![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De generale bank is of was "Société Générale de Belgique" nu beter bekend als Fortis. Toch grappig hoe je je foute grootouders wil vergelijken met de belgen die niet meeheulden met de nazi's. Op het niveau van mijn grootvader wist je totaal niet wat er boven je gebeurt, dat was in die tijd al zo en dat is nu nog zo. Als je daarentegen in een duits uniform vecht weet je waarmee bezig bent. ![]()
O dierbaar België, O heilig land der Vad'ren, Laatst gewijzigd door Bazilfunk : 1 november 2006 om 00:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij kon toch de krant lezen en wist toch ook dat hij voor een instelling werkte die op de beurs actief was en is en hij wist toch ook dat een deel van die wist als belastingen naar het Duitserijk gingen. Hij kon het dus weldegelijk weten. Dus voor mij wist je grootvader heel goed voor wie hij werkte, maar hij moest net als zovele andere zorgen dat er eten op tafel kwam. En ik verwijt hem even weinig of evenveel als mijn grootvader of mijn vader. Want ik was er toen nog niet en ik weet ook dat zij moesten eten en leven. En probeer AUB niet van hem goed te praten door te zeggen dat hij het niet kon weten want dat is zelfs eenvoudig te bewijzen met de kranten en beursberichten van toen. Hij kon het wel weten en waarschijnlijk zal hij het ook geweten hebben, maar hij en zijn gezin moesten eten. Maar je doet dus precies wat ik geschreven had, jou grootvader wist niet wat er in het bedrijf gebeurde waar hij voor werkte, maar jij eist wel van andere dat zij wel op de hoogte waren van wat er 500kilometer verder gebeurde. Denk jij nu echt dat de Duitse kranten berichte wat er in de concentratie kampen gebeurden, wel dan moet je de kranten van toen maar eens gaan lezen in de bib. Jij zit gewoon met een gefrustreerd idee in je kop en je kan daardoor gewoon niet met een open geest kijken naar wat er toe is gebeurd. De enige hier die fout is dat ben jij. Jij bent gewoon een haatdragend manneke dat zelfs niet eens weet wat of wie hij haat. En probeer niet van je grootvader goed te praten want dan doe je hem oneer aan en verklaar je hem lomp. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Minister-President
|
![]() Iemand die iemand beoordeelt op de merites of falingen van hun grootvader zal door zijn kleinkinderen een grote idioot genoemd worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laatst gewijzigd door Jantje : 1 november 2006 om 01:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Toch echt zielig hoe ge aan de hand van iemand die bij de bank werkt alle collaborateurs probeert vrij te praten. Tuurlijk kon die een krant lezen en zal die wel geweten hebben dat duistland er belastingen op heft. Maar hier komt pas duidelijk over hoe hard je maar probeert te spartelen om uw foute voorouders vrij te pleiten. De invasiemacht neemt een land in en zou geen belastingen gaan heffen? U wringt zichzelf in rare bochten om iedereen de schuld te kunnen geven van het fout gedrag van uw voorouders (die wel heel fout waren). Mijn grootvader heeft nooit met de nazi's meegeheuld dit in tegenstelling tot uw voorouders die blijkbaar niets liever deden. Daarnet wist u nog wat honger was en hoe het was om kogels rond uw oren te horen fluiten en nu plots niet meer. Is uw achternaam Paling? Jaja de enige die fout is ben ik, dat zeiden uw voorouders ook zeker tegen iedereen die niet wou meeheulen met de nazi's? History is repeating itself. Hoeveel van die hedendaagse facisten die hetzelfde zeggen als u is niet bij te houden op dit forum. U schaamt zich duidelijk voor wie u bent en dat mag u best doen. Mensen als u verraden iedereen voor nen boterham! Het zit blijkbaar in de familie.
![]() |
![]() |
#109 |
Minister
|
![]() ??? hij wist tenminste wie de vijand was
![]()
![]() |
#110 |
Minister
|
![]() Iemand die de falingen van zijn grootouders afdoet als een heldendaad mag een al even groot idioot genoemd worden.
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een gevoel dat jij spijtig genoeg zal moeten missen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand die deze mensen kan vergeven en hun het voordeel van onwetenheid geeft en slechts de echte schuldigen hun fouten wil laten zien is een wijs en verdraagzaam iemand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Omdat de bezetter die belastingen vorderde bij de bank waar mijn grootvader werkte. MAW mijn grootvader heeft zich nooit in gelaten met de bezetter en heeft al zeker niet vrijwillig gan aankloppen bij den duits om te horen of er nog wat dood en vernieling moet gezaaid worden.
![]() |
![]() |
#115 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als gij niet zo hard van leer zou trekken en uw familie er zou bijhalen om een bende collaborateurs in bescherming te nemen zou ge u nu zo druk niet moeten maken. ![]() Hoort ge mij koning leopold verdedigen voor zijn massamoorden in de congo? Wel een van mijn voorouders was daar wel bij betrokken en ik ben de laatste om die mens te gaan verdedigen. Moest hem nog leven zou ik zijn hand afgekapt hebben ![]()
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit bedrijf is daar zelfs voor door de Belgische staat veroordeeld geweest. Dus jou grootvader zorgde mee dat Duitsland Belgie kon blijven bezetten en dat hun oorlog betaald werd. Dus hij is een Collaborateur. Spaargelden worden door banken gebruikt om op de beurs te spelen en de beurs stond onder toezicht van de Duitsers. Hij als bankbediende wist dat en werkte er dus vrolijk aan mee. Dus hij is een Collaberateur. Want hij heeft al deze zaken vrijwillig gedaan. Mijn vader was een verplichte landarbeider in Duitsland en heeft na twee voedsel diefstallen voor een oudere lotgenoot de keuze gekregen, het Oostfront of de kogel. Hij had geen keuze. Dus zien je nu stomme ezel, je veroordeel mensen waar je geen balle van af weet, terwijl jou grootvader verdomt goed genoeg wist wat er met het geld van de bank gebeurde en wat er met zijn volk gebeurde. Dus voor je nog iets zeg denk maar eens goed na hoeveel mensen er naar het Oostfront zijn gestuurd geweest en hoeveel mensen er daar de dood hebben gevonden dankzij het geld dat jou grootvader verdiende voor de Duitse bezetter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik heb alle rede en recht om de Toenmalige koning en toenmalige regering hun fouten onder hun neus te duwen. Want wat zij hebben gedaan en waarom zij dat hebben gedaan staat zelfs in hun eigen papieren te lezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar ventje toch, de karaktertrek van het idool van uw voorvaderen overgenomen? Enkel mijnheer heeft het groot gelijk en o wee degene die hem tegenspreekt want hij heeft redenenen om wel te klagen als hem geen honger heeft gehad dan heeft hem wel saving private ryan gezien en dat alleen al geeft hem meer rechten dan andere. Zou ge niet beter zwijgen, want dat is wat je zegt : Als je het niet hebt meegemaakt zwijg dan. Awel hou u aan uw principes of staat er al iemand met nen boterham te zwaaien om uw principes te verloochenen?
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan moeten we maar ineens persoonlijk worden he. En ik heb die film niet gezien want die intresseerd mij geen bal. Ik heb zelf wel genoeg ervaringen om te weten waar ik het over heb. Ik ben geen snotneus van 25/30 jaar meer hoor. Ik heb dus echt geen films nodig om te weten waar ik het over heb. Ik heb mijn boterhammen al tussen de lijken opgegeten. Nu jij nog. Ik heb mijn eten al gedeeld. Nu jij nog Ik heb al in temperaturen van -30 gewerkt nu jij nog Ik heb al vrienden ten grave gedragen hoop dat de jou nooit onder de zelfde omstandigheden moeten sterven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() U zou echt wel beter moeten weten als u zo goed op de hoogte bent van wat er met de banken gebeurde. U zou dan moeten weten dat maar weinig mensen op de generale op de hoogte waren van wat er in de loop der jaren gebeurde. Het systeem van Galopin werd dan ook opgezet door de belgische overheid om te voorkomen dat duitsers of echte collaborateurs de leiding zouden overnemen van slands belangrijkste financiele instellingen. Dus alstemblieft hou u aan uw principes want nu moet ge ook al zaken gaan verzinnen om uw (zeer foute) voorouders in bescherming te kunnen nemen.
![]() |