![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er moeten geen dwangsommen gelegd worden aan stakende arbeiders. Niemand staakt voor zijn plezier dus staken dient dan ook niet beboet te worden. Winst maken ja, maar niet ten koste van de mensen!!!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#245 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aanpassen of opkrassen ![]()
Laatst gewijzigd door Pietje : 27 oktober 2006 om 23:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dit zou dan weer de macht van de vakbonden beperken en natuurlijk verzetten ze zich hier tegen. Ik vind het hoe dan ook niet kunnen dat iemand geweerd wordt op basis van een politieke overtuiging.
![]() |
![]() |
#247 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Pietje : 27 oktober 2006 om 23:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ABVV beweert toch democratisch te zijn? Wel dan moet ze luisteren naar de mening van de basis, en niet een mening opdringen aan de basis. De basis is daar niet ven gediend. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
2) Welke rechtse vakbond adviseert u mij? (het feit dat ik eigenlijk gezien geen vakbond nodig heb terzijde gelaten). 3) Waar haalt u het dat ik 'links' gelijk stel met een bende criminelen?
![]() |
![]() |
#251 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar als we zien wat de prijs is die de leden daarvoor moeten betalen is dat ongehoord. In ruil voor het uitbetalen van de werkloosheidvergoedingen hebben de bonden toegestaan dat de regering meezit aan tafel bij interprofessionele onderhandelingen en dat is schandalig. Onderhandelingen over loon en werkomstandigheden is een zaak tussen werknemers en werkgevers. De overheid moet zich daar niet mee moeien. Intussen weten we al wat het opgebracht heeft. Termen als 'loonstop', 'loonmatiging', r'ichtcijfers' enz... zijn heus niet door de werkende klasse uitgevonden hoor. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 27 oktober 2006 om 23:40. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#253 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vind je het niet erg om dan eventjes het ABVV zijn overheidsdotatie af te nemen vanwege zulke stellingname? Nou ja, stellingname... jullie VOEREN HET UIT. Da's nog wat anders dan het zeggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Grapjas... ik hoor de basis daar nooit over. Enkel de top die zich dagelijks volvreet en een loon heeft waar de kleine man enkel van kan dromen. En het is duidelijk aan wiens kant jij staat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Gouverneur
|
![]() Een subjectief gevoel of kunt u dit bewijzen?
![]() |
#256 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben reeds 25jaar vakbonds-délégué. Ik denk te weten waarover ik spreek.
![]() |
#257 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#258 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Met alle respect, maar misschien zeggen uw collega's ook niet alles tegen u, op straffe van uit uw democratische vakbond gesmeten te worden.
![]() |
![]() |
#259 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#260 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarom dat het ABVV 'zoveel' enquêtes en opiniepeilingen lanceert zeker? Bij mij op het werk mogen we enkel met de patroon spreken over het diversiteitplan...d�*t is de realiteit!
Trouwens, als je al eens bent geweest naar het Nationaal Congres, wat toch het hoogste orgaan is binnen het ABVV, zien we hoeveel mensen van de basis daar tegenwoordig zijn. Noppes, niks, nul! En als je eerlijk bent zul je dat moeten toegeven. Al wat je daar ziet zijn mensen die fulltime voor het ABVV werken een deel vormingswerkers en een paar ambitieuse delegeus. Maar de basis? Die wordt niet eens gevraagd. Wel mijn beste, ik kan je zeggen dat het Nationaal congres van het ABVV er dertig jaar geleden heel anders uitzag hoor. Zeker weten. Toen luisterde men nog naar de mensen. Paulus. |
![]() |
![]() |