Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 2 november 2006, 23:06   #421
Gringo
Partijlid

Gringo's schermafbeelding

Standaard

Interessant. Een nieuwe thread is hier geboren: 'moderatortje pesten'. Niet meer, niet minder...
Gringo is offline  
Oud 2 november 2006, 23:07   #422
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Aandoenlijk. U beperkt het spreekrecht tot voorstanders van uw stellingname. Hoe kenmerkend en voorspelbaar!
.
Peter johan we zeer zker een voorstander...
Dat u het concept van de thread niet begrijpt, behoeft dan weer geen verbazing

Citaat:
Uw gezeur ten opzichte van een moderator gaat mij weldegelijk aan en ik volg uw argumentatie prima: U wilt meer vrijheid om uw antisemitische berichten te kunnen plaatsen. U wilt dit, met verwijzingen naar wetteksten, ''afdwingen. ''Antisemitisme is gewoon racisme, daar kun je best wat soepeler tegen zijn, net zoals tegen andere racistische berichten'.
wederom verkeerd , maar u kan nu eenmaal niet lezen
Citaat:

Maar uw argumentatie deugt niet. Een moderator kan op dit forum niet alles nauwkeurig lezen en 'wegen', vandaar dat er af en toe een racistische tekst blijft staan. Net zoals er antisemitische teksten van uzelf en de Werkgroep Morkhoven zijn 'blijven staan'.
ook uw argumentatie steekt kant noch wal, want het gaat om zaken die wel aangegeven worden
Citaat:
Begrijp me goed, zowel het een als het ander vind ik verwerpelijk maar ikzelf ben nu eenmaal voorstander van onbeperkte vrijheid van meningsuiting op een discussieforum. Ik zal dan ook nooit het rode driehoekje gebruiken
Wat u vindt is compleet irrelevant, wat de Belgische strafwet zegt des te meer.

Citaat:
Blijkbaar ligt dit voor u anders. Dat is uw goed recht. Zoals Peter Johan al aangaf: Als u een racistische tekst ziet gebruik dan vrij het rode driehoekje. Met antisemitische teksten heeft u, zacht gezegd, minder moeite dus daarbij zult u het wel niet doen maar ook daar staat het u vrij.

Voor de rest is de belgische wet inderdaad specifieker in de bescherming van de joodse bevolking, getuige het separaat benoemen van antisemitisme en negationisme; Is het de forumbeheerder vrij om naar bevind van zaken te handelen; Bent u niet op de hoogte van mijn juridische achtergrond.
dat die achtergrond lachwekkend is wordt door deze en uw vorige posts al overvloedig bevestigd
Citaat:
Tot slot: Uw stalken van forumbeheerders en het dwingen om wetteksten op te zoeken en/of op valse gronden hun beleid te veranderen is kwalijk en ergerlijk. Als u zo doorgaat zijn deze vrijwilligers helemaal niet meer bereid een open forum te handhaven of wordt er van overheidswege ingegrepen
.

De wet laten toepassen is in eenieders belang, inclusief dat van de moderatoren, ze daarop wijzen en hun fouten/lacunes aantonen is héél wat fatsoenlijker dan ineens te dagvaarden en zullen ze des temeer appreciëren
Citaat:
En dat terwijl het allemaal zo simpel is: Geen racistische en/of antisemitische berichten plaatsen
wederom ontbeert het u aan de nodige achtergrond om de materie te vatten
btw: ik herinner me plots dat ik u in een discussie al eens voor schut gezet heb met uw onwetendheid (wie vermoorde rabin ook weer )en blijkbaar heeft u dat nog steeds niet verteerd

U bent NOG STEEDS geen mod, uw gebreken zijn ondertussen ruimschoots door uw posts aangetoond, maar in deze thread worden vragen gesteld aan de MOD en die antwoorden er dan op , dat eenvoudig concept moet zélfs voor u te vatten zijn, doch blijkbaar met flink wat moeite ...
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 2 november 2006 om 23:27.
bruut geweld is offline  
Oud 2 november 2006, 23:53   #423
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Hoe kan ik stemmen in polls? Ik zie alleen uitslagen...
Bovenbuur is offline  
Oud 2 november 2006, 23:59   #424
Chilles
Partijlid

Chilles's schermafbeelding

Standaard

'100 berichten' & '1 maand gebruiker zijn' blijken de voorwaarden te zijn.
Chilles is offline  
Oud 3 november 2006, 01:03   #425
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik vind het zonder meer degoutant om te blijven sugereren dat bruut geweld antisemitische teksten zou willen plaatsen. .
Lees dan de teksten van hem er maar eens op na. Hij is gewoon 1 van die velen zogenaamde "antizionisten", je weet wel diegenen die zo graag sympathiseren met islamistische terreurgroepen en Blood and Honour skins. BG probeert gewoon de moderatie te beschuldigen van partijdigheid in het Israëlisch-Palestijns conflict, het liefst zou hij hier in alle eerlijkheid willen neerpennen dat hij droomt om het record van 6.000.000 te verbeteren maar hij weet goed genoeg dat dan zijn dagen op het forum zijn geteld.
Sinistra is offline  
Oud 3 november 2006, 01:20   #426
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
.
Peter johan we zeer zker een voorstander...
Dat u het concept van de thread niet begrijpt, behoeft dan weer geen verbazing...
Peter Johan niet. De instemming van Edina liet u zich met graagte aanleunen.

Citaat:
.wederom verkeerd , maar u kan nu eenmaal niet lezen
Iedereen die uw berichten kent begrijpt uw bedoeling hierachter.

Citaat:
.ook uw argumentatie steekt kant noch wal, want het gaat om zaken die wel aangegeven worden
En werden gewogen en te licht bevonden...

Citaat:
.Wat u vindt is compleet irrelevant, wat de Belgische strafwet zegt des te meer.
Yep, en die is duidelijk. Er is trouwens meer dan alleen de strafwet. Er is ook nog zoiets als 'rechtersrecht': jurisprudentie. PJ heeft groot gelijk als hij geen risico wil nemen.

Citaat:
.dat die achtergrond lachwekkend is wordt door deze en uw vorige posts al overvloedig bevestigd .
Denk wat u wilt.
.
Citaat:
.De wet laten toepassen is in eenieders belang, inclusief dat van de moderatoren, ze daarop wijzen en hun fouten/lacunes aantonen is héél wat fatsoenlijker dan ineens te dagvaarden en zullen ze des temeer appreciëren.
Dagvaarden? Voor wat? Knippen in racistische berichten? Wie is hier nu lachwekkend?

Citaat:
.wederom ontbeert het u aan de nodige achtergrond om de materie te vatten .
Ja, dat is mijn probleem, ik ben nu eenmaal dom.

Citaat:
.btw: ik herinner me plots dat ik u in een discussie al eens voor schut gezet heb met uw onwetendheid (wie vermoorde rabin ook weer )en blijkbaar heeft u dat nog steeds niet verteerd .
Ja, ik zit ervoor in een praatgroep. (ouwe koeien, BG? Tekort aan argumenten?)

Citaat:
.U bent NOG STEEDS geen mod, uw gebreken zijn ondertussen ruimschoots door uw posts aangetoond, maar in deze thread worden vragen gesteld aan de MOD en die antwoorden er dan op , dat eenvoudig concept moet zélfs voor u te vatten zijn, doch blijkbaar met flink wat moeite ...
Uhhuh, uw gezever is funest voor een forum zoals dit en de motivatie van de (vrijwillige) forumbeheerders.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 3 november 2006, 08:21   #427
bruut geweld
Minister-President

Standaard

Citaat:
Peter Johan niet. De instemming van Edina liet u zich met graagte aanleunen.

Iedereen die uw berichten kent begrijpt uw bedoeling hierachter.

En werden gewogen en te licht bevonden...

Yep, en die is duidelijk. Er is trouwens meer dan alleen de strafwet. Er is ook nog zoiets als 'rechtersrecht': jurisprudentie. PJ heeft groot gelijk als hij geen risico wil nemen.

Denk wat u wilt.
.
Dagvaarden? Voor wat? Knippen in racistische berichten? Wie is hier nu lachwekkend?

Ja, dat is mijn probleem, ik ben nu eenmaal dom.

.
QED
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline  
Oud 3 november 2006, 10:36   #428
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chilles Bekijk bericht
'100 berichten' & '1 maand gebruiker zijn' blijken de voorwaarden te zijn.
Ooooooké. Nou ja, dan geef ik mijn mening wel met tekst en uitleg...
Oud 3 november 2006, 17:29   #429
Peter Johan
Parlementslid

Peter Johan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Begrijp me goed, zowel het een als het ander vind ik verwerpelijk maar ikzelf ben nu eenmaal voorstander van onbeperkte vrijheid van meningsuiting op een discussieforum. Ik zal dan ook nooit het rode driehoekje gebruiken.
Geachte,

Geloof me vrij: tekst knippen, al dan niet op bevel van zwakke debaters (bedoeld als zielige wraakoefening wanneer ze argumentatief onderuitgaan) of uit schrik voor de inquisitorische klikspanen, doe ik steeds met tegenzin.
Voor mij persoonlijk is het geestdodend werk, voor het debat een verarming, wanneer een opinie er uitgesneden wordt, hoe verwerpelijk die ook op het eerste zicht mag lijken.

Peter Johan
Peter Johan is offline  
Oud 3 november 2006, 21:03   #430
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard pFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF

http://forum.politics.be/showthread....69#post2133469
duveltje382 is offline  
Oud 3 november 2006, 21:11   #431
Elo
Uw buurtmoderator
Burgemeester

Elo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Geachte

Het betreft een berichtgeving van een krant (bron vermeld) over een ontwikkelende zaak. De meeste media, DeLijn, de politie en het parket bevestigen dat. Vermits de opening bedoeld is een nieuwsfeit bekend te maken opdat forumgangers er een opinie over zouden kunnen vormen, het geen dubbelpost is én het conform de richtlijnen is gegeven omtrent copy/pasten, zal het onderwerp open blijven.

Mvg

Elo
Uw buurtmoderator
Elo is offline  
Oud 3 november 2006, 21:17   #432
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elo Bekijk bericht
Geachte

Het betreft een berichtgeving van een krant (bron vermeld) over een ontwikkelende zaak. De meeste media, DeLijn, de politie en het parket bevestigen dat. Vermits de opening bedoeld is een nieuwsfeit bekend te maken opdat forumgangers er een opinie over zouden kunnen vormen, het geen dubbelpost is én het conform de richtlijnen is gegeven omtrent copy/pasten, zal het onderwerp open blijven.

Mvg

Elo
Uw buurtmoderator
Daar zit jullie discriminatie Tegen over mij hé Zegt iets over mij,maar meer over jullie hé,zo heb je altijd gelijk he,maar wat met jullie eigen regels? Onzin modjes!!!!!
duveltje382 is offline  
Oud 3 november 2006, 21:20   #433
Elo
Uw buurtmoderator
Burgemeester

Elo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar zit jullie discriminatie Tegen over mij hé Zegt iets over mij,maar meer over jullie hé,zo heb je altijd gelijk he,maar wat met jullie eigen regels? Onzin modjes!!!!!
Geachte

De forumregels zijn opgesteld door de administratie conform de Belgische wetgeving en met het oog op een goede forumwerking. Dat u dat arbitrair vindt, kan vanzelfsprekend zijn. U behoort namelijk niet tot de administratoren van P.be.

Mvg

Elo
Uw buurtmoderator
Elo is offline  
Oud 3 november 2006, 21:24   #434
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elo Bekijk bericht
Geachte

De forumregels zijn opgesteld door de administratie conform de Belgische wetgeving en met het oog op een goede forumwerking. Dat u dat arbitrair vindt, kan vanzelfsprekend zijn. U behoort namelijk niet tot de administratoren van P.be.

Mvg

Elo
Uw buurtmoderator
Geen probleem,voorbeelden volgen !!!
duveltje382 is offline  
Oud 3 november 2006, 21:37   #435
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Laat maar,eerlijkheid is hier ver zoek!!!!! Wat een forum?????
duveltje382 is offline  
Oud 4 november 2006, 11:22   #436
Peter Johan
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Laat maar,eerlijkheid is hier ver zoek!!!!! Wat een forum?????
Geachte,

Het is misschien nuttig er even op te wijzen, dat het niveau van een forum voor 99% bepaald wordt door diegenen die er op posten.
Wanneer het niveau ervan u niet bevalt, kan u steeds een persoonlijke inspanning leveren om constructief aan de politieke debatten deel te nemen, i.p.v. uw en vooral onze tijd te verknoeien met gehakketak over bagatellen, oeverloos geëmmer i.v.m. formele details en geredetwist over een of andere passus die u geknipt wenst te zien, omwille van uw persoonlijke dada's, ergernisjes of louter afkeer jegens een of andere opponent.

Peter Johan
Peter Johan is offline  
Oud 4 november 2006, 12:00   #437
bruut geweld
Minister-President

Standaard

Moderator,

ben tot de vaststelling gekomen dat in uw bestraffingssysteem "racisme" geeneens is opgenomen, enkel "oproepen tot geweld" los van of het dan wel niet racistisch opgevat dient te worden.

Voor racisme jegens joden maakt u dus wél gebruik van de racismewet (nog maar eens vermelden dat ik dit niet wens veranderd te zien) en levert dit meteen een definitieve ban op.

Dat dit (het tegen een neger wél toelaten en tegen een jood niet )wettelijk gezien niet KAN is u vermoedelijk al duidelijk. Zoniet moet u maar vragen wat u nu juist niet begrijpt (of stoort)

Concreet :
Laat u uw op site racistische uitspraken jegens alle niet-joden(eender welke groep) toe die aanzetten tot haat, het voornemen uiten tot plegen van discriminatie jegens de geviseerde groep of oproepen een groep zoals voorzien in de wet te gaan discrimineren ?
(Al deze situaties zijn GEEN oproepen tot geweld he)

Gaat u deze ook bestraffen zoals u voorzien heeft voor de ene groep die u reeds voorzien heeft in de waarschuwingspunten/bans ?

Voor de goede orde : dit is geenzins "een rondje pesten" of dergelijks, dit gaat over correctheid én wettelijkheid. Als een mod/forumuitbater BOVENOP de wet zaken wil bestraffen met een ban, is dat louter zijn zaak en dito goed recht.(desnoods creëren ze een ban voor het gebruik van rode letters) Als hij echter de wet VERMINDERT in zijn toepassing is er wel degelijk een probleem.

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 4 november 2006 om 12:03.
bruut geweld is offline  
Oud 4 november 2006, 12:57   #438
Peter Johan
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Moderator,

ben tot de vaststelling gekomen dat in uw bestraffingssysteem "racisme" geeneens is opgenomen, enkel "oproepen tot geweld" los van of het dan wel niet racistisch opgevat dient te worden.
Ik blijf (voorlopig) geduldig herhalen: racistische theorieën kunnen, zolang ze niet aanzetten tot geweld of discriminatie.
U mag dus bij wijze van voorbeeld zeggen: "Ras A en volk B zijn traditioneel, hereditair en zelfs genetisch bepaalde vuilaards."
U mag er echter geen reden tot discriminatie of geweld jegens hen aan vastknopen.

Citaat:
Voor racisme jegens joden maakt u dus wél gebruik van de racismewet (nog maar eens vermelden dat ik dit niet wens veranderd te zien) en levert dit meteen een definitieve ban op.
Inderdaad.
Wat betreft het Joodse volk ben ik nog voorzichtiger, gezien er in onze wetten, wetsvoorstellen, beleidsopties etc. speciale aandacht aan anti-semitisme geschonken wordt.

Citaat:
Als een mod/forumuitbater BOVENOP de wet zaken wil bestraffen met een ban, is dat louter zijn zaak en dito goed recht.

(desnoods creëren ze een ban voor het gebruik van rode letters)
Ik ben heel blij dat u deze essentie eindelijk begint door te hebben.
Citaat:
Als hij echter de wet VERMINDERT in zijn toepassing is er wel degelijk een probleem.
Wanneer u vindt dat u in uw wettelijke rechten geschonden wordt, dan mag u dat melden via het rode driehoekje.

Peter Johan
Peter Johan is offline  
Oud 4 november 2006, 13:11   #439
bruut geweld
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat dit (het tegen een neger wél toelaten en tegen een jood niet )wettelijk gezien niet KAN is u vermoedelijk al duidelijk. Zoniet moet u maar vragen wat u nu juist niet begrijpt (of stoort)

Concreet :
Laat u uw op site racistische uitspraken jegens alle niet-joden(eender welke groep) toe die aanzetten tot haat, het voornemen uiten tot plegen van discriminatie jegens de geviseerde groep of oproepen een groep zoals voorzien in de wet te gaan discrimineren ?
(Al deze situaties zijn GEEN oproepen tot geweld he)

Als hij echter de wet VERMINDERT in zijn toepassing is er wel degelijk een probleem.
U zal vermoedelijk nog blijer worden als u eindelijk dit gaat begrijpen.
Maar u komt er nog wel, net zoals u van "speciaal item" in de wetgeving bent moeten overstappen naar "voorstellen" en " beleidsopties" en verklaringen.

Het gaat er bovendien niet om of mijn wettelijke rechten geschonden worden(dat zou u zeer vlug weten, wees gerust) maar dat u de racismewetgeving doelbewust wil negeren/limiteren.
bruut geweld is offline  
Oud 4 november 2006, 13:33   #440
Peter Johan
Parlementslid

Standaard

Citaat:
U zal vermoedelijk nog blijer worden als u eindelijk dit gaat begrijpen.
Maar u komt er nog wel, net zoals u van "speciaal item" in de wetgeving bent moeten overstappen naar "voorstellen" en " beleidsopties" en verklaringen.
Mijn punt heb ik dienaangaande (met werkende links naar arresten waarin specifiek sprake is van anti-semitisme) voldoende geïllustreerd.

Citaat:
Het gaat er bovendien niet om of mijn wettelijke rechten geschonden worden(dat zou u zeer vlug weten, wees gerust) maar dat u de racismewetgeving doelbewust wil negeren/limiteren.
U beschuldigt mij hier valselijk van het niet naleven van wetten, terwijl ik ze voor bepaalde groepen strikter laat naleven dan u het zelf graag had gezien.
Faut le faire.........

Peter Johan
Peter Johan is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be