![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister
|
![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Burgemeester
|
![]() het valt niet te ontkennen dat vele van onze waarden ontgonnen zijn uit het katholicisme, gelukkig zijn de meeste gemoderniseerd en aangepast
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En kerkklokken zouden ze van mij ook mogen verbieden, want als die imam zijn pleidooi gedaan is, beginnen die mijn slaap weer te verstoren, als ik me op een zondagochtend eens wil uitslapen. Nee, religie zou wat mij betreft niet voor heel de buurt hoorbaar moeten zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
Als heidene veroorzaak ik gelukkig niemand geluidsovelast. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
ALLES is uit het vroeger katholiek bestuur gevloeid! Wat we nu nog hebben zijn relicen maar ze zijn er toch nog... De waarden en normen blijven hoor! It's a part of us and our past! En neen niet zo lang... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Neen ik verloochen niet vanwaar ik kom! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
Begrepen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Het katholicisme heeft ons zo'n duizend jaar in onze ontwikkeling afgeremd op een paar gebieden: - astronomie - geneeskunde - biologie en heeft onze wereld het absolutisme als door god gemachtigd door de strot geramd, inclusief noch wat extra religieus recht: een paar tienduizend vrouwen die heksen bleken en verbrand werden/verdronken... Daarna nog wat onverdraagzaamheid tegenover de protestanten, met wat moorden, branden en vernietiging van mensen en culturen. Prachtig hoor! En als de paus zegt dat de islamieten een "verlichting" nodig hebben, wat zou hij daar dan mee bedoelen???? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
het is toch een erkende godsdienst we kunnen wel zeggen dat ze zich aan onze regels moeten houden en dat men hier enkel de godsdienst kan belijden waarbij scheiding staat en godsdienst voorop staat |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
maar wat betreft de openbare omroep vind ik wel dat er een taak voor hen is weggelegd zo moet de openbare omroep een afspiegeling zijn van onze maatschappij dus moeten ze cultuur voor een minderheid brengen alsook de godsdiensten een plaats geven |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Katholicisme kan bijgevolg wat mijzelf betreft best naar de plaats verhuizen waar lintwormen het best gedijen.
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze kunnen bvb alle spelprogramma's gaan vullen met vb'ers, geen kwis meer organiseren zonder vb'er, in "ter zake" minstens altijd ne verplichte vb'er (en hem dan nog een vrij forum geven), "morgen beter" ook telkens met ne vb'er, en twee rechte panelleden, tegen ene linkse... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister
|
![]() Dankzij Rome zijn gedurende tien generaties de beste individuen weggeselecteerd, van hekserij beschuldigd en verbrand (de niet-meelopers, de meest intuïtieven, de zelfstandig denkenden, mensen met speciale gaven, enz.)
Tien generaties en meer! Ettelijke generaties zijn er nodig eer we ons van deze 'brain-drain' kunnen herstellen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar waarom wilt ge het dan met alle geweld nog eens overdoen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |