Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 oktober 2006, 02:06   #21
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Oh, wie zich geroepen voelt het schoentje te passen...
Be my guest !
Filosoof schiet in actie... hij wil het wel... great work, desi

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2006, 02:06   #22
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Aangezien het aantal migranten nu toch stijgt volgens velen, is het mss geen slecht idee om op onze televisiekanalen turkse en of marokaanse ondertiteling te geven op onze vlaamstalige programmas. Op de Nederlandse televisie doen ze dit ook bij het nieuws. Ik vind dat ze dat ze dat hier ook maar mogen doen.
Zo voelen ze zich niet compleet uitgesloten in onze maatschappij. Niet iedereen kan degelijk nederlands (ik denk dan aan ouderen of minder begaafde allochtone mensen)

Wat vinden jullie hiervan?
Een slecht idee. Dit is België en de migranten die naar hier komen dienen zich te schikken naar onze normen en waarden, als ze willen integreren.
Een nieuwe taal leren is idd niet gemakkelijk, maar het initiatief moet toch niet langs 1 kant blijven komen? Het is de taak van de migranten om nederlands te leren, niet de taak van de Belgen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2006, 02:08   #23
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Filo wil marrokaanse ondertiteling. Beste filo, zeg me waarom.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2006, 02:09   #24
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan mss de keuze laten of je de ondertiteling op het scherm wilt of niet. Nu is dat toch ook voor slechthorenden? teletext 888 ofzoiets (of was het 666)
zoiets zou men toch ook voor anderstaligen (bvb marokaans) kunnen doen?

ksnap echt niet wat sommige hier tegen hebben hoor? :s
Inderdaad
ikzelf gebruik het al jaren
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2006, 02:20   #25
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Filo wil marrokaanse ondertiteling. Beste filo, zeg me waarom.
1.Schreef ik dat ik het wil? Mij stoort het niet als zoals duvelke voorstelt er een teletekstonderschrift in een andere taal komt; ik kan er mischien iets van leren bvb (en jij ook)
2. In de praktijk lijkt het voorstel van Veerle pedogisch het beste, maar we moeten ermee rekening houden dat de eerste vereiste om een taal bij te leren is de eigen taal goed te kennen: dus legt het een positieve basis voor het aanleren van een taal meer in een tweede stadium. (vergeet niet dat veel mensen van maroccaanse oorsprong al berbers, arabisch en frans kennen en nederlands dus een vierde taal is voor hen.)

Laatst gewijzigd door filosoof : 30 oktober 2006 om 02:31.
Oud 30 oktober 2006, 02:30   #26
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
In Nederland doen ze wel meer zaken waarvan ze na een tijdje zelf zeggen dat het de grootste stommiteit was die ze konden doen, en een paar weken daarna beseffen ze dat ze gelogen hadden.
Wantze waren er ondertussen in geslaagt er een nog grotere te doen.
Waarom denk je dat de Nederlanders allemaal uit Nederland gaan lopen.
Ze voelen zich geen vreemde meer in eigen land, ze zijn het ondertussen al.

En als je zo graag vreemde ondertiteling hebt, wel op de nederlandse zenders krijg je die, maar je krijgt er ook al Marokkaanse programma's met Nederlandse ondertiteling.

Dus het nieuws in het Marokkaans met Nederlandse ondertiteling hebben kijkdan naar de nos 1. En laat ons onze eigen taal behouden zonder vreemde ondertiteling.
Citaat:
Waarom denk je dat de Nederlanders allemaal uit Nederland gaan lopen.
belastingontwijking of -ontduiking (niet naïef zijn!)

Laatst gewijzigd door filosoof : 30 oktober 2006 om 02:36.
Oud 30 oktober 2006, 02:34   #27
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Een slecht idee. Dit is België en de migranten die naar hier komen dienen zich te schikken naar onze normen en waarden, als ze willen integreren.
Een nieuwe taal leren is idd niet gemakkelijk, maar het initiatief moet toch niet langs 1 kant blijven komen? Het is de taak van de migranten om nederlands te leren, niet de taak van de Belgen.
http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=25
Oud 30 oktober 2006, 02:35   #28
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat ons duvelke goed met ons sokkedijze is aan het spelen

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 30 oktober 2006 om 02:36.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2006, 03:01   #29
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
1.Schreef ik dat ik het wil? Mij stoort het niet als zoals duvelke voorstelt er een teletekstonderschrift in een andere taal komt; ik kan er mischien iets van leren bvb (en jij ook)
2. In de praktijk lijkt het voorstel van Veerle pedogisch het beste, maar we moeten ermee rekening houden dat de eerste vereiste om een taal bij te leren is de eigen taal goed te kennen: dus legt het een positieve basis voor het aanleren van een taal meer in een tweede stadium. (vergeet niet dat veel mensen van maroccaanse oorsprong al berbers, arabisch en frans kennen en nederlands dus een vierde taal is voor hen.)
Wat heeft dat nu te maken met Marokaanse ondertiteling?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2006, 04:36   #30
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

In één woord, NEE

Trouwens, spreken ze in Marokko geen Berbers en Arabisch?

Ik moet maar één argument aanhalen om deze voorstel af te wijzen, Berbers en Arabisch zijn geen erkende talen in België. Als je dit toelaat kan je voor elke inwoner die een andere moedertaal heeft ondertitelen.

Ze zouden beter de programma's in het nederlands ondertitelen voor slechthorenden en doven.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2006, 04:40   #31
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
In één woord, NEE

Trouwens, spreken ze in Marokko geen Berbers en Arabisch?

Ik moet maar één argument aanhalen om deze voorstel af te wijzen, Berbers en Arabisch zijn geen erkende talen in België. Als je dit toelaat kan je voor elke inwoner die een andere moedertaal heeft ondertitelen.

Ze zouden beter de programma's in het nederlands ondertitelen voor slechthorenden en doven.
Allez het pamper beleid van SP.A zou dit toch moeten steunen hé,en dan nog zeker als eigenaar van VRT
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2006, 05:11   #32
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Het gaat om ondertittelingen die ge op teletekst vind, en waar da ge misschien nooit iets van gaat merken, zelfs DAT gunnen die zwartzakken niet aan de allochtonen. En TOCH maar voortdoen alsof het iets is waar da gelle dagelijks geconfronteerd mee gaat worden. Ongelofelijk wat een verwende enggeestige zielepoten.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2006, 06:25   #33
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Het gaat om ondertittelingen die ge op teletekst vind, en waar da ge misschien nooit iets van gaat merken, zelfs DAT gunnen die zwartzakken niet aan de allochtonen. En TOCH maar voortdoen alsof het iets is waar da gelle dagelijks geconfronteerd mee gaat worden. Ongelofelijk wat een verwende enggeestige zielepoten.
indien het over een extra optie op telenet gaat, dan kan men verschillende talen aanbieden. Zo kan men ook (via teletekst) ondertiteling in het frans, turks, arabisch voorzien. Ik neem aan dat Bairav daar de nodige budgetten voor zal klaarleggen?
het Berbers bestaat bovendien uit een viertal talen, waarvan sommigen geen geschreven versie hebben.

De ondertiteling in Nederland heb ik enkel nog maar gezien op de NMO (Nederlandse Moslim Omroep) en dan is het arabisch en turkse ondertiteling. Nog een paar talen erbij en je scherm staat vol.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2006, 06:42   #34
Bhairav

Standaard

Dat maakt niet uit, die budgetten, alsof die ooit gespendeerd gaan worden aan het gelukkiger maken van de mensen...
Oud 30 oktober 2006, 07:25   #35
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Dat maakt niet uit, die budgetten, alsof die ooit gespendeerd gaan worden aan het gelukkiger maken van de mensen...
Als men mijn belastingsschijf wat lager stelt, dan ben ik onmiddellijk gelukkiger.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2006, 07:46   #36
lenca
Partijlid

Standaard

Citaat:
Aangezien het aantal migranten nu toch stijgt volgens velen, is het mss geen slecht idee om op onze televisiekanalen turkse en of marokaanse ondertiteling te geven op onze vlaamstalige programmas. Op de Nederlandse televisie doen ze dit ook bij het nieuws. Ik vind dat ze dat ze dat hier ook maar mogen doen.
Zo voelen ze zich niet compleet uitgesloten in onze maatschappij. Niet iedereen kan degelijk nederlands (ik denk dan aan ouderen of minder begaafde allochtone mensen)

Wat vinden jullie hiervan?
Een heel slecht idee duveltje.
Wat nog allemaal voor die lieve allochtoontjes
Oud 30 oktober 2006, 07:49   #37
lenca
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Waarom niet het nieuws in het marrokaans en met nederlandse ondertiteling?
Als het zo blijft voortgaan is dit wel de toeomst
Stop met die gunsten in de mum van verdraagzaamheid voor het te laat is.
Oud 30 oktober 2006, 07:56   #38
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Als men mijn belastingsschijf wat lager stelt, dan ben ik onmiddellijk gelukkiger.
Zoals ik al zei: het maakt niks uit.
Oud 30 oktober 2006, 07:58   #39
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
1. Ik vraag me écht af hoeveel jij gaat bijleren omdat je via één of andere obscure teletext-pagina wat arabische krabbels onder de kop van Martine Tanghe kan toveren.

2. Foute redenering. Wat is de "eigen" taal? Over hoeveel talen gaat het hier? Ben je je ervan bewust dat veel "nieuwe Marokkaanse" belgen zelfs geen eigen taal hebben? Thuis krijgen ze die alleszins niet aangeleerd. Bovendien is vooral analfabetisme het probleem; met wat gekribbel op een teletekst-pagina los je dus niets op. Maar nog: waarom zouden Marokkanen het recht hebben op zo'n royale behandeling en bvb. Polen niet? Of de Roemenen die we binnenkort in nog grotere getale zullen mogen opvangen?

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2006, 09:52   #40
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
In Nederland doen ze het toch ook?

en het is vooral bedoeld voor de mensen die niet meer de mogelijkheden hebben om Nederlands te leren e (ouderen, minder begaafden, ...) Djiezes, zijn jullie zo egoistisch ???
Heeft niets met egoïsme te maken hoor... vind dit zelf toch ook een beetje té ver gaan.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be