, misschien moet er eens iemand over jouw lelijke façade schrijven…
and so on...
KeyserH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2006, 14:08   #25
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KeyserH Bekijk bericht
Behalve in de reacties op de blog zelf. Daar tonen sommigen zich echt wel van hun beste kant.

and so on...
Pfff... die laten allemaal gewoon hun ware aard zien. Ze doen maar. Ik hoop alleen dat de schrijfster zich er niet al te veel van aantrekt!
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2006, 14:10   #26
schaduwrijk
Burgemeester

schaduwrijk's schermafbeelding

Standaard

merci voor de link
schaduwrijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2006, 14:12   #27
schaduwrijk
Burgemeester

schaduwrijk's schermafbeelding

Standaard

achja die lokale vriend, ik denk toch dat hij vroeger een beetje gepest werd, en daar nu terug aan moet denken...
schaduwrijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2006, 14:34   #28
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

zou hij ons ook aanklagen als we zeggen dat het een nerd is??
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2006, 02:31   #29
ingenious

Standaard klacht van VB'er over blog: vrije meningsuiting?

Citaat:
Vlaams Belanger lacht niet met jeugdpuisten

Sint-Lievens-Houtem - Een 22-jarige studente psychologie uit Sint-Lievens-Houtem is door de politie verhoord omdat ze op haar internetdagboek lacht met de jeugdpuisten van Vlaams Belanger Lieven C. (23). ,,Haar woorden hebben me diep gekwetst'', zegt C.

,,Ik heb er 5 jaar samen mee op de bus gezeten en ik woon al 11 jaar in dezelfde straat. 't Was in den tijd een rasechte nerd met een brilletje en een groot aantal jeugdpuistjes. Een geluk dat hij nog redelijk kon voetballen of hij was jammer genoeg een gewillig pestslachtoffer geweest. () Vandaag heeft hij dat brilletje gelaten voor wat het was en staat hij dus op de achterkant van het Vlaams Belang te varkensogen , te blinken en - vooral - zuur te kijken." Deze woorden van Joke Renneboog op haar weblog liet Lieven C niet zo maar passeren. Hij stuurde haar een aangetekend schrijven én de politie.

Joke Renneboog begrijpt zijn reactie niet goed. ,,Ik ben verontwaardigd. We wonen vlakbij elkaar. Als hij een probleem heeft met mijn blog kan hij me dat komen vertellen. In zijn brief nodigde hij me overigens uit voor een gesprek. Maar hij heeft me daar de kans niet toe gegeven door daags nadien al de politie langs te sturen", zegt de Oost-Vlaamse. C van zijn kant zegt dat ze hem geen andere keuze liet. ,,Het gaat om grove beledigingen. Ik wil dit niet nog eens meemaken."

Volgens hem heeft hij nooit een probleem gehad met Renneboog. ,,Blijkbaar zaten we in dezelfde school en wonen we in dezelfde straat. Maar we kennen elkaar niet beter." Ook Renneboog zegt dat ze niets persoonlijk heeft tegen C. ,,Ik reageerde gewoon op zijn belachelijke folder naar aanleiding van de verkiezingen."

Blog is topper

De blog van Renneboog is intussen een topper. Terwijl er vroeger op piekdagen misschien 200 bezoekers langskwamen, zijn er dat nu al meer dan 4.000. ,,Dit is geëscaleerd", zucht Lieven C. ,,Maar haar excuses bood ze me nog altijd niet aan. De verwijten staan ook nog altijd op haar site." Joke Renneboog verzekerde gisteren dat ze ook niet van plan is bepaalde passages te wissen. ,,Als je daar al niet tegen kunt", zegt ze. Of ze het opnieuw zou doen? ,,Absoluut." En och ja, Lieven C werd - ondanks de beledigingen - verkozen. (bjm)
bron: nieuwsblad online

vrije meningsuiting, iemand?

dat hij ni content is met dat blogstukje, ok. ik zou zoiets ook niet graag over mezelf lezen. maar een beetje relativeren kan toch geen kwaad voor een politicus. ineens klacht indienen bij de politie? tot zover de vrije meningsuiting dus. jeetje...

mijn steun heeft ze alleszins!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.

Laatst gewijzigd door Maarten Malaise : 19 oktober 2012 om 18:52.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2006, 02:55   #30
ridderke
Schepen

ridderke's schermafbeelding

Standaard

Dus, den Dewinter, die gast die altijd blijft lachen op TV in debatten, zelfs de grootste leugens.
Dewinter blijft altijd lachen.
Maar de zwakke punt is gevinden door Joke
Heeft er iemand een foto van De Flup met jeugdpuistjes????
ridderke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2006, 03:04   #31
Starkan
Staatssecretaris

Starkan's schermafbeelding

Standaard

Thread is reeds ergens anders gestart. Jaja politics was er snel bij

Namelijk HIER

C had zoveel puistjes als het VB vandaag tegenstrijdigheden

Moet gij nie gaan slapen ridderke om morgen fris en monter uw CAP fantoom te bestrijden?

Laatst gewijzigd door Maarten Malaise : 19 oktober 2012 om 18:51.
Starkan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2006, 03:05   #32
ridderke
Schepen

Standaard

Ik verdedig zo het recht op vrije mening dat ik vind dat Joke zelf had mogen schrijven,

''t Was in den tijd een rasechte nerd met een brilletje en een groot aantal jeugdpuistjes. Een geluk dat IN DE BUURT ECHT NIEMAND IN STAAT WAS OM TEGEN EEN BAL TE STAMPEN dat hij nog redelijk kon voetballen of hij was jammer genoeg een gewillig pestslachtoffer geweest. () Vandaag heeft hij dat brilletje gelaten voor wat het was en staat hij dus op de achterkant van het Vlaams Belang te varkensogen , te blinken en - vooral - zuur te kijken."

Een geluk dat in de buurt er echt niemand in staat was om tegen een bal te stampen was het een geluk dat hçj nog redelijk kon voetballen ....
Oud 27 oktober 2006, 03:09   #33
ridderke
Schepen

Standaard

Moet gij nie gaan slapen ridderke om morgen fris en monter uw CAP fantoom te bestrijden?[/quote]

HAHAHA
Jongen toch zelf al heb ik 14 dagen niet geslapen man, Ridderke is altijd klaarwakker om strijdbaar tegen de CAP te revolteren.
Ken je me nu nog niet?????
Oud 27 oktober 2006, 04:01   #34
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Thread is reeds ergens anders gestart. Jaja politics was er snel bij

Namelijk HIER
ah, ik had gekeken of er hier iets over stond, maar vond het niet meteen. mag een slotje op dus.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2006, 04:53   #35
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Boh ik weet niet, sommige van die reacties lijken me toch wel juist te zijn :
Citaat:
Joke mensen persoonlijk aanvallen is beneden alle peil.
Kijk zelf eens in de spiegel, zegt veel over jezelf.
Gewoonweg omdat die jonge man opkomt voor het vb ????
Jij bent verontwaardigt dat hij niet met jou heeft willen praten en de politie er bij heeft gehaald.
Had met hem gepraat voor je zoiets op je blog zette, hij woont in jou straat.
Een blog kan iedereen lezen meisje.
Citaat:
Ik snap niet wat iemand bezield om iemand anders uit te maken voor nerd of halfwassen-man. U zegt zelf dat U die persoon amper kent, U gaat blijkbaar voort op zijn uiterlijk, waarbij een brilletje blijkbaar al ruimschoots voldoende is om in een hokje geplaatst te worden.
Eigenlijk bent U dus feitelijk vooringenomen en discriminerend, enerzijds op uiterlijk en blijkbaar dit alles ook nog eens politiek geïnspireerd. U bent dus eigenlijk wat U wilt bestrijden… of hoe de nieuwe fascisten anti-fascisten zullen zijn… zucht.

U verwijt de jongeman om geen persoonlijk gesprek met U aan te gaan, excuseer maar sinds wanneer is een blok persoonlijk? U gaf ook geen start tot gesprek doch begon met beledigingen die zeker als een vorm van al dan niet milde laster kunnen beschouwd worden.

Ik ken de jongeman niet doch niemand verdient publiekelijk aan de schandpaal genageld te worden, U dient dan ook niet te verschieten dat hierop gereageerd wordt.

En om af te ronden, Uw doelwit engageert zich politiek, of hij al dan niet de nieuwe George Clooney is zal zijn kiezers worst wezen; en hij is klaarblijkelijk nog verkozen ook, goed voor hem; dit terwijl U slechts aan te tokkelen bent op een blog, en laten we zeggen zoals het is, dit voor een paar man en de verplichtte paardenkop. Uw maatschappelijke impact is dus een pak lager. Wat UW présence betreft, U lijkt me nu ook niet capabel om deel te nemen aan de gemeentelijke voorronde van Miss België. U lijkt me wat bleekjes, gezichtje heeft weinig uitstraling en het kapsel trekt op bitter weinig. Een zak over het hoofd kan misschien hulp bieden . Innerlijk bent U duidelijk verzuurd, ik kan U slechts één ding aanraden: Stop met mensen uit te maken ook al denkt U dat alle Vlaams Belang-kandidaten vogelvrij verklaard zijn in onze maatschappij, wees niet zo verzuurd en ga naar de komende nieuwe edities van 0110 en leer het woordje verdraagzaam en tolerantie of is dit niet van toepassing op Belangers?

Een betere wereld begint bij jezelf!
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2006, 06:55   #36
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
bron: nieuwsblad online

vrije meningsuiting, iemand?

dat hij ni content is met dat blogstukje, ok. ik zou zoiets ook niet graag over mezelf lezen. maar een beetje relativeren kan toch geen kwaad voor een politicus. ineens klacht indienen bij de politie? tot zover de vrije meningsuiting dus. jeetje...

mijn steun heeft ze alleszins!

Ge moet zo eens iets schrijven over ne noord-afrikaan, dan steken ze u in den bak en legt het CGKR ook meteen een klacht neer.

Maar ik ben het met u eens, ik zou daar ook niet op gereageerd hebben, mijn vel is dan ook redelijk dik geworden met de jaren. K zou haar natuurlijk wel nen toer teruglappen da is nie meer dan fair. En eigenlijk getuigt het hoe zwak mevr de psychologe in spe wel niet is, door met iemands uiterlijk te lachen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2006, 08:13   #37
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ge moet zo eens iets schrijven over ne noord-afrikaan, dan steken ze u in den bak en legt het CGKR ook meteen een klacht neer.

Maar ik ben het met u eens, ik zou daar ook niet op gereageerd hebben, mijn vel is dan ook redelijk dik geworden met de jaren. K zou haar natuurlijk wel nen toer teruglappen da is nie meer dan fair. En eigenlijk getuigt het hoe zwak mevr de psychologe in spe wel niet is, door met iemands uiterlijk te lachen.
Volledig mee eens...
Op een blog moet dit kunnen..en nog veel meer vind ik...
Dat het niet prettig is om dergelijke dingen te moeten lezen is ook een feit maar hier is zelfs de grens van het goed fatsoen niet overschreden...

Echter: ik ben het volledig met jou eens dat het schrijnend is te moeten vaststellen dat met de tijdelijke gezondheidstoestand van iemands huid mag gelachen worden maar niet met de kleur...
Ik vind dat met beiden moet kunnen worden gelachen...
Een parallel:
Als ik Christus aan het kruis vergelijk met een natte papegaai dan vind ik dit onfatsoenljk maar toelaatbaar...als ik echter met Mohamed lach dan is dit niet alleen verboden maar ook redelijk dodelijk...
Oud 27 oktober 2006, 08:16   #38
Beagle
Schepen

Standaard

Laster ten overstaan van individuen valt niet onder vrije meningsuiting.

Laatst gewijzigd door Beagle : 27 oktober 2006 om 08:18.
Beagle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2006, 09:07   #39
Veerle23
Burgemeester

Veerle23's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat de blogschrijfster mag schrijven wat ze wil, echter een blog kan door de hele wereld gelezen worden, dus moet er wel een beetje omzichtigheid geboden zijn.
Ik had als puber enorme acne (geen trauma aan over gehouden ).
Ik kon niet goed voetballen en dus liet men mij volledig links liggen.

Imago is voor een politicus wel alles denk ik. Ik zou er in die mens zijn plaats ook niet mee kunnen lachen dat men denegrerend over mij schrijft voor zovele potentiële lezers.
Ik vind het nogal laag bij de grond *voeten omhoog dan kan het niveau passeren*

Laatst gewijzigd door Veerle23 : 27 oktober 2006 om 09:07.
Veerle23 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2006, 11:46   #40
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dus als het VB laster vertelt over anderen, mag het ook niet? of vertelt het VB geen laster??? wat met aanzetten tot haat? mag dat ook niet, behalve als het van het VB komt?
Sjoe, jaag u niet op. VB-fixatie is ongezond en kan grote schade aan de gezondheid toebrengen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be