Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 oktober 2006, 22:11   #241
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Communisten vinden het belangrijk om steeds de taal te spreken van de mensen waar ze mee spreken.
Deze taal bedoelt u waarschijnlijk

Nu voor je begint te schelden, ik geef het ABVV in deze kwestie gelijk.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2006, 22:16   #242
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Je hebt overschot aan ongelijk.

Ten eerste wil het Vlaams Belang de vakbond niet afschaffen en ten tweede is het geven van een rechtspersoonlijkheid aan de vakbond doodnormaal, net zoals in onze buurlanden.
In Nederland bestaat geen rechtspersoonlijkheid, ik woon daar dus ik zal het waarschijnlijk wel beter weten als jij. Mensen staken niet zomaar dus de woede die daaruit voortvloeit is in de eerste plaats de schuld van de aandeelhouders en de werkgevers die moesten er geen vakbonden zijn iedereen tegen 1 euro per uur zouden laten werken.

Citaat:
Of is het misschien beter om de enorme dwangsommen de de rechtbanken tegenwoordig opleggen ten gevolge van bepaalde syndicale actie's te gaan verhalen bij de leden (lees: gewone arbeiders)?

Paulus.
Er moeten geen dwangsommen gelegd worden aan stakende arbeiders. Niemand staakt voor zijn plezier dus staken dient dan ook niet beboet te worden. Winst maken ja, maar niet ten koste van de mensen!!!!!
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2006, 22:24   #243
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AntiDeutsch Bekijk bericht
In Nederland bestaat geen rechtspersoonlijkheid, ik woon daar dus ik zal het waarschijnlijk wel beter weten als jij. Mensen staken niet zomaar dus de woede die daaruit voortvloeit is in de eerste plaats de schuld van de aandeelhouders en de werkgevers die moesten er geen vakbonden zijn iedereen tegen 1 euro per uur zouden laten werken.
In Nederland weet ik het zeker dat de vakbond geen overheidstaken op zich neemt zoals het uitbetalen van werkloosheidsvergoedingen, zoals in België gebeurd. Maar in Duitsland als in het Verenigd Koninkrijk hebben de vakbonden weldegelijk een rechtspersoonlijkheid.

Citaat:
Er moeten geen dwangsommen gelegd worden aan stakende arbeiders. Niemand staakt voor zijn plezier dus staken dient dan ook niet beboet te worden. Winst maken ja, maar niet ten koste van de mensen!!!!!
Ik geef je hierin gelijk maar zolang als de vakbond geen rechtpersoonlijkheid aanneemt, zal de gewone staker voor de boel moeten opdraaien. En dit terwijl de avkbond eigenlijk de stakers zou moeten beschermen. Het Vlaams Belang klaagt dat terecht aan vind ik.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2006, 23:15   #244
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt overschot aan ongelijk.

Ten eerste wil het Vlaams Belang de vakbond niet afschaffen en ten tweede is het geven van een rechtspersoonlijkheid aan de vakbond doodnormaal, net zoals in onze buurlanden.

Of is het misschien beter om de enorme dwangsommen de de rechtbanken tegenwoordig opleggen ten gevolge van bepaalde syndicale actie's te gaan verhalen bij de leden (lees: gewone arbeiders)?

Paulus.
VB-ers willen dus bij het ABVV komen om die vakbond naar hun hand te zetten. Get lost, all of you
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2006, 23:18   #245
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Nederland weet ik het zeker dat de vakbond geen overheidstaken op zich neemt zoals het uitbetalen van werkloosheidsvergoedingen, zoals in België gebeurd. Maar in Duitsland als in het Verenigd Koninkrijk hebben de vakbonden weldegelijk een rechtspersoonlijkheid.

Ik geef je hierin gelijk maar zolang als de vakbond geen rechtpersoonlijkheid aanneemt, zal de gewone staker voor de boel moeten opdraaien. En dit terwijl de avkbond eigenlijk de stakers zou moeten beschermen. Het Vlaams Belang klaagt dat terecht aan vind ik.

Paulus.
Als VB-ers bij de het ABVV komen om het onderhuids te ondermijnen en het in een richting te duwen dat vooral "zij" willen, zijn ze NIET welkom.
Aanpassen of opkrassen . Nu voelen jullie ook eens hoe zo'n uitspraken aanvoelen.

Laatst gewijzigd door Pietje : 27 oktober 2006 om 23:18.
Oud 27 oktober 2006, 23:23   #246
another brick
Gouverneur

another brick's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
VB-ers willen dus bij het ABVV komen om die vakbond naar hun hand te zetten. Get lost, all of you
Het uitbetalen van werkloosheidsvergoedingen zou een taak moeten zijn van de overheid en niet van de vakbonden.
Dit zou dan weer de macht van de vakbonden beperken en natuurlijk verzetten ze zich hier tegen.
Ik vind het hoe dan ook niet kunnen dat iemand geweerd wordt op basis van een politieke overtuiging.
Oud 27 oktober 2006, 23:24   #247
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah Ja? Dat wist ik niet. Het is het eerste wat ik er van hoor. Eerlijk waar. Mag ik je vragen vanwaar je dat haalt?

Paulus.
Oud 27 oktober 2006, 23:27   #248
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door another brick Bekijk bericht
Het uitbetalen van werkloosheidsvergoedingen zou een taak moeten zijn van de overheid en niet van de vakbonden.
Dit zou dan weer de macht van de vakbonden beperken en natuurlijk verzetten ze zich hier tegen.
Ik vind het hoe dan ook niet kunnen dat iemand geweerd wordt op basis van een politieke overtuiging.
Voor doorwinterde VB-ers is "links" toch maar een zootje ongeregeld, een stelletje "criminelen". Dan moeten ze ook maar niet bij een linkse vakbond gaan. Overtuigde nationalisten hebben trouwens niks te zoeken bij een internationalistische vakbond.

Laatst gewijzigd door Pietje : 27 oktober 2006 om 23:28.
Oud 27 oktober 2006, 23:32   #249
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als VB-ers bij de het ABVV komen om het onderhuids te ondermijnen en het in een richting te duwen dat vooral "zij" willen, zijn ze NIET welkom.
Aanpassen of opkrassen . Nu voelen jullie ook eens hoe zo'n uitspraken aanvoelen.
Als mijn tante een penis zou gehad hebben, dan was ze waarschijnlijk mijn nonkel geweest. Alsjeblieft zeg?! Waar blijf je het toch halen?

Het ABVV beweert toch democratisch te zijn? Wel dan moet ze luisteren naar de mening van de basis, en niet een mening opdringen aan de basis. De basis is daar niet ven gediend.

Paulus.
Oud 27 oktober 2006, 23:33   #250
another brick
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Voor doorwinterde VB-ers is "links" toch maar een zootje ongeregeld, een stelletje "criminelen". Dan moeten ze ook maar niet bij een linkse vakbond gaan. Overtuigde nationalisten hebben trouwens niks te zoeken bij een internationalistische vakbond.
1) Ik ben verre van een doorwinterde VB'er.
2) Welke rechtse vakbond adviseert u mij? (het feit dat ik eigenlijk gezien geen vakbond nodig heb terzijde gelaten).
3) Waar haalt u het dat ik 'links' gelijk stel met een bende criminelen?
Oud 27 oktober 2006, 23:34   #251
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeer juist gesproken!

Citaat:
Het is waar dat het voor de vakbond een uitstekend middel is om aan ledenwerving te doen. Hoe meer leden hoe meer macht, dat klopt so far so good.

Maar als we zien wat de prijs is die de leden daarvoor moeten betalen is dat ongehoord. In ruil voor het uitbetalen van de werkloosheidvergoedingen hebben de bonden toegestaan dat de regering meezit aan tafel bij interprofessionele onderhandelingen en dat is schandalig. Onderhandelingen over loon en werkomstandigheden is een zaak tussen werknemers en werkgevers. De overheid moet zich daar niet mee moeien. Intussen weten we al wat het opgebracht heeft.

Termen als 'loonstop', 'loonmatiging', r'ichtcijfers' enz... zijn heus niet door de werkende klasse uitgevonden hoor.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 27 oktober 2006 om 23:40.
Oud 27 oktober 2006, 23:35   #252
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als mijn tante een penis zou gehad hebben, dan was ze waarschijnlijk mijn nonkel geweest. Alsjeblieft zeg?! Waar blijf je het toch halen?

Het ABVV beweert toch democratisch te zijn? Wel dan moet ze luisteren naar de mening van de basis, en niet een mening opdringen aan de basis. De basis is daar niet ven gediend.

Paulus.
De meerderheid van die basis moet "jullie" niet .
Oud 27 oktober 2006, 23:36   #253
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Vind je het niet erg om dan eventjes het ABVV zijn overheidsdotatie af te nemen vanwege zulke stellingname? Nou ja, stellingname... jullie VOEREN HET UIT. Da's nog wat anders dan het zeggen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2006, 23:37   #254
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Grapjas... ik hoor de basis daar nooit over. Enkel de top die zich dagelijks volvreet en een loon heeft waar de kleine man enkel van kan dromen. En het is duidelijk aan wiens kant jij staat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2006, 23:37   #255
another brick
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Een subjectief gevoel of kunt u dit bewijzen?
Oud 27 oktober 2006, 23:39   #256
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een subjectief gevoel of kunt u dit bewijzen?
Ik ben reeds 25jaar vakbonds-délégué. Ik denk te weten waarover ik spreek.
Oud 27 oktober 2006, 23:41   #257
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Grapjas... ik hoor de basis daar nooit over. Enkel de top die zich dagelijks volvreet en een loon heeft waar de kleine man enkel van kan dromen. En het is duidelijk aan wiens kant jij staat.
Goh, als dit alles zou waar zijn, moet je zeker niet aansluiten bij zo'n stelletje "criminelen". En zeg het vooral voort aan je "vrienden".
Oud 27 oktober 2006, 23:42   #258
another brick
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik ben reeds 25jaar vakbonds-délégué. Ik denk te weten waarover ik spreek.

Met alle respect, maar misschien zeggen uw collega's ook niet alles tegen u, op straffe van uit uw democratische vakbond gesmeten te worden.
Oud 27 oktober 2006, 23:45   #259
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met alle respect, maar misschien zeggen uw collega's ook niet alles tegen u, op straffe van uit uw democratische vakbond gesmeten te worden.
Alsof ik persoonlijk op mijn ééntje iemand uit de vakbond zou kunnen gooien. Nee, wacht, je denkt waarschijnlijk dat de top op een "vingerknip" van mijne kant iedereen er zou uitgooien die ik aanduid ?? . Pech voor jou, want zo werkt het niet.
Oud 27 oktober 2006, 23:48   #260
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarom dat het ABVV 'zoveel' enquêtes en opiniepeilingen lanceert zeker? Bij mij op het werk mogen we enkel met de patroon spreken over het diversiteitplan...d�*t is de realiteit!

Trouwens, als je al eens bent geweest naar het Nationaal Congres, wat toch het hoogste orgaan is binnen het ABVV, zien we hoeveel mensen van de basis daar tegenwoordig zijn. Noppes, niks, nul! En als je eerlijk bent zul je dat moeten toegeven.

Al wat je daar ziet zijn mensen die fulltime voor het ABVV werken een deel vormingswerkers en een paar ambitieuse delegeus. Maar de basis? Die wordt niet eens gevraagd. Wel mijn beste, ik kan je zeggen dat het Nationaal congres van het ABVV er dertig jaar geleden heel anders uitzag hoor. Zeker weten.

Toen luisterde men nog naar de mensen.

Paulus.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be